![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#16081 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16082 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veroordeel ze, zoals ik alle geweld veroordeel, maar ik begrijp ze.
![]() |
![]() |
#16083 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel kan te maken hebben met een zwakke en half seniele Biden. Dat heeft zonder twijfel meegewogen in de beslissing van Putin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16084 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is nog vroeg, maar het heeft er alles schijn van dat tenminste de omliggende luchthavens van Kiev aangevallen worden. Niet gewoon met langeafstandsraketten, maar aanvalshelikopters. Het is echt veeeeeel meer dan ik nog geen 24h voor mogelijk hield. De Krim, Oost-Oekraine, ok ik kan nog volgen, maar dit?....
![]() |
![]() |
#16085 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had niet verwacht dat Rusland het zo breed zou aanpakken. Tot nog toe zijn de doelstellingen onduidelijk.
Toch denk ik nog steeds dat een invasie van Kiev niet tot de opties behoort. Wel het verzwakken van het Oekraiense leger, en de bevrijding/verovering van de resterende gebieden van Donbas die nog in Oekraiense handen zijn. Als dat de doelstelling is was een oorlog met Oekraine inderdaad onvermijdelijk. Als ondertussen het regime in Kiev valt is dat mooi meegenomen. Maar Russische tanks in de straten van Kiev zie ik nog steeds niet gebeuren. Misschien dat pro-Russische steden als Kharkov en Odesa wel aan de beurt komen, is nog niet duidelijk. Rusland is ambitieuzer dan ik dacht, of dit een verstandige beslissing was valt nog te bezien. Er is nog veel onduidelijk. Wat wel al duidelijk is is dat het Oekraiense leger niet veel voorstelt. Ik hoop dat heel dat gedoe vlug achter de rug is, en dat er zo weinig mogelijk burgerslachtoffers vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16087 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16088 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16089 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16090 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weten we nu nog niet, het is afwachten. Overigens wat nu gebeurt in Oekraine hebben de VS en NAVO al talloze keren uitgevoerd over heel de wereld, krokodillentranen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16091 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16092 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een meerderheid van de Vlamingen pro onafhankelijkheid zou zijn (puur hypothetisch), maakt dat van Vlaanderen niet plots door België bezet gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16093 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel belangrijk, China blijft Rusland steunen. Stelt zich neutraal op in dit conflict maar wil de economische, militaire en politieke banden met Rusland nog meer aanhalen.
China heeft ook al gereageerd op Amerikaanse dreigementen dat als Rusland de westerse sancties compenseert door meer handel met China, dat ook Chi? gestraft zal worden. In dat geval zal China de totale confrontatie met de VS niet uit de weg gaan. The Chinese Foreign Ministry said on Thursday that Moscow does not have or need the backing of Beijing for its military action in Ukraine. “As for the US suggestion that Russia has China's backing to act, I believe Russia will be very unhappy to hear such a statement,” ministry spokeswoman Hua Chunying told the media during a regular press briefing. Hua said that Russia is a permanent member of the Security Council and an independent power. She claimed that Moscow’s action is based entirely on its own judgement and national interests. She emphasized that Sino-Russian relations are based on non-alignment, non-confrontation, and non-targeting of third parties. The spokeswoman added that China and Russia should strengthen strategic communication and coordination, and firmly safeguard the system in which the United Nations plays a core coordination role in international affairs. Hua did not refer to Russia’s aggression as an invasion. [/b] https://www.rt.com/news/550450-china...ian-operation/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook wat betreft de Oeigoeren of Tibetanen...en de Balten tijdens de Sovjet-periode... a la tete du client... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16095 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groot verschil met Oekraïne: de Donbas is helemaal niet met geweld geannexeerd door Oekraïne. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 februari 2022 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16097 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16098 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Baltische landen waren onderdeel van de Sovjet-Unie. Donbas werd door Stalin ingedeeld bij Oekraine, diezelfde Stalin die de Baltische landen dwong om Sovjet republieken te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16099 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds 1940. Met geweld veroverd. |
|
![]() |
![]() |