![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien woon ik nog steeds een aantal maanden per jaar in Vlaanderen, en volg ik de evolutie in België zo goed als mogelijk. Hoe dan ook, zowel in mijn beroeps- als in mijn privé-omgeving ken ik nog wel méér "gevallen" als het mijne : te veel om allemaal in te kaderen, geloof mij. In Vlaanderen onderschat men het aantal Vlamingen dat elders in Europa (en in de wereld) druk bezig is, en dat worden niet plots allemaal Chinezen, nietwaar. Ze blijven hun taal en hun cultuur kennen, een zeldzame Jean-Marie Pfaff uitgezonderd. |
|
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog 61 dagen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is de bedoeling van dit aftellen?
Hebben we nu al geen goed inzicht in wat er zeer vermoedelijk gaat gebeuren? Is het een retraîte voor BDW om 'ns goed na te denken? http://www.brusselsjournal.com/node/2886 Een reactie van een lezer aldaar: Citaat:
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal bijgevolg de niet te vermijden verarming van het uitgeperste Vlaamse volk worden dat geen andere keuze meer heeft dan in opstand te komen tegen het regime.
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 24 januari 2008 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij verdient in alle geval respect! ![]()
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlamingen hebben enkel een "slechte" naam in het franstalig gedeelte van België. Overal elders, dus ook in Frankrijk, worden wij naar waarde geschat en gewaardeerd voor wat we zijn. En al ben je op de duur niet meer te onderscheiden (noch qua taalgebruik, noch qua levenswijsheid en gebruiken) van de lokale bevolking, toch heeft men respect voor je "originele" cultuur. Omdat je het savoir vivre en de voor de hand liggende hoffelijkheid hebt om je aan te passen en te integreren. De natuurlijkste zaak van de wereld, al hebben veel franstalige belgen die in Vlaanderen wonen, dat nog steeds niet begrepen. En voor wat de Onckelinkxen en de Van Cauwenberghe's betreft : éénoog is koning in het land der blinden, nietwaar. Dat zij daarvoor hun bloedeigen cultuur en taal afzweren typeert hen, niet de Vlamingen in het algemeen. |
|
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat je het niet erg vindt Hallebarde, maar dit moet ik toch weer 'inkaderen'.
Bedankt!
#149 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwe federale verkiezingen komen er, om meer dan een reden, niet.
Intussen resten ons nog 59 dagen om af te tellen en te weten te komen of er dan een regeerakkoord is en wat de peulschillen en gebroken beloften Vlaanderen (weer) gaan kosten.
#151 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben daar nog lang niet zo zeker van, dat er geen nieuwe federale verkiezingen zullen komen. Trouwens, alles wat de chaos nog groter kan maken, lijkt mij in de huidige context absoluut toe te juichen. Hoe dan ook beter dan stilletjes in slaap te worden gewiegd met het verplaatsen van wat komma's en puntkomma's in plaats van de kern van het probleem aan te pakken!
|
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() De VLD lijkt te denken dat ze bij snelle verkiezingen een nooit geziene overwinning zullen boeken. Bart Somers dit weekend op de VLD nieuwjaarsreceptie: "Als er nu verkiezingen komen, en we zetten onder Verhofstads foto de slogan 'echt goed bestuur', dan winnen we gegarandeerd."
![]() Enfin, hoe verblind kan men zijn... |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhofstadt heeft zijn tijd zo goed als uit kunnen doen omdat alle 'democratische' partijen het in hun broek deden van schrik voor de volgende verkiezingen.
De vorige verkiezingen werden uitsluitend vervroegd om de uitspraak van het grondwettelijk hof te omzeilen. Nieuwe federale verkiezingen kunnen dus niet omdat we nog altijd met een ongrondwettelijke kieskring zitten. Dat er nieuwe verkiezingen komen omdat een regering er voortijdig de brui aan geeft wegens onwerkbaar hebben we al eerder meegemaakt. Nieuwe verkiezingen na bijna een jaar resultaatloze onderhandelingen kennen we nog niet. Iedereen met een beetje hersens kan weten dat nieuwe verkiezingen een avontuur zijn zonder voorgaande. Een sprong in de duisternis die de gang van zaken in Belgique heel misschien kan vergemakkelijken, maar bijna zeker nog verder zal bemoeilijken. Volgens mij zullen nieuwe, en effectief onwettige verkiezingen dus ten allen prijze vermeden worden. Het kartel zal volgens mij vér onder de lat doorgaan in de hoop dat ze vier jaar de tijd zal krijgen om de kiezer ondanks haar gebroken beloften te paaien met gerotrooi dat als 'goed bestuur' zal verkocht worden. Belgique zal na die vier jaar nog in een onmogelijker straatje zitten dan vandaag. Zijn politieke horigen zullen gedwongen worden daar de lessen uit te trekken waartoe ze vandaag nog niet in staat zijn.
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Net voor de verkiezingen zei Johan VDL dat zijn partij altijd goed was voor ongeveer 20% . Tjonge, tjonge....echt goed bestuur , je moet maar durven. Er schiet echt niets meer over dan LDD of VB en misschien NV-a De drie traditionele families en Groen zouden over and out moeten zijn. Aan spirit maak ik geen woorden meer vuil. |
|
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Over de vraag of nieuwe federale verkiezingen mogelijk zijn, is al flink gediscussieerd zonder een sluitende uitkomst. Of het wenselijk is, weet ik niet. Volgens mij zijn er (zoals steeds) zowel argumenten pro als contra. Een ding weet ik wel zeker: stel dat het (=verkiezingen) zou moeten, dan werd er meteen overgegaan tot verkiezingen. De ongrondwettelijkheid zou daarin niet de minste hinderpaal vormen. Op dat vlak meen ik dat u de "creativiteit" van onze Belgische "democratie" zwaar onderschat!
En wat de onmiddellijke toekomst betreft, de kans dat Olivier Maingain gelijk krijgt, stijgt met de dag... Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 28 januari 2008 om 10:39. |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() Deze discussie samenvattend...
-Leterme slaagt er niet in een regering te vormen. -Leterme moet Verhofstadt inschakelen omdat hij de problemen niet kan oplossen. -Dat Verhofstadt de regering leidt, omdat Leterme incompetent blijkt, is de schuld van Verhofstadt????? ![]()
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat VHS hen steeds alles geeft wat ze eisen.
|
![]() |