![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De eenvoudigste oplossing van de armoede | |||
Helemaal eens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Niet helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Er was eens... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is jouw recht te geloven in het heil van het kapitalisme sfax en ook om dat te prediken
het is mijn recht om daar niet in te geloven en te trachten waarschuwen voor het onheil dat het brengt en nog zal brengen de toekomst zal uitmaken wie er de geschiedenis mag schrijven mijn beste mijn vrije meningsuiting trachten te beknotten door mij op deze manier te trachten demoniseren en criminaliseren is erover en een steek onder de gordel en tevens een teken aan de wand dat alleen maar ons grote gelijk in deze weer maar eens bevestigd uiteraard zal de waarheid die we verkondigen bestreden worden anders zou ze immers al lang aanvaard zijn ![]() bovendien zal niet enkel de waarheid bestreden worden - want deze is niet te bestrijden - maar enkel de verkondigers van die waarheid zullen worden aangevallen - wat hier toch weer overduidelijk is. alles zal men proberen bovenhalen om maar niet die discussie te moeten aangaan waarvan men zelf maar al te goed weet ze toch niet te kunnen winnen - waarvan men weet dat men dan in het ongelijk gesteld zal worden - zelfs al is de opponent de simpelste arme luis die er op de aardbol rondloopt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Merk op dat ik het over jou heb kobaf, niet over de rest. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
De oorzaak van werkloosheid bij mensen die in staat zijn om te kunnen werken in een samenleving waarin men geen uitkering krijgt is inderdaad een tekort aan jobs. Wij leven echter in de cynische situatie dat er vacatures zijn (voornamelijk voor laaggeschoolden) die niet ingevuld raken, en dat er tegelijkertijd een hoge werkloosheid is (onder voornamelijk laaggeschoolden). Daarnaast gebeurt er heel veel zwart werk (niet onbegrijpeljk, want de lasten op arbeid zijn ontzettend hoog. De werknemer krijgt namelijk maar 50% van wat hij verdient heeft mee naar huis. De rest moet hij afstaan.). Zou al dit zwart werk stoppen, dan zouden er plots een heleboel jobs meer kunnen gecreëerd worden.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 december 2007 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
zwartwerk is sinds de invoering van de dienstencheque enorm afgenomen en wat de jobs betreft die niet ingevuld geraken getuigd het van onverdraagzaamheid tav werklozen en moedwillig kwaad over hen denken en spreken indien niet ook de mogelijkheid overwogen wordt wat er mis is met die jobs die niet ingevuld geraken en niet dat zoals jij weer eens doet de verantwoordelijkheid hiervoor automatisch weer volledig en eenzijdig weer maar eens vanuit een tribaal collectivistische reflex en condintionering in de schoenen van de armsten wordt geschoven ![]() waarom is arm zijn toch altijd verdacht eigenlijk ? waarom die automatische reflex om de oorzaak altijd bij de arme te leggen - wat hebben die mensen groentjes eigenlijk misdaan dat ze zonder bewijslast al verdacht kunnen zijn en worden van luiheid, moedwilligheid en weet ik veel wat nog allemaal
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
vechten tegen windmolens wil zeggen oorlogen vechten tegen bedreigingen die geen bedreigingen zijn - een don quichote is iemand die oorlogen voert die zinloos zijn en die gericht zijn tegen zaken die geen bedreiging zijn ik blijf mij afvragen hoe jij dan bang kon hebben van dingen die volgens jouw geen bedreiging zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dan is het te nemen of te laten. Omdat de mensen er van op de hoogte zijn dat onze sociale zekerheid een precair evenwicht heeft en redeneren "die draagt niets bij en ik betaal voor hem" als ze zo'n 'arme' zien?
![]() |
![]() |
#148 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
stoute mensen foei !!! ![]() ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 22:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat doet het VDAB dan? Niets? Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en beroepsopleiding? Interpreteer ik nu de naam mis, of is de naam een slechte afspiegeling van de werking? ![]() Ik heb nooit gezegd dat de armen het evenwicht verstoren. Ik zeg dat men zo redeneert.
![]() |
![]() |
#150 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
het is ook logisch - de vdab is niet neutraal want ontvangt gelden van de private werkgeversorganisaties en werkt er nauw mee samen - het spreekt vanzelf dat hierdoor de neutraliteit van de vdab al altijd onbestaande is geweest en dat ze ronduit en louter de belangen behartigd van de werkgevers die deze organisatie volledig in hun zakken hebben Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 22:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() vergeet niet dat iemand zonder uitkering zetten iemand vermoorden is in een maatschappij waarin je zonder geld niet kan leven - de vergelijking met de nazis is ook weer zinnebeeldig maar toch ook weer niet zo heel ver gezocht hoor - ook de werklozen worden door de regering gebruikt om er de schuld van de economische crisis op te steken - precies wat hitler ook deed met de joden ter voorbereiding van de holocaust.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2 Heeft werk an sich dan een voorkeur? Maakt het uit vanwie dat werk komt? 3 De duitsers waren niet met velen in de jodenhaat. Niet voor niets kreeg het begrip "spindoctor" door een connotatieve betekenis ![]() Tot slot : de dienst voor Arbeidsbemiddeling helpt u dus eigenlijk niet? ![]() ![]()
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn." Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 22 december 2007 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||
|
![]() Citaat:
bij pwa kreeg je de helft van je dop plus je loon - dus had je zowieso voordeel door pwa te doen bij dienstencheques krijg je voor evenveel uren gewoon je dop vermindert met je loon en dus aan het einde van de rit niets meer ongeacht hoeveel uren je werkt vooral deeltijds werken heeft men door deze regeling totaal nutteloos voor de mensen gemaakt Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 22:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zou je niet beter eens gaan denken om aan het werk te gaan? Je zit hier al deze ganse avond over het zelfde te zeveren. Wil een concreet antwoord over tewerkstelling dat kan je krijgen, ik beveel het je niet als een hond, ik vraag het gewoon: wil je wel werken? Begin er dan aan, anders vaar je zoals altijd na veel vijven en zessen, JE DOET NIETS MAAR JE KOST VEEL! Laatst gewijzigd door Juvenalis : 22 december 2007 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
wees eens mentaal niet zo lui om je hersenen te gebruiken !!!! JE VERWIJT VEEL MAAR BRENGT NIKS INHOUDELIJK AAN DAT OOK MAAR IETS KAN OPLOSSEN voor ik kan gaan werken moet ik ten eerste een mogelijkheid hebben om te gaan werken - dus huisvesting - de mogelijkheid om zelf te bepalen wanneer ik slaap enzo ( of denk je dat ze het gaan aanvaarden dat ik in een buskot ga maffen voor de deur van mijn werk als dakloze ofzo ? ) ten tweede moet ik ook een reden, een belang hebben om te gaan werken - dat wil zeggen dat het werk dat ik doe mij het perspectief moet bieden om welvaart op te bouwen - en daarvan kan ik enkel verzekert zijn indien ik een vastgoedeigendom kan verwerven op termijn in alle andere gevallen is werken onmogelijk en als het dat niet is volstrekt zinloos
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() die reactie is trouwens een grijze muizenreactie he
ze zegt alleen maar iets over al diegenen die ze geven hoor maar in het geheel niks over mij ze zegt dat het denken gestopt is doordat jullie gewoon tot onderdeel zijn verworden van het productieapparaat en tot niks meer dan dat werden herleidt - een vervangbaar onderdeel bovendien reageer jullie begrijpelijke frustratie daarvoor op een ander af he zeg - tenslotte kiezen jullie zelf om elke dag toch onderdeel te zijn van dat productieapparaat in ruil voor een luizenloontje waar ze mijn dop nog afhalen ook - dat doen jullie jezelf aan hoor - ik niet want roep op tot liefst nationale staking tegen de belasting op arbeid en voor het onvoorwaardelijk basisinkomen - de enige menselijke oplossing van het probleem van de onbetaalbaarheid van de sz - een probleem dat aldus zelfs door het vws niet ontkent wordt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
HO, HO, Meneer wil al een eigendom verwerven...wel begin eens met te werken...je kan klein beginnen (als beggar)en groot eindigen (als koning)! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() dat kan maar ik wil niet aan een loterij meedoen
ik wil de zekerheid dat mijn arbeid welvaart zal opleveren voor ik ooit nog één poot uitsteek !!! welvaart die ik kan behouden en waar ik mee doe wat ik wil zolang die voorwaarden niet vervult zijn kunnen jullie allemaal mijn zak op blazen, in jullie blote allemaal op je kop gaan staan - mij verrot of zelfs dood slaan - ga zo gerust nog maar een eindje door maar ik ben geen slaaf en ga enkel werken als ik daar voordeel bij heb en van dit voordeel verzekert ben en voor niks minder dan dat - en voor jouw lot in de lotterij dus zeker ook niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() wat een originele reacties van die grijze muizen toch telkens weer
![]() zoek eens wat tussen mijn postings jong want ik heb daar al veel te vaak op geantwoord veel vaker dan mijn luie reet lief is ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |