Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2007, 12:59   #141
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zijn er hier nog Vlaams-nationalisten, vb'ers misschien, die deze aandacht voor de islam, het weer op de voorgrond plaatsen van het migrantenthema ... MISPLAATST vinden voor een onafhankelijkheidspartij, net op het moment dat België in zijn voegen barst ???

dit is al de tweede keer op twee weken tijd (na het recentste Belang Magazine) ... en dit begint serieus op mijn zenuwen te werken !
Nochtans zou je dat niet mogen verbazen Anna. Het migrantenthema is altijd hun core business geweest. Hoewel migrantenthema eigenlijk niet de correcte benaming is...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 13:03   #142
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat jij islamofoob bent, is jouw probleem. Fundamentalisten vind je jammer genoeg overal. In elke godsdienst en religie. Al eens gehoord hoe het er in de "bible belt" in de VS aan toe gaat bijvoorbeeld? Godsdienstvrijheid is een fundamenteel gegeven en impliceert dat elke godsdienst of religie gelijk behandeld wordt. It's as simple as that. Meer zelfs, het is de enige manier om godsdienstvrijheid te waarborgen.
Geloof me Edina, als er hier even grote aantallen fanatieke christenen aanwezig waren als fanatieke moslims, dan ging ik even hard tekeer. Maar dat is het geval niet.

Godsdienstvrijheid is een overbodig recht. Vrijheid van meningsuiting en vereniging volstaan in dit opzicht. We moeten godsdienst toch niet gaan aanmoedigen?

Laatst gewijzigd door Dycore : 21 september 2007 om 13:04.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 13:07   #143
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zijn er hier nog Vlaams-nationalisten, vb'ers misschien, die deze aandacht voor de islam, het weer op de voorgrond plaatsen van het migrantenthema ... MISPLAATST vinden voor een onafhankelijkheidspartij, net op het moment dat België in zijn voegen barst ???

dit is al de tweede keer op twee weken tijd (na het recentste Belang Magazine) ... en dit begint serieus op mijn zenuwen te werken !
Misschien is het u nog niet opgevallen, maar het Vlaams Belang heeft wel degelijk vele acties tegen België en voor Vlaanderen gehouden de laatste weken. Maar mag men de andere thema's dan niet meer aansnijden, gewoon omdat België op barsten staat? Dat zou nogal vreemd zijn, vind ik.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 13:30   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans zou je dat niet mogen verbazen Anna. Het migrantenthema is altijd hun core business geweest. Hoewel migrantenthema eigenlijk niet de correcte benaming is...
hun ontstaan en core business had niks met migranten te maken, hun officieel eerste programmapunt ook niet

en daarom storen deze strategische regiefouten me
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 13:32   #145
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Geloof me Edina, als er hier even grote aantallen fanatieke christenen aanwezig waren als fanatieke moslims, dan ging ik even hard tekeer. Maar dat is het geval niet.
Er zitten zelfs fanatieke christenen in het VB: Alexandra Coolen, Philippe Van der Sande,... En als je weet hoeveel stemmen dergelijke personen halen, dan zou ik maar voorzichtig zijn met beweringen als de jouwe!

Citaat:
Godsdienstvrijheid is een overbodig recht. Vrijheid van meningsuiting en vereniging volstaan in dit opzicht. We moeten godsdienst toch niet gaan aanmoedigen?
Godsdienstvrijheid is helemaal geen overbodig recht. Maar zoals ik al zei, valt er veel te zeggen voor het schrappen van staatssubsidies voor alle godsdiensten/religies.
Oud 21 september 2007, 13:35   #146
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Misschien is het u nog niet opgevallen, maar het Vlaams Belang heeft wel degelijk vele acties tegen België en voor Vlaanderen gehouden de laatste weken. Maar mag men de andere thema's dan niet meer aansnijden, gewoon omdat België op barsten staat? Dat zou nogal vreemd zijn, vind ik.
op t moment dat je erin slaagt het vlaams parlement bijeen te roepen ivm een referendum voor vlaamse onafhankelijkheid ... is het nogal lullig op de voorpagina van je maandblad (Belang Magazine) uit te pakken met een koppel minaretten en het gevaar van de islam voor Europa ... en nu doet Dewinter het weer ... op t moment dat franstaligen brussel claimen ... start Dewinter weer een actie tegen de islam

zulke strategische fouten in de propaganda storen nogal wat militanten van het eerste uur, waaronder ik mezelf reken.

t is maar een hint hoor
Oud 21 september 2007, 13:37   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij islamofoob bent, is jouw probleem. Fundamentalisten vind je jammer genoeg overal. In elke godsdienst en religie. Al eens gehoord hoe het er in de "bible belt" in de VS aan toe gaat bijvoorbeeld? Godsdienstvrijheid is een fundamenteel gegeven en impliceert dat elke godsdienst of religie gelijk behandeld wordt. It's as simple as that. Meer zelfs, het is de enige manier om godsdienstvrijheid te waarborgen.

Islamisme moet vanzelfsprekend bestreden worden, net zoals elke vorm van fundamentalisme, maar dat is iets anders dan de islam bestrijden. En laat dat laatste nu net zijn wat het VB doet. Daarbij de radicalisering van sommige moslims alleen maar in de hand werkend... Misschien moet je je eens afvragen wie er precies de weg plavijt voor dat fundamentalisme
Misschien kan je me even uitleggen wat jij verstaat onder islamisme? Hoofdstukken 5, 8 en 9 van de koran? Het uitvoeren van de verplichtingen van de koran? Het toepassen van de geplogenheden uit de koran?

En me dan even het verschil uitleggen tussen islam en diezelfde koran.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 13:44   #148
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hun ontstaan en core business had niks met migranten te maken, hun officieel eerste programmapunt ook niet
Al van in het prille begin stond de eis dat de niet-Europese migranten moesten terugkeren in het programma. En ze zijn groot geworden dankzij hun focus op het migrantenthema. Dat ontkennen is nogal onnozel. Het lijkt me dus wel degelijk hun core business.

Citaat:
en daarom storen deze strategische regiefouten me
Mag ik daaruit besluiten dat de inhoud je niet echt stoort, maar enkel het moment?
Oud 21 september 2007, 13:45   #149
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Godsdienstvrijheid is helemaal geen overbodig recht. Maar zoals ik al zei, valt er veel te zeggen voor het schrappen van staatssubsidies voor alle godsdiensten/religies.
En waarom is godsdienstvrijheid dan niet overbodig in een maatschappij waar reeds vrijheid van meningsuiting en vereniging bestaat? Dat moet je toch eens uitleggen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 21 september 2007 om 13:45.
Oud 21 september 2007, 13:49   #150
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien kan je me even uitleggen wat jij verstaat onder islamisme? Hoofdstukken 5, 8 en 9 van de koran? Het uitvoeren van de verplichtingen van de koran? Het toepassen van de geplogenheden uit de koran?
Je kent het verschil maar al te goed, beste Circe. En door de weigering om dat verschil te erkennen, sta je zij aan zij met de fundamentalistische moslims. Door het verschil niet te erkennen ben je hun objectieve bondgenoot. En maak je het de meerderheid van de moslims enorm moeilijk. Want die meerderheid is helemaal niet gewonnen voor de politieke islam. Integendeel. Door hen af te wijzen louter omwille van hun moslim zijn én hen te beweren dat islam hetzelfde is als islamisme drijf je hen recht in de armen van dat islamisme.
Oud 21 september 2007, 13:51   #151
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom is godsdienstvrijheid dan niet overbodig in een maatschappij waar reeds vrijheid van meningsuiting en vereniging bestaat? Dat moet je toch eens uitleggen.
Omdat godsdienstvrijheid wel over wat meer gaat dan vrije meningsuiting en vrijheid van vereniging natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UVRM
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften.
Oud 21 september 2007, 13:55   #152
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op t moment dat je erin slaagt het vlaams parlement bijeen te roepen ivm een referendum voor vlaamse onafhankelijkheid ... is het nogal lullig op de voorpagina van je maandblad (Belang Magazine) uit te pakken met een koppel minaretten en het gevaar van de islam voor Europa ... en nu doet Dewinter het weer ... op t moment dat franstaligen brussel claimen ... start Dewinter weer een actie tegen de islam

zulke strategische fouten in de propaganda storen nogal wat militanten van het eerste uur, waaronder ik mezelf reken.

t is maar een hint hoor
Wanneer ik door dat maandblad blader, merk ik toch zeker evenveel aandacht voor Vlaamse onafhankelijkheid als voor de islamisering, hoor. Ook de 'Volk, word staat'-campagne en de diverse overige acties tegen België zijn positief. U doet precies alsof het Vlaams Belang vandaag enkel aandacht heeft voor het migrantenthema, wat pertinent onwaar is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 14:02   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kent het verschil maar al te goed, beste Circe. En door de weigering om dat verschil te erkennen, sta je zij aan zij met de fundamentalistische moslims. Door het verschil niet te erkennen ben je hun objectieve bondgenoot. En maak je het de meerderheid van de moslims enorm moeilijk. Want die meerderheid is helemaal niet gewonnen voor de politieke islam. Integendeel. Door hen af te wijzen louter omwille van hun moslim zijn én hen te beweren dat islam hetzelfde is als islamisme drijf je hen recht in de armen van dat islamisme.
neen meiske, ik ken het verschil niet. Dus leg het me even uit als je wil. Blijkbaar is dat precies wat moeilijk voor je.

Ik heb trouwens al tig keer gezegd dat het me niet om de personen gaat, doch om de ideologie! Lezen blijkt ook niet uw beste kant te zijn.

Heb jij iets tegen het nazisme? indien ja, mag ik je dan racist noemen omdat je een fervente hekel hebt aan de duitsers?

Volgens jou zit er geen verschil in : dus: Edina is een gore RASSISTTTT!
voil�*

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 september 2007 om 14:05.
Oud 21 september 2007, 14:02   #154
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dat is inderdaad zo... het VB voert al jaar en dag minstesn zoveel actie voor de vlaamse onafhankelijkheids als tegen de islamisering.

Feit is dat de acties tegen de islamisering meer aandacht krijgen van de pers. maar de laatste weken herinner me ik de actie van FDW die het vl parlement
bijéén riep en die de internationale pers voorlichte. verder ook de actie aan het koninklijk paleis... volk word staat en ga zo maar door.

De anti-islamiserings begtoging was echter GEEN manifestatie of actie van het Vb en dat het zoveel ruchtbaarheid kreeg is enkel aan thielemans en zijn bende te danken.

het VB besteed meer dan ooit tevoren aandacht aan het onafhankelijkheidsstreven wie dat de afgelopen weken niet gezien heeft komt van een andere planeet of wil het simpelweg niet zien.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 21 september 2007 om 14:19.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 14:05   #155
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo... het Vb voert al jaar en dag minstesn zoveel actie voor de vlaamse onafhankelijkheids als tegen de islamisering.

Feit is dat de acties tegend e islamisering meer aandacht krijgen van de pers. maar de laatste weken herinner me ik de actie van FDW die het vl parlement
bijéén riep en die de internationale pers voorlichte. verder ook de actie aan het koninklijk paleis... volk word staat en ga zo maar door.

De anti-islamiserings begtoging was overgeings GEEN manifestatie of actie van het Vb en dat het zoveel ruchtbaarheid kreeg is enkel aan thielemans en zijn bende te danken.

het Vb ebsteed meer dan ooit tevoren aandacht aan het onafhnakelijkheidsstreven wie dat de afgelopen weken niet gezien heeft komt van een andere planeet of wil het simpelweg niet zien.
Lijkt me ook zo.

Oud 21 september 2007, 14:05   #156
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed dat jij de woordvoerster bent van die meerderheid want ik hoor hen nooit hun bek opendoen ivm de politieke islam. Voor mij is zwijgen, goedkeuren.

Laatst gewijzigd door longhorn : 21 september 2007 om 14:06.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 14:06   #157
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat godsdienstvrijheid wel over wat meer gaat dan vrije meningsuiting en vrijheid van vereniging natuurlijk.
Op welke vlakken gaat het over meer?
Oud 21 september 2007, 14:11   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke vlakken gaat het over meer?
simpel toch?

GIJ moogt niet zeggen: "stop de islamizering"

maar

ZIJ mogen wel zeggen: DOOD AAN ALLE CHRISTENHONDEN / DOOD AAN ALLE JOODSE HONDEN

(dat laatste staat in hun heilig boekske en valt onder godsdienstvrijheid. Dat eerste mag niet van Dhimmy Thielemans).

Oud 21 september 2007, 14:16   #159
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wanneer ik door dat maandblad blader, merk ik toch zeker evenveel aandacht voor Vlaamse onafhankelijkheid als voor de islamisering, hoor. Ook de 'Volk, word staat'-campagne en de diverse overige acties tegen België zijn positief. U doet precies alsof het Vlaams Belang vandaag enkel aandacht heeft voor het migrantenthema, wat pertinent onwaar is.
ik kan u zeggen dat ik het van verontwaardiging over de cover in t oud papier heb gekieperd zonder het open te doen.

er zat dus toch wel een fundamentele marketingtechnische fout in die bewuste cover hoor
Oud 21 september 2007, 14:26   #160
ilfalco
Minister-President

Standaard

Zoals ik eerder al zei als je niet gezien hebt dat het Vb de afgelopen maanden quasi enkel en alleen actie gevord heeft voor een onafhankelijk vlaanderen dan ben je blind.

De islamisering naar de achtergrond verschuiven is dwaas want even prangend als het onafahnkelijkheidsstreven. ik leef nog altijd liver in een westers belgie dan in een vlaanderen waar de sharia heerst....Dat( moge duidelijk zijn.

los daarvan vind ik juist dat het VB de laatste tijd uitzonderlijk veel acties voert voor onafhnakelijkheid ik zou bijna durven spreken van overkill.

Dat islamisering en communautaire problemen samen gaan werd overigens duidelijk op 11 september in brussel... De franstaligen gebruiken de moslims en omgekeerd....Om de vlamingen in brussel van de kaart te vegen. En dat is goed gelukt me dunkt.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be