![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#16281 |
Gouverneur
|
![]() Integendeel, de enige partij die voor vooruitgang is, spijtig genoeg een beetje te rechts.
![]() |
#16282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16283 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() wel, iemand in jouw positie en jouw land zou zich moeten onthouden van het hebben van 'een indruk' maar moeten uitgaan van degelijk internationaal vergelijkend onderzoek.
![]() |
![]() |
#16284 |
Gouverneur
|
![]() Blijkbaar zoeken veel mensen er toch meer achter, gezien hoe ze (nog altijd) wegen op de onderhandelingen.
![]() |
#16285 | |
|
![]() Citaat:
Maar u krijgt dan nog slechtere cijfers hoor. Dan zijn de percentages in België: 55% Nederlandstalig, 35% Franstalig, 10% anderstalig. En daar hadden we het trouwens niet over. Ik had het erover dat wij in Nederland standaard de belangrijkste talen van onze buurlanden leren: Duits (Duitsland), Engels (UK) en Nederlands (België). Meer niet. Ik zou ook graag de minderheidstalen leren (Gaelic, Frans, Fries enzovoort) maar dat is alles bij elkaar een beetje veel, vindt u niet? Ik vind het al heel wat dat wij de belangrijkste talen van onze buurlanden leren. Overigens versta ik (en spreek ik een beetje) Fries en Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16287 |
Gouverneur
|
![]() Gij moet een gelukkige mens zijn. Zomaar een wereld fantaseren waarin ge kunt geloven. Ik wou dat ik dat ook kon, maar ik ben nu eenmaal realistischer ingesteld.
![]() |
#16288 | |
|
![]() Citaat:
Allemaal Chinees spreken dan maar? (Ja ik weet dat het Mandarijn en Kantonees is)
![]() |
![]() |
#16289 | |
|
![]() Citaat:
Het was Henri die daar niet mee kon leven. En jij hebt er kennelijk ook moeite mee te accepteren dat Nederlands inderdaad de taal van de meerderheid in België is, getuige het paginalange geemmer dat 40% geen minderheid is, dan wel geen echte minderheid. En als klap op de vuurpijl kregen we ook nog een stukje theater over de Friezen te lezen.
![]() |
![]() |
#16290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ook, mag ik aannemen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 3 oktober 2011 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dan te denken van de zogezegde "Belgische democratie"? Hoe "democratische" zijn onze Francofonen dat ze, weeral eens, voor zichzelf "l'exception française" willen inroepen wanneer het over rechtbanken in Vlaanderen gaat? Die dametjes en heertjes willen zonodig Franstalige rechters hebben "en Flandre". In elk land overal ter wereld is de in de rechtbanken gehanteerde taal de landstaal. Dat de landstaal in Vlaanderen is Nederlands is (artikel vier van onze grendelgrondwet), daar hebben zij blijkbaar nog nooit van gehoord. Ze mogen al héél blij zijn dat ze in Vlaanderen aanspraak zullen kunnen maken op datgene wat ook geldt voor Britten, Duitsers, Italianen enz. : recht hebben op een tolk.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 oktober 2011 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2011 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 4 oktober 2011 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....58#post5725058 post 15.
![]() |
![]() |
#16297 | |
|
![]() Citaat:
bvd.
![]() |
![]() |
#16298 |
Banneling
|
![]() Wel, dan zal ik het u eens uitleggen. Linkebeek bijvoorbeeld is een faciliteitengemeente waar men voor 80 % Frans spreekt omdat 80% van de bevolking Franstalig is. Dat is een feitelijk sociologisch gegeven. Begrijpt ge het nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als in Durbuy twee nederlandstalige buren hun burenruzie voor de rechter dienen te brengen is de hele procedure in het.... jawel : Frans ! Als in Aken twee turkstaligen voor de rechter verschijnen gebeurt dat in het.... jawel : Duits ! Als in Rome twee duitstaligen voor de rechter dienen te verschijnen gebeurt dat in het... jawel : Italiaans ! Alleen als in Vlaanderen franco's voor de rechter moeten verschijnen eisen zij een Franco-rechter ! Vive la Belzjiek !
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 4 oktober 2011 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16300 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |