Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2007, 09:19   #121
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
terwijl er recentelijk pakweg nog één miljoen Turken betoogden tegen een moslimextremist als Gul.

zij weten tenminste wat er te gebeuren staat !
1 miljoen lijkt heel wat, maar is slechts een zeer klein aandeeltje van ca 60 miljoen Turken die voor 98% moslims zijn; het heeft de minderheid dus niet geholpen en zal dat ook niet.

Ongelooflijk om te blijven dromen dat het in dit steeds kleiner wordend stuk(je) nog niet onderworpen wereld minder vaart zal lopen.

Lees de koran.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 september 2007 om 09:34.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 09:28   #122
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wilders is de witte raaf in de Kamer of het Nederlandse parlement. Je filmpje is een schoolvoorbeeld van selectieve blindheid en doofheid van dat HP-typetje

Nederlanders beklaag ik in veel steden hoor... Het generaal pardon gaat het volk mijoenen euro kosten ! Steeg de BTW al niet met één procent ?
ja willem, die werden dan nog beloond ook !
Zou Balkenende, die toch als een "gelovige" te boek staat, werkelijk nog niet (zoals Wilders wèl) de koran hebben gelezen en ook niet de opnamen van "preken" in Nederlandse moskeeën gechecked (ik trof er al enige eens op Net) waarin van de kansel de vreselijkste vervloekingen en verwensingen over de autochtone gastheren worden afgeschreeuwd?

Enig inhoudelijk antwoord krijgt Wilders totaal geen keer op de aanhalingen en voorbeelden die hij presenteert, men speelt stommetje en kijkt er van weg, een virtueel cordon sanitaire van politieke correctheid.
Oud 21 september 2007, 09:32   #123
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Stilaan vallen de oogkleppen af, worden er meer en meer bewust dat de hele islam-opvrijerij van de laatste tientallen jaren meer slecht dan goed heeft gebracht. Dreigen de autochtonen de aboriginals van Europa te worden. Op de Belgische schijtlaarzen zullen we echter niet moeten rekenen om deze pest een halt toe te roepen, daarvoor zit de multi-kul er veel te diep ingebakken. Nog gisteren is in het Aalsterse de kok van een schooltje lastig gevallen door een moslima die, quote "haar man ging sturen om haar te kelen als haar kind nog vlees kreeg voorgeschoteld tijdens de ramadan. Een verrijking? 't Zal wel zijn zeker, terug naar de pre-historie als we die bende hier verder toelaten. Maar er is nog hoop voor Europa en de Europese cultuur:

71 procent van Duitsers negatief over islam
Duitsers staan steeds negatiever tegenover de islam. De tolerantie is gedaald, concluderen onderzoekers na de ondervraging van ongeveer 2.000 personen.

Duitsers zijn steeds minder bereid tolerant te zijn tegenover een geloof waarvan wordt verondersteld dat het zelf onverdraagzaam en bedreigend is, aldus de wetenschappers. Van de ondervraagden vindt 71 procent de islam intolerant, tegen 66 procent twee jaar geleden.

Een meerderheid van 56 procent vindt een verbod op de bouw van moskeeën in orde zolang in sommige islamitische landen geen kerken mogen worden gebouwd. Hetzelfde percentage stelt dat tussen het christendom en de islam een „botsing van culturen” plaatsvindt, meldden Duitse media. Vier op de tien Duitsers pleiten voor een sterke beperking van de uitoefening van het islamitische geloof in de Bondsrepubliek
Duitsland heeft ruim 3x zo veel moslims als Nederland maar Nederland heeft 3x zo veel moskeeën (ca 500 tegen 160); per moslim dus 10x zo veel moskeeën in Nederland.
Oud 21 september 2007, 09:38   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
ANTWERPEN - De Vlaams- nationalistische partij Vlaams Belang is donderdag de campagne 'Stop islamisering' begonnen. Het startschot voor deze campagne werd in Antwerpen gegeven, omdat deze stad volgens voorman Filip Dewinter een van de steden is die het meeste "lijdt onder de invloed van moslims".

"We verzetten ons niet tegen de individuele godsdienstbeleving, maar wel tegen de toenemende islamisering", aldus Dewinter. De toename van moskeeën, Koranscholen en islamitische culturele centra tast het Vlaamse karakter van de steden aan, aldus Dewinter.
Vlaams Belang stelt dat de islam anders is dan andere religies. "De islam is een veroveringsgodsdienst. Zodra de islam ergens voldoende sterk is, duldt ze geen andere manier van leven naast zich", voorspelt de partij.
Om dat te voorkomen stelt Vlaams Belang onder meer voor om de immigratie te stoppen en geen staatssubsidie meer te geven aan de gevreesde godsdienst.

bron: nu.nl

Ik dacht altijd dat Dewinter Wilders te radikaal vond tav de Islam. Wellicht hebben beide voormannen iets met elkaar besproken?

Wilders:
Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er ''genoeg verschrikkelijke dingen'' in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. ''Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen'', zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het ''grootste gevaar is dat ons bedreigt''. Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem.

''Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel'', aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: ''Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!''

Bron: Planet Internet
zijn er hier nog Vlaams-nationalisten, vb'ers misschien, die deze aandacht voor de islam, het weer op de voorgrond plaatsen van het migrantenthema ... MISPLAATST vinden voor een onafhankelijkheidspartij, net op het moment dat België in zijn voegen barst ???

dit is al de tweede keer op twee weken tijd (na het recentste Belang Magazine) ... en dit begint serieus op mijn zenuwen te werken !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 09:38   #125
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Te pas en te onpas wordt je volgende om de oren geslagen:
-Heb je de koran al gelezen?
-Lees de koran !

Wel, vor alle duidelijkheid : NEEN, net zo min als de bijbel trouwens, en heb daar ook GEEN BEHOEFTE aan. Ze mogen hun koran in hun ... steken. Ook zonder dat gedrocht te lezen kan je je een perfect beeld vormen van de barbaarse culturen die volgens dat boekje leven.
Oud 21 september 2007, 10:06   #126
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Te pas en te onpas wordt je volgende om de oren geslagen:
-Heb je de koran al gelezen?
-Lees de koran !

Wel, vor alle duidelijkheid : NEEN, net zo min als de bijbel trouwens, en heb daar ook GEEN BEHOEFTE aan. Ze mogen hun koran in hun ... steken. Ook zonder dat gedrocht te lezen kan je je een perfect beeld vormen van de barbaarse culturen die volgens dat boekje leven.
Kan Je enkel gelijk geven, Ik ben niet gelovig, en vindt zowel de koran als de bijbel een gedrocht van fantasierijke personen die een massa kunnen opzwepen. Ik kan alleen maar zeggen dat bijde boeken veel warmte geven in mijn kachel, is er toch nog iets goed aan.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 11:32   #127
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zou Balkenende, die toch als een "gelovige" te boek staat, werkelijk nog niet (zoals Wilders wèl) de koran hebben gelezen en ook niet de opnamen van "preken" in Nederlandse moskeeën gechecked (ik trof er al enige eens op Net) waarin van de kansel de vreselijkste vervloekingen en verwensingen over de autochtone gastheren worden afgeschreeuwd?

Enig inhoudelijk antwoord krijgt Wilders totaal geen keer op de aanhalingen en voorbeelden die hij presenteert, men speelt stommetje en kijkt er van weg, een virtueel cordon sanitaire van politieke correctheid.
vind ik ook. Balkende antwoord naast de kwestie, negeert de kritiek en gaat er niet op in.

Wilders : "de Nederlanders betalen extra BTW op stookolie..."

Balkende : "Zozo... toch lekker goed weer vandaag hé"

"Brillemannetje balkt en maar een end op los"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 11:40   #128
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Duitsland heeft ruim 3x zo veel moslims als Nederland maar Nederland heeft 3x zo veel moskeeën (ca 500 tegen 160); per moslim dus 10x zo veel moskeeën in Nederland.
"U mag opnieuw diep in de beurs tasten om onze 'prachtige' multiculturele samenleving aan het draaien te houden. Overdreven? Nee hoor, een feit. De massale immigratie van de afgelopen 40 jaar kost onze samenleving (netto) vele miljarden per jaar in de vorm van uitkeringen, criminaliteit, overmatig beroep op de gezondheidszorg en bergen subsidies om al die nietsnuttende, 'gediscrimineerde' en vooral 'zielige cultuurverrijkers' het leven zo aangenaam mogelijk te maken. De rekening voor deze grootste sociale ramp sinds WO2, veroorzaakt door linkse volksverlakkers, wordt weer op uw bordje gelegd want 'dit land kan zoveel beter'."

lees (rustig) verder op www.uitkijk.net
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 september 2007, 11:42   #129
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
@Raf: Ja, Rafken, ik wel.
Ammehoela!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 11:43   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
De kans dat uw tante wielvormige aanhangsels krijgt, kan ik wegens gebrek aan kennis van de andere genetische afwijkingen in uw familie niet zomaar inschatten. Maar ik weet wél dat de kans dat er binnenkort een flink aantal islamitische verkozenen in onze bestuursorganen zetelen groter is dan de incidentie van die wielenafwijking. Uw vergelijking slaat dus, zoals gewoonlijk, nergens op.
Waarom verbaast het me niet dat je weer nougabollen gesnapt hebt van wat ik zei?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 september 2007, 11:48   #131
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zijn er hier nog Vlaams-nationalisten, vb'ers misschien, die deze aandacht voor de islam, het weer op de voorgrond plaatsen van het migrantenthema ... MISPLAATST vinden voor een onafhankelijkheidspartij, net op het moment dat België in zijn voegen barst ???

dit is al de tweede keer op twee weken tijd (na het recentste Belang Magazine) ... en dit begint serieus op mijn zenuwen te werken !
zou er dan toch iets van aan zijn ?
Oud 21 september 2007, 11:51   #132
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Kan moeilijk anders met zo'n bleekwater-kapsel.
hoe ? het uiterlijk doet er toch niet toe ?
Oud 21 september 2007, 11:53   #133
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zou er dan toch iets van aan zijn ?
ik vind het in elk geval heel storend ... FDW speelt hier met vuur hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 11:53   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe ? het uiterlijk doet er toch niet toe ?
Als er inhoud is niet, nee...

Citaat:
Oud 21 september 2007, 11:55   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Degenen die de tussenkomst van Wilders en het antwoord van Balkenende willen zien:

http://www.dumpert.nl/mediabase/2704..._bangerik.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 11:59   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Degenen die de tussenkomst van Wilders en het antwoord van Balkenende willen zien:

http://www.dumpert.nl/mediabase/2704..._bangerik.html
Nee, bedankt. Ik heb mijn buik al vol van het extreem-rechts gespuis in diet land. Die van de buurlanden hoef ik er niet zo nodig bij.

Citaat:
Oud 21 september 2007, 12:45   #137
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eisie Bekijk bericht
Neen U bent hypocriet : Islam is het tegenovergestelde van vrijheid...
Door kleurtjes te gebruiken, verandert het woord hypocrisie niet van betekenis, beste Eisie.

Godsdienstvrijheid kan geen selectief gebeuren zijn. Geen staatssubsidies voor de ene, maar wel voor de andere bijvoorbeeld, is onaanvaardbaar. Net zoals geen religieuze gebouwen voor de ene, maar wel voor de andere.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 12:49   #138
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Edina, het maakt niet uit hoeveel keer het nog gezegd en geschreven zal worden ... maar de islam is geen godsdienst maar een als godsdienst verkapte dictatuur die toeslaat van zodra ze ergens sterk genoeg staat: buiten houden die gevaarlijke achterlijkheid...
De term "godsdienstvrijheid" kan niet op de islam toepasbaar zijn want ze zou die enkel maar vernietigen!
Dat jij islamofoob bent, is jouw probleem. Fundamentalisten vind je jammer genoeg overal. In elke godsdienst en religie. Al eens gehoord hoe het er in de "bible belt" in de VS aan toe gaat bijvoorbeeld? Godsdienstvrijheid is een fundamenteel gegeven en impliceert dat elke godsdienst of religie gelijk behandeld wordt. It's as simple as that. Meer zelfs, het is de enige manier om godsdienstvrijheid te waarborgen.
Oud 21 september 2007, 12:51   #139
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Mhmm,op sommige extreme benaderingen van de Islam kan ik hem niet geheel ongelijk geven,natuurlijk is zijn benadering mss ook niet de beste maar zeg nu zelf wat als later blijkt dat hij gelijk heeft,tenminste als men het uit het oogpunt van westerlingen bekijkt?
Soms vraag ik mij af waarom een links westerse regering de weg plavijt voor een rechtse niet westerse toekomst?
Ben ik nu zo dom of denkt ge daar zelf soms eens over na?
Islamisme moet vanzelfsprekend bestreden worden, net zoals elke vorm van fundamentalisme, maar dat is iets anders dan de islam bestrijden. En laat dat laatste nu net zijn wat het VB doet. Daarbij de radicalisering van sommige moslims alleen maar in de hand werkend... Misschien moet je je eens afvragen wie er precies de weg plavijt voor dat fundamentalisme
Oud 21 september 2007, 12:53   #140
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rammix Bekijk bericht
Dit past echt in de zaai-verdeeldheid-en-probeer-te-heersen-strategie van het VB.
Ik heb zijn uitleg ook gehoord op de radio waarin hij verwijst naar andere religies als boedhisme en hinduïsme en zo, die niet erkend zijn en geen steun krijgen... zou het niet makkelijker zijn als kerk en staat echt zouden gescheiden zijn en geen religieuze discriminatie zou zijn ? Gewoon alle religies staatssubsidie ontzeggen, iedereen gelijk voor de wet ?
Daar valt inderdaad veel voor te zeggen, maar daar gaat het het VB natuurlijk helemaal niet om. Zij willen selectief 1 religie bestrijden. Niet alleen door hen geen staatssubsidies te gunnen, maar ook door hen geen religieuze gebouwen te geven enz.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be