![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tenzij je als superheld teveel opgaat in je favoriet computerspel en wil sterven als een held... HVT zat meer alleen op internaat dan "thuis", alleen in zijn "wereldje"...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de MIVB vonden er in 2006 exact 800 incidenten plaats waarbij een reiziger of een personeelslid verbaal of fysiek werd aangevallen. 'Let wel, het gaat alleen om de incidenten die onze Dienst Controle en Veiligheid zelf heeft vastgesteld', zegt woordvoerster Ann Van hamme. 'De cijfers waarover de metrobrigade van de federale politie beschikt, zijn daar niet bijgeteld, maar die overlappen elkaar waarschijnlijk minstens voor een gedeelte.' In de grote meerderheid van de gevallen is het MIVB-personeel doelwit van de agressie, zij werden 608 keer slachtoffer. 192 maal ging het om een reiziger die het mikpunt was. Meestal blijft het geweld ook beperkt tot verbale agressie want in slechts 280 gevallen werd iemand ook fysiek aangevallen. Het aantal incidenten blijft de laatste jaren op een status quo, aldus nog Ann Van hamme. 'Vorig jaar, in 2005, hadden we vijf gevallen minder, met een totaal van 795, terwijl het er in 2004 748 waren. Het jaar voordien, 2003, waren er nog minder, 726 om exact te zijn maar in 2002 hadden we er dan wel weer 848. We kunnen dus niet echt spreken van een stijgende of dalende tendens. Deze cijfers geven natuurlijk geen zicht op de ernst van de incidenten.' Nieuwsblad 10/10/2007 jns (belga) ... mens erger je niet ![/FONT]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 11 oktober 2007 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is een gevaar voor de maatschappij... zelfs volgens zijn advocaten.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 11 oktober 2007 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Nee, ik heb met nog veel meer ander dingen problemen dan alleen racisme en VB. Maar overheidsgeld stoppen in een partij die dat geld enkel gebruikt om gemeenschappen tegen elkaar op te zetten en haat te zaaien onder de mensen (geen fictie of veronderstelling maar bewezen!) dat kan echt niet langer zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelooft u nu werkelijk dat de gemiddelde Vlaamse kiezer de drooglegging van het VB zal accepteren? Ik zou eerder zeggen: bereid u dan al maar voor op een p�*kzwarte zondag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() 'geloof'? Dat heeft hier niks met religie te maken maar met keiharde feiten, en feiten daar moet en kan je niet in 'geloven', die zijn wat ze zijn.
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 11 oktober 2007 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus wil men van zulks de bron aanpakken, zou men moeten beginnen aan de top dus de progressieve politici die de andere kant opkijken en een onderscheidt maken tussen misdaden gepleegde door autochtonen en/of allochtonen. Zou men werk moeten maken van hen die zulke zaken als HVT misbruiken voor politiek spel zoals bv.: feremans en co en niet te vergeten (hoe zou men durven) uzelf. Wat de Oosfrontgemeenschap hierbij komt doen mag een raadsel wezen. Voor u misschien niet is maar dat u uw haat de vrije loop moet laten nietwaar. Moet er eens aan denken inplaats van deze de vrije loop te laten zou u ook hulp kunnen zoeken maar dan hebt u misschien weer geen levensdoel meer of wat denkt u. In uw geval zou men misschien ook eens kunnen denken aan de CCC, die voor hun politiek spel terreur zaaide en slachtoffers maakte. Waar ligt het verschil met HVT, deze was een eenzaat, mogelijk zwakzinnig om tot zulke daden over te gaan tegenover het "linkse" voorbeeld de CCC die koel weldoordacht zonder problemen terreur en moord zaaide om aan hun ziekelijk wereldbeeld te kunnen voldoen. Is het niet dat de leider over een aantal jaren terug is vrij gekompen en met z'n daden uit het verleden geen één probleem had?
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Met de wijze waarop het VB oplossingen aanreikt komen we er helemaal niet uit. Mij is het te doen om de propagandamachine van het VB stil te leggen. Lees hun blaadjes, krantjes en flyers: één hoop rotzooi, moslimofoob en homofoob gedrag. Er staat geen halve letter positief schrift op. Het gaat goed voor het VB als er wat verkeerd loopt in de maatschappij. Autchtonen, moslims, criminaliteit, profitariaat, het is voor het VB allemaal synoniem geworden van elkaar. Dat beeld klopt helemaal niet, de feiten bewijzen het tegendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
En welke oplossingen helpen dan wel? Als men het politiek inzicht niet heeft om de migranten ook zwaar te bestraffen voor hun misdrijven en -daden en niet enkel voor hen verzachtende omstandigheden uit de hoed te toveren, is men al ver. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en zij die naar hier komen om dat niet te doen en de boel wensen te verzieken, eruit gooien, lijkt me de enige beste oplossing om onze maatschappij voor iedereen leefbaar te maken. Dan zullen er minder verkachtingen, steamings, steekpartijen, diefstallen, inbraken, overvallen en ... minder automatisch meer HVT's zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook is er een groot verschil tussen iets wat ene De Gucht zegt, en wat een partij doet op georganiseerde en systematische wijze. Als je het vonnis hebt gelezen van de veroordeling van het VB (in feite haar vzw's) zou je zo'n domme vragen niet meer stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als De Gucht een boek schrijft om mensen te stigmatiseren, mag dat. Doet Dedecker hetzelfde, wordt hij uit die partij gegooid, enkel omdat hij het cordon sanitaire in vraag stelt, al pikeert hij evengoed op het VB als elke andere politicus. Is het enige verschil misschien dat het VB de probleemmigranten en de criminelen stigmatiseerd en mensen als De Gucht de normale mensen die het gewoon beu zijn om er continu het slachtoffer van de worden, zonder dat er iets aan gedaan wordt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
HVT 1) Hij is een oostfrontnageboorte 2) Zijn vader was ooit lid van VB 3) Zijn tante ook 5) Hij was van plan om "20 makkakken" dood te schieten 6) Uiteindelijk schiet hij 1 allochtone vrouw dood en een kindje van 2 in de rug en kwetst hij nog een derde persoon Bij mij thuis is het woord "makkak" verboden, worden de gevaren en de programmapunten van VB goed aan de kinderen uitgelegd. En tot nu toe godzijdank is er nog niemand al schietend over straat gelopen. oorzaak en gevolg of toeval? Dit proces geeft niet al mijn vragen beantwoord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 11 oktober 2007 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |