Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2007, 21:43   #141
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik heb écht een medelijden gevoel bij die Sarah, en zou haar zelf willen helpen, zo erg is het gesteld.
Hoe kan je nu zó blindelings volgen??
Denken, meisje, D-E-N-K-E-N
Ik heb u medelijden echt NIET nodig. Ik heb je hulp niet nodig want ik weet dat ik op de juiste pad ben, ik ben blij met de weg dat ik heb gekozen!
Maar nu je het zegt, ik heb medelijden voor jullie: wetenschap geeft antwoorden op vele dingen maar dat jullie alles maar dan ook alles geloven van wat de wetenschap zegt?! De Darwin theorie ?!

Maar jah iedereen mag geloven wat die wilt.
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 22:16   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat het fenomeen van kinderen die strikt het geloof gaan beleven, te vinden is bij de structuren binnen subgroepen. Ouders zijn vaak zelf amper onderlegd waar het islam betreft, ze belijden een eerder traditionele volksislam die geen enkele voeling heeft met de leefwereld van hun kinderen. Dat, want vaak zijn imams geen haar beter, gaf aan verenigingen waar hoogopgeleide jongeren die hier geboren zijn een ware islam verspreiden een bodem om jongeren te beinvloeden. Vaak dringen die jongeren bij ouders aan op een striktere beleving van islam. Dus gaan kinderen, vaak al heel jong in het weekend naar de lessen islam en Arabisch, daar krijgen ook zij steeds meer een strikte leer zoals salafisme te horen. Dat verklaart hun gedrag, het conflictmodel zoals salafisme predikt is vooral voor kinderen en jongeren bijzonder aantrekkelijk, het geeft macht over de omgeving van volwassenen..ouders stellen niets ter discussie, vaak praten hun dochters en zonen hen onder tafel en steeds meer moskees prediken zelf ook dit gedachtengoed. Daar ligt dan ook de sleutel om hier wat aan te doen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 07:37   #143
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Ik heb u medelijden echt NIET nodig. Ik heb je hulp niet nodig want ik weet dat ik op de juiste pad ben, ik ben blij met de weg dat ik heb gekozen!
Maar nu je het zegt, ik heb medelijden voor jullie: wetenschap geeft antwoorden op vele dingen maar dat jullie alles maar dan ook alles geloven van wat de wetenschap zegt?! De Darwin theorie ?!

Ik heb medelijden met jullie: de Islam geeft geen antwoorden op de meeste dingen van deze tijd, en dan geloven jullie nog alles wat de Koran zegt?! Ongelijkheid van mannen en vrouwen - Barbaarse straffen - Haat tegen Joden (en andere niet-moslims)?! (klein bier in vergelijking met de Darwin theorie)

Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 07:56   #144
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Je weet dat er 101 verschillende belevingen van de islam zijn. Bij ons is kip en zelfs biefstuk uit de Delhaize halal. Zolang die maar niet in aanraking gekomen is met varkensvlees, ik koop dus nooit iets van bij een gewone slager die al zijn vlees op dezelfde snijplank legt.
ik weet niet hoe de werkverdeling is bij vleesproducten.maar 100% zeker dat het vlees halal is zou ik in uw plaats toch niet zijn.
Oud 10 oktober 2007, 08:01   #145
Gargamel
Banneling

Standaard

Zowel God als "Allah" is Schepper van Hemel en Aarde,en ook alles wat er normalieter op rondloopt.Not ??

Door de schepper te zijn van knorretje maakte allah wel een fameuze blunder,not ??
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 08:39   #146
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Zowel God als "Allah" is Schepper van Hemel en Aarde,en ook alles wat er normalieter op rondloopt.Not ??

Door de schepper te zijn van knorretje maakte allah wel een fameuze blunder,not ??
Neenneen, dat is geen blunder hoor. Absoluut niet! Dat is enkel om de mensheid te testen.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 11:01   #147
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
ik weet niet hoe de werkverdeling is bij vleesproducten.maar 100% zeker dat het vlees halal is zou ik in uw plaats toch niet zijn.
Wel, als mijn man vindt dat het goed genoeg is voor hem ga ik dat niet tegenspreken. Voor mij maakt het niet uit.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 11:03   #148
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht

Zo zou ik het niet bekijken, varkens mogen er zijn, zoals alle dieren, zolang ze maar niet opgegeten worden.
In Azië eten ze honden, wat wij dan walgelijk vinden.
Oud 10 oktober 2007, 13:41   #149
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Ik geloof in onze schepper Allah en ik geloof in de koran, deze voorschriften hebben steeds nog reden van bestaan!

Maar misschien wordt het eens hoog tijd, als ongelovige?, jezelf eens af te vragen hoe we op deze aarde zijn gekomen? (zonder schepper?! ik denk et ni)

Als je Allah's volgelingen ziet, dan is hij als schepper zwaar gebuisd. Jammer dat er geen herexamen komt...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 15:05   #150
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Laya, nog steeds geen antwoord van 't school? Ben anders wel benieuwd...
Oud 11 oktober 2007, 07:49   #151
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Laya, nog steeds geen antwoord van 't school? Ben anders wel benieuwd...
Nope... ik ook.
Ben dit 'probleem' op een ander forum met een moslim aan het 'bespreken' en hij vind dat maar normaal. Man man man....
Oud 11 oktober 2007, 08:07   #152
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nope... ik ook.
Ben dit 'probleem' op een ander forum met een moslim aan het 'bespreken' en hij vind dat maar normaal. Man man man....
Objectief bekeken zijn onze gemeenschappen toch niet echt compatibel hé.... Alles waar religie in meespeelt is al de ganse menselijke evolutie, zeker de laatste paar duizend jaar, een dikke stok in het wiel van de algemene vooruitgang..afschaffen dat, beter, elk "geloof"...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 08:09   #153
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Objectief bekeken zijn onze gemeenschappen toch niet echt compatibel hé....
Dat is nu wat ik al zó lang zeg, we zijn gewoon zó anders, en we willen ons allemaal samen in een klein landje stoppen en hopen dat we elkaar wat graag gaan zien....

Laatst gewijzigd door bentje : 11 oktober 2007 om 08:10.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:00   #154
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Uiteraard zijn kinderen hier niet verantwoordelijk voor. Religieus "bewustzijn" en de ermee gepaard gaande regeltjes en voorschriften wordt aangeleerd, het is allesbehalve aangeboren. Het probleem is zowel uiterst complex als wereldomvattend. Een treffende illustratie :

Tijdens het voorontwerp van het IVRK werd het ondertussen beruchte artikel 14 geschrapt onder druk van het Vaticaan en een lange reeks islamitische landen. Vrijheid van godsdienst voor kinderen. Een begrip dat uiterst elastisch wordt toegepast.

Een strikte toepassing van dit artikel kent maar weinig aanhangers, ook hier op het forum. Je zou versteld zijn van het aantal forummers alhier die onomwonden pleiten voor het in hun ogen onvervreemdbaar recht voor het geven van een religieuze "opvoeding" - zijnde het inlepelen van de godsdienst van de ouders - en terzelfdertijd kritiek leveren op de uitwassen van in het bijzonder de islam. Logica en consequentie is anders...

Zolang de maatschappij (globaal) blijft vasthouden aan het concept dat er niets aan de hand is om kinderen te "onderwijzen" in goddelijke entiteiten zal het probleem blijven bestaan.

In de documentaire "The roots of all Evil" heeft Richard Dawkins dit op een pijnlijke manier aangetoond. Kleine kinderen die de Koran uit het hoofd leren, kleine kinderen die enthousiast 'Praise The Lord' roepen, kinderen alom die worden aangeleerd dat hun god de Enige Echte Ware is, kinderen alom die worden geindoctrineerd in obscurantisme. Uitwassen zijn onvermijdelijk.

Anno 2007 is dit een dieptriest tafereel.

Uitwassen zijn onvermijdelijk.

akkoord... maar moet een maatschappij als de onze ze aanvaarden? Mag een maatschappij als de onze zich daar niet tegen verzetten? Vraag is hoe?

mijn mening : godsdient over de HELE lijn verbannen uit scholen...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:05   #155
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ervan overtuigd dat indien men kinderen niet van kleinsaf aan aan die hersenspoeling onderwerpt, ze op latere leeftijd helemaal geen behoefte hebben aan een of andere religieuze beleving.

en net daar knelt het schoentje: als men de kinderen niet snel bij de kraag kan vatten, dan valt heel dat religieuze gedoe op een mum van tijd in mekaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 19:23   #156
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat indien men kinderen niet van kleinsaf aan aan die hersenspoeling onderwerpt, ze op latere leeftijd helemaal geen behoefte hebben aan een of andere religieuze beleving.
.
Zoals de politiek correcten de familale achtergrond van Hans van Themsche brandmerken als oorzaak van de moorden, negeren ze even sterk de invloed van de islamitische familiesfeer; hoewel dit geloof een vele malen gevaarlijker en verwerpelijker ideologie is dan nazisme en communisme te samen willen ze dat nog aanmoedigen ook,EN er voor zorgen dat wij daar ook naar te leven hebben met halal-onzin, bidmatjes, hoofddoeken etc etc! Absoluut crimineel!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be