![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb jij andere ervaringen? Waarom zouden die par force gelijklopend moeten zijn met de mijne? En waarom besluit jij desgevallend daaruit als zou ik denken dat ik de enige ben die stervensbegeleiders in zijn kennissenkring heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() System,
jou manier van discussieren bewijst mijn opmerking dat het ongeloof voor domme mensen is hahahahah ![]() Ten eerste het is zo Ten tweede freedom of speech dus niks zeggen ![]() groetjes yahya
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we kunnen daar geen spijkerharde affirmaties over hebben. We weten niets over het eerste begin. We kunnen daar ook niets over weten omdat dit ons verstand (voorlopig?) te boven gaat. Daarom doen we er best aan erover te zwijgen en zeker er geen dwingende uitspraken over doen zoals u nu doet. Dit gezegd zijnde, wil ik toch een nuance inbrengen. Er zijn mensen die een mystieke ervaring hebben gehad. Zij hebben gevoeld dat alles één is. Maar is de mystieke ervaring echt of is het een produkt van het korstondig in de war zijn van de hersenen? Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als jij niets weet dan is het jou probleem en bewijst dat jij niet weet maar bewijst niet dat alle mensen niets weten!
Voor mij is Allah the First Caus ==> is een weet en ik weet het of ik geloof het. Kijk dit berichtje is nr 144 en bewijst dat nr 1 bestaat ![]() Causaliteit meneer + perfectie + realistisch denken. Jij hebt gewoon NIKS om het bestaan van de Eerste te ontkennen. groetjes yahya
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Besluit: u weet niets, maar ook absoluut niets over Allah. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Ik zeg niet dat het geloof voor domme mensen is. Ik zeg ook niet dat het geloof voor slimme mensen is. Wel is het geloof vaak voor (existentieel) bange mensen.
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Met God bedoel ik iemand of iets met kennis, wil, wijsheid, macht, doel, .. en niet een soort van een grote mens met een heel grote hand ![]() Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik zeg ongeloof is voor domme mensen hahaha ![]() vertel dan ... Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U probeert mensen wat dingen wijs te maken. Dingen waarover u niets weet, maar die u voor waar aanneemt. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is het bestaan en alles erin bewijzen en aanwijzigen voor het bestaan van de Eerste. Tsunami is ook een bewijs dat Allah bestaat! ah ja want wie doet het ontstaan? je ga zeggen wetmatigheden in de natuur en wie heeft die wetmatigheden in de natuur ingesteld?? Iemand met kennis en wijsheid en wil. Kijk, als jij deze man tegenkomt: ![]() dan wil het niet zeggen da er geen kappers bestaan. Als een dokter een stukje van je lichaam wegknipt dan wil het niet zeggen da hij ni barmhartig is maar hij wilt jou genezen en beschermen tegen ziektes .. ah wel Allah swt doet wat hij wilt en achter alles wat er gebeurt zit er een wijsheid, soms kunnen wie die weten en kennen maar vaak ook niet en als we die niet kennen of begrijpen dan wil het ook niet zeggen dat er geen wijsheid erachter zit. Jij als mens begrijpt de wereld niet, wij doen gewoon ons best om de natuur te begrijpen en tsunami kan haal goed zijn voor de mensheid, de aarde, de dieren, het universum en alle stoffen die er bestaat heel goed zijn en mischien ook noodzakelijk. Allah is geen mens, hij is de Enige, de Al wijzend. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Vreemdeling
|
![]() Een tijdje geleden kwam ik op dit gedacht en wil dit graag eens uitproberen. Volgend vraagstuk:
Als ik straks op straat loop met mijn machinegeweer en ik schiet zo een aantal willekeurige mensen neer en pleeg daarna zelfmoord, heb ik dan iets verkeerd gedaan? En waarom? Als iemand mij kan bewijzen waarom dat verkeerd is zonder naar een liefdevolle schepper van het universum en de mens te verwijzen, dan word ik onmiddellijk atheïst. Ik zal al eens iets zeggen: als u antwoordt: het is verkeerd omdat mensen willen blijven leven en niet willen lijden, dan zeg ik: de natuur laat ons lijden en doodt ons, waardoor duidelijk blijkt dat onze eigen oorsprong onze drang naar overleven en behoefte aan geluk (en die drang/behoefte heeft het zelf aan ons gegeven!!) niet respecteert. Als de natuur haar eigen schepselen niet respecteert, waarom zou ik het dan wel moeten doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||||
Banneling
|
![]() [quote=Fikr_El7or;3075140]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bewijzen ok ..
Ik ga een een andere topic aanmaken ..
![]() |
#155 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Leefde je in staatloze jungle dan deed je niks verkeerd. Het is locatiegebonden denk ik... In de natuur is het de wet van de sterkste he... Dat is waar.
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() De wet betekent alleen dat wie niet gehoorzaamt, gestraft wordt. Dat heeft verder niets met goed of kwaad te maken. Wat mensen denken over goed en kwaad is subjectief en dus kan ik rustig doen wat ik wil en moet ik alleen zien dat ik mijn straf ontloop, allé ja tenzij ik daar een masochistisch plezier in kan ontdekken van gestraft te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
|
![]() Citaat:
Kort samengevat, er is geen god, er is geen leven na de dood noch een ziel, uw leven is zinloos behalve voor uwzelve, en ik overweeg een cyclisch universum.
|
||
![]() |
![]() |