![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om correct te zijn moet het zo luiden: Katanga werd opgejut en gesteund vanuit Belgische hoek omwille van haar mineralen (rijkdom) en natuurlijk ook omdat België Lumumba niet aan het hoofd van haar voormalige kolonie kon dulden. Je vergeet trouwens ook de rol die de heilige Boudewijn in die abortus...oeps... moord speelde. Citaat:
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist.....
#144 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Het beste dat de Vlamingen nu kunnen doen is Leterme als vijand nr 1 benoemen, hem voor rotte vis uitschelden en/of belachelijk maken...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de huidige ontwikkelingen een geniaal plan van YLT (en BDW) zijn. En alles loopt prima in hun ogen, zelfs beter als ze hebben kunnen hopen. De recente geschiedenis: Tweede helft van 2007 (YLT is formateur): 80% van de belgische bevolking zeurt en hamert op YLT ("postjespakker/flamigrant die het niet kan", en ook "hij kan geen regering vormen", enz.). Hij wordt afgezaagd van alle kanten (door de separatisten, franstaligen, media, enz.). Hij wordt afgebeeld als "lang niet zo goed als onze geniale Guy VHS, en zal bij de volgende verkiezingen afgestraft worden". YLT was eind december in de ogen van velen de schuld van alles, een echte zondebok die van niemand meer ondersteuning kreeg, uitgezondert de CD&V. 2008: De belgist Guy VHS komt met een behoorlijk goed kompromisvoorstel. Objektief is een beter kompromisvoorstel niet mogelijk, het bevat namelijk 'goed bestuur' en zeer grote toegevingen voor de franstaligen en de vlamingen. En pas nu is het mij (en alle belgen) duidelijk: niet YLT is een sukkel die het niet kan, maar een belgisch kompromis bestaat helemaal niet. Een kompromis tussen de franstaligen en de meerderheid van de vlamingen is theoretisch en praktisch onmogelijk. Et voila: YLT en BDW hoeven alleen maar een maandje achterover te leunen en de belgisten het vuile werk laten opknappen. Het is goed dat de nota door Guy VHS is geschreven, en niet door YLT. Want nu zijn de franstaligen aan zet, en een gemeenschappelijk 'non' is nu niet meer afdoende..... |
|||
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() @ schaker
Mijn post was ironisch bedoeld... ![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Speciaal voor Straatrue !
Straatrue, sinds augustus 2007 neemt u met gemiddeld zowat 28,5 berichten per dag duidelijk de tijd en de moeite om uw mening te kennen te geven op dit forum. Dat is vanzelfsprekend uw goed recht ; méér nog : opdat wij allen én de politiekers die dit forum lezen (en zo zijn er nogal wat) een zo goed mogelijk zicht zouden hebben op wat er bij de bevolking leeft, zowel aan de ene als aan de andere zijde der taalgrens, is het nuttig van een breed spectrum aan visie's te hebben. Een forum als dit is daar uiteraard slechts een klein staal van, dat bovendien van nature ietwat gekleurd is, vermits enkel diegenen die wensen hun mening te verkondigen erin aan bod komen, wijl de zwijgende massa...zwijgt. Uw visie, Straatrue, die u met hand en tand verdedigt, blijkt gestoeld op de overtuiging dat België moet en zal voortbestaan, wat er ook gebeure. Volgens u is de garantie daartoe Brussel, omdat u meent dat Vlaanderen en de vlamingen niet zonder Brussel kunnen, en dat hun lot derhalve totaal afhangt van de wil van de huidige belgische hoofdstad zelve. Voor het overige - als ik u goed begrijp - geeft u een stem aan de quasi onvoorwaardelijke verdediging van de belangen der franstaligen in dit land, met de nadruk op franstaligen (zeg maar brusselaars en omgeving), eerder dan op Wallonië en haar bevolking. Ik vermoed dat de meesten van ons het kunnen appreciëren dat u daarbij zelden of nooit uw toevlucht neemt tot gratuit gescheld of venijnige provocaties, ook al zitten velen van ons regelmatig en met overtuiging op uw kap (sommigen noemen u zelfs al straatreu...). Al beseft u het wellicht niet zelf : met uw stellingen geeft u, als ware het een schoolvoorbeeld, uiting aan de ingebakken doch ongegronde vrees van de franstaligen voor de vermeende gevolgen van een belgische boedelscheiding, ja zelfs voor welkdanige staatshervorming die "de franstaligen zou benadelen", waarbij zelfs het verplaatsen van een komma in de huidige grondwet sowieso niets anders dan in het nadeel van de franstaligen zou zijn. Middels die vrees gaat u gezwind voorbij aan de meest principiële democratische principes, en blijkt u het verworven, dus normaal te vinden dat een minderheid in dit land blijvend en voor eeuwig de meerderheid in al haar wensen kan blokkeren, om nog niet te spreken van de apert respectloze en gedwongen wijze waarop de franstaligen ruime financiële solidariteit eisen van de vlamingen, niet slechts in het verleden en het heden, maar evenzeer voor eeuwig en altijd en zonder zicht op beterschap. Uw vrees maakt u en de uwen bovendien blind voor de realiteit van zaken : de houding van de franstaligen wordt door de vlaamse bevolking en haar vertegenwoordigers minder en minder gepikt, en het is overduidelijk dat over niet al te lange tijd het moment komt waarbij het buigen of barsten zal zijn. Sta mij toe, Straatrue, van u met overtuiging te zeggen : wees niet bevreesd ! De franstalige politieke constellatie en de franstalige media hebben van jullie bange wezels gemaakt. Ook al wordt er bij jullie met veel bombarie op de kiekenborst geklopt, ik vraag mij af hoe jullie ermee kunnen leven van jullie steeds en blijvend voor het voortbestaan van jullie gemeenschap volkomen afhankelijk te maken van de solidariteit van Vlaanderen en de vlamingen. Dat is jullie volk als natie onwaardig. Goed, we weten allemaal dat Brussel en haar franstaligen, al het zover is, een keuze zullen moeten maken. Welke die zal zijn, moeten jullie onderling maar zelf uitmaken. Maar voor wat Wallonië betreft, is er geen enkele structurele reden om aan te nemen dat het waalse volk, als het geen andere keuze heeft, niet voor zichzelf zou kunnen opkomen. Als de pampering vanuit Vlaanderen slechts geleidelijk aan zou uitdoven, en op voorwaarde dat jullie eindelijk eens van de PS-wurggreep afraken, kan dat. Kortom, ook voor jullie kan en zou een geordende uiteindelijke scheiding van België een bevrijding betekenen, die jullie eigenwaarde ruim ten goede zou komen. Ik wens u en de uwen dat welgemeend toe. Maar misschien bent u de overtuiging toegedaan dat het franstalig landsgedeelte het nu al gerust zonder de gedwongen vlaamse solidariteit kan stellen. In dat geval hoeft u vanzelfsprekend totaal niet bevreesd te zijn voor welkdanige scheiding van België. Maar dan moet men zich toch afvragen of de jaarlijkse en constante aderlating van Vlaanderen nog verantwoord is. Niemand kan ons aller toekomst in detail voorspellen, maar die zal grotendeels afhangen van de mate waarin en de wijze waarop onze diverse bevolkingsgroepen bereid zijn begrip en respect voor elkaar op te brengen. Schrik is daarbij altijd al een slechte raadgever geweest. U kunt derhalve, evenzeer als wij, hopen dat de door vrees ingegeven constante NON's uit franstalige hoek binnen de kortste keren, en alvast vóór het te laat is, vervangen worden door een meer zinnige en nuttige houding. |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het klopt wat jij jezelf wijsmaakt had Leterme het evengoed zeven maanden geleden aan de Franstaligen kunnen overlaten inplaats van nu pas achterover te leunen.
![]() |
#150 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zullen we ook niet moeten verwachten.
|
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...staligen.dhtml en ik probeer enkel te vertolken wat de FRbelgen volgens mij denken en voelen. En ik denk dat ik nog 25% onder hun gevoelens zit. |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat Maingain denkt vind ik persoonlijk al heel wat minder interessant. Niet omdat ik het met hem niet eens ben, of omdat het een duidelijke vlamingenhater is, maar omdat hij met zijn stellingen de belangen der franstaligen meer schade dan goeds berokkent. Maar u ben volkomen vrij om hem te geloven, als u wilt. |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, maar zo denken zij. |
|
![]() |
![]() |
#157 |
Gouverneur
|
![]() Van het zelfde laken een broek ,de vlamingen die vroeger naar het zuiden van belgie moesten gaan werken in de mijnen werden alle dagen vernedert.Maar de tijden zijn verandert maar de walen beseffen het nog niet
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan hier niet voor iedereen spreken, maar ik denk dat velen het met mij eens zullen zijn als ik stel : * dat de vlamingen die de bedoeling hebben van de walen cq. de franstaligen te vernederen, werkelijk slechts een onbetekenende minderheid vormen * dat weinig vlamingen zullen vinden dat in Vlaanderen alles perfect is, maar ze zich wel bewust zijn van de realiteit dat Vlaanderen economisch veel sterker staat dan Wallonië * dat dit in de verste verte niet betekent dat Vlaanderen en/of de vlamingen daarom superieur zijn aan wie of wat dan ook, en * al zéker niet dat vlamingen de walen, om welke reden ook, untermenschen vinden ! Dat zijn allemaal misvattingen die jullie wellicht door jullie falende politici én door sommige franstalige media zijn ingegeven. Kijk, voor alle duidelijk zal ik eens pogen cru te stellen wat, naar mijn overtuiging, veel vlamingen over de walen denken : "vermits ze er daar over de taalgrens niet veel van bakken, moeten we die gasten daar onderhouden, en verdorie, we worden daar nog niet voor bedankt ook. Integendeel, we worden beschimpt als zijnde racisten en nazi's, en als we iets vragen is het altijd noppes, zodat ze zelfs onze eigen vooruitgang afremmen. Als dat blijft voortduren zijn we ze eigenlijk liever kwijt dan rijk." Voil�*, Straatrue. Het is misschien een beetje een gekleurde versie, maar behoudens de grootste belgicisten en de hardste flaminganten, is het iets in die zin. Over de wil tot vernederen, over superioriteit, laat staan over untermenschen is daarin totaal geen sprake. Wil u van mij aannemen aub, dat indien men vanuit franstalig België een normaal menselijke portie respect zou opbrengen voor de vlamingen en voor Vlaanderen, er erg veel minder communautaire problemen zouden zijn. Ik weet dat dit bijna genetisch moeilijk ligt voor de franstaligen. Probeert u zelf maar eens een eenvoudig testje : zegt u eens luidop in uw vriendenkring, zonder er voorwaarden aan te binden, en zonder het als een lachwekkende connerie te beschouwen, de zin "ik heb respect voor Vlaanderen en voor de vlamingen". Moeilijk, hé ! En als u nu nog niet aan de deur gezet zijt, of als nog niet iedereen zit te schudden van het lachen, of als u nu nog niet uitgemaakt zijt voor collaborateur en verrader, probeer uw vrienden dat dan ook eens te doen zeggen. Nóg moeilijker, nietwaar ! Wel kijk, respect moet er uiteraard wederzijds zijn, en ik kan u verzekeren dat eender wie in Vlaanderen de zin "ik heb respect voor Wallonië en de walen" kan en mag uitspreken, zonder dat het kot daarom afgebroken wordt, en zonder risico op uitsluiting of verwondingen. Ik zeg niet dat het veel gebeurt, en ik zou het niet aanraden in de clubcafé's van het Vlaams Belang, maar het kan. Wederzijds respect (en dat krijg je niet zomaar gedaan, weet ik wel) is de énige sleutel tot een uiteindelijk voortbestaan van België, al is het daarvoor volgens mij wellicht al te laat. Maar zelfs als België uiteen zou vallen, hetgeen naar mijn overtuiging ook voor Wallonië op termijn geen nadeel zou betekenen, zou het geen kwaad kunnen van wat meer respect voor elkaar te betonen. Want wat er ook van zij, minstens één gegeven kunnen we niet veranderen : of het nu in hetzelfde overkoepelend staatsbestel is of niet, we zullen altijd buren blijven. En we weten het allen : je kunt maar beter goed overeenkomen met je buren. Da's gezelliger, en bovendien : buren helpen mekaar met plezier, als het nodig is. |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hier in dit land geld de regel,” Hoe harder we roepen dat ze zwart zien, hoe meer ze het zullen geloven”. Een strategie als een andere. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Maingain zijn het immers de Franstaligen die in de sterke positie staan.