Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Van de antidiscriminatiewetgeving valt er op het terrein weinig te merken
Inderdaad 10 38,46%
Niet mee eens 9 34,62%
Juist, maar ... 4 15,38%
Niet mee eens, maar ... 2 7,69%
Geen idee 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2007, 18:31   #141
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moet je dan ook een islamitische naam hebben om te kunnen worden bekeerd ? Serieus blijven hé.
Geven ze je niet gewoon een tweede naam? Een islamitische naam dan.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 18:36   #142
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Door het probleem van de falende opvoeding bij de autochtonen leggen, maakt men een veilige omweg rond de oorzaak van racisme.

Mijn jongste zoon was twee keer het slachtoffer van afpersing met geweld. Bij hem is het idee ontstaan dat Turkse jongeren nooit geleerd werd om alle mensen ook als mensen te behandelen.

Geen enkele opvoeder heeft zoveel zeggenschap dat hij dit idee kan neutraliseren. Geen enkele opvoeder, de school niet, de ouders niet, kunnen hem inzichten aanreiken die hem er toe aanzetten om onbevangen naar Turkse jongeren te kijken.
Afpersing is zo oud als de straat. 40 jaar geleden werden de kleinsten al onder druk gezet door iets ouderen om hun knikkers of prentjes af te geven. Een pak slaag was het alternatief. Heeft niets met racisme te maken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 18:37   #143
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Geven ze je niet gewoon een tweede naam? Een islamitische naam dan.
Ja, ik verwachtte mij aan die opmerking. Die tweede naam is niet officieel, dus niet vermeld op je identiteitskaart.
Oud 27 november 2007, 10:52   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ok, tx for info. Ik wist dit niet, en het tegendeel kan ik niet bewijzen.

Toch een vraagje: hoe geraakt een westerse moslim dan aan een visum om in SA te werken?
Om toegelaten te worden tot Mekka hebben vooral vermoslimde bekeerlingen een bewijs van de imam nodig. (niet moslims mogen daar gewoon niet binnen).

Ik ga ervan uit dat iemand zonder islamitische naam, maar wel vermoslimde bekeerling, met een gelijkaardig document een werkvergunning kan aanvragen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 20:16   #145
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Om toegelaten te worden tot Mekka hebben vooral vermoslimde bekeerlingen een bewijs van de imam nodig. (niet moslims mogen daar gewoon niet binnen).

Ik ga ervan uit dat iemand zonder islamitische naam, maar wel vermoslimde bekeerling, met een gelijkaardig document een werkvergunning kan aanvragen.
Circe, kom mij niet vertellen dat een bewijs van een imam als toegangsbewijs kan tellen. Iedereen kan mits toestemming van de gemeenschap imam worden. Die zitten geen zes jaar aan de universiteit. Laat staan dat je dus mits wat gepraat met de imam aan een visum geraakt. Zeg mij niet dat het systeem zo werkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be