![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ook vinden we slippendragers van het Belgisch regime. Net als toen. Sommigen brengen literatuur voor, anderen geschrijfsel. De tijd zal weer leren wat goed en slecht is, zal het kaf van het koren scheiden. Alleen oordeelt men in de literatuur niet op basis van de politieke inzichten van die mensen. Wel over hun letterkundige activiteit. |
|
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de vooravond van WO I is die bladzijde omgedraaid en verandert het Belgisch regime weer van schouders. Vlaamse schrijvers die in het Nederlands schrijven worden niet meer gesubsidieerd, daar op dit ogenblik de roep naar verfransing louter klinkt dan ooit. "La Belgique sera latine ou ne sera pas." Woorden van een toenmalig Belgisch eerste minister! |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() 9. Axelle Red, diploma rechten behaald, denk ik.
Zei op het Journaal (VRT): als ik in Amerika zeg: I'm big in Belgium; dan barst men in een lachen uit. to be big in Belgium= niets betekenen. To be big in Flanders moet dan 0 gedeeeld door 2 zijn, parafraseer ik haar nu even. |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik raad u aan, eens te kijken van welke partijen de scholingsgraad gemiddeld het hoogst is: N-VAers! Hoe noemt u een dokter die te taal spreekt van leveranciers van pillen in ruil voor snoepreisjes? Laatst gewijzigd door giserke : 26 september 2007 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#150 | |||
Parlementslid
|
![]() Ik ga gewoon even 3 citaatjes in chronologische volgorde zetten, ze zijn wel grappig
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Twee puntjes maar : Als niemand weet wat de toekomst zal brengen waarom heb je dan net zelf "de elite die aanvoelt wat de mensen gaan denken later" naar voren trachten te schuiven en dit zelfs als argument ? Eigenlijk heb je nu gezegd "wat ik zelf zegde eerder klopt niet dus laten we er maar niet meer op ingaan" , waarom je dit zegt snap ik niet goed. Hou je er niet van als je eigen argumenten ontkracht worden door ... jezelf ? ![]() Spijtig vind ik het, ik vroeg je waarom je gezagsargumenten gebruikt, jij stelde dat slimme mensen de toekomst kunnen voorspellen en het beter weten, ik ontkracht dit en dan ga je gewoon verder met een opsomming die EIGENLIJK zinloos is. ( tenminste zo interpreteer ik het, feel free to correct me though ) mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|||
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grappig trouwens dat men er de Amerikanen al bij moet sleuren om de Belgische staat nog enigszins verkoopbaar te maken. Diezelfde belgicisten zijn vaak gebeten op alles wat uit Amerika komt... |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
! Ik vind het steeds tristig dat men steeds beroep moet doen op bekend B V's om bepaalde sterkingen kracht bij te zetten en zo hopelijk opvolging te krijgen bij de bevolking. ARM VLAANDEREN Misschien moet uw Axelletje deze eens lezen! [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/thuis/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif[/IMG] Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door janPieter [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/thuis/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.gif[/IMG] Vlaanderen onafhankelijk, net zo als alle andere recent onafhankelijk verklaarden, met het verschil dat de vlamingen door de volledige wereldbevolking zullen herkend worden als de onafhankelijkste en rijkste en zelfzuchtigste hebzuchtigste egoisten van deze planeet. Het is verfoeielijk zich als rijkere van de armere te willen afstoten met een schijnheilige armzalige taaluitvlucht Daarenboven zal het toekomstige vlaemsche staatje meerdere tientallen franstalige enclaves tellen overal op het grondgebied en dan komen de minderheidsrechten door de UN opgelegd tot uitvoering waardoor de flaminganten nog door talrijke verfranste nachtmerries heenmoeten. [FONT="]De Standaard’ is weliswaar een regimekrant geworden, maar dit dagblad heeft nog een aantal Vlaamsgezinde lezers overgehouden uit zijn Vlaamse periode. Om te vermijden dat die hun abonnement opzeggen verschijnt er af en toe een vrije tribune-bijdrage van een niet-belgicist. Vandaag kreeg Peter de Graeve die gelegenheid. De Graeve studeerde rechtsfilosofie in Gent en filosofie in Gent, Parijs, Turijn en Straatsburg en nu decent is aan de Universiteit van Antwerpen. Onder de titel ‘DE RADICALISERING IS ONOMKEERBAAR’ schrijft hij: “België is een royalistisch, antidemocratisch en op egoïsme gebaseerd regime dat alleen in stand wordt gehouden om Franstalige belangen te verdedigen.” Hierna nog enkele uittreksels: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - “België is onmiskenbaar een regime. De organisatie van het land wordt gekenmerkt door een bewindsvorm, niet door een echt democratisch proces. De zinvolheid van dit Belgische bewind staat vandaag terecht ter discussie. Het behoud van het Belgische bewind wordt vandaag terecht op het spel gezet. Het al dan niet overleven van dit bewind vormt de kern van de huidige crisis. België is een bewind, geen democratie. De mogelijkheid of onmogelijkheid van een waarlijk democratische hervorming van het Belgische regime zal beslissen over de uitkomst van de huidige crisis. De Vlaamse partijen benadrukken de mogelijkheid van zo'n hervorming (van een 'echt federalisme'). In de Vlaamse publieke opinie daarentegen slinkt het geloof in die mogelijkheid verontrustend snel. Dat komt doordat het steeds scherper tot het politieke bewustzijn van heel wat Vlamingen doordringt dat de wil tot democratische hervorming geen adequate echo vindt bij de Franstalige partijen en de Franstalige publieke opinie. De radicalisering van de Vlaamse publieke opinie is daardoor volkomen gelegitimeerd. Ze beantwoordt aan een gerechtvaardigde wil om komaf te maken met het Belgische regime. Maar de Franstalige partijen zijn bereid alles in het werk te stellen om het Belgische bewind te behouden zoals het is. Daarom verzetten zij zich met hand en tand tegen de Vlaamse visie op het federalisme, dus tegen de mogelijkheid zelf van een broodnodige democratisering van het land.” (…) “De radicalisering van de Vlaamse publieke opinie is onomkeerbaar. Wie dit niet wil inzien, staat nog enkele ontmoedigende weken en maanden te wachten. De radicalisering is onomkeerbaar om een eenvoudige maar dwingende reden. De Vlaamse opinie wil namelijk niet weten van een regime waar democratische regels verschillen al naargelang van de regio waar men zich bevindt. Ze wil niet weten van een grondwet die alleen die 'demos' in bescherming neemt die Frans spreken verheffen tot een universeel recht, maar het Nederlands afdoen als een vervelend regionaal fenomeen. Ze wil, kortom, niet weten van een politieke kaste die zich handig wegstopt achter hoogdravende principes van verdraagzaamheid, democratie (FDF), hervormingsgezindheid (MR), solidariteit (PS) en universeel humanisme (CdH), maar die in werkelijkheid een naar de huidige Europese normen aftands royalistisch, antidemocratisch en op egoïsme gebaseerd regime verdedigt” (...) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - De integrale tekst kan hier gelezen worden: http://www.doorbraak.org/kort/21506 Klikken op het logo ‘bijlage’. [/FONT] |
|
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Raar clubje daar bij Doorbraak.
Ze zien overal duistere complotten in donkere achterkamertjes. |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementslid
|
![]() En daarmee maak je de grootste fout die je kon maken : je verschaft hun argumentatie legitimiteit ipv ze te verwerpen. Je onderwerpt jezelf aan HUN spelregels. Als een belgicist zegt "mijne kopman is slimmer dan de uwe dus hij weet het beter dan u" dan kan je daar op twee manieren op reageren :
1. "dat is niet waar mijne kopman is wel slimmer dan de uwe" ( waarna je een wedstrijdje begint met de vraag wie het hoogste diploma heeft en als je dan al een antwoord hebt zegt het toch niets ) 2. gewoon simpel zeggen dat je geen zin hecht aan gezagsargumenten van "slimme mijnheren" en die hele lijn argumenten aan de kant schuift. Ik geloof persoonlijk dat je optie één beter niet neemt. Als je je overgeeft aan gezagsargumenten dan is het einde zoek. Wat als er een belgicist afkomt die zegt "ik weet het beter dan u want ik heb maar liefst drie diploma's en ben professor" en dan een andere die zegt "jamaar ik heb een dozijn diploma's ..." en dan beland je echt in een straatje zonder einde dat grappig genoeg zinloos is. Het geloof in gezagsargumenten gaat overigens direct in TEGEN de idee van democratie zelve, daar onafhankelijke burgers die zelf weten wat ze willen zonder slaafs een elite te gehoorzamen de basis van een democratisch systeem vormen. Het denken mag zich nooit onderwerpen, noch aan een dogma, noch aan een partij, noch aan een hartstocht, noch aan een belang, noch aan een vooroordeel, noch aan om het even wat, maar uitsluitend aan de feiten zelf, want zich onderwerpen betekent het einde van alle denken. ~ Poincaré ~ We hebben de feiten al aan onze kant, alle cijfers tonen aan dat Vlaams nationalisten gelijk hebben, kijken we maar naar het Warandemanifest, laten we dit alsjeblieft niet overboord smijten met een rondje gezagsargumenten zoeken ? mvg. Sint Ignacius
Laatst gewijzigd door UFSIA : 26 september 2007 om 23:42. |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denken dat je 100% gelijk hebt, is nooit goed. Bij een meningsverschil zal de waarheid altijd ergens in het midden liggen. allee soms helt de waarheid wel een beetje meer naar de ene dan naar de andere; maar toch... |
|
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() Voorbeeld = Warandemanifest
Rudy Aernoudt heeft daar heel wat kanttekeningen bij geplaatst. Wellicht heeft hij niet in alles gelijk; maar ok Warandemanifest zal niet 100% overeenkomen met de feiten. |
![]() |