Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2008, 20:27   #141
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
je zal me dus ook gelijk geven wanneer ik zeg dat er geen Belgisch volk bestaat? het belgisch niveau heeft dus ook geen relevantie, dan kunnen we beter verder bouwen aan die niveaus die minder communautaire zever met zich meebrengen. Het Waals en het Vlaams niveau dus.
Het is meestal niet of of maar én én.
Voor het ene misschien meer Vlaming en voor de andere keer meer Belg.

In elk geval denken de werkgevers weer meer Belg want ze hebben werkvolk uit Wallonië nodig.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 20:28   #142
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vlaanderen is geen volk.
Wie dat gaat tegenspreken, kan rustig uitgelachen worden.
Wie zo'n onzin uitkraamt valt niet mee te lachen maar te huilen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2008 om 20:28.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 20:31   #143
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Waarom zou er geen belgisch volk bestaan? Iedereen is hier als belg geboren, sommigen zijn zich vlaams gaan voelen.
Niemand is als Belg geboren. Wel als mens, de ene man, de andere vrouw. Het "Belg" zijn werd gewoon opgelegd. Niemand heeft me ooit gevraagd of ik Belg wilde zijn. Inderdaad is het daarna mijn eigen keuze geweest voor Vlaanderen te kiezen. Dat klopt, wat mij betreft, wel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 20:32   #144
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Het is meestal niet of of maar én én.
Voor het ene misschien meer Vlaming en voor de andere keer meer Belg.

In elk geval denken de werkgevers weer meer Belg want ze hebben werkvolk uit Wallonië nodig.
Dat ze dan maar rap anders denken want werkvolk uit Wallonië zullen ze nooit hebben, hooguit volk uit Wallonië zoals het vroeger was. De top uit Wallonië en de Vlamingen op de werkvloer.
Oud 26 april 2008, 20:37   #145
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Vlaamse kust mooie streek??? You're kidding us

De Vlaamse kust is zeker niet aantrekkelijk te noemen met hun Noordzeestrandje waar je niet meer kunt doen dan iets gaan te drinken op een grijze grauwe dijk waar niets te zien is. Ik kreeg er altijd een depri gevoel als ik daar kwam vroeger en dat gewoon omdat het er zo kil grauw en grijs is.

Dat Belgen levenslustige mensen zijn vind ik al helemaal niet, eerder laks en weinig initiatief nemend als je het mij vraagt!! Kijk alleen al naar de structuren en de opbouw van het land en men krijgt een perfecte reflectie van hun denken en hun gemoedstoestand.

Er zullen nog wel enthousiaste levenslustige Belgen zijn maar die zijn dan toch serieus in de minderheid of hebben hun gevestigd in het buitenland.
Er zijn geen Belgen. Er zijn Walen en Vlamingen die gedwongen in België wonen.

Ooit meegemaakt:

Op een dag in Frankrijk stopte ik om de weg te vragen. In mijn beste opgepoetste Frans sprak ik een Fransman aan. Na dat de man mij wegwijs gemaakt had vroeg hij waar ik vandaan kwam. Ik vertelde dat ik van België kwam waarop de man mij ongelovig aankeek. Ik vertelde verder dat ik uit Vlaanderen kwam. Ha, antwoorde de Fransman, die nu kennelijk begreep wat er gaande was, ik dacht het al dat je geen echte Belg was.

Eigenlijk kon ik de man geen ongelijk geven.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2008 om 20:47.
Oud 26 april 2008, 20:41   #146
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat ze dan maar rap anders denken want werkvolk uit Wallonië zullen ze nooit hebben, hooguit volk uit Wallonië zoals het vroeger was. De top uit Wallonië en de Vlamingen op de werkvloer.
Mochten allemaal oenen zijn in Wallonië dan zou Google en Microsoft er niet investeren zoals ze nu wel doen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 20:41   #147
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En, niet vergeten : er zijn Brusselaars die de andere twee gijzelen en toch spreken over democratie!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 20:42   #148
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO
Nietzsche heeft ooit eens gezegd: een volk is een groep mensen die dezelfde taal spreken en dezelfde kranten lezen.
Je zegt er wel niet bij wat Nietzsche dacht over mensen die dezelfde kranten lezen!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 20:51   #149
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is uw opvatting. Maar deze mening wordt bijlange niet door iedereen gedeeld.
Waarom zijn ze dan als de dood zo bang voor een referendum? Een referendum in Vlaanderen zou snel zekerheid geven of de meerderheid vóór of tegen België is.Het is niet met lullen dat ge uw groot gelijk kunt aantonen hoor. Laat maar komen dat referendum.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2008 om 20:56.
Oud 26 april 2008, 20:58   #150
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Mochten allemaal oenen zijn in Wallonië dan zou Google en Microsoft er niet investeren zoals ze nu wel doen.
Google, werken ze daar?

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2008 om 20:58.
Oud 26 april 2008, 21:00   #151
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Niemand is als Belg geboren. Wel als mens, de ene man, de andere vrouw. Het "Belg" zijn werd gewoon opgelegd. Niemand heeft me ooit gevraagd of ik Belg wilde zijn. Inderdaad is het daarna mijn eigen keuze geweest voor Vlaanderen te kiezen. Dat klopt, wat mij betreft, wel.
Dan is jouw naam ook niet jouw naam! Jouw ouders hebben voor jouw identiteit gekozen, niet jij! Als jouw ouders niet wilden dat jij Belg werd hadden ze maar moeten verhuizen.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 21:04   #152
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zijn ze dan als de dood zo bang voor een referendum? Een referendum in Vlaanderen zou snel zekerheid geven of de meerderheid vóór of tegen België is.Het is niet met lullen dat ge uw groot gelijk kunt aantonen hoor. Laat maar komen dat referendum.
Er komt geen referendum omdat er geen meerderheid is voor de splitsing voor Belgie. Ik zou dolgraag een referendum hebben, maar daar durven CDV,NV-A en het VB niet voor te streven. Alles moet blijkbaar beslist worden boven de hoofden van de bevolking heen.

Geef ons referendum en laat ons vlaanderen voor eens en altijd naar de geschiedenisboekjes stemmen.
Oud 26 april 2008, 21:09   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komt geen referendum omdat er geen meerderheid is voor de splitsing voor Belgie. Ik zou dolgraag een referendum hebben, maar daar durven CDV,NV-A en het VB niet voor te streven. Alles moet blijkbaar beslist worden boven de hoofden van de bevolking heen.

Geef ons referendum en laat ons vlaanderen voor eens en altijd naar de geschiedenisboekjes stemmen.
Er is geen meerderheid voor een splitsing van België omdat men vreest voor de uitslag van een referendum.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2008 om 21:10.
Oud 26 april 2008, 21:16   #154
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen meerderheid voor een splitsing van België omdat men vreest voor de uitslag van een referendum.
Inderdaad, de walen zouden plots een grotere bek kunnen opzetten en waarschijnlijk ook een totaal ander beeld krijgen van nederlandstalig belgie.
Oud 26 april 2008, 21:19   #155
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou er geen belgisch volk bestaan? Iedereen is hier als belg geboren, sommigen zijn zich vlaams gaan voelen.
Graag een definitie van Belgisch volk dan.
Oud 26 april 2008, 21:22   #156
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En, niet vergeten : er zijn Brusselaars die de andere twee gijzelen en toch spreken over democratie!!!
Dat is de kern van belgique in een notedop: Vlaanderen en Wallonië worden gegijzeld door Brussel.
Oud 26 april 2008, 21:22   #157
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
De naam die buitenlanders ons geven duidt aan tot welk volk wij behoren.
Oud 26 april 2008, 21:22   #158
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het veebee heeft nochtans al meermaals een voorstel tot referendum gelanceerd, wat telkens door de belgicistische machtsbastions werd afgewimpeld. Informeer u eerst.
Oud 26 april 2008, 21:24   #159
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams volk, Belgisch volk... Wat een zinloze discussie. Zwijg mij toch van al deze volkeren!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 21:28   #160
luc broes

Standaard

Citaat:
Hier ga je dan wel voorbij aan het feit dat veel mensen in wat jij vlaanderen noemt waarschijnlijk nu meer in het engels communiceren dan het het vlaams, meer buitenlandse kranten lezen dan ze zelf beseffen. Nederlandstalig belgie is op dat gebied zelfs een koploper vermits elke vlaming zowel engels leest, schrijft als praat. Het succes van het internet toont aan dat mono cultuur en dergelijk volledig afgeschreven zijn. Vlaams nationalisten zullen ook moeten inzien dat de vlaamse zaak een illusie is geworden vermits we als volk meer dan één taal gebruiken om te communiceren.
'Vlaams nationalisten' is voor jou wel een zeer uitgebreid begrip. Bijna alle Vlamingen lezen Het Laatste nieuws (of een ander Vl dagblad) en kijken naar VTM of VRT. Hun brood bestellen ze in het Nederlands en niet in het Engels.
Onze taalkennis bewijst overigens dat wij Vlamingen ons zeker niet opsluiten in een enge monocultuur. Scheepslui die onze havens aandoen of toeristen die Vlaanderen bezoeken weten dat maar al te best;

Als reactie op de globalisatie hebben mensen ook nood aan eigen vertrouwde omgeving. Vandaar gaat het aantal zelfstandige staten in steeds stijgende lijn en eisen meer en meer mensen autonomie: Vlamingen, Catalanen, Schotten enz.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be