![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een misdadiger betaalt de schade die hij berokkend heeft de straf echter komt vanuit de maatschappij en dient niet ter persoonlijke genoegdoening bovendien vertel me eens waarom een ouder meer recht zou hebben op die genoegdoening dan een willekeurig andere persoon ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik besef anderzijds wel dat we sommige mensen uit de samenleving moeten halen - dit om de veiligheid te garanderen dus maar niet om te straffen - straffen is iets voor middeleeuwers naar mijn mening. iedereen heeft volgens onze grondwet recht op een menswaardig bestaan - zo ook misdadigers dus maar !!! ook daklozen voor mensen die trouwens voor een verdere humanisering van justitie zijn is dit trouwens heel belangrijk - want je kan van een maatschappij niet verwachten dat ze justitie gaat humaniseren als ze niet eerst zorgt dat wie niks misdaan heeft toch ook een minimum aan levensmogelijkheid wordt geboden. Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jonge jonge er is nog nooit zoveel mediacommotie geweest als nu om misdaad maar blijkbaar weet jij méér, véél méér... en weet jij veel dutroux's rondlopen je bent een misdadig ventje om deze essentiële informatie achter te houden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() dan kan je mss naar de states emigreren of anders naar afganistan of iran ofzo
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zit het voorbeeld,de straf,de halt die sommige wel nodig hebben ![]()
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
stel we hebben een dief - laat het nog een marokaantje zijn als jij daarmee tevreden bent we plaatsen deze dief even in de states en we plaatsen die vervolgens in belgie en dit in exact dezelfde situatie in amerika zal hij voor dezelfde misdaad veel zwaarder gestraft worden en dus gaat hij dus meer onder druk gezet zijn om niet gepakt te worden diezelfde dief zal dus in de states omwille van de hogere straffen eerder zijn betrappers liquideren dan hier in belgie en dus maw door de hogere repressie zal er ook een hogere misdaadsgraad zijn. de cijfers liegen er trouwens niet om nederland is één van de minst repressieve landen en daar gebeuren verhouding gewijs minder doden dan in de states waar de doodstraf nog bestaat. tja logisch ook he - als je weet dat je de doodstraf krijgt als de flikken je te pakken krijgen dan ga je er eerder nog een paar afknallen voor je je laat oppakken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() hetzelfde betreft het geval horion bij ons in belgie
eerst was hij opgepakt voor gewoon roven toen hij vrij kwam heeft hij gedacht nu gaan ze me niet meer zitten hebben en nu ga ik niet meer brommen hoor - en dus vermoordde hij bij zijn recidive alle getuigen indien ze hem bij zijn eerste vrijlating beter hadden begeleid dan zou hij wellicht nooit gemoord hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
men straft met vastzetting en men kijkt daarnaast nog eens of het noodzakelijk is om de veiligheid te garanderen jammer genoeg, wordt dat meestal vastgelegd in het begin, bij de uitspraak zodoende kan je dus bv koele zeer berekende moordenaars aantreffen die vastzitten voor lange tijd ( als straf dus ) maar misschien verder helemaal geen gevaar vormen je kan ook 'zotten' hebben die een minimum straf toegedeeld krijgen omwille van allerhande verzachtende omstandigheden ed maar die achteraf wel een probleem kunne vormen ik denk bv aan passionele moorden Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't ging je helemaal niet over het lot van gevangenen maar over al die potentiële dutroux-kutrotmarokkaantjes Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() dat heb ik niet gezegd want er moet wel degelijk opgetreden worden tegen eender wie er een misdaad pleegt - maar buiten straffen zijn er nog vele mogelijkheden om op te treden of misdaden te voorkomen en of te verhinderen. Ik ben ook niet voor de afschaffing van de gevangenis - het is vooralsnog een noodzakelijk kwaad - maar ik ben wel voorstander van een verdere humanisering van justitie. een justitie die erop gericht is in de eerste plaats om problemen op te lossen ipv zoals nu deze veelal te vergroten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() trouwens water zoekt de gemakkelijkste weg en kobaf zoals allom geweten is ook en marokaantjes ook
dwz een sjakos gaan trekken daar wordt je moe van - als je op een andere gemakkelijker manier - zonder het risico op een hoop zever - aan geld kan geraken ga je dat zeker doen maar veel marokaantjes geraken net zoals ik niet op een normale manier aan geld of voldoende levensmiddelen de uitsluiting van armoede in onze maatschappij zou de criminaliteit in één klap met de helft kunnen doen dalen zonder verdere maatregelen daar durf ik persoonlijk mijn hand voor in het vuur steken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 december 2007 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |