Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 18:47   #141
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Uiteraard. Ik neem aan dat het om Modern Standaard Arabisch gaat.

De meeste Vlaamse dialecten vind ik wel leuk. Vooral het "westvlams". De Limburgers begrijp ik niet, da's een probleem.
Wie kén dét, neejt te geleuve?
En Limburgers in het ABN "zingen" meestal ipv spreken. Tenzij ze plat goan kalle, dén verstjeits dich er neejt veul van.
Maar kom wat meer op vacantie in de Limburg, kanst dich zéén wie sjoon ét er is.

Hier nog een interessante link over limburgs:
http://taal.phileon.nl/limburgs.php

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 11 november 2007 om 18:51.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:48   #142
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Spijtig genoeg is het geduld van veel jonge moslims op en doen ze verschrikkelijke, verwerpelijke daden. Of denk je dat het toeval is dat de leiders van de aanslagplegers in het westen geradicaliseerd zijn? Veel van de piloten waar eerst zeer gematigde moslims hoor: zelfs alcohol drinken.

Het voetvolk daarentegen waren intellectueel minder sterk en makkelijker te manipuleren. Als gevolg daarvan heeft het Westen nu opnieuw een vijand waar het zo behoefte aan heeft. Het zat er aan te komen nu het communisme in elkaar gestort is.
Ik wil best geloven dat veel moslims zich hier miskend of gediscrimineerd voelen en ik twijfel er niet aan dat het voor een moslim geen evidente zaak is om vandaag de dag een goeie job te vinden maar als jij respect wil krijgen, moet je het ook tonen.

Zoals gezegd: de kruik gaat te water tot ze barst: Als jij ons geduld op de proef meent te moeten stellen met je provocerende ideetjes als "Arabisch officiële taal", dan is de reactie ook navenant.
Ik geef je een goede raad: Taal is in Vlaanderen een gevoelig punt. Wij Vlamingen hebben iets te lang moeten vechten tegen de dominantie van de Franse taal om hetzelfde nog eens over te doen met een nieuwe taal, Arabisch of wat dan ook. Leer dus Arabisch voor jezelf als je wil, voor je vrienden of familie maar wil je problemen vermijden, laat het dan daarbij.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:49   #143
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Nogmaals, geïmmigreerde talen zijn NOG niet hetzelfde als inheemse talen.(en hebben bijgevolg geen rechten zie ook Europees minderhedenverdrag)
Ik heb je post wel gelezen. Maar het is niet omdat het nu zo is, dat het altijd zo zal zijn. Ik weet heel goed dat het nu onmogelijk is om Arabisch op school te onderwijzen (en dan nog niet alle scholen). Maar vroeg of laat - afhankelijk van de demografische situatie - kan de vraag naar Arabisch sterker wordt. Of het zo wordt, valt af te wachten.

Zelfs als Arabisch er niet komt, zal een groeiende minderheid van moslims een betere afdwinging van onze rechten gaan eisen. De Duitstaligen hebben een speciaal statuut. Waarom wij niet?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:51   #144
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En gediscrimineerd worden op basis van je geloof is ook racisme hoor.
Deels kan dat kloppen, maar ik geloof niet dat een bepaald geloof achterlijk beschouwen onder racisme dient te vallen. Een gemakkelijke persoon die moslim blijkt te zijn steek ik persoonlijk geen spaken in het wiel, toch blijf ik die persoon zijn/haar levensvisie als middeleeuws en achterlijk bestempelen.
Hypocriet bestempel ik mensen van een moslimachtergrond die voorhuwelijkse seks hebben, varkensvlees eten, drugs nemen en zuipen als die zich nog steeds moslim beschouwen en niet atheïst/agnost.

Een Arabier/Iraniër/whatever die zich profileert als atheïst zoals ikzelf beschouw ik als mijn absolute gelijke, gezien deze persoon anders dan louter cultureel (of misschien dat zelfs niet) van mij verschilt in levensbeschouwing. Men dient zoiets niet te onderschatten hoor.

In een zekere zin is geloof, in tegenstelling tot afkomst, zeker nog een keuze en mij dunkt dat moslims zich vaak afschermen door misbruik te maken van het woord racisme. Wel, met 'moslims' bedoel ik natuurlijk mensen als jij en een uitspraak zoals hierboven. Toch lijken velen van je geloofsgenoten die mening te delen.
Dit is normaal, want elk individu wordt beïnvloed door zijn gelijkgestemden, ook ik.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 november 2007 om 18:57. Reden: grote fout: ik typte moslims ipv racisme lol
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:51   #145
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zo redeneert, Duits ook niet.
Niet in Vlaanderen nee maar WEL in het Duitstalige landsgedeelte.
Oud 11 november 2007, 18:52   #146
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Vlaanderen heeft nooit kolonies gehad.
Vlaanderen heeft natuurlijk nooit iets verkeerd gedaan!! Vlaanderen heeft zelfs geen schulden!! Onnozele pippo! Het is allemaal de schuld van België zeker.

Denk je nu echt dat er geen Vlamingen in Congo zaten: alleen maar Walen of zo???
Oud 11 november 2007, 18:54   #147
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is toch verbazend hoe goed jullie allemaal de moslimwereld kennen. Ik ken jullie veel beter dan jullie mij. Gewoon omwille van het feit dat ik in jullie wereld ben opgegroeid en jullie taal spreek. Ik heb echter nog nooit zo lang gedebatteerd met onverdraagzame mensen en het blijkt zeer leerrijk te zijn.
Zozo, is het al onverdraagzaam om je eigen taal te verdedigen misschien?
Oud 11 november 2007, 18:54   #148
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft natuurlijk nooit iets verkeerd gedaan!! Vlaanderen heeft zelfs geen schulden!! Onnozele pippo! Het is allemaal de schuld van België zeker.

Denk je nu echt dat er geen Vlamingen in Congo zaten: alleen maar Walen of zo???
Der zaten daar zeker Vlamingen, maar die werkten voor België en niet voor Vlaanderen(net zoals er bv. ook Ieren in Britse kolonies zaten).

In Congo stelt het Nederlands dan ook niks voor(in tegenstelling tot het Frans)
Oud 11 november 2007, 18:54   #149
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft natuurlijk nooit iets verkeerd gedaan!! Vlaanderen heeft zelfs geen schulden!! Onnozele pippo ! Het is allemaal de schuld van België zeker.
?

Leer eens posten zonder te schelden!!!!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 november 2007 om 18:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:58   #150
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb je post wel gelezen. Maar het is niet omdat het nu zo is, dat het altijd zo zal zijn. Ik weet heel goed dat het nu onmogelijk is om Arabisch op school te onderwijzen (en dan nog niet alle scholen). Maar vroeg of laat - afhankelijk van de demografische situatie - kan de vraag naar Arabisch sterker wordt. Of het zo wordt, valt af te wachten.

Zelfs als Arabisch er niet komt, zal een groeiende minderheid van moslims een betere afdwinging van onze rechten gaan eisen. De Duitstaligen hebben een speciaal statuut. Waarom wij niet?
En ze zullen met hun hoofd tegen de muur lopen. Islamisering is hier ongewenst. Het gaan hier niet over rechten, maar om een provocatieve eis en daar gaan we niet op in.
Vlaanderen heeft geen Arabisch nodig.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:59   #151
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Deels kan dat kloppen, maar ik geloof niet dat een bepaald geloof achterlijk beschouwen onder racisme dient te vallen. Een gemakkelijke persoon die moslim blijkt te zijn steek ik persoonlijk geen spaken in het wiel, toch blijf ik die persoon zijn/haar levensvisie als middeleeuws en achterlijk bestempelen.
Hypocriet bestempel ik mensen van een moslimachtergrond die voorhuwelijkse seks hebben, varkensvlees eten, drugs nemen en zuipen als die zich nog steeds moslim beschouwen en niet atheïst/agnost.

Een Arabier/Iraniër/whatever die zich profileert als atheïst zoals ikzelf beschouw ik als mijn absolute gelijke, gezien deze persoon anders dan louter cultureel (of misschien dat zelfs niet) van mij verschilt in levensbeschouwing. Men dient zoiets niet te onderschatten hoor.

In een zekere zin is geloof, in tegenstelling tot afkomst, zeker nog een keuze en mij dunkt dat moslims zich vaak afschermen door misbruik te maken van het woord racisme. Wel, met 'moslims' bedoel ik natuurlijk mensen als jij en een uitspraak zoals hierboven.
Ik denk dat onze vriend abdelkader gewoon vecht om aan de "100" postjes te geraken, denk ik toch...
Oud 11 november 2007, 18:59   #152
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat mij de vraag eens anders stellen: hoeveel mensen moeten er in een land zijn vooraleer hun moedertaal een officiële taal wordt? Ik weet niet hoeveel Duitstalige Belgen in België wonen, maar ik zal het eens opzoeken.
Je hebt het niet begrepen hé? Taal heeft niks te maken met aantal maar met grondgebied. Of jullie nu met 10 komen of 100.000 dat maakt geen verschil. Arabisch is hier gewoon geen officiële taal. Dat heeft ook niks te maken met discriminatie maar is louter een praktische zaak. Als we alle talen die hier gesproken worden, moeten erkennen als officiële taal, dan is dat binnenkort niet alleen Arabisch maar ook Turks, Berbers, Russisch, Pools, Italiaans,... Zie je al gebeuren wat een toren van Babel dat gaat worden?
Oud 11 november 2007, 18:59   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat er in Vlaanderen drie erkende talen zijn die een culturele en historische verklaring hebben, vandaar dat dit deel uit maakt van het politieke stelsel, het gaat dus om culturele en politieke gescheidenis van Belgie.
Arabisch daarintegen is de taal van de migrantengemeenschap die zich hier heeft gevestigd. Inplaats van een van de drie landstalen te leren, sloot men zich af en richtte men zich voornamelijk op de eigen cultuur en identiteit. Dat gaan we nu niet bestendigen door Arabisch als landstaal te erkennen, integendeel, er gaat meer worden geeist dat wie slechts Arabisch spreekt eindelijk eens Nederlands leert in Vlaanderen, zelfs als 'minderheden' een meerderheid wordt zal niemand toegeven aan die eis of verwachting, wie hier wil zijn moet de taal van dit land leren en niet andersom, dat is een volkomen foute verwachting die naar ik hoop nooit zelfs maar zal worden overwogen. Bovendien mag u wel uitkijken, ook Oost Europeanen vestigen zich massaal, misschien moet u in de toekomst volgens uw eigen redenering wel Pools leren!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:06   #154
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Je hebt het niet begrepen hé? Taal heeft niks te maken met aantal maar met grondgebied. Of jullie nu met 10 komen of 100.000 dat maakt geen verschil. Arabisch is hier gewoon geen officiële taal. Dat heeft ook niks te maken met discriminatie maar is louter een praktische zaak. Als we alle talen die hier gesproken worden, moeten erkennen als officiële taal, dan is dat binnenkort niet alleen Arabisch maar ook Turks, Berbers, Russisch, Pools, Italiaans,... Zie je al gebeuren wat een toren van Babel dat gaat worden?
Je zegt dat taal niets te maken heeft met aantal, maar met grondgebied. Wat zien we in de rand van Brussel gebeuren. De meerderheid is Franstalig en men begint dan ook het officiële gebruik van die taal te vragen. En zelfs al doen de Vlamingen alles om het Frans te beknotten (faciliteiten afschaffen bijvoorbeeld) dan nog zal het niet helpen.

Wat niet wil zeggen dat ik de Franstalige aanpak altijd goedkeur ... wat meer wederzijds begrip kan geen kwaad.

Aantal heeft geen belang hé? Als 95 % van de Brusselse rand Franstalig wordt - dat is niet onrealistisch - wees dan maar zeker dan het van belang wordt.

Om maar aan te tonen dat de toekomst van het Arabisch in België afhangt van de demografische evolutie.
Oud 11 november 2007, 19:08   #155
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zegt dat taal niets te maken heeft met aantal, maar met grondgebied. Wat zien we in de rand van Brussel gebeuren. De meerderheid is Franstalig en men begint dan ook het officiële gebruik van die taal te vragen. En zelfs al doen de Vlamingen alles om het Frans te beknotten (faciliteiten afschaffen bijvoorbeeld) dan nog zal het niet helpen.

Wat niet wil zeggen dat ik de Franstalige aanpak altijd goedkeur ... wat meer wederzijds begrip kan geen kwaad.

Aantal heeft geen belang hé? Als 95 % van de Brusselse rand Franstalig wordt - dat is niet onrealistisch - wees dan maar zeker dan het van belang wordt.

Om maar aan te tonen dat de toekomst van het Arabisch in België afhangt van de demografische evolutie.
Dat ziet er niet goed uit met al die Polen en Oost-Europeanen die jullie gaan verdringen.
Oud 11 november 2007, 19:09   #156
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat ziet er niet goed uit met al die Polen en Oost-Europeanen die jullie gaan verdringen.
Dat kan goed zijn.

Maar je geeft dus toe dat aantallen (of demografie dus) er wel degelijk toe doen?

Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 19:10.
Oud 11 november 2007, 19:12   #157
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan goed zijn.

Maar je geeft dus toe dat aantallen (of demografie dus) er wel degelijk toe doen?
Nee hoor.
Oud 11 november 2007, 19:14   #158
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Je kan natuurlijk altijd de realiteit blijven ontkennen. Jij denkt zeker ook nog dat Brussel Vlaams is?? Hahaha!!!
Oud 11 november 2007, 19:15   #159
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan natuurlijk altijd de realiteit blijven ontkennen. Jij denkt zeker ook nog dat Brussel Vlaams is?? Hahaha!!!
Nee, Brussel is meertalig.
Maar de officiële talen zijn er Nederland en Frans.
En geen Arabisch ondanks de islamitische enclaves ...
Oud 11 november 2007, 19:18   #160
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Arabisch bestaat niet eens als een echte taal, het is een wirwar van diverse dialecten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be