Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2022, 12:31   #16081
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik vind het gruwelijk. Maar niet vanwege Rusland. Ik vind het gruwelijk wat Biden en Johnson gedaan hebben.
Maak het eens concreet.

Welke gruwelijkheden hebben Biden en Johnson in Oekraïne begaan?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 12:32   #16082
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Not good enough.

Zeg het zwart op wit:

"ik veroordeel de Russische militaire acties van de laatste 12u"

Niet meer niet minder.
Zal ik het doen?

Ik veroordeel ze, zoals ik alle geweld veroordeel, maar ik begrijp ze.
Oud 24 februari 2022, 12:34   #16083
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Veel kan te maken hebben met een zwakke en half seniele Biden. Dat heeft zonder twijfel meegewogen in de beslissing van Putin.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 12:35   #16084
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat gezegd zijnde: een aanval op Kiev (als daar echt sprake van is, ik heb het nieuws nog niet bekeken) valt m.i. niet te verdedigen.
Thank god for reason!

Het is nog vroeg, maar het heeft er alles schijn van dat tenminste de omliggende luchthavens van Kiev aangevallen worden. Niet gewoon met langeafstandsraketten, maar aanvalshelikopters.

Het is echt veeeeeel meer dan ik nog geen 24h voor mogelijk hield. De Krim, Oost-Oekraine, ok ik kan nog volgen, maar dit?....
Oud 24 februari 2022, 12:38   #16085
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik had niet verwacht dat Rusland het zo breed zou aanpakken. Tot nog toe zijn de doelstellingen onduidelijk.
Toch denk ik nog steeds dat een invasie van Kiev niet tot de opties behoort. Wel het verzwakken van het Oekraiense leger, en de bevrijding/verovering van de resterende gebieden van Donbas die nog in Oekraiense handen zijn. Als dat de doelstelling is was een oorlog met Oekraine inderdaad onvermijdelijk.
Als ondertussen het regime in Kiev valt is dat mooi meegenomen. Maar Russische tanks in de straten van Kiev zie ik nog steeds niet gebeuren. Misschien dat pro-Russische steden als Kharkov en Odesa wel aan de beurt komen, is nog niet duidelijk.

Rusland is ambitieuzer dan ik dacht, of dit een verstandige beslissing was valt nog te bezien. Er is nog veel onduidelijk. Wat wel al duidelijk is is dat het Oekraiense leger niet veel voorstelt.

Ik hoop dat heel dat gedoe vlug achter de rug is, en dat er zo weinig mogelijk burgerslachtoffers vallen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 12:40   #16086
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik had niet verwacht dat Rusland het zo breed zou aanpakken. Tot nog toe zijn de doelstellingen onduidelijk.
Toch denk ik nog steeds dat een invasie van Kiev niet tot de opties behoort. Wel het verzwakken van het Oekraiense leger, en de bevrijding/verovering van de resterende gebieden van Donbas die nog in Oekraiense handen zijn. Als dat de doelstelling is was een oorlog met Oekraine inderdaad onvermijdelijk.
Als ondertussen het regime in Kiev valt is dat mooi meegenomen. Maar Russische tanks in de straten van Kiev zie ik nog steeds niet gebeuren. Misschien dat pro-Russische steden als Kharkov en Odesa wel aan de beurt komen, is nog niet duidelijk.

Rusland is ambitieuzer dan ik dacht, of dit een verstandige beslissing was valt nog te bezien. Er is nog veel onduidelijk. Wat wel al duidelijk is is dat het Oekraiense leger niet veel voorstelt.

Ik hoop dat heel dat gedoe vlug achter de rug is, en dat er zo weinig mogelijk burgerslachtoffers vallen.
Bevrijding???
Oud 24 februari 2022, 12:41   #16087
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat gezegd zijnde: een aanval op Kiev (als daar echt sprake van is, ik heb het nieuws nog niet bekeken) valt m.i. niet te verdedigen.
Enkele militaire doelen in de omgeving werden geraakt, de stad zelf niet.
Oud 24 februari 2022, 12:42   #16088
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bevrijding???
Zo zag de overgrote meerderheid van de Donbas bevolking dat toch in 2014. Zal wel niet. veranderd zijn.
Oud 24 februari 2022, 12:44   #16089
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zag de overgrote meerderheid van de Donbas bevolking dat toch in 2014. Zal wel niet. veranderd zijn.
Dus die gebieden zijn tientallen jaren bezet geweest door Oekraïne? Of wat is uw punt?
Oud 24 februari 2022, 12:47   #16090
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Not good enough.

Zeg het zwart op wit:

"ik veroordeel de Russische militaire acties van de laatste 12u"

Niet meer niet minder.
Als die tot doel hebben Donbas te bevrijden veroordeel ik die niet. Als ze tot doel hebben Oekraine permanent in te lijven wel.
Dat weten we nu nog niet, het is afwachten.

Overigens wat nu gebeurt in Oekraine hebben de VS en NAVO al talloze keren uitgevoerd over heel de wereld, krokodillentranen.
Oud 24 februari 2022, 12:48   #16091
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus die gebieden zijn tientallen jaren bezet geweest door Oekraïne? Of wat is uw punt?
Sinds de illegale putch tegen de democratisch verkozen president willen die gebieden (de meerderheid) Oekraine verlaten.
Oud 24 februari 2022, 12:50   #16092
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds de illegale putch tegen de democratisch verkozen president willen die gebieden (de meerderheid) Oekraine verlaten.
Klopt, maar dat maakt hen nog geen bezet gebied dat bevrijd moet worden.

Als een meerderheid van de Vlamingen pro onafhankelijkheid zou zijn (puur hypothetisch), maakt dat van Vlaanderen niet plots door België bezet gebied.
Oud 24 februari 2022, 12:57   #16093
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Heel belangrijk, China blijft Rusland steunen. Stelt zich neutraal op in dit conflict maar wil de economische, militaire en politieke banden met Rusland nog meer aanhalen.
China heeft ook al gereageerd op Amerikaanse dreigementen dat als Rusland de westerse sancties compenseert door meer handel met China, dat ook Chi? gestraft zal worden. In dat geval zal China de totale confrontatie met de VS niet uit de weg gaan.

The Chinese Foreign Ministry said on Thursday that Moscow does not have or need the backing of Beijing for its military action in Ukraine.

“As for the US suggestion that Russia has China's backing to act, I believe Russia will be very unhappy to hear such a statement,” ministry spokeswoman Hua Chunying told the media during a regular press briefing.

Hua said that Russia is a permanent member of the Security Council and an independent power. She claimed that Moscow’s action is based entirely on its own judgement and national interests.

She emphasized that Sino-Russian relations are based on non-alignment, non-confrontation, and non-targeting of third parties.

The spokeswoman added that China and Russia should strengthen strategic communication and coordination, and firmly safeguard the system in which the United Nations plays a core coordination role in international affairs.

Hua did not refer to Russia’s aggression as an invasion.
[/b]
https://www.rt.com/news/550450-china...ian-operation/
Oud 24 februari 2022, 12:58   #16094
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, maar dat maakt hen nog geen bezet gebied dat bevrijd moet worden.

Als een meerderheid van de Vlamingen pro onafhankelijkheid zou zijn (puur hypothetisch), maakt dat van Vlaanderen niet plots door België bezet gebied.
Wel in Kosovo vond het Westen dat blijkbaar wel.
En ook wat betreft de Oeigoeren of Tibetanen...en de Balten tijdens de Sovjet-periode...
a la tete du client...
Oud 24 februari 2022, 13:03   #16095
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel in Kosovo vond het Westen dat blijkbaar wel.
En ook wat betreft de Oeigoeren of Tibetanen...en de Balten tijdens de Sovjet-periode...
a la tete du client...
De Baltische staten werden tegen hun zin geannexeerd door de Sovjetunie in 1940. Daar kan men dus wel degelijk spreken van een bevrijding. Idem voor de Tibetanen.

Groot verschil met Oekraïne: de Donbas is helemaal niet met geweld geannexeerd door Oekraïne.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 februari 2022 om 13:03.
Oud 24 februari 2022, 13:06   #16096
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Baltische staten werden tegen hun zin geannexeerd door de Sovjetunie in 1940. Daar kan men dus wel degelijk spreken van een bevrijding. Idem voor de Tibetanen.

Groot verschil met Oekraïne: de Donbas is helemaal niet met geweld geannexeerd door Oekraïne.
U moet redelijk blijven. Voor de inwoners van Donbas is er wel degelijk sprake van een bevrijding.
Oud 24 februari 2022, 13:07   #16097
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel belangrijk, China blijft Rusland steunen. Stelt zich neutraal op in dit conflict maar wil de economische, militaire en politieke banden met Rusland nog meer aanhalen.
China heeft ook al gereageerd op Amerikaanse dreigementen dat als Rusland de westerse sancties compenseert door meer handel met China, dat ook Chi? gestraft zal worden. In dat geval zal China de totale confrontatie met de VS niet uit de weg gaan.

The Chinese Foreign Ministry said on Thursday that Moscow does not have or need the backing of Beijing for its military action in Ukraine.

“As for the US suggestion that Russia has China's backing to act, I believe Russia will be very unhappy to hear such a statement,” ministry spokeswoman Hua Chunying told the media during a regular press briefing.

Hua said that Russia is a permanent member of the Security Council and an independent power. She claimed that Moscow’s action is based entirely on its own judgement and national interests.

She emphasized that Sino-Russian relations are based on non-alignment, non-confrontation, and non-targeting of third parties.

The spokeswoman added that China and Russia should strengthen strategic communication and coordination, and firmly safeguard the system in which the United Nations plays a core coordination role in international affairs.

Hua did not refer to Russia’s aggression as an invasion.
[/b]
https://www.rt.com/news/550450-china...ian-operation/
Citaat:
China handelt verstandig.
Oud 24 februari 2022, 13:08   #16098
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tibet maakt al meer dan 1000 jaar deel uit van China.
De Baltische landen waren onderdeel van de Sovjet-Unie.

Donbas werd door Stalin ingedeeld bij Oekraine, diezelfde Stalin die de Baltische landen dwong om Sovjet republieken te worden.
Oud 24 februari 2022, 13:09   #16099
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tibet maakt al meer dan 1000 jaar deel uit van China.
De Baltische landen waren onderdeel van de Sovjet-Unie.

Donbas werd door Stalin ingedeeld bij Oekraine, diezelfde Stalin die de Baltische landen dwong om Sovjet republieken te worden.
'waren onderdeel'...

Sinds 1940. Met geweld veroverd.
Oud 24 februari 2022, 13:11   #16100
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een Russisch expert in internationale relaties:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Opera Momentopname_2022-02-24_125739_www.zerohedge.com.png‎
Bekeken: 58
Grootte:  47,4 KB
ID: 115804  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be