![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mijn vraag was dan ook niet naar jou gericht indien jij die mening niet deelt é. ![]() Opmerking nog dan, hoe bepaal jij nu welke gebieden niet tot de joden behoren en wel tot de Palestijnen? Wat zijn de voorwaarden waaraan de Palestijnen voldoen volgens jou om recht te hebben op dat gebied?
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Illwill, er zijn Palestijnen die de eigendomspapieren nog bezitten van de grond waarvan ze verdreven zijn, daar gaat het hem om. Van mij mag iedereen wonen waar die wil maar niet op basis van religie/etnie een nieuwe staat richten op grond waar anderen wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Teveel naar "Star Wars" gekeken of zo? Ik stel vast dat de islamitische ideologie erop gericht de westerse samenlevingen te vernietigen en een genadeloze Theocratische dictatuur te vestigen en iedereen etnisch te zuiveren die weigeren hun spelletje mee te spelen. Daar heb ik al die Science Fiction theoriëen niet voor nodig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel simpel, de VN net als al haar leden (inclusief de VS) erkent Israel binnen haar echte grenzen, dat wil zeggen de grenzen van Israel in 1949, toen Israel erkend werd door de internationale gemeenschap. De illegale bezetting vanaf 1967 werd door geen enkel land erkend. De grens tussen beide landen moet dan ook de "groene lijn" zijn, de grens van voor 1967. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een Palestijn een eigendomspapiertje heeft van een stukje grond heeft in deze zaak niets te maken met wie er recht op heeft, dit om de simpele reden dat Israel nu ook een papiertje kan maken. Van mij mag ook iedereen wonen waar hij wil. Toen men amerika heeft ontdekt had niemand daar een papiertje...wil dit zeggen dat ze geen recht hadden op de grond? Dacht het toch ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe ga jij mensen geboren vanaf 1967 daar gewoon effe buitenzetten? Hoe ga jij zeggen tegen iemand van 50 die er dus heel zijn leven al woont en waarschijnlijk ook een eigendomspapiertje heeft plots zeggen dat hij geen recht heeft om daar te wonen? Zowiezo zal er een lege zone moeten komen, waar niemand woont vrees ik. Is nu ook al wel zo maar je kan nu niet zomaar zeggen, jullie daar oprotten en jullie hier, ga daar maar wonen. Gaat gewoon niet meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, en in deze gebieden zijn geen kinderen meer geboren die dus daar zijn opgegroeid? Waaruit haal jij het dat het extremistische religieuze zijn? De Palestijnen aan de andere kant zijn dan ook enkel relegieuze extremisten...ze verdienen elkaar dus gewoon.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Nee.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 januari 2008 om 12:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon algemaan geweten, ook in Israel, dat een groot deel van de "settlers" religieuze "nuts" zijn. Wie anders zou het leven van zijn familie in gevaar brengen door vrijwillig in een gebied te wonen waar geen werk is en men constant onder bewaking moet leven? De Palestijnen zijn zeker niet allemaal religieuze extremisten, ik denk dat U nog nooit een voet in Palestina gezet hebt. De meeste zijn heel gewone mensen, moslims en christenen¨, die gewoon een einde willen zien aan de bezetting en de Israelische pesterijen en die onafhankelijkheid willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet zo simpel om mensen die 50 jaar ergens gewoont hebben zomaar hun land af te nemen en maar ergens anders nee rte planten. Komaan e. Citaat:
Citaat:
![]() Nee ik ben er nog niet geweest, jij wel? Ik kan het antwoord al raden.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() illwill
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 9 januari 2008 om 12:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat was het een tijdje terug met dat kleine meisje hier in belgie die terug moest naar weet ik veel waar...ben jij zo harteloos dat je ook zonder enige aarzeling zegt...terug! Citaat:
Citaat:
Als Israeliers enkele km verder kunnen gaan wonen kan een Palestijn dit ook hoor. ![]() Daar ligt geen verschil, het gaat nu enkel over het grensgebied. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() illwill
Citaat:
Citaat:
Probleem is dat als Palestina ooit onafhankelijk wordt deze inwoners dan in Palestina zullen wonen, want noch de internationale gemeenschap noch de Palestijnen zullen rekening houden met de illegale transfers van bevolking sinds de jaren '70. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() Ik snap niet goed wat het probleem is met die muur. waarom er over gediscussieerd wordt. Ik heb nog nooit gehoord van een officiële aanvaarding van die muur over de landsgrenzen heen. Ik zie niet wat er juist kan zijn aan rond mensen hun huis, door mensen hun straat een muur bouwen en al de landbouwgronden opeisen. Ik snap niet wat er rechtvaardig is aan alle mannen tussen de 16 en de 35 verbieden een stad te verlaten, wat er juist is aan regelmatige invallen in huizen, waarbij er geweigerd wordt de deur te nemen, uit veiligheid, en er gaten inde muur geslagen worden.
Het is allemaal erg anekdotisch dat geef ik toe, maar de hele kolonisatiepolitiek van Israël is op geen enkel rechtvaardige regel, resolutie, principe gebaseerd. Als het terugsturen en leeghalen van kolonies een twistpunt is, kan je misschien wel aanvaarden dat het aanmoedigen om kolonies te bouwen en het uitbreiden stopgezet moet worden. Mij part mogen ze er wonen, maar er mag niet meer gebouwd en gerenoveerd worden, net als de palestijnen dat niet mogen. Dat militaire basissen uit de palestijnse huizen/straten worden weggehaald. En misschien ook de Joodse kolonisten uit de palestijnse huizen. De twistpunten hier kunnen inderdaad, eventueel, bediscussieerbaar zijn, maar vele van de andere punten niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ooit kan lukken is dat men een heel grote grens maakt waar niemand mag komen, een gedemilitarizeerde zone zeg maar. Indien dit na lange periode stand zal houden kan men misschien onderhandelen over wie welk stukje bij krijgt. Misschien in kleine schijfjes gewoon. Met toestemming van beide partijen. Wat niet werkt is wat er nu al jaren gebeurt. Wat ook niet zal werken is gewoon alle joden daar weghalen. Zij wonen daar ook al veel te lang. Citaat:
De verontwaardiging gaat naar beide kanten. De Palestijnen zouden al heel wat meer bereikt hebben indien ze niet alles met terrorisme zouden aanpakken. Niemand gaat een terrorist aanvaarden. Citaat:
Citaat:
Er zal geen jood tussen de Palestijnen gaan wonen en geen Palestijn onder de joden e. Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 10 januari 2008 om 12:13. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() illwill
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat de grens gebaseerd zal zijn op de grens van voor de illegale Israelische inval in 1967, NIET op de plaatsen Israel over z'n eigen inwoners naar getransfereeerd heeft.(verboden volgens de conventie van Génève) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euhm, ik heb het niet over een gebied van 500 km breed e. N- en Z- Korea doen het toch ook. Niet dat de relaties daar goed zijn maar er word minder geschoten naar mekaar. Niet onrealistisch dus. Citaat:
Citaat:
Als jij dat wel vind..mij goed, hoe lang moet Israel dan nog de macht hebben over dat land zodat jij zegt dat het dan wel van hen is. Het internationale recht ed dat interesseert mij niet. We gaan een oerwoudbewoner ook niet zomaar uit zijn boomhut halen omdat hij geen papiertje heeft. Citaat:
Ze hebben net het tegenovergestelde gekregen, niks. Citaat:
Nogmaals als jij naar de geschiedenis wil kijken om de eigenaar te vinden moet je niet zomaar stoppen bij 1967. Als je voor de Palestijnen bent wel ja, maar zij zijn niet de enigste partij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |