Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2007, 14:29   #141
vooruit
Gouverneur

Standaard

Op zich vond ik het idee van dat Nep-journaal absoluut niet slecht. Al dat geklaag over onverantwoord gedrag snap ik echt niet. Waar ik me wel aan stoor is de manier waarop ze Vlaanderen afschilderen. Als een extreem-rechts bolwerk vol met Nationalistische vendelzwaaiers die nooit uit hun dorp komen. Of hoe de tram aan de grens moet stoppen, alsof er na de onafhankelijkheid binnen de week een muur langs de taalgrens zou lopen.

In het begin vond ik dat nog een hilarische overdrijving, maar toen bleek dat de makers dat echt meenden. echt geloven dat Vlaanderen zo is. Tja..
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 21:30   #142
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Op zich vond ik het idee van dat Nep-journaal absoluut niet slecht. Al dat geklaag over onverantwoord gedrag snap ik echt niet. Waar ik me wel aan stoor is de manier waarop ze Vlaanderen afschilderen. Als een extreem-rechts bolwerk vol met Nationalistische vendelzwaaiers die nooit uit hun dorp komen. Of hoe de tram aan de grens moet stoppen, alsof er na de onafhankelijkheid binnen de week een muur langs de taalgrens zou lopen.

In het begin vond ik dat nog een hilarische overdrijving, maar toen bleek dat de makers dat echt meenden. echt geloven dat Vlaanderen zo is. Tja..
RTBF is met zulke zaken constant bezig : desinformatie tot in het absurde en oneindige !

Zelf mijn oom van in La Louvière durft niet meer naar Vlaanderen komen omdat hij angst heeft dat ze zijn autoruiten gaan inslaan...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 21:39   #143
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ik heb net dat nep-journaal volledig bekeken (er zat een bon bij De Standaard van zaterdag waarmee je in de Standaard Boekhandel gratis die DVD kon gaan afhalen ), en het lag er toch wel echt vingerdik op. Bij de scènes aan het Vlaams Parlement stel je zelfs vast dat er meer leeuwenvlaggen dan sympathisanten waren.

Dit geheel terzijde...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 18 december 2007 om 21:39.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 21:40   #144
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik heb net dat nep-journaal volledig bekeken (er zat een bon bij De Standaard van zaterdag waarmee je in de Standaard Boekhandel gratis die DVD kon gaan afhalen ), en het lag er toch wel echt vingerdik op. Bij de scènes aan het Vlaams Parlement stel je zelfs vast dat er meer leeuwenvlaggen dan sympathisanten waren.

Dit geheel terzijde...
Ik ben hem ook gaan halen via de Standaard. Als ik even vergeet dat men dit echt gelooft kan ik er zalig mee lachen.
Oud 18 december 2007, 21:41   #145
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
RTBF is met zulke zaken constant bezig : desinformatie tot in het absurde en oneindige !
Inderdaad, en dat is wat er fout is met de RTBF. Niet het feit van die nepuitzending op zich.
Oud 18 december 2007, 21:47   #146
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelf mijn oom van in La Louvière durft niet meer naar Vlaanderen komen omdat hij angst heeft dat ze zijn autoruiten gaan inslaan...

en gij geloofd nog uw eigen leugens ook zeker............
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 22:00   #147
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarom dat CD&V de nummerplaten wilden regionaliseren zodat men gemakkelijker de auto's van den volksvreemden Wael en ditto Vlaeminck kon herkennen in het "buitenland".
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 22:05   #148
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Dit geheel terzijde...
Ik zag het een jaar geleden en zag het recent opnieuw: het lag er idd. echt vingerdik op.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 22:07   #149
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Daarom dat CD&V de nummerplaten wilden regionaliseren zodat men gemakkelijker de auto's van den volksvreemden Wael en ditto Vlaeminck kon herkennen in het "buitenland".
Een mooi voorbeeld van een leugen uit de Franstalige pers. Dat was NOOIT de bedoeling van de CD&V.
Oud 18 december 2007, 22:08   #150
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een mooi voorbeeld van een leugen uit de Franstalige pers. Dat was NOOIT de bedoeling van de CD&V.
Stond zo in de kranten. Was jij bij de onderhandelingen en weet jij meer?
Oud 18 december 2007, 22:09   #151
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie dus alle dagen zowel RTBF als VRT en wat de grote bekken vertellen op alle twee de zenders is van hetzelfde gehalte. Het alternatief zou censuur of géén politiek nieuws zijn.
Oud 18 december 2007, 22:16   #152
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Het probleem is dat die
Citaat:
Nationalistische vendelzwaaiers die nooit uit hun dorp komen.
wél degelijk bestaan en redelijk wat aandacht krijgen van Vlaamse politici, tevéél in verhouding tot hun aantal, maar als een Johan Sauwens meende naar oostfrontersvergaderingen te moeten gaan (waar Jambon ook was trouwens) en de leiding vh VB naar een naziherdenking in Lommel, zegt dat véél over de perceptie van die politici over hun eigen Vlaanderen: dan moet men de RTBF er de schuld niet van geven dat ze dit laten zien.
Citaat:

hoe de tram aan de grens moet stoppen
was pure satire. Als we zien dat voor sociale woningen en aankoop van gemeentegrond in sommige gemeenten nu een taalvereiste wordt opgelegd was die nepuitzending nauwelijks overdreven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2007 om 22:21.
Oud 18 december 2007, 22:23   #153
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we zien dat voor sociale woningen en aankoop van gemeentegrond in sommige gemeenten nu een taalvereiste wordt opgelegd was die nepuitzending nauwelijks overdreven.
Dit gebeurt eveneens ook al in Wallonië hoor, in Bevekom namelijk.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 22:25   #154
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Correctie: stond zo in de Franstalige kranten. Begint het al een beetje door te dringen?

Het was iets dat puur theoretisch mogelijk zou zijn omwille van een bepaalde regionalisering, maar iets wat niemand wilt.
Oud 18 december 2007, 22:33   #155
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het probleem is dat diewél degelijk bestaan en redelijk wat aandacht krijgen van Vlaamse politici, tevéél in verhouding tot hun aantal, maar als een Johan Sauwens meende naar oostfrontersvergaderingen te moeten gaan (waar Jambon ook was trouwens) en de leiding vh VB naar een naziherdenking in Lommel, zegt dat véél over de perceptie van die politici over hun eigen Vlaanderen: dan moet men de RTBF er de schuld niet van geven dat ze dit laten zien.
Ik zal absoluut niet ontkennen dat er nationalistische, racistische, intolerante vendelzwaaiers rondlopen. Maar beweren dat alle separatisten, of zelfs Vlamingen in het algemeen, is gewoon fout. Ik ben helemaal voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen en het VB en consorten kunnen voor mij de pot op. En toch wordt ik in het zelfde hoekje geduwd door oa. de RTBF.

Door te doen alsof die kleine (zo goed als machteloze) minderheid een grote groep is die de dagdagelijkse agenda in Vlaanderen bepaalt doen ze aan stemmingmakerij. Radio Mille Collines toestanden dus

Citaat:
was pure satire. Als we zien dat voor sociale woningen en aankoop van gemeentegrond in sommige gemeenten nu een taalvereiste wordt opgelegd was die nepuitzending nauwelijks overdreven.
Ik herinner mij nochtans een interview met een van de makers achteraf die vertelde over hoe ze een zo realistisch beeld wouden geven van wat er zou gebeuren. Natuurlijk gingen ze er regelmatig serieus over, zoals de extra bol van het Atomium. Maar die persoon geloofde alvast echt dat bij een splitsing de Tram zou moeten stoppen.

Dat is trouwens een beeld dat veel mensen hebben. Bij onafhankelijkheid komt er prikkeldraad en een muur. Totaal belachelijk natuurlijk, we leven niet in de Sovjet Unie!
Oud 18 december 2007, 22:47   #156
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal absoluut niet ontkennen dat er nationalistische, racistische, intolerante vendelzwaaiers rondlopen. Maar beweren dat alle separatisten, of zelfs Vlamingen in het algemeen, is gewoon fout. Ik ben helemaal voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen en het VB en consorten kunnen voor mij de pot op. En toch wordt ik in het zelfde hoekje geduwd door oa. de RTBF.

Door te doen alsof die kleine (zo goed als machteloze) minderheid een grote groep is die de dagdagelijkse agenda in Vlaanderen bepaalt doen ze aan stemmingmakerij. Radio Mille Collines toestanden dus

Ik herinner mij nochtans een interview met een van de makers achteraf die vertelde over hoe ze een zo realistisch beeld wouden geven van wat er zou gebeuren. Natuurlijk gingen ze er regelmatig serieus over, zoals de extra bol van het Atomium. Maar die persoon geloofde alvast echt dat bij een splitsing de Tram zou moeten stoppen.

Dat is trouwens een beeld dat veel mensen hebben. Bij onafhankelijkheid komt er prikkeldraad en een muur. Totaal belachelijk natuurlijk, we leven niet in de Sovjet Unie!
Citaat:
Door te doen alsof die kleine (zo goed als machteloze) minderheid een grote groep is die de dagdagelijkse agenda in Vlaanderen bepaalt doen ze aan stemmingmakerij.
Helaas bepaalt die groep wel degelijk gedeeltelijk de partijprogrammas en de gezwollen oorlogstaal van een aantal politici. Zie maar hoe CD&V de gevangene is van de 5 zetels van de NVA en hoe de Vlaamse partijen niet anders durfden dan die splitsing BHV te stemmen, midden in de regeringsvorming. Enkel Groen! onthield zich. Zie ook naar de "omzendbrief Peeters".
Prikkeldraad wordt het niet, maar veel Vlamingen beschouwen, onder invloed van hùn media, de taalgrens wel degelijk als een landsgrens.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2007 om 22:49.
Oud 18 december 2007, 23:11   #157
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Helaas bepaalt die groep wel degelijk gedeeltelijk de partijprogrammas en de gezwollen oorlogstaal van een aantal politici. Zie maar hoe CD&V de gevangene is van de 5 zetels van de NVA en hoe de Vlaamse partijen niet anders durfden dan die splitsing BHV te stemmen, midden in de regeringsvorming. Enkel Groen! onthield zich. Zie ook naar de "omzendbrief Peeters".
Alle burgemeesters in de rand zijn voor de splitsing van BHV. Van welke partij ze ook zijn. Ofwel zijn ze allemaal beïnvloed door een kleine groep extremisten ofwel is er gewoon écht een probleem. Wat is er nu het meest waarschijnlijk?

Bovendien zie ik echt niet dat CD&V de gevangene van N-VA zou zijn. Wat ze vragen ivm een staatshervorming willen ze zelf ook echt. Met of zonder N-VA. Het staat nu misschien iets hoger op hun verlanglijstje, maar dat is dan ook alles.

Citaat:
Prikkeldraad wordt het niet, maar veel Vlamingen beschouwen, onder invloed van hùn media, de taalgrens wel degelijk als een landsgrens.
Is dat erg?
Oud 18 december 2007, 23:16   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In federale landen als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland hebben de nummerplaten ook regionale aanduidingen. Wat is dan wel het probleem ermee?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 23:17   #159
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:

Maar die persoon geloofde alvast echt dat bij een splitsing de Tram zou moeten stoppen.

Misschien geen prikkeldraad en muur maar wel genoeg verschillen om het de mensen ultra lastig te maken met allerlei andere wetten en bepalingen.

Als je in VL of WL even op het gaspedaal drukt en vergeet te remmen, zit je in een ander "land"; hé.

Het is nu al vervelend genoeg voor de vele Belgen die al eens naar het andere landsgedeelte gaan.
Oud 18 december 2007, 23:18   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoeft daarvoor niet bij de onderhandelingen geweest te zijn: nadien heeft de CD&V dit immers tegengesproken.

Dat lijkt me meer dan voldoende. Of hoe u blijkbaar voor het ene potdoof bent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be