![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Leuven zit bijvoorbeeld RAI Uno op de kabel en in Mechelen niet. Discriminatie! Vlaams Blokkers van Mechelen: jullie weten wat je te doen staat!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nu eenmaal een verschil tussen het op de kabel steken van een buitenlandse zender en het al dan niet aanbieden van een Vlaamse zender. Die eerste is in de eerste plaats bedoeld voor Italianen of mensen met een Italiaanse achtergrond (en dus niet specifiek gericht naar een bepaalde institutioneel erkende bevolkingsgroep in België), terwijl een Vlaamse zender zich richt tot alle Nederlandstaligen/Vlamingen in dit land. Normaal dat we dit dus aantreffen op de kabel in Vlaanderen (voor het grootste deel nu Telenet), maar het zou ook vanzelfsprekend zijn dat we hetzelfde aanbod hebben in Brussel. Brussel is immers officieel tweetalig, waarbij dus het Nederlands op dezelfde voet staat als het Frans. Als Coditel alle Franstalige/Waalse zenders aanbiedt zoals in de Waalse kabelmaatschappijen zou dat ook moeten opgaan voor het aanbod aan Nederlanstalige/Vlaamse zenders in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De grote democraten halen weer eens hun beslissend "argument" boven wanneer ze het niet meer kunnen halen. Dan halen ze weer hun etiket boven. Dan menen ze dat ze hierdoor niet meer redelijk moeten discussiëren. Mij lijkt een gelijke behandeling van Vlamingen als Franstaligen in Brussel helemaal geen "mierenneukerij". Een gelijke behandeling in ALLES. Volgens onze Grondwet staat het Nederlands en Frans immers op dezelfde hoogte. Er zou volgens de taalwetten geen enkele vorm van discriminatie mogen bestaan. Dus lijkt het me ook maar normaal dat, indien Coditel alle Franstalige/Waalse zenders aanbiedt als in Wallonië, ze ook een gelijk aanbod aan Nederlandstalige/Vlaamse zenders aanbiedt als in Vlaanderen. Principe van de gelijkheid toegepast. Maar ja, we weten al langer dat de linkiewinkies met veel gedruis voor iedereen gelijkheid willen nastreven... met uitzondering van de Vlamingen. Dan hoeft het plotseling niet meer. Dan is het maar "mierenneukerij". En niet te vergeten: "Vlaams Blok-praat". Maar eventjes dit: niet ik begon die zaak aan te klagen... Heeft u dan weet van de politieke achtergrond van de persoon die het onderwerp hier ter sprake bracht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben niet bepaald een fan van het blok, dat men hen minder uitnodigd kan ik wel begrijpen maar als men een woordvoerder uitnodigd moet men hem of haar gelijkwaardig behandelen. Dus evenveel of even weinig laten uitspreken. De vragen en de manier waarop ze gesteld worden, daar moeten de politici hun plan maar mee trekken. Dat de heer Annemans het beter kan uitleggen is mij al veel langer duidelijk, ik vraag mij trouwens af waarom ze de heer Dewinter nog aan het woord laten. Misschien om de blokkers van het eerste uur binnen de rangen te houden? Het herinnerd me in elk geval aan een aflevering van de zevende dag waarin FDW tegenover Jahjah zat. Een gelegenheidscommentator ( dacht Yves Desmedt) wees FDW op z'n beperkte vaardigheden t.o.v. Jahjah. Misschien was het wel overdreven maar toch terecht. Moest Annemans tegenover Jahjah geplaatst zijn zou dit niet opgaan en zoude rode commentator bij mij door de mand vallen. Maarja, Annemans mocht waarschijnlijk niet komen van de vrt. Of zou het toch een beslissing van de partij zijn wie ze sturen?
![]() |
![]() |
#149 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
"het VB is voor de flitspalen, maar tégen de hoge boetes. " Voil�* dat duurt 4 seconden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Akkoord, dat hij heeft heel goed gedaan. Nu, flitspalen: hij is niet tegen. Ok. Fine enough. langdurige werkloosheid: als hij nu aan de macht zou zijn, wát zou hij dan doen? Zou hij ze strenger aanpakken? Zou hij ze even streng aanpakken? of zou hij ze minder streng aanpakken? Ongeacht wat hij in Wallonië gaat doen, want zijn kijkers en stemmers zitten in Vlaanderen - niet in Wallonië. Dus: wát gaat hij nu doen? Ik weet het dus niet hé? De Ring V A'pen: euhm.. ok dat hij de werken gefaseerd wil doorvoeren is iets waarover we kunnen praten, maar " [..] het verkeer efficiënt om te leiden" dat is dus uitspraak van het kaliber : "ik willen de bussen gratis en de belastingen verminderen enzo..". Wishful thinking. veel blabla en weinig feiten. De vraag die ik Annemans dan wil stellen is: HOE zoudt ge het verkeer 'efficiënt' willen omleiden. Want geloof me: ik passeer elke dag langs de Ring v Antwerpen en reken maar dat er geen enkele mogelijkheid is om efficient om te leiden zonder files. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Vreemdeling
|
![]() Lieve SeaqSquid,
disclaimers: - ik vind Annemie Peeters een lieve mevrouw - vraag me niet waar het bolletje voor de partij van de heer Annemans staat, want ik zou het niet weten En toch vind ik haar interviewtechniek heel erg sterk qua compressie. Alleen is het lossy compression ;-( Citaat:
Resultaat: happy few kunnen rijden => zeer vlot verkeer in het begin => na een tijdje raken de verlof- en ziektedagen van de pendelaars op. Die nemen het openbaar vervoer (zie je wel dat het werkt !), of nemen de auto (en betalen zich blauw => als ze dan ook nog zo stemmen is het dubbele winst). Wat kan het leven toch eenvoudig zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het betreft hier de Vlaamse/Nederlandstalige zenders, niet het andere aanbod dat soms heel uiteenlopend is en dat inderdaad van kabelmaatschappij tot kabelmaatschappij kan verschillen. In heel Vlaanderen, door welke kabelmaatschappij men ook wordt bediend, ontvangt men ALLE bestaande Vlaamse zenders (even de regionale zenders buiten beschouwing gelaten natuurlijk). Woon ik in Nieuwpoort, Antwerpen, Aalst of Hasselt, ik kan Vitaya bekijken. Ik kan er VT4 bekijken. Enzovoort. In een stad waar de twee talen op voet van gelijkheid staan, is het dan ook maar normaal dat daar hetzelfde pakket Vlaamse zenders op de kabel wordt aangeboden als in Vlaanderen. Dat gebeurt blijkbaar wel voor de Franstalige zenders in vergelijking met Wallonië. Waalse zenders zijn anderstalig en bijgevolg passen ze niet in die redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slaat uw verbeelding niet een beetje op hol? Ik denk het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VRT 2 (bekend als Ketnet en Canvas) VTM1 (bekend als VTM) VTM2 (bekend als Kanaal 2) VT4 JimTV Vitaya Kanaal Z |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wordt er in Vlaanderen eigenlijk veel naar Nederland 1, 2 en 3 gekeken? En vermelden de tv-gidsen ook door welke omroep een bepaald programma wordt uitgezonden, of wordt dat weggelaten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() En de Musicfactory?????
Tussen haakjes, MTV Europe is nu weg. Nu hebben we een cartoonnet (voor kleine kinderen) en MTV Nederland in de plaats. |
![]() |
![]() |