![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() Het leven kan ook vreselijk lijden zijn.
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister
|
![]() Wat een pseudo-wetenschappelijk gezever lees ik hier allemaal: Mediums die echt zouden zijn, BDE is het uittreden van de ziel,...
Nog NOOIT is het wetenschappelijk aangetoond dat een medium werkelijk helderziend is, en wat is de eerste regel in een onderzoek: Ooggetuigen zijn van geen enkele waarde. Je gelooft het misschien niet, maar mensen kunnen LIEGEN (wie staat niet eens graag in de belangstelling). Media maken gebruik van je lichaamstaal en raden maar wat raak tot ze je min of meer doorhebben. Moesten deze 'helderzienden' altijd de waarheid vertellen, zouden ze toch wel met alle graagte hun gave voorleggen aan een wetenschappelijk onderzoek, en veel meer clienteel bekomen OMDAT HET NU EENMAAL WAAR ZOU ZIJN. http://www.youtube.com/watch?v=IRaEi...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=Uh44W...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=RphSZ...eature=related Interessante aflevering van sceptici Penn & Teller die mythes van allerlei geldwolven die goedgelovige mensen erin luizen ontkrachten. Over BDE: het werd aantgetoond dat bij mensen die sterven er een stof vrijkomt in de hersenen die gelijjkaardig is aan de drug DMT, die een uittredingseffect vertoont en een witte tunnel kan tonen.
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat betreftt BDE's is dat van die stof die zou vrijkomen in de hersenen nog altijd geen bewijs dat bewustzijn daarom zijn oorsprong vindt in de hersenen. Het spirituele en materiele zijn onlosmakelijk verbonden en hebben een wisselwerking met elkaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En die ware media, daar zou ik graag wat van bijleren, enige referentie? Welke entiteiten?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 23 juni 2008 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik stond er eerst ook sceptisch tegenover allemaal tot ik dit boek las en me erin ben gaan verdiepen. Hier is een documentaire waar hij spreekt over bewustzijn en over BDE. http://www.buddhistmedia.com/uitzend...&lIntYear=2003 Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 23 juni 2008 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
|
![]() Citaat:
Het bestaan van de ziel aantonen is iets dat moeilijk is. De moeilijkheid stemt voort o.a uit de verschillende manier dat men ziel definieert. Er zijn verschillende stromingen die uitgaan van het feit dat een mens een "hogere zelf" heeft, die een geevolueerde versie is van alle persoonlijkheden waarin "het" incarneerde. Sommigen noemen dit de ziel. In die zin zijn wij dan een deel van onze ziel, een deel die mettertijd zichzelf zal terug vervoegen, verrijkt met de opgedane ervaringen van het mens zijn. Anderen noemen die ziel de entiteit die een persoon is zonder lichaam. Een andere moeilijkheid stemt uit het feit dat de entiteit, als energie essentie een hogere vibratie bezit dan de fysische. Onze energie essentie zit vervat in onze hersenen en het fysisch lichaam wordt gebruikt als een voertuig als het ware, om aan deze realiteit te kunnen deelnemen. Hard materialistich bewijs voor de niet fysische energie essentie van een persoon zal je moeilijk vinden denk ik. Met onze huidige technologie is dit denk ik niet mogelijk. Maar hier geldt ook weer, het is niet omdat het in onze huidige staat niet kan bewezen worden, dat het er niet is. Voor harde materialisten is dit een groot probleem, maar het is een brug dat moet gemaakt worden. Volgens mij zijn die harde materialisten teveel gefixeerd op fysische bewijs, iets dat zij zelf natuurlijk zullen ontkennen vanuit hun wereldbeeld. Citaat:
Hier kan je een youtube filmpje ervan bekijken: http://nl.youtube.com/watch?v=AMRYkgBjCoA
Laatst gewijzigd door exodus : 23 juni 2008 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- De beschrijving van de gebeurtenissen (het aanvoelen van de pijn van mensen die je kwaad doet) komen volgens mij overeen met de ervaring die je opdoet bij het nemen van hallucinogene middelen (LSD-trip) (waar ik zelf ervaring mee heb). - Het tijdsaspect is volgens mij relatief. Je kan toch niet precies zeggen: gedurende 2 minuten zag ik dat witte licht, in realiteit kan dat evengoed een fractie van een seconde zijn (alweer verwijs ik naar die trip). - Als de elektromagnetische golven hier echt de prinicipiële effector zijn, moet die overdracht toch kunnen worden gedetecteerd. - De documentaire vertoont toch een zekere mate van subjectiviteit. Niet dat ik iets tegen het boeddhisme heb (ik zou het zelfs de meest logische levensfilosifie kunnen noemen), maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er leven na de dood is. - Hersendood wil niet zeggen dat de hersenen volledig niet meer werken, aangezien deze bij dergelijke gevallen de organen functioneren, het hart blijft kloppen, enz. (al deze gebeurtenissen staan onder regulatie van de hersenen). - Natuurlijk blijven cellen van hetzelfde orgaan communiceren met elkaar bij transplantatie, ze hebben nl dezelfde coderende informatie, die hun doen en laten dirigeert, en zolang deze voldoende voeding en zuurstof ontvangen blijven ze in staat om te functioneren en communiceren. - Wat met patiënten die Alzheimer hebben?
![]() |
![]() |
#151 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.skepp.be/artikels/bijna-d...ovennatuurlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Akkoord, ik begrijp je redenering, maar is je mening als ik zou zeggen dat die energie-essentie zich bevindt in het DNA? Het is tenslotte dit die ons verschillend maakt van elkaar, het genereert uit een code een volledig lichaam met hersenen die al dan niet in staat zijn om dit te kunnen vatten. Het genetisch materiaal levert de vormgeving en bepaalde mogelijkheden, maar de rest wordt gevormd door de omgevingsinvloeden. Dit mechanisme is volgens mij het gevolg van miljoenen jaren concentratie aan energie, die zogenaamde niet-fysische, niet tastbare sturing in deze richting. Het is dit die ons allen uniek maakt, maar eveneens verenigt met andere mensen en de volledige collectie van levende wezens. Zeker, er is leven na de dood, in de nakomelingen die dit deel van je "eigen" niet-fysische energie doen verderleven in een nieuwe vorm. En tja, ik zal me niet verder uitspreken over dit medium wegens onvoldoende kennis omtrent deze zaak.
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Je laatste zin is een assumptie die jij maakt, maar daarom is het nog geen bewijs
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 23 juni 2008 om 19:28. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() Deze mensen verliezen toch systematisch hun bewustzijn, hun denken, hun persoonlijkheid?
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met elektromagnetische informatiegolven zoals mobiele telefoon, televisie, radio en computer die ons voordurend omgeven en doordringen. Deze informatiegolven verplaatsen zich met de snelheid van het licht. We zijn ons niet bewust van de honderd-duizenden telefoongesprekken, de honderden televisie en radio-uitzendingen en de miljarden internetverbindingen die dag en nacht rondom ons, maar ook door onze muren heen aanwezig zijn, ook in de ruimte waar jij je nu bevindt. We zijn onze deze elektromagnetische infogolven pas bewust als we de mobiele telefoon aanzetten, de tv of radio of laptop aanzetten. Wat we ontvangen zit niet in het toestel. De stem die we in de telefoon horen zit niet in de telefoon. De tv-uitzending zit niet met beeld en muziek in het tv-toestel, het concert zit niet in de radio en het internet zit niet in de pc. Pas als men de tv aanzet ziet men en hoort met het programma, en als als men het tv-toestel uitzet ziet en hoort men niets meer, maar de uitzending gaat wel nog gewoon door. Als men een ander tv-toestel aanzet ontvangt men weer hetzelfde programma. Er is dus sprake van een non-lokale verbinding, maar in werkelijkheid wordt alle electromagnetische info met lichtsnelheid verspreid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() Dus....worden onze lichamelijke kenmerken doorgegeven met genetisch materiaal, terwijl ons bewustzijn doorgegeven wordt via elektromagnetische straling? Maar, wat dan met als die elektromagnetische straling verbroken wordt of versterkt ofzo doordat ze in contact komt met elektrische verbindingen (een geleidende stroom geeft aanleiding tot een magnetisch veld). Ook licht kan niet overal doorheen, dus zelden bereikt iemand zijn bewustzijn een nieuw lichaam?
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is heel moeilijk te vatten in woorden en daarom denk ik persoonlijk dat als men wil weten wat bewustzijn is en waar het zich bevindt, dat men dit kan te weten komen door eventueel meditatie en dat gecombineerd met het analyseren en onderzoeken van kwantumfysica, wetenschap, religie etc.. Op die manier krijgt men er een beter beeld van en inzicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() DAt is juist. Maar het is een mogelijkheid waar we open moeten voor staan. Het is niet onmogelijk.
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |