Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2011, 20:47   #1621
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je bent niet verplicht om deze topic te lezen, ook al niet om hier mee te discussiëren.

Het is mij en ieder andere forum-gebruiker toegestaan om zijn/haar mening neer te schrijven over het onderwerp en daarover te discussiëren.

Je wenst mijn vrijheid van meningsuiting toch niet in te perken?
Tiens, in deze topic ben ik toch maar bitter weinig 'discussie' van jouw hand tegengekomen.

Ontwijken of negeren, ja, dat wel. Overvloedig zelfs. Maar discussieren...?
Oud 5 juli 2011, 20:48   #1622
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een mooi voorbeeldje van hoe sommigen de discussie verzieken.
Danku.
Idem dito als in mijn vorige post wat jou betreft.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 juli 2011 om 20:49.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 22:39   #1623
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Wat sommigen graag "discussiëren" willen noemen, noemen anderen dan weer gewoon "doordrammen".
Met de nadruk om eindeloos!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 07:46   #1624
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een mooi voorbeeldje van hoe sommigen de discussie verzieken.
Danku.
Blijkbaar zijn er nog die de onweerstaanbare behoefte hebben om dit te illustreren.

Citaat:
Het staat u vrij punt 1 tot 4 te weerleggen met inhoudelijke argumenten.
Onderwijl wachten we hier nog op.

Citaat:
Omdat dit niet klopt.
1. De moderatie zegt zelf dat ze racistische posts laten staan zolang ze niet vallen onder 'aanzetten tot haat'.
2. Deze site wordt door de wet aanzien als een publicatie (net zoals een krant bv)
3. De verantwoordelijke uitgever in bovenstaand geval is de eigenaar
4. De wet verbied het publiceren van racistische teksten (wettekst is eerder geciteerd, ben ff te lui om het terug op te zoeken)

1 is de mening van de moderatoren
2,3 zij de interpretatie van de wet door mijn advocaat.
4 komt letterlijk uit de wet.

Er is dus in deze hele discussie geen mening van mij aanwezig, maar suggereert wel dat de eigenaar van deze site in de problemen kan komen mocht iemand een klacht indienen bij de autoriteiten.
Dat baart me zorgen, ja, want in zou dit initiatief niet graag teloor zien gaan.

Vandaar dat ik er me gerust voor wil inzetten.
Maar indien de moderatie of de eigenaar van dit forum dat liever niet heeft, dan laat ik het zo hoor, even goede vrienden.
Ze moeten dan achteraf wel niet komen klagen.
We spreken wel voortdurend over racisme maar eigenlijk gaat het over
"aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)"
waarbij "etc" staat voor geloof of levensbeschouwing, handicap, leeftijd, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, fysieke of genetische eigenschap, vermogen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 11:47   #1625
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte EchteVlaming,

U werpt hier een interessante vraag op. In hoeverre is het handhaven van het niveau de taak van de moderatoren?

Ik meen dat in eerste instantie de forumdeelnemers, collectief en individueel, verantwoordelijk zijn voor het niveau van hun eigen berichten en de kwaliteit van de inhoud. Wij kunnen geen berichten voor u gaan schrijven.

Daarnaast doen wij ons uiterste best het niveau van de discussies te bewaken en daarvoor hebben wij een aantal instrumenten. Wij gaan echter niet over smaak, niet over meningen en ook niet over stijl van discussiëren en dat is maar goed ook. Wij handhaven het forumreglement naar eer en geweten, en dit forumreglement is onder meer gebaseerd op de wet en elementaire wellevendheid. Zo zijn persoonlijke aanvallen of scheldpartijen dus ook niet toegestaan.

Een discussieforum zoals dit is onder meer gebaseerd op het botsen van meningen. Het zal dus nogal vaak voorkomen dat de één de mening van de ander onbegrijpelijk, smakeloos en zelfs verwerpelijk vindt. Naar onze mening is dit inherent aan het doel van dit forum. Zonder dát zijn geen discussies meer mogelijk en verwordt dit forum tot een verzamelplaats van gelijkgestemde zielen.

U klaagt over het niveau in het subforum Immigratie & Integratie. Welnu, onze ervaring is dat als een forummer de moeite neemt 'op niveau' te discussiëren, dit aanstekelijk werkt op andere forummers. Ik kan u alleen maar adviseren ofwel uit een draad weg te blijven als deze u niet aanstaat, ofwel door middel van kwalitatief hoogstaande berichten trachten het niveau op te krikken.

Als u daartoe genegen bent mag ik u dan de draad 'Moslimimmigranten, wat is het probleem nou echt?' ‎aanraden, waar wordt getracht zin en onzin van elkaar te scheiden en waar respectvol met elkaars mening wordt omgegaan? En zo zijn er nog meer draden.

Tot slot zou ik u willen verzoeken voortaan de kleur rood in uw berichten te vermijden aangezien wij dit willen voorbehouden als signaalkleur vanwege de moderatie.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Dit is zeker een interessante vraag.

Ik vond je bericht in deze draad
http://forum.politics.be/showthread....39#post5081339
dan ook een zegen.
Alhoewel ik wel bezwaren heb tegen het sluiten van draden, aangezien de moderatie dan ieders meningsuiting fnuikt.

Op niveau discussiëren kan aanstekelijk werken, maar het is toch verre van een garantie.

'Moslimimmigranten, wat is het probleem nou echt?' is zeker een aanrader. Alhoewel er nog zo draden zijn; is het spijtig genoeg de uitzondering onder I&I.
Veel draden worden opgestart, enkel met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme. Dikwijls wordt zelfs geen moeite meer gedaan om de indruk te geven om een punt te maken in de openingspost.
Die draden blijven staan.
Oud 6 juli 2011, 12:04   #1626
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte Arbiter,

Ik begrijp wel dat u een melding enkel wil bespreken met de betrokkene.
(Soms zelfs niet met de betrokkene)
Maar kan u dan begrijpen dat de melder en andere forumgebruikers niet overtuigd zijn?

Met vriendelijke groeten.
slachtofferhulp staat nog in zijn kinderschoenen
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 12:08   #1627
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op niveau discussiëren kan aanstekelijk werken, maar het is toch verre van een garantie.

'Moslimimmigranten, wat is het probleem nou echt?' is zeker een aanrader.
Misschien heeft dat wel te maken met dat gekende stoorzenders niet of nauwelijks actief in dat topic zijn, zodat er rustig ontopic gedicussiëerd kan worden zonder de storende werking van bijvoorbeeld eindeloze herhalingen van steeds dezelfde vragen van personen die zelf geen mening (durven) hebben, maar zich toch willen moeien, zoals ze in andere topics wel vaak doen, met het gevolg dat zo'n topic binnen de kortste keren totaal verzandt en over van alles gaat, behalve het eigenlijke onderwerp.

Citaat:
Alhoewel er nog zo draden zijn; is het spijtig genoeg de uitzondering onder I&I.
Veel draden worden opgestart, enkel met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme. Dikwijls wordt zelfs geen moeite meer gedaan om de indruk te geven om een punt te maken in de openingspost.
Hoe kun jij zo zeker weten dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme"?
Staat dat erbij geschreven, of hebben de topicstarters jou dat in PM verteld?
Of is ook dit jouw hoogstpersoonlijke uitleg en interpretatie, zoals ik jou al eerder posts van anderen op die manier heb zien uitleggen en interpreteren terwijl dat geenzins het geval was?
Oud 6 juli 2011, 17:29   #1628
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Als politics.be haar eigen reglement niet toepast door persoonlijke aanvallen slechts in één richting te bestraffen is het wel duidelijk zekers. Ach wie oorlog wil kan het krijgen. Jihad!
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 17:31   #1629
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Als politics.be haar eigen reglement niet toepast door persoonlijke aanvallen slechts in één richting te bestraffen is het wel duidelijk zekers. Ach wie oorlog wil kan het krijgen. Jihad!
Commentaar hierbij lijkt me verder overbodig.
Oud 6 juli 2011, 17:32   #1630
Another Jack
Banneling

Standaard

Oei, moeten we nu bang zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 20:42   #1631
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien heeft dat wel te maken met dat gekende stoorzenders niet of nauwelijks actief in dat topic zijn, zodat er rustig ontopic gedicussiëerd kan worden zonder de storende werking van bijvoorbeeld eindeloze herhalingen van steeds dezelfde vragen van personen die zelf geen mening (durven) hebben, maar zich toch willen moeien, zoals ze in andere topics wel vaak doen, met het gevolg dat zo'n topic binnen de kortste keren totaal verzandt en over van alles gaat, behalve het eigenlijke onderwerp.

Hoe kun jij zo zeker weten dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme"?
Of is ook dit jouw hoogstpersoonlijke uitleg en interpretatie, zoals ik jou al eerder posts van anderen op die manier heb zien uitleggen en interpreteren terwijl dat geenzins het geval was?
Arti schrijft hier z'n hoogst individuele expressie van z'n hoogst individuele emotie...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 23:17   #1632
EchteVlaming
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Oproepen tot Jihad is voor mij ook verwerpelijk en is voor mij een grondige reden voor een perm ban en posts removal.

Waarschijnlijk was dit een grap. Toch vind ik dat dit niet past. Net zoals semi grappen over vernietingskampen etc.

@Moslim! ik hoop dat je dit recht zet!
EchteVlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 07:59   #1633
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming Bekijk bericht
Oproepen tot Jihad is voor mij ook verwerpelijk en is voor mij een grondige reden voor een perm ban en posts removal.

Waarschijnlijk was dit een grap. Toch vind ik dat dit niet past. Net zoals semi grappen over vernietingskampen etc.

Naar het schijnt valt dit allemaal onder vrije meningsuiting.

Als een zo'n verwerpelijke post een grondige reden is voor een perm ban, komen er nog wel wat in aanmerking.
Idem voor het rechtzetten van "grappen" en de "ironische" posts.
Oud 9 juli 2011, 08:52   #1634
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming Bekijk bericht

Artisjok roept in een andere draad publiekelijk op tot discriminatie van de vrouw...dat moet kunnen....ik vind dus dat vrije meningsuiting zo groot en breed mogelijk moet worden toegepast...wij moeten ingelicht worden: ook ivm de meest krapuleuse meningen die er intra muros worden op na gehouden...
Oud 9 juli 2011, 09:05   #1635
artisjok
Banneling

Standaard

Zelfs leugens vallen onder de vrije meningsuiting; op dit forum.
Oud 9 juli 2011, 11:40   #1636
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs leugens vallen onder de vrije meningsuiting; op dit forum.
Uw leugens dus ook, wanneer u toch van mening bent dat dit forum zo slecht beheerd wordt, waarom bent u hier dan zo nadrukkelijk aanwezig?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 12:24   #1637
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw leugens dus ook, wanneer u toch van mening bent dat dit forum zo slecht beheerd wordt, waarom bent u hier dan zo nadrukkelijk aanwezig?
Mijn leugens? Graag citaat met link.
Waar schrijf ik dat dit forum zo slecht beheerd wordt? Graag citaat met link.

Ik ben hier aanwezig om te discussiëren. En jij?
Oud 9 juli 2011, 12:52   #1638
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
In dat geval neem ik aan dat er nog een antwoord van je komt op mijn vraag die ik je drie dagen geleden in dit topic stelde:

Citaat:
Citaat:
Alhoewel er nog zo draden zijn; is het spijtig genoeg de uitzondering onder I&I.
Diezelfde dag, drie dagen geleden, herhaalde je bovenstaande uitspraak vrijwel letterlijk in een ander topic. Ook daar vroeg ik om opheldering, zonder dat er ooit een antwoord van je kwam.
Oud 9 juli 2011, 13:08   #1639
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In dat geval neem ik aan dat er nog een antwoord van je komt op mijn vraag die ik je drie dagen geleden in dit topic stelde:
Neen, er komt geen antwoord op je vraag.

Citaat:
Diezelfde dag, drie dagen geleden, herhaalde je bovenstaande uitspraak vrijwel letterlijk in een ander topic. Ook daar vroeg ik om opheldering, zonder dat er ooit een antwoord van je kwam.
Dit is correct, ik gaf geen antwoord.
Oud 9 juli 2011, 13:10   #1640
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn leugens? Graag citaat met link.
Waar schrijf ik dat dit forum zo slecht beheerd wordt? Graag citaat met link.

En U geeft geen antwoord op bepaalde vragen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be