Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2007, 17:06   #141
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hier moet ik Uw spijtig genoeg gelijk in geven,ik heb ooit ook gestolen van de honger
Moest je erg ver reizen met je Mercedes om een aantrekkelijk adres te vinden en loonde het zich wel tegen de brandstofkosten?
Oud 8 december 2007, 17:06   #142
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wat zegt u dat de inbreker een arme donder is,en van welke afkomst ?

Feit is,wie hier zijn ongenodigde kop binnensteekt,jaag ik een blauwe boon in het zagemeel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
en van welke afkomst ?
Een mens sterft: is de afkomst dan de belangrijkste en dringendste kwestie?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 17:09   #143
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Inbrekers worden door de staat veel te weinig beschermd.

Men heeft onvoldoende oog voor het feit dat inbreken een vak is met serieuze risico's.

Ook de bescherming van de privacy van deze beroepsgroep laat te wensen over. Regelmatig worden deze mensen tijdens de uitoefening van hun ambt gestoord door eigenaars, of ze worden gefilmd door verborgen camera's en dergelijke.

Waarop wachten Spirit? of Groen! om de nodige wetsvoorstellen in te dienen?
Bedoel je politici die vanuit een gewestregering inbreken in de federale regering?
Oud 8 december 2007, 17:11   #144
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Gewoon een verdachte

Daarom dat ze erachteraan zijn gegaan en 'm vermoord hebben.
Zou je dus een verdachte mogen doden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2007 om 17:11.
Oud 8 december 2007, 17:16   #145
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Inbreker sterft na achtervolging door bewoners in Hasselt

Een achtervolging tussen een inbreker en bewoners is vanavond voor de verdachte dief fataal afgelopen. Dat heeft hoofdcommissaris Nico Schrooten van de lokale politie Hazodi (Hasselt-Zonhoven-Diepenbeek) bekendgemaakt.

De feiten speelden zich af rond 20.30 uur in de buurt van de Kiewitdreef in Kiewit (Hasselt), een zijstraat van de baan Hasselt-Eindhoven (N74). De inbreker werd op heterdaad betrapt, waarna de bewoners de achtervolging inzetten. Tijdens die achtervolging gebeurde een incident, waarbij de inbreker om het leven kwam. (belga/tdb)

Er was al eens zo een groepsmoordpartij in het verleden en ze zijn allemaal
vrijuit gegaan.
Zal het weer gebeuren, en wanneer de arme donder een allochtoon is,komt er zeker niet van in huis.
Vlaanderen is mooi geworden, burgerwachten, nultolerantie, recht in eigen handen en al die rechtse zever... niemand is verantwoordelijk zeker ?
Inbreker breekt in, wordt betrapt, gaat met een wagen op de vlucht terwijl de bewoners hem achtervolgen en rijdt zich te pletter... Ik zie het probleem niet. Ik hoop alleen dat de mensen wiens auto hij gestolen heeft, vergoed worden voor hun verlies.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 17:18   #146
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

ik kom pas terug van 2 daagjes Parijs, heb dus geen tijd om alle antwoorden te lezen op dit 'krapullekesforum" (toch vaak soms)

Ik vind dat Marlientje weer haar best doet : wanneer je na een vorige posting (bloedregering die wapenexport goedkeurt) denkt ze niet niet dommer meer kan, dan schrijft ze dit.

"inbreker vermoord" , terwijl hij in werkelijkheid met zijn auto gecrasht is ...

Doe zo voort Marlientje, je "geloofwaardigheid" gaat er enkel maar op vooruit.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 17:20   #147
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Het is toch geestig, one down, several to go...

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 17:22   #148
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Inbrekers zijn geen arme donders maar misdadigers. Arme donders vindt u in het sporenhof of op de markt. Ik heb niet de indruk dat het vooral dé kansarmen zijn die inbreken. Als u daarin nog gelooft, hoop ik voor u dat u een groot geschenk krijgt van de kerstman. Anders hebben we nog meer gehuil hier. Robin Hood zal het ook niet geweest zijn. Nee, het zal eerder een jong ettertje geweest zijn want het lijkt me niet echt "volgens het beroep", dus geen op touw gezette misdaad.
Als een inbreker nu een Vlaming, een Waal of een Italiaan is; Een inbreker is een inbreker! Wat kan mij dat nu schelen welke afkomst die inbreker heeft. Vindt u dat belangrijk? Als hij mijn huis heeft uitgekozen als doel, is het pech voor hem. "Ongenodigde gasten" zijn bij mij ook niet welkom. Als u van die gasten houdt en dus van onveiligheid, dat is uw zaak. Maar hou a.u.b. op met zo'n onzin uit te kramen.
Die man achtervolgde die inbreker om hem eens goed bang te maken. Als die inbreker omkomt in die achtervolging is dat de schuld van de inbreker zelf, hij moet maar brave mensen met rust laten en dus niet inbreken. Ik vind het grof dat u die man de stempel "moordenaar" heeft. Als u inbreekt, moet u rekening houden dat niet al uw slachtoffers zich zomaar onrecht laten begaan. Die inbreker heeft zich zwaar misrekent en heeft dat met zijn leven moeten bekopen. Ik hoop dat er iets goeds uitkomt nl. dat het mensen afschrikt om in te breken.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 17:29   #149
bk232214
Gouverneur

Standaard Waar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Inbreker sterft na achtervolging door bewoners in Hasselt

Een achtervolging tussen een inbreker en bewoners is vanavond voor de verdachte dief fataal afgelopen. Dat heeft hoofdcommissaris Nico Schrooten van de lokale politie Hazodi (Hasselt-Zonhoven-Diepenbeek) bekendgemaakt.

De feiten speelden zich af rond 20.30 uur in de buurt van de Kiewitdreef in Kiewit (Hasselt), een zijstraat van de baan Hasselt-Eindhoven (N74). De inbreker werd op heterdaad betrapt, waarna de bewoners de achtervolging inzetten. Tijdens die achtervolging gebeurde een incident, waarbij de inbreker om het leven kwam. (belga/tdb)

Er was al eens zo een groepsmoordpartij in het verleden en ze zijn allemaal
vrijuit gegaan.
Zal het weer gebeuren, en wanneer de arme donder een allochtoon is,komt er zeker niet van in huis.
Vlaanderen is mooi geworden, burgerwachten, nultolerantie, recht in eigen handen en al die rechtse zever... niemand is verantwoordelijk zeker ?
Morgen even langst gaan om bloemen te leggen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 17:35   #150
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
. En toch is niemand van ons arm gebleven. Integendeel.

en dus volgt de redenering: 'omdat WIJ niet arm zijn gebleven, kunnen die andere armen ook niet arm blijven tenzij ze van slechte wil zijn, dus is het hun eigen schuld en moeten we ze niet helpen'.
dat pech, tegenslag, geluk en sjans nu eenmaal niet gelijk verdeeld zijn wordt gemakkelijkheidshalve onder de mat geveegd.
m.a.w. een ideale redenering om toch die deurwaarders en matrakken te rechtvaardigen. heel erg vlaams bloks allemaal.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 8 december 2007 om 17:41.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 18:12   #151
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en dus volgt de redenering: 'omdat WIJ niet arm zijn gebleven, kunnen die andere armen ook niet arm blijven tenzij ze van slechte wil zijn, dus is het hun eigen schuld en moeten we ze niet helpen'.
dat pech, tegenslag, geluk en sjans nu eenmaal niet gelijk verdeeld zijn wordt gemakkelijkheidshalve onder de mat geveegd.
m.a.w. een ideale redenering om toch die deurwaarders en matrakken te rechtvaardigen. heel erg vlaams bloks allemaal.

beste relnicht

ik weet niet wat je hierboven nog allemaal gepost hebt in deze topic (enkele daagjes afwezig geweest) MAAR :

1) toen enkele dagen geleden 2 agenten en 1 burger werden neergeschoten door criminelen, vond jij dat helemaal niet erg ... Je moest er zelfs een misplaatst antwoord bij plaatsen.

2) nu verongelukt er een nietsnut van een inbreker, en dat is dan wel plots belangrijk en moeten deze personen verdedigd worden ?

en nadien ga je je afvragen waarom er een negatief beeld van homo"s heerst op dit forum ?

Dat jij arm zal blijven, lijkt me wel duidelijk. Je kan je moeilijk gedragen als een grotere maatschappelijke looser.
Oud 8 december 2007, 18:22   #152
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dus volgens uw redenering, heeft wie arm is het recht in te breken en hetgeen hij tekort heeft te halen bij een ander. Dat die ander voor z'n eigendom heeft gewerkt schijnt u weinig te interesseren.

De lijn doortrekkend, het gespuis dat in het begin deze week een huis is binnen gewandeld en er de eigenaar heeft neergeschoten (naar het schijnt met drie kogels, misschien volgens u slechte schutter en had recht op een herkansing want kon geen schietlessen betalen door z'n armoede) en die tijdens het buitengaan op een politiepatrouille stoten en deze onder vuur nam met afloop dodelijk slachtoffer en zwaar gewonde collega waren ook volgens u van de zwakkere kant van de samenleving, misbegrepen, geen kansen gekregen, leven in armoede? .

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 18:24   #153
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Verboden wapenbezit is ook een misdrijf, wist je dat niet?
Beste filosoof,

BINNEN in huis (niet zichtbaar van de openbare weg) mag je om het even welk wapen dragen dat je legaal in je bezit mag hebben (inclusief vuurwapens die legaal in je bezit zijn). En bij nacht is "reële dreiging" voldoende om je wapen te mogen gebruiken.

"wist je dat niet ?" Dan moet je toch de wetgeving eens nalezen.
Oud 8 december 2007, 18:29   #154
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hahahahahahahaaahaahaahahahahahaahahaha...

nee, serieus. mhahahahahahahaahahahahaahahahahahahahaa!!!

Gaat u werken? Zoja, voor het plezier of voor het geld?

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 18:30   #155
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Ik betrap een inbreker. De inbreker slaat op de vlucht met persoonlijke bezittingen van mij. Ik loop de inbreker achterna, hij struikelt, valt met zijn kop tegen een arduinen vensterbank of breekt zijn nek bij zijn val en overlijdt.
Volgens de redeneringen van sommigen op dit forum heb ik de inbreker dus vermoord!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 18:56   #156
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal wel geen toeval zijn dat JIJ er dit van maakt.
Oud 8 december 2007, 19:43   #157
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht

Gaat u werken?
ja.

Citaat:
Zoja, voor het plezier of voor het geld?
ik ken het nieuw-politiek correcte antwoord daar niet op.
moogt ge tegenwoordig terug graag werken, of valt de burgerlijke eer toch in het 'afzien' te halen?
ik ga voorzichtig zijn: een beetje voor beide.
Oud 8 december 2007, 19:45   #158
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En dus volgens uw redenering, heeft wie arm is het recht in te breken en hetgeen hij tekort heeft te halen bij een ander. Dat die ander voor z'n eigendom heeft gewerkt schijnt u weinig te interesseren.
wie honger heeft, heeft het recht te sterven.
we kennen de moraal van rechts.
Oud 8 december 2007, 19:48   #159
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

De man was een ordinaire dief die vele diefstallen op zijn conto had, hij nam grote risico's en je kan toch niet verwachten dat ik er medelijden mee krijg , en wat heeft dat nu met extreem rechts te maken , je volgt hetzelfde discour als het belang die ook elk feit als links en antivlaams noemt
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 19:58   #160
Marlientje
Banneling

Standaard

[quote=MisterXYZ;3132997] Deze dader was een bekende van het gerecht en 63 jaren oud!

qoute :

63 jaar, arme toch en nog steeds geen medeleven,misschien ging hij wel op pad voor de kleinkinderen...zoals vele autochtonen voor Sinterklaas en
Nieuwjaar. De cijfers van diefstallen al eens gezien de laatste twee jaar en dat is nog maar het begin.
De verzorgingsstaat is niet meer, beste sociale zekerheid op papier en veel schijn,maar de realiteit is heel anders.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be