![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens normaal dat je niet onmiddellijk over een startkapitaal beschikt, daarvoor kan je lenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nee ik kan daarvoor niet lenen
als ik bvb 2000 euro heb dan kan ik wel 4000 bijlenen maar uiteraard heb ik geen 2000 euro en zelfs als ik ga werken krijg ik die wegens de te dure basisbehoeften niet bijeen gespaard
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die pc gebruik energie, energie die je dus voor andere zaken had kunnen gebruiken, maar je hebt ook tijd verloren laten gaan, tijd die je nuttig had kunnen besteden aan het oplossen van je eigen problemen, want om de wereld problemen op te lossen, moet je bij jezelf beginnen. Verlang niet dat iemand anders jou problemen oplost, want de enige oplossing voor je problemen, zit in je eigen hart. Wees trots op jezelf en je kan heel de wereld aan en stop met je onzin en zelfmedelijden, want ik kan en wil jou problemen niet oplossen, zij zijn immers niet eigen aan mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() ik vraag niemand om mijn problemen op te lossen jantje ( ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt ) en wat jij tegen mij zegt kan je ook tegen de maatschappij zeggen
ik zal mijn eigen verantwoordelijkheid nemen wees gerust maar de maatschappij moet ook haar verantwoordelijkheid geven en mij een economisch klimaat bieden waarin ik en iedereen in dit land kan gedijen wat jij dus zegt tegen mij dat zeg ik tegen het land (bij wijze van spreken )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() ik heb ook besloten om vanaf 1 december geen aalmoezen of andere materiele hulp (waarvan ik tot nu toe grotendeels geleefd heb ) meer aan te nemen
ik neem alleen nog maar politieke steun aan politieke steun die er op gericht is dat ik en de vele tienduizenden armen in dit land binnen korte tijd niet meer afhankelijk moeten zijn van solidariteit en of liefdadigheid want vraag het aan eender welke arme - ze zullen allemaal bevestigen dat de afhankelijkheid van anderen van alle facetten van armoede het meest mensonwaardige is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 november 2007 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een economisch klimaat wil waarin jij kan gedijen, dan moet je dat zelf scheppen, of zwijgen en verder lijden. En nee, men moet niet zorgen dat iedereen hier kan gedijen, enkel de sterkste hebben immers het natuurlijke recht te gedijen. Aan jou dus de keuze, of sterkwezen en je eigen boontjes doppen, of de slaaf zijn en blijven van hen die wel bekwaam zijn zich sterk te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
besef je hoe fascistisch die uitspraak eigenlijk is ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 november 2007 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() wat je zegt over dat je je eigen markt moet scheppen daar kan ik anders wel in mee jantje
maar mijn punt is nu net dat dat zonder kapitaal onmogelijk is dat een vrije markt waar je zonder kapitaal niks toegang toe hebt geen echte vrije markt is ik geloof wel in de theorie van het kapitalisme die stelt dat een vrije markt ervoor zorgt dat de consument voor de beste prijs het beste product krijgt en er ook voor zorgt dat onrendabele bedrijven niet kunnen blijven bestaan maar we hebben wel veel bedrijven die niet zo goed gedijen in ons land he en mijn punt is dus ook dat de concurrentie dus niet ten volle kan spelen omdat de markt in ons land verre van vrij is - en ook vooral omdat ie niet voor de kleintjes toegankelijk is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 november 2007 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() om concreet te gaan zou het er op een echt vrije markt op neer komen dat ik morgen voor mac donalds zijn deuren kan postvatten om hamburgers te verkopen
als ik dan meerwaarde kan bieden zal de klant mijn hamburgers komen kopen verkoop ik beter en beter dan kan mcdonalds ofwel haar prijzen laten zakken of kwaliteit doen stijgen of anders mij voorstellen om voor mac donalds te komen werken biedt mac donalds mij een betere job binnen dan voor hun deuren dan zal ik die uiteraard aannemen - in het andere geval niet ga ik voor mac donalds werken en betalen ze me na een paar jaar niet meer genoeg dan vat ik opnieuw post met mijn eigen hamburgers voor hun deur dat is wat ik bedoel met een echte vrije markt ipv de hedendaagse markt die enkel vrij is voor de groten - gezien ik niet eens mag postvatten voor de deur van mac donalds
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() King of beggars and fleas kom eens los uit je waanideeën en leer eens leven als een man, in plaats van als een geslagen hond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() er is meer moed nodig om te doen wat ik doe jantje dan om te gaan werken
meelopen is gemakkelijk en werk vind ik ( net zoals zovelen die dan ook geslagen honden zijn volgens jouw ) toch niet dus kan ik zeker en vast beter verder doen met wat ik bezig ben
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 november 2007 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() er is trouwens niks zieligs aan om voor je rechten op te komen
wat zielig is dat is wel dat teveel mensen dit nog altijd zielig vinden deze gene is dan ook de mentale kooi die de lagere klassen nog steeds gevangen houdt ze denken nog steeds dat ze hun mensenrechten niet waard zijn en dat ze hier zijn enkel en alleen om te lijden (2000 jaar indoctrinatie door de rkk doe je zomaar niet teniet uiteraard ) - de verlichting ( renaissance ) moet nog tot onze arbeidersklasse beginnen door te dringen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 november 2007 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 november 2007 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() King, ik denk dat er nu veel mensen hier op het forum in hun broek plassen van het lachen.
Je bent nu namelijk op de tenen gaan staan van iemand die alternatief leeft en zijn inkomsten helemaal niet haald uit arbeid voor een baas of een staat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zelfs ik vind zonder problemen werk, erger nog, men komt mij zelfs werk thuis aanbieden. Dus beweren dat je geen werk vindt is grote onzin en ik weet waarover ik het heb. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zolang je niet kan leven zonder hulp of invloed van de maatschappij ben je een zielige geslagen hond. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die gek die het al jaren opneemt tegen de energiereuzen en die beweerd dat je stront goud waard is. Die gek die beweerd dat je geen bezine mag kopen, want dat die meer kost dan hij waard is. Die gek die met auto's rijd die ouder zijn dan zijn ex-echtgenote. Die gek die vindt dat hij beter thuis kan zijn voor zijn kids, dan in een fabriek zijn boterham te verdienen. Ja, king je bent niet meer tegen jan met de pet bezig, maar tegen Jantje die niet in de rij loopt en die steeds het buitenbeentje van de maatschappij is. Ja, king, je bent nu bezig tegen iemand die lak heeft aan maatschappelijke normen en waarden, maar die geniet van het leven en onafhankelijk is van staat en baas. Dus kom maar af King, geef mij nu eens een reden waarom jij niet voor jezelf op komt en je vrij maakt van de maatschappij en alternatief kan gaan leven en genieten van de waasheid van de maatschappij. Je hebt de mentaliteit, je hebt het verstand en je hebt de kracht, dus waarom blijf je bij de pakken zitten en vecht je niet voor echte vrijheid? |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() jantje dat je al hebt gemerkt dat ik de zg juiste mentaliteit heb komt doordat ik reeds jaren net zo geleefd heb als jij.
moest ik morgen ergens gewoon nog maar een lap grond weten waar ik al was het maar een caravan mocht zetten, dan zou ik ook direct opnieuw zo gaan leven vroeger heb ik altijd zo geleefd op gekraakte grond en of in gekraakte huizen - op krakers wordt natuurlijk ook neergekeken maar ik kan je verzekeren dat je je mannetje moet kunnen staan om dit lange tijd vol te houden. binnen het krakerswereldje was ik bovendien dan ook nog eens een individualist - anticommunist - antianarchist en liberaal - dus alles wat ik op dat vlak heb gedaan ( ook voor andere mensen die opvang vonden in mijn kraakpanden ) heb ik geheel zelf gedaan ( zonder mij door een kudde krakers te laten omringen ) en zonder één frank subsidies. de levensstijl waar jij voor staat is trouwens de eerste levensstijl waarvoor we als vierde wereld syndicaat moeten strijden opdat jij niet de laatste der mohicanen zou zijn. ( ik noem het het recht op een simpel leven ) ik heb respect voor je individualisme en zeker als liberaal geloof ik in positief individualisme maar alleen ga ook jij zo absoluut niet kunnen blijven leven. tenzij je eigenaar bent van je grond zal het heel onwaarschijnlijk zijn dat je zo zal kunnen blijven leven - je vrijheid hangt immers samen met je grondbezit - het bezit van een stuk grond waarop je naar je eigen wensen mag leven en werken - ben je die grond kwijt dan zal je ook je levensstijl kwijt zijn - en in feite is dat ook mijn politieke eis - ik ben het beu om als een rollende steen om de vijf botten van plaats vertrapt te worden - beu om telkens te worden verjaagd van daar waar ik mij vestigde. Beu om telkens weer te moeten afbreken wat ik opbouwde. Ik wil nu enkel nog van deze maatschappij weten of er nog plaats is voor mensen zoals wij en zo ja heel concreet waar
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 november 2007 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
nee ik blijf niet bij de pakken zitten jantje - ik laat jullie niet met rust tot ik er niet meer ben of mijn lap grond heb ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 november 2007 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn trouwens steeds meer mensen die mijn levenswijze willen overnemen. Citaat:
Citaat:
Maar ik ben ook zonder één cent moeten beginnen en zonder ook maar iets in eigendom te hebben. Maar ik heb mijn vrijheid enkel kunnen opbouwen door mijn verstand te werken en door te leven zoals ik het wilde en door de rest van de wereld te laten denken dat zij mij in hun zak hadden. Ik heb de eerste 10 jaar idd meer dan 16uur per dag gewerkt, maar ik wist waarvoor en geniet nu met volle teugen van mijn vrijheid en de toekomst van mij en mijn kids. Want onze vrijheid is de beloning voor het gebruiken van mijn verstand en mijn mogelijkheden en mijn opoffering, want zelfs in de meest vrije levenswijze gaat de zon niet gratis op. Citaat:
De maatschappij zit er eigenlijk vol van, vol van mensen die het beu zijn de speelbal van andere te zijn, maar er nooit echt tegen ingaan. Je kan de maatschappij immers enkel verslagen met haar eigen kracht en wapens. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij moeten er dus over waken dat niemand hun offer misbruikt. |
|
![]() |
![]() |