Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 augustus 2010, 09:09   #1581
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De zuidelijke Nederlanden waren de 'Belgische' Nederlanden ofte de Oostenrijkse Nederlanden.Punt uit. En wat die zuidelijke Nederlanden nu precies inhielden qua gebied, zit u op die kaart hieronder. U moet er geen science fiction-verhaal van maken omdat het toevallig in uw politiek kraam past. Want die tendens ontwikkelt u regelmatig.

Wat uw zogenaamde bewering mbt tot de 'onwettigheid' van het ontstaan van België, was dat maar evenzo met het kuntsmatig ontstaan van VKN onder Willem I , waar Noord en Zuid bij mekaar werden geklutst zonder dat de mensen uit het zuiden hun akkoord gaven met die schijnhereniging. En wat erger is in dit verband: Willem I het vervalste het referendum waaruit moest blijken dat de elite in het zuiden ook voorstander was van het VKN. Tenminste,dat beweren de Nederlandse historicae Hermans en Hooghiemstra in hun boek 'Voor de troon wordt men niet ongestraft geboren'. En zij kunnen het weten wat ze mochten putten uit archieven van het Nederlands koningshuis. Het VKN begon reeds vanaf het begin met vals spel en met Willem I als volleerd valsspeler.
Daar kan men overigens nog aan toevoegen, dat elke 'omwenteling' of 'revolutie' in principe 'onwettig' is, vermits zij de bestaande rechtsorde omverwerpt.
Jajaja, we kennen ondertussen jouw Belgicistische flauwe kul wel. De "Belgische" Nederlanden Ken je nog van die "systemiteiten"?

Je kunt er niet omheen system, jouw "Belgische" Nederlanden zijn een complete mislukking geworden. Ik ga hier geen roze, paradijselijke scenario's ophangen over het wedervaren van onze Zuidelijke Nederlanden indien ze een deel waren gebleven van de Verenigde Nederlanden. Het zou hier niet anders geweest zijn dan in de overige gewesten van de Nederlanden, dus met "ups en downs" zoals het gans de geschiedenis door is geweest. Maar één zaak weet ik zeker, zonder de franco-Brusselse en Luikse hooligans van 1830 zouden we een heel stuk welvarender geweest zijn én bovendien verlost van het gejen van die francofone blaaskaken (en schooiers tegelijk).

Jij hebt daaromtrent een andere mening. Die gun ik jou. Maar heel veel Vlamingen denken er wel effe anders over en hebben van jouw "Belgische" Nederlanden hun buik meer dan vol. Salut!
Oud 14 augustus 2010, 09:15   #1582
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze quasi volledig katholiek waren. Overigens, de Republiek zelf beschouwde deze gebieden als 'vreemde' en te wantrouwen katholieke gebieden, vermits deze streken gedurende geruime geen deel mochten uitmaken van de Staten Generaal en louter dienden als een soort bufferstaat om de eerste stoot van een inval vanuit het zuiden op te vangen. Gebieden dus die dan ook kort moesten worden gehouden. En dit omdat de Republiek vreesde dat bij een eventuele hernieuwde katholieke aanval vanuit het zuiden, deze gebieden zich zouden scharen aan de kant de invallers. En dat was meer dan waarschijnlijk een terechte vrees.
Wat een onzin . Het Zuiden was protestanter dan het Noorden. Ze zijn hier allemaal moeten vluchten. Zowat alle nederlandstalige gebieden van de 17 provintiën waren trouwens bij de unie van Utrecht. De Staatse gebieden (Staats Brabant en Staats Vlaanderen) zijn niet veroverd , maar bevrijd.
Pericles is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:18   #1583
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze quasi volledig katholiek waren. Overigens, de Republiek zelf beschouwde deze gebieden als 'vreemde' en te wantrouwen katholieke gebieden, vermits deze streken gedurende geruime geen deel mochten uitmaken van de Staten Generaal en louter dienden als een soort bufferstaat om de eerste stoot van een inval vanuit het zuiden op te vangen. Gebieden dus die dan ook kort moesten worden gehouden. En dit omdat de Republiek vreesde dat bij een eventuele hernieuwde katholieke aanval vanuit het zuiden, deze gebieden zich zouden scharen aan de kant de invallers. En dat was meer dan waarschijnlijk een terechte vrees.
Dan wordt het eens hoog tijd dat jij en het soort katholieken dat jij voor ogen hebt ook moeten leren aanvaarden om te leven in gebieden waar zij niet de lakens uitdelen. Zij zijn er helemaal niet slecht bij gevaren.
Jij bent een gevaarlijk ventje system. Wat een geluk dat je niet in de 16e eeuw leefde.
Oud 14 augustus 2010, 09:19   #1584
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jajaja, we kennen ondertussen jouw Belgicistische flauwe kul wel. De "Belgische" Nederlanden Ken je nog van die "systemiteiten"?

Je kunt er niet omheen system, jouw "Belgische" Nederlanden zijn een complete mislukking geworden. Ik ga hier geen roze, paradijselijke scenario's ophangen over het wedervaren van onze Zuidelijke Nederlanden indien ze een deel waren gebleven van de Verenigde Nederlanden. Het zou hier niet anders geweest zijn dan in de overige gewesten van de Nederlanden, dus met "ups en downs" zoals het gans de geschiedenis door is geweest. Maar één zaak weet ik zeker, zonder de franco-Brusselse en Luikse hooligans van 1830 zouden we een heel stuk welvarender geweest zijn én bovendien verlost van het gejen van die francofone blaaskaken (en schooiers tegelijk).

Jij hebt daaromtrent een andere mening. Die gun ik jou. Maar heel veel Vlamingen denken er wel effe anders over en hebben van jouw "Belgische" Nederlanden hun buik meer dan vol. Salut!
Ik moet er altijd op terugkomen omdat het wel flagrant in tegenspraak is met wat u allemaal vertelt. Wanneer in een internationaal onderzoek België het achtste beste lande ter wereld is om in te leven, tja, dan is het toch niet zo mislukt zou ik zo zeggen.

Let wel de criteria die men hanteerde waren niet van de poes: Cost of Living, Culture and Leisure, Economy, Environment, Freedom, Health, Infrastructure, Safety and Risk, and Climate.

Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2010 om 09:38.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:21   #1585
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet er altijd op terugkomen omdat het wel flagrant in tegenspraak is met wat u allemaal vertelt. Wanneer in een internationaal onderzoek België het achtste beste lande ter wereld is om in te leven, tja, dan is het toch niet zo mislukt zou ik zo zeggen.

Let wel de criteria die men hanteerden waren niet van de poes: Cost of Living, Culture and Leisure, Economy, Environment, Freedom, Health, Infrastructure, Safety and Risk, and Climate.
In de Verenigde Nederlanden zouden we nog een heel stuk beter gescoord hebben.
Oud 14 augustus 2010, 09:22   #1586
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan is het duidelijk dat jij het verschil niet kent tussen De Zuidelijke Nederlanden en Zuid-Nederland. Tijd dat je eens je geschiedenis gaat opfrissen.
Het is nogal evident dat voor la Belgique, dat ontstaan is op een totaal onwettige manier door afscheuring van de Verenigde Nederlanden, de term "Zuidelijke Nederlanden" taboe is. Dus zul je daaromtrent niet gauw iets vinden in een Belgisch officieel document zoals de grondwet.
Ik dacht al wel dat de term "zuidelijke nederlanden" totaal irrelevant is in de huidige context. Dus wat onder je avatar staat zijn klinklare nonsens.
Onwettige afscheuring zeg jij? Door de internationale gemeenschap was die evidente afscheuring toch onmiddelijk goedgekeurd? Dat Nederland met een kater achterbleef,..tja dat was hun probleem. Laten we zeggen dat de meerderheid het gehaald heeft van de minderheid.

Laatst gewijzigd door speurneus : 14 augustus 2010 om 09:22.
speurneus is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:23   #1587
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A propos, toen de mensen van de Fifa hier waren om te inspecteren of België en Nederland geschikt zouden zijn voor het weldkampioenschap voetbal, had de afgevaardigde het in het Engels over 'Holland', toen hij het had over Nederland. Het is maar dat u het weet.-

U maakt me niet wijs dat u niet weet dat "Holland" het Engelse woord is voor Nederland...

De taal is dan wel weer niet "Hollandish" maar "Dutch".
Oud 14 augustus 2010, 09:26   #1588
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat een onzin . Het Zuiden was protestanter dan het Noorden. Ze zijn hier allemaal moeten vluchten. Zowat alle nederlandstalige gebieden van de 17 provintiën waren trouwens bij de unie van Utrecht. De Staatse gebieden (Staats Brabant en Staats Vlaanderen) zijn niet veroverd , maar bevrijd.
Sindsdien zijn Vlamingen goed geworden in collaboratie met vreemde bezetters. De Belgicisten onder hen collaboreren in hun hoofd nog altijd met de bloedige Spanjool!
Oud 14 augustus 2010, 09:29   #1589
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Let wel de criteria die men hanteerden waren niet van de poes: Cost of Living, Culture and Leisure, Economy, Environment, Freedom, Health, Infrastructure, Safety and Risk, and Climate.
Die criteria houden geen rekening met een paar wel typische specialiteiten van de Belgitude, maar dat terzijde.

Feit is dat geen staat ter wereld zo'n langdurige afwijzing door een betekenisvol deel van zijn bevolking kent als de Belgische. En die afwijzing is nog groeiende, zoals je kan vaststellen in de stembus en de evolutie van de partijprogramma's in Vlaanderen.
Oud 14 augustus 2010, 09:29   #1590
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat mij niet lachen.
Laaat mij niet stikken van het lachen ...

Brussel, één stad en 18 dorpen, met 'verloren ruimtes' als de keuninklijke paleizen, de ghetto's van vreemdelingen ..

vergelijken met de ekonomische kracht van Vlaanderen, samengesteld uit:
- de zeehavens van Antwerpen, Gent, Zeebrugge
- de luchthaven van Zaventem (min de koninklijke suite, die bestaat op dat stukje grond)
- de nog bestaande autoindustrie Volvocars en Volvotrucks, Ford Genk
- Sidmar nu arcelor Gent
- de gouden driehoek van Zuid-West-Vlaanderen
- de chemie langs het Albertkanaal
- het toerisme van de Vlaamse kust
- zo van die dinges gelijk baggermaatschappijen, wereldwijd bekend
- en wat vergeet ik nu allemaal ...

tegenover wat in Brussel ? Een audi-fabriek en de erfenis van de worsten van Vanden Boeynants ?
Besef jij welk welk belachelijk figuur jij slaat in economische middens?
Bekijk eerst eens waar het kapitaal zit alvorens die nonsens te verkopen.
speurneus is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:32   #1591
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik dacht al wel dat de term "zuidelijke nederlanden" totaal irrelevant is in de huidige context. Dus wat onder je avatar staat zijn klinklare nonsens.
Ik verwijs je naar een post van een collega-belgicist, die bevestigt dat u het bent die hier nonsens verkoopt:

Citaat:
De zuidelijke Nederlanden waren de 'Belgische' Nederlanden ofte de Oostenrijkse Nederlanden.Punt uit.
Mijn woonplaats is dus de Zuidelijke Nederlanden, en dat staat dus zeer terecht onder mijn avatar.

Overigens vertrek ik binnenkort op vakantie in de Noordelijke Nederlanden, maar dat terzijde.
Oud 14 augustus 2010, 09:37   #1592
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het kindergeld zou ook rechtstreeks naar de kinderen kunnen gaan, en die zouden dan de mogelijkheid kunnen krijgen om zelf te kiezen of het VL of WAL zullen zijn die het geld op de respectievelijk VL of WAL spaarrekening storten.
Schaf dat kindergeld* toch af en voorzie een grotere belastingsaftrek per kind. Bijkomende compensaties kunnen dan door de gemeenschappen worden gegeven onder de vorm van studietoelagen.
* kunnen ze tegelijk de geldverslindende dienst die het huidig kindergeld moet beheren opdoeken.

Laatst gewijzigd door speurneus : 14 augustus 2010 om 09:37.
speurneus is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:38   #1593
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de Verenigde Nederlanden zouden we nog een heel stuk beter gescoord hebben.
Als de prijs die we daarvoor moeten betalen betekend dat we "houterig, onbehouwen en lawaaierig" moeten worden bedank ik feestelijk.
Henri1 is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:39   #1594
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik verwijs je naar een post van een collega-belgicist, die bevestigt dat u het bent die hier nonsens verkoopt:

Mijn woonplaats is dus de Zuidelijke Nederlanden, en dat staat dus zeer terecht onder mijn avatar.

Overigens vertrek ik binnenkort op vakantie in de Noordelijke Nederlanden, maar dat terzijde.
een terecht goeid verlof gewenst,...
speurneus is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:40   #1595
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gaat u naar Friesland, die in de rest van Nederland gezien worden als derderangs Nederlanders ?
Henri1 is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:41   #1596
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Die criteria houden geen rekening met een paar wel typische specialiteiten van de Belgitude, maar dat terzijde.

Feit is dat geen staat ter wereld zo'n langdurige afwijzing door een betekenisvol deel van zijn bevolking kent als de Belgische. En die afwijzing is nog groeiende, zoals je kan vaststellen in de stembus en de evolutie van de partijprogramma's in Vlaanderen.
Ik zeg gewoon tot welke conclusies een internationaal onderzoek kwam mbt tot België en dit na 194 landen te hebben onderzocht. En uit dat onderzoek kwam België als achtste beste land ter wereld om in te wonen en te leven. En dit voor Nederland (11 de plaats). Zo mislukt lijkt België dus niet te zijn, niettegenstaande onze taalproblemen. Dat is alles wat ik beweer.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:43   #1597
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Vergeet het kitscherich graf van Willem de Zwijger niet te bezoeken. Hij sprak wel geen letter Nederlands, maar alla.

Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2010 om 09:44.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:45   #1598
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu bent u alweer aan het janken.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:53   #1599
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als de prijs die we daarvoor moeten betalen betekend dat we "houterig, onbehouwen en lawaaierig" moeten worden bedank ik feestelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eén ding moet je de Nederlanders meegeven, ze hebben geen last van een minderwaardigheidscomplex.

Vlamingen kunnen op dat vlak nog veel leren.

Er bestaat ook zoiets als "vervangende schaamte".
Zwartengeel is offline  
Oud 14 augustus 2010, 09:54   #1600
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klopt allemaal.

Alleen zit dat niet in de Vlaamse Calimero-breinen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 augustus 2010 om 09:54.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be