![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() En Limburgers in het ABN "zingen" meestal ipv spreken. Tenzij ze plat goan kalle, dén verstjeits dich er neejt veul van. Maar kom wat meer op vacantie in de Limburg, kanst dich zéén wie sjoon ét er is. ![]() ![]() ![]() Hier nog een interessante link over limburgs: http://taal.phileon.nl/limburgs.php Laatst gewijzigd door stropkeuh : 11 november 2007 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd: de kruik gaat te water tot ze barst: Als jij ons geduld op de proef meent te moeten stellen met je provocerende ideetjes als "Arabisch officiële taal", dan is de reactie ook navenant. Ik geef je een goede raad: Taal is in Vlaanderen een gevoelig punt. Wij Vlamingen hebben iets te lang moeten vechten tegen de dominantie van de Franse taal om hetzelfde nog eens over te doen met een nieuwe taal, Arabisch of wat dan ook. Leer dus Arabisch voor jezelf als je wil, voor je vrienden of familie maar wil je problemen vermijden, laat het dan daarbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zelfs als Arabisch er niet komt, zal een groeiende minderheid van moslims een betere afdwinging van onze rechten gaan eisen. De Duitstaligen hebben een speciaal statuut. Waarom wij niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hypocriet bestempel ik mensen van een moslimachtergrond die voorhuwelijkse seks hebben, varkensvlees eten, drugs nemen en zuipen als die zich nog steeds moslim beschouwen en niet atheïst/agnost. Een Arabier/Iraniër/whatever die zich profileert als atheïst zoals ikzelf beschouw ik als mijn absolute gelijke, gezien deze persoon anders dan louter cultureel (of misschien dat zelfs niet) van mij verschilt in levensbeschouwing. Men dient zoiets niet te onderschatten hoor. In een zekere zin is geloof, in tegenstelling tot afkomst, zeker nog een keuze en mij dunkt dat moslims zich vaak afschermen door misbruik te maken van het woord racisme. Wel, met 'moslims' bedoel ik natuurlijk mensen als jij en een uitspraak zoals hierboven. Toch lijken velen van je geloofsgenoten die mening te delen. Dit is normaal, want elk individu wordt beïnvloed door zijn gelijkgestemden, ook ik.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 november 2007 om 18:57. Reden: grote fout: ik typte moslims ipv racisme lol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vlaanderen heeft natuurlijk nooit iets verkeerd gedaan!! Vlaanderen heeft zelfs geen schulden!! Onnozele pippo! Het is allemaal de schuld van België zeker.
Denk je nu echt dat er geen Vlamingen in Congo zaten: alleen maar Walen of zo??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Congo stelt het Nederlands dan ook niks voor(in tegenstelling tot het Frans)
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leer eens posten zonder te schelden!!!!! Laatst gewijzigd door daiwa : 11 november 2007 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen heeft geen Arabisch nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Je hebt het niet begrepen hé? Taal heeft niks te maken met aantal maar met grondgebied. Of jullie nu met 10 komen of 100.000 dat maakt geen verschil. Arabisch is hier gewoon geen officiële taal. Dat heeft ook niks te maken met discriminatie maar is louter een praktische zaak. Als we alle talen die hier gesproken worden, moeten erkennen als officiële taal, dan is dat binnenkort niet alleen Arabisch maar ook Turks, Berbers, Russisch, Pools, Italiaans,... Zie je al gebeuren wat een toren van Babel dat gaat worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er in Vlaanderen drie erkende talen zijn die een culturele en historische verklaring hebben, vandaar dat dit deel uit maakt van het politieke stelsel, het gaat dus om culturele en politieke gescheidenis van Belgie.
Arabisch daarintegen is de taal van de migrantengemeenschap die zich hier heeft gevestigd. Inplaats van een van de drie landstalen te leren, sloot men zich af en richtte men zich voornamelijk op de eigen cultuur en identiteit. Dat gaan we nu niet bestendigen door Arabisch als landstaal te erkennen, integendeel, er gaat meer worden geeist dat wie slechts Arabisch spreekt eindelijk eens Nederlands leert in Vlaanderen, zelfs als 'minderheden' een meerderheid wordt zal niemand toegeven aan die eis of verwachting, wie hier wil zijn moet de taal van dit land leren en niet andersom, dat is een volkomen foute verwachting die naar ik hoop nooit zelfs maar zal worden overwogen. Bovendien mag u wel uitkijken, ook Oost Europeanen vestigen zich massaal, misschien moet u in de toekomst volgens uw eigen redenering wel Pools leren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat ik de Franstalige aanpak altijd goedkeur ... wat meer wederzijds begrip kan geen kwaad. Aantal heeft geen belang hé? Als 95 % van de Brusselse rand Franstalig wordt - dat is niet onrealistisch - wees dan maar zeker dan het van belang wordt. Om maar aan te tonen dat de toekomst van het Arabisch in België afhangt van de demografische evolutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar je geeft dus toe dat aantallen (of demografie dus) er wel degelijk toe doen? Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je kan natuurlijk altijd de realiteit blijven ontkennen. Jij denkt zeker ook nog dat Brussel Vlaams is?? Hahaha!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arabisch bestaat niet eens als een echte taal, het is een wirwar van diverse dialecten.