Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 12:34   #141
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Die heeft Patriot! aangedragen, ik niet. 23 X meer volk op een betoging voor België dan op een betoging tegen België. Dat is het argument. Of beter nog, het feit.
Er werden 23 keer meer bollekes gekleud op 10 juni, op partijen die het einde van belgie nastreven.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:41   #142
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die heeft Patriot! aangedragen, ik niet. 23 X meer volk op een betoging voor België dan op een betoging tegen België. Dat is het argument. Of beter nog, het feit.
Een feit dat helemaal niets wil zeggen. Wat wèl iets wilt zeggen is dat:

- VL en W er amper in slagen om nog samen een regering te vormen
- de arrogantie en ondemocratische reflex van de Waalse onderhandelaars almaar groter wordt
- de Vlaamse reflex van de Vlaamse onderhandelaars volgens diverse peilingen bij de burger allerminst een Belgische reflex teweeg brengt
- er nog nooit zoveel over splitsen gepraat is

en er dus een goeie reden is waarom er 23x meer volk op deze betoging was: paniek. Het einde van la belgique nadert, en zondag was slechts een stuiptrekking van het handjevol echte supporters dat nog rest.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:44   #143
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hervormingen is heel wat anders dan een splitsing. Maar bij onderhandelen over hervormingen is het meestal niet de bedoeling dat de krachtigere gesprekspartner het mes op de keel houdt van de zwakkere. Dat mes is natuurlijk het dreigen met splitsing. Zo'n tactieck dwingt de zwakkere wel eens in het offensief...
Er is niet gedreigd met splitsen. Dat is wat de "zwakkere" ervan maakt om in de underdogpositie te kunnen kruipen en vervolgens als een hebberige dief eisen te kunnen beginnen stellen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 21 november 2007, 12:45   #144
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, ik krijg niet genoeg van de kritische, inhoudelijk argumenten van de Vlaamsnationalist.
... zegt iemand die niet verder raakt dan "er was 23x meer volk".
Oud 21 november 2007, 12:46   #145
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is erger, het is onversneden haat vrees ik. Ik schaam me als ik als Nederlandstalige rondloop in Wallonië en voel me bijna verplicht me te excuseren voor de Vlaamsnationalisten.
En als we dat niet geloven, maak je ons wel iets anders wijs.
Oud 21 november 2007, 12:47   #146
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
er is op geen enkel moment van de onderhandelingen de zin "splitisng van België" gevallen, dat wordt wel hysterisch gekrijst door onze franstalige onderhandelingspartners wanneer er nog maar getracht wordt een dialoog op te starten over waar we met België naar toe willen
Inderdaad.
Oud 21 november 2007, 12:51   #147
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
er is op geen enkel moment van de onderhandelingen de zin "splitisng van België" gevallen, dat wordt wel hysterisch gekrijst door onze franstalige onderhandelingspartners wanneer er nog maar getracht wordt een dialoog op te starten over waar we met België naar toe willen
Ze kunnen het nog niet doen, erover praten is met Franstaligen hetzelfde als doen, zeker de grote tenoren kunnen onmogelijk zo'n uitspraak doen.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:51   #148
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar pleit de NVA dan ook weer voor?
De bedoeling van zulke onderhandelingen is juist om de onverzoenbare standpunten buiten te kegelen en de rest te behouden. Met jouw redenering zouden gesprekken enkel kunnen plaatsvinden tussen partijen die er precies hetzelfde programma op nahouden.

Waar de N-VA voor pleir is dus niet van tel. Wat ze vragen aan de onderhandelingstafel telt. En daar zit de splitsing van dit land niet bij.
Oud 21 november 2007, 12:54   #149
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Franstaligen zijn de zwakken, we kunnen niet alletwee een minderheid zijn.
Alleen al de pariteit en de alarmbelprocedure bewijzen de idiotie van uw criterium om van zwakkeren te kunnen spreken.
Oud 21 november 2007, 13:23   #150
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is erger, het is onversneden haat vrees ik. Ik schaam me als ik als Nederlandstalige rondloop in Wallonië en voel me bijna verplicht me te excuseren voor de Vlaamsnationalisten.
De enige haat die ik hier bemerk, is jouw eigen zelfhaat, vrees ik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:30   #151
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Doe misschien meteen uw broek uit. Dat gaan ze nog leuker vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:34   #152
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Omdat een belgicist 10 duvels kan drinken alvorens de schuim uit zijn neus komt en hij onder tafel glijdt, en een flamingant daar niet aan mee doet, wilt niet zeggen dat die belgicist iets heeft gewonnen.
Dat lijkt mij toch licht overdreven; wellicht presteert een Hollander iets minder heftig op dit stuk, maar in mijn hapgrage jaren moest ik bij 6 Duvels op 1 avond onverbiddelijk snel huiswaarts en was 4 in de practijk een keurige taks, tot behoud van de waarlijk voortreffelijke smaak.

Komt de Flamingant echt boven die 10 en dan zonder bijwerkingen?
Oud 21 november 2007, 13:36   #153
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Omdat een belgicist 10 duvels kan drinken alvorens de schuim uit zijn neus komt en hij onder tafel glijdt, en een flamingant daar niet aan mee doet, wilt niet zeggen dat die belgicist iets heeft gewonnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:37   #154
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Doe misschien meteen uw broek uit. Dat gaan ze nog leuker vinden.
Kan hij tegelijkertijd aan de Walen ginds misschien ook even vragen in hoeverre zij zich schamen voor hun eigen politici, voor wie de belangen van een paar duizend rijke bourgeois uit de Vlaamse Rand momenteel blijkbaar interessanter zijn dan die van de eigen bevolking.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:39   #155
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Enkele dagen voor de grote betoging voor de eenheid van België stelde ik dat deze betoging minstens dubbel zoveel volk zou trekken als de laatste grote betoging tégen België. Eigenlijk was de laatste betoging tegen België ook op 18 november, en haalde die een opkomst van 15 man, maar kom, laten we de vergelijking maken met een échte Vlaamse betoging.

Op de pro-Belgische betoging van 18 november kwamen uiteindelijk, volgens de politie 35.000 manifestanten af, waaronder 30 procent Vlamingen. Mijn bronnen, die dicht bij de organisatie staan spreken van 50.000, 70.000 of zelfs 80.000 ma en 40 procent Vlamingen, maar kom, laten we het eventjes op de politiecijfers houden.

Op 18 november manifesteerden minstens 35.000 Belgen, waaronder minstens 11.000 Vlamingen, voor de eenheid van België.

De flaminganten doen alsof dit een totale nederlaag is.

Op 6 mei manifesteerden 1.500 Vlamingen voor de vernietiging van België, wat door de flaminganten werd uitgeroepen tot een totale triomf.

Men spotte toen met de Belgischgezinden, en beweerden dat wij nooit zo'veel' volk op straat zouden krijgen, trots als ze waren met hun 1500 betogers.

Wel, beste lomeanor, 35000. Of 23.5 keer meer volk als jullie.

In conclusie: de flaminganten kregen 1500 Vlamingen op de been tegen België, en dat zou een totale triomf moeten zijn. De Belgen kregen minstens 35.000 man, waaronder 11.000 Vlamingen op de been vóór België en om de een of andere reden zou dat een nederlaag zijn.

Wel, flaminganten, wordt het niet eens tijd om eerlijk te zijn en jullie nederlaag toe te geven?
Voor deze betoging werd wekenlang reclame gemaakt in diverse media.
Over de Vlaamse betoging werd geen letter geschreven. Meer nog: ze werd meermaals door het régime verboden. Tot op de vooravond van de betoging was niet duidelijk dat de betoging door zou kunnen gaan.

Daarbij komt nog dat deze mars niet voor een unitair België was, zelfs niet tegen een staatshervorming. Integendeel: de organisatie zegt zelfs dat er een staatshervorming zal moeten plaatsvinden, en dat de Franstalige partijen dit moeten toegeven, anders zal België niet meer verder kunnen bestaan.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:40   #156
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
BLABLABLA, er waren ook minstens 10.000 Nederlandstaligen. Nog steeds 6x meer dan op een anti-Belgische betoging.
Op Nederlandse Radio-1 hoorde ik er zeer kort 2 geïnterviewd worden; zelfstandig, dus zonder de toelichting van de reporter erbij, zou ik jamais ebbèn kekuund déchiffrerèn die keluiden.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 november 2007 om 13:46.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:52   #157
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Een feit dat helemaal niets wil zeggen. Wat wèl iets wilt zeggen is dat:

- VL en W er amper in slagen om nog samen een regering te vormen
- de arrogantie en ondemocratische reflex van de Waalse onderhandelaars almaar groter wordt
- de Vlaamse reflex van de Vlaamse onderhandelaars volgens diverse peilingen bij de burger allerminst een Belgische reflex teweeg brengt
- er nog nooit zoveel over splitsen gepraat is

en er dus een goeie reden is waarom er 23x meer volk op deze betoging was: paniek. Het einde van la belgique nadert, en zondag was slechts een stuiptrekking van het handjevol echte supporters dat nog rest.
Glasheldere analyse en mooie samenvatting van de kwestie.
Oud 21 november 2007, 13:54   #158
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dit mag denk ik ook nog eens aangehaald worden:

Citaat:
Het was ... (Regus Patoff - 20/11/2007)

... Freddy Thielemans, le bourgmestre en personne, die met dat getal voor de dag gekomen is. Zijn commisaris sprak een kwartier voordien nog van 20.000 betogers. Maar een commissaris kan toch zijn baas niet tegenspreken, dus werd het 35.000. Het echte getal zullen wij waarschijnlijk nooit kennen.
Oud 21 november 2007, 14:03   #159
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dit mag denk ik ook nog eens aangehaald worden:
eerst spraken ze zelfs van 5.000
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 15:05   #160
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er werden 23 keer meer bollekes gekleud op 10 juni, op partijen die het einde van belgie nastreven.
Als men met minder is, moet men gewoon luider roepen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be