Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 22:08   #1601
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dat is me nog niet opgevallen.
Dit topic heet toch "Racisme op Politics.be?"

Hier mag toch gediscussieerd worden over wat wettelijk nog mag als racistische uitspraken en wat er als inbreuk beschouwd wordt.

Het is immers in ons aller belang, niet alleen van de oprichters, de moderatie en de andere vrijwilligers, maar ook van degenen die hier wensen te discussiëren, dat er geen uitspraken staan en blijven staan die onwettig zijn.
Inderdaad,

Ik vind het zeer positief dat er hier eindelijk eens de mogelijkheid wordt geboden om met de moderatie van mening te wisselen over 'racisme op politics.be'.
Andere draden daarover werden steeds snel gesloten.

Ik denk dat zowel de forumbezoekers hier iets kunnen bijleren van de moderatoren, en dat ook de moderatoren zo een beter inzicht krijgen op de forumbezoekers.

Praten helpt om elkaars standpunten beter te leren begrijpen.
En daar dient een discussieforum toch voor?
Oud 4 juli 2011, 22:10   #1602
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier mag toch gediscussieerd worden over wat wettelijk nog mag als racistische uitspraken en wat er als inbreuk beschouwd wordt.

Het is immers in ons aller belang, niet alleen van de oprichters, de moderatie en de andere vrijwilligers, maar ook van degenen die hier wensen te discussiëren, dat er geen uitspraken staan en blijven staan die onwettig zijn.
En hoe vaak heeft de moderatie nu al uitgelegd dat er helemaal geen uitspraken blijven staan die in strijd zouden zijn met de wet?
Gemiauw over wat al duidelijk is, al toegelicht werd, oeverloos besproken getamtamt, en uitgemolken, bevordert geen enkele discussie!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 22:20   #1603
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoeveel antwoorden moeten de mods hier dan droppen voor u tevreden bent met het antwoord???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 22:22   #1604
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En hoe vaak heeft de moderatie nu al uitgelegd dat er helemaal geen uitspraken blijven staan die in strijd zouden zijn met de wet?
Omdat dit niet klopt.
1. De moderatie zegt zelf dat ze racistische posts laten staan zolang ze niet vallen onder 'aanzetten tot haat'.
2. Deze site wordt door de wet aanzien als een publicatie (net zoals een krant bv)
3. De verantwoordelijke uitgever in bovenstaand geval is de eigenaar
4. De wet verbied het publiceren van racistische teksten (wettekst is eerder geciteerd, ben ff te lui om het terug op te zoeken)

1 is de mening van de moderatoren
2,3 zij de interpretatie van de wet door mijn advocaat.
4 komt letterlijk uit de wet.

Er is dus in deze hele discussie geen mening van mij aanwezig, maar suggereert wel dat de eigenaar van deze site in de problemen kan komen mocht iemand een klacht indienen bij de autoriteiten.
Dat baart me zorgen, ja, want in zou dit initiatief niet graag teloor zien gaan.

Vandaar dat ik er me gerust voor wil inzetten.
Maar indien de moderatie of de eigenaar van dit forum dat liever niet heeft, dan laat ik het zo hoor, even goede vrienden.
Ze moeten dan achteraf wel niet komen klagen.
Oud 4 juli 2011, 22:54   #1605
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Omdat dit niet klopt.
1. De moderatie zegt zelf dat ze racistische posts laten staan zolang ze niet vallen onder 'aanzetten tot haat'.
2. Deze site wordt door de wet aanzien als een publicatie (net zoals een krant bv)
3. De verantwoordelijke uitgever in bovenstaand geval is de eigenaar
4. De wet verbied het publiceren van racistische teksten (wettekst is eerder geciteerd, ben ff te lui om het terug op te zoeken)

1 is de mening van de moderatoren
2,3 zij de interpretatie van de wet door mijn advocaat.
4 komt letterlijk uit de wet.

Er is dus in deze hele discussie geen mening van mij aanwezig, maar suggereert wel dat de eigenaar van deze site in de problemen kan komen mocht iemand een klacht indienen bij de autoriteiten.
Dat baart me zorgen, ja, want in zou dit initiatief niet graag teloor zien gaan.

Vandaar dat ik er me gerust voor wil inzetten.
Maar indien de moderatie of de eigenaar van dit forum dat liever niet heeft, dan laat ik het zo hoor, even goede vrienden.
Ze moeten dan achteraf wel niet komen klagen.
De moderatie is heel duidelijk geweest, niet uw interpretatie of die van Arti bepaald wat racisme is maar wel wat de wet als dusdanig omschrijft, die commentaren worden verwijderd, dus wanneer een persoon klacht wil indienen doet hij maar, dit forum heeft niets te vrezen, de moderatie doet zijn werk heel goed, u noch Arti hoeft hen te vervangen, bij te staan, of op te leggen wat volgens u wel of niet mag en kan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 22:57   #1606
Alboreto

Standaard

Citaat:
De moderatie is heel duidelijk geweest, niet uw interpretatie of die van Arti bepaald wat racisme is.
Klopt, dat heb ik ook al eerder gezegd.
In de hele redenering die ik hierboven plaatste komt mijn mening of die van andere forumbezoekers niet voor.

Enkel de mening van de moderatie, die van een jurist en de wet.
Oud 4 juli 2011, 23:00   #1607
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de hele redenering die ik hierboven plaatste komt mijn mening of die van andere forumbezoekers niet voor.

Heb je de naam van die jurist zodat ik dat even kan natrekken?
Oud 4 juli 2011, 23:13   #1608
EchteVlaming
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte Alboreto,

In mijn eerdere bericht probeerde ik wellevend en genuanceerd te verwijzen naar de volgende gang van zaken:
- Op dit forum zijn forummers actief die zelf verantwoordelijk zijn voor wat zij schrijven en tevens voor het instandhouden van enig niveau.;
- Het is de taak van de moderatoren op te letten dat de wet en het forumreglement worden gehandhaafd,;

Met vriendelijke groet,
Arbiter

Geacht Arbiter,

Ik denk dat het toch interessant zou zijn moesten de moderatoren toezien dat enig niveau is gehandhaafd. Ik dacht dat dat nu net de taak van forum moderatoren was?

Met vriendelijke groet,
EchteVlaming

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Een forum kan slechts een goede discussie opleveren als het mogelijk is om ook meningen te formuleren die volgens andere groepen verwerpelijk zijn. Iedereen zal subjectief reageren en een mening bestrijden met eigen woorden. Zoals Hertog correct bemerkte: Een mening bestrijd je met woorden en niet met de wisknop. Dát is alleszins de insteek geweest van de oprichters en wegens groot succes proberen we die koers aan te houden.

Met 'verwerpelijk' bedoel ik meer dan alleen de meningen die met een wet worden ingeperkt. Als je nog altijd de termen 'racisme', 'negationisme', discriminatie', in het achterhoofd had, dan stel ik voor dat je de voorgaande paragraaf herleest.

Het enige wat we kunnen vragen (en daar hebben sommigen het moeilijk mee) is een respect voor het verschil in mening. Mensen raken teveel geïrriteerd door de mening van anderen. En dat geldt voor velen op dit forum. Misschien wel de meerderheid. Het verschil in mening is wat een discussie boeiend hoort te maken.
Ik zie toch echt niet in hoe verwerpelijke meningen kunnen bijdragen aan een zinvolle discussie. Het gaat niet over kwantiteit maar kwaliteit. Verwerpelijke meningen toestaan zal misschien de activiteit doen toenemen. Maar dit zal zeker en vast geen goeie of zinvolle discussies opleveren.

Het zou ook minder problematisch zijn moest deze verwerpelijke meningen nu net niet het forum domineren. Let wel heb mij slechts op enkele subforums gewaagt.

Hierop zullen x leden mij beschuldigen van een gebanned lid of iets dergelijks te zijn, opzoek gaan naar spellingsssfouten, schelden (?) met linkiewinkie (blijkbaar een roepnaam voor iedereen die niet vlaams nationalistisch en anti islam is???), elkaar verheerlijken, constant posten en hier uren en uren en uren rondhangen en mij van tijdsverspilling beschuldigen: waar steek jij je tijd in,...

In het subforum Immigratie en integratie is het niveau op zijn minst gezegd laag maar wat nog erger is dat "anders" denkenden systematisch buiten worden gepest. Respect voor de enkelingen die nog zin hebben om in te gaan op de islamofobe en/of nationalistische gevoelens.

Dit maakt dit forum niet interessant en zeker al niet maatschappelijk relevant (waarbij ik bedoel dat het helemaal geen afspiegeling is van de Belgische en/of Vlaamse maatschappij).
EchteVlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 23:13   #1609
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Dringt blijkbaar nòg niet tot U door dat de moderatie zich aan de wet houdt, wat Uw jurist hier bij komt kijken is me niet duidelijk, tenzij hij/zij hier meeleest, indien dit zo is, kan hij/zij ook zien dat de moderatie zich aan de 'wet' houden en niet toelaatbare uitspraken verwijderen conform de wet en de richtlijnen van 't CGKR.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 23:19   #1610
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming Bekijk bericht
Geacht Arbiter,

Ik denk dat het toch interessant zou zijn moesten de moderatoren toezien dat enig niveau is gehandhaafd. Ik dacht dat dat nu net de taak van forum moderatoren was?

Met vriendelijke groet,
EchteVlaming
[/b]

Ik zie toch echt niet in hoe verwerpelijke meningen kunnen bijdragen aan een zinvolle discussie. Het gaat niet over kwantiteit maar kwaliteit. Verwerpelijke meningen toestaan zal misschien de activiteit doen toenemen. Maar dit zal zeker en vast geen goeie of zinvolle discussies opleveren.

Het zou ook minder problematisch zijn moest deze verwerpelijke meningen nu net niet het forum domineren. Let wel heb mij slechts op enkele subforums gewaagt.

Hierop zullen x leden mij beschuldigen van een gebanned lid of iets dergelijks te zijn, opzoek gaan naar spellingsssfouten, schelden (?) met linkiewinkie (blijkbaar een roepnaam voor iedereen die niet vlaams nationalistisch en anti islam is???), elkaar verheerlijken, constant posten en hier uren en uren en uren rondhangen en mij van tijdsverspilling beschuldigen: waar steek jij je tijd in,...

In het subforum Immigratie en integratie is het niveau op zijn minst gezegd laag maar wat nog erger is dat "anders" denkenden systematisch buiten worden gepest. Respect voor de enkelingen die nog zin hebben om in te gaan op de islamofobe en/of nationalistische gevoelens.

Dit maakt dit forum niet interessant en zeker al niet maatschappelijk relevant (waarbij ik bedoel dat het helemaal geen afspiegeling is van de Belgische en/of Vlaamse maatschappij).
Nu moeten we nog een ellenlange, oeverloze, tot niets leidende discussie houden over wat al dan niet 'verwerpelijke uitspraken' zijn!

Hetgeen waar U 't niet mee eens bent is dus 'verwerpelijk', is dat correct?

Vrijheid van Meningsuiting is nèt dat; dat iedereen zijn mening m�*g en k�*n uiten, hoe verwerpelijk ook in de ogen van sommigen, meningen kùnnen en mògen niet verboden worden, d�*t is VvM, 't aanzetten tot...en oproepen tot...is 't enige dat verboden k�*n worden!
Oud 4 juli 2011, 23:29   #1611
EchteVlaming
Burger

Standaard

Hierop zullen x leden mij beschuldigen van een gebanned lid of iets dergelijks te zijn, opzoek gaan naar spellingsssfouten, schelden (?) met linkiewinkie (blijkbaar een roepnaam voor iedereen die niet vlaams nationalistisch en anti islam is???), elkaar verheerlijken, constant posten en hier uren en uren en uren rondhangen en mij van tijdsverspilling beschuldigen: waar steek jij je tijd in, meningen in mijn posts zoeken die er helemaal niet in zitten, mijn antwoord verdraaien, ...
Oud 4 juli 2011, 23:37   #1612
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geacht Arbiter,

Met vriendelijke groet,
EchteVlaming
[/b]
Geachte EchteVlaming,

U werpt hier een interessante vraag op. In hoeverre is het handhaven van het niveau de taak van de moderatoren?

Ik meen dat in eerste instantie de forumdeelnemers, collectief en individueel, verantwoordelijk zijn voor het niveau van hun eigen berichten en de kwaliteit van de inhoud. Wij kunnen geen berichten voor u gaan schrijven.

Daarnaast doen wij ons uiterste best het niveau van de discussies te bewaken en daarvoor hebben wij een aantal instrumenten. Wij gaan echter niet over smaak, niet over meningen en ook niet over stijl van discussiëren en dat is maar goed ook. Wij handhaven het forumreglement naar eer en geweten, en dit forumreglement is onder meer gebaseerd op de wet en elementaire wellevendheid. Zo zijn persoonlijke aanvallen of scheldpartijen dus ook niet toegestaan.

Een discussieforum zoals dit is onder meer gebaseerd op het botsen van meningen. Het zal dus nogal vaak voorkomen dat de één de mening van de ander onbegrijpelijk, smakeloos en zelfs verwerpelijk vindt. Naar onze mening is dit inherent aan het doel van dit forum. Zonder dát zijn geen discussies meer mogelijk en verwordt dit forum tot een verzamelplaats van gelijkgestemde zielen.

U klaagt over het niveau in het subforum Immigratie & Integratie. Welnu, onze ervaring is dat als een forummer de moeite neemt 'op niveau' te discussiëren, dit aanstekelijk werkt op andere forummers. Ik kan u alleen maar adviseren ofwel uit een draad weg te blijven als deze u niet aanstaat, ofwel door middel van kwalitatief hoogstaande berichten trachten het niveau op te krikken.

Als u daartoe genegen bent mag ik u dan de draad 'Moslimimmigranten, wat is het probleem nou echt?' ‎aanraden, waar wordt getracht zin en onzin van elkaar te scheiden en waar respectvol met elkaars mening wordt omgegaan? En zo zijn er nog meer draden.

Tot slot zou ik u willen verzoeken voortaan de kleur rood in uw berichten te vermijden aangezien wij dit willen voorbehouden als signaalkleur vanwege de moderatie.

Met vriendelijke groet,

Arbiter
Arbiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 23:40   #1613
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierop zullen x leden mij beschuldigen van een gebanned lid of iets dergelijks te zijn, opzoek gaan naar spellingsssfouten, schelden (?) met linkiewinkie (blijkbaar een roepnaam voor iedereen die niet vlaams nationalistisch en anti islam is???), elkaar verheerlijken, constant posten en hier uren en uren en uren rondhangen en mij van tijdsverspilling beschuldigen: waar steek jij je tijd in, meningen in mijn posts zoeken die er helemaal niet in zitten, mijn antwoord verdraaien, ...
Je hebt 't tot 3 X toe over; 'verwerpelijke meningen/verwerpelijke uitspraken', je geeft geen voorbeeld, geen definitie...

Verwerpelijk is subjectief, wat voor U verwerpelijk is, hoeft dat voor 'n ander niet te zijn, begrijpt U?

Er is geen consensus over dat subjectieve begrip, hòe gaat U dan die 'verwerpelijke uitspraken/meningen' eruit filteren?

Ik kan bvb. verwerpelijk vinden wat U (of om 't even wie) schrijft, dat betekent nog niet dat 'n ander 't ook verwerpelijk vindt.

Dat is regelrechte censuur wat U wil toegepast zien in mijn ogen<==dat is mijn mening!
Oud 5 juli 2011, 00:03   #1614
EchteVlaming
Burger

Standaard

Citaat:
Ik meen dat in eerste instantie de forumdeelnemers, collectief en individueel, verantwoordelijk zijn voor het niveau van hun eigen berichten en de kwaliteit van de inhoud. Wij kunnen geen berichten voor u gaan schrijven.

Daarnaast doen wij ons uiterste best het niveau van de discussies te bewaken en daarvoor hebben wij een aantal instrumenten. Wij gaan echter niet over smaak, niet over meningen en ook niet over stijl van discussiëren en dat is maar goed ook. Wij handhaven het forumreglement naar eer en geweten, en dit forumreglement is onder meer gebaseerd op de wet en elementaire wellevendheid. Zo zijn persoonlijke aanvallen of scheldpartijen dus ook niet toegestaan.
Maar hele groepen uitschelden, beschimpen, radicaliseren en stereotyperen
is geen probleem? Sorry maar ik snap het niet.
Citaat:
Een discussieforum zoals dit is onder meer gebaseerd op het botsen van meningen. Het zal dus nogal vaak voorkomen dat de één de mening van de ander onbegrijpelijk, smakeloos en zelfs verwerpelijk vindt. Naar onze mening is dit inherent aan het doel van dit forum. Zonder dát zijn geen discussies meer mogelijk en verwordt dit forum tot een verzamelplaats van gelijkgestemde zielen.
Wil dat zeggen dat fatsoen en enigsinds beschaafd blijven een discussie afremt? Wederom snap ik het niet.
Citaat:
U klaagt over het niveau in het subforum Immigratie & Integratie. Welnu, onze ervaring is dat als een forummer de moeite neemt 'op niveau' te discussiëren, dit aanstekelijk werkt op andere forummers. Ik kan u alleen maar adviseren ofwel uit een draad weg te blijven als deze u niet aanstaat, ofwel door middel van kwalitatief hoogstaande berichten trachten het niveau op te krikken.
Ik heb dat niveau nog niet vaak gezin. Groepsdominantie wel. Blijkbaar wensen de moderatoren en beheerder vooral geen problemen te zien, vreemd als je er eens in begint te lezen. Doet me eigenlijk denken aan Moureaux.
Citaat:
Tot slot zou ik u willen verzoeken voortaan de kleur rood in uw berichten te vermijden aangezien wij dit willen voorbehouden als signaalkleur vanwege de moderatie.
Mijn excuses, om eerlijk te zijn had ik daar negatieve gevoelens bij. Indien dit een moderatie signaal is vind ik het prima en schaam mij zelfs een beetje voor mijn provocatie.
Oud 5 juli 2011, 05:45   #1615
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Dringt blijkbaar nòg niet tot U door dat de moderatie zich aan de wet houdt
Het staat u vrij punt 1 tot 4 te weerleggen met inhoudelijke argumenten.
Oud 5 juli 2011, 08:18   #1616
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gemiauw over wat al duidelijk is, al toegelicht werd, oeverloos besproken getamtamt, en uitgemolken, bevordert geen enkele discussie!
Je bent niet verplicht om deze topic te lezen, ook al niet om hier mee te discussiëren.

Het is mij en ieder andere forum-gebruiker toegestaan om zijn/haar mening neer te schrijven over het onderwerp en daarover te discussiëren.

Je wenst mijn vrijheid van meningsuiting toch niet in te perken?

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 juli 2011 om 08:19.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 08:26   #1617
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De moderatie is heel duidelijk geweest, niet uw interpretatie of die van Arti bepaald wat racisme is maar wel wat de wet als dusdanig omschrijft, die commentaren worden verwijderd, dus wanneer een persoon klacht wil indienen doet hij maar, dit forum heeft niets te vrezen, de moderatie doet zijn werk heel goed, u noch Arti hoeft hen te vervangen, bij te staan, of op te leggen wat volgens u wel of niet mag en kan.
Het is inderdaad de moderatie die de post interpreteert en bepaalt of een racistische uitspraak nog wettelijk is of een inbreuk is tegen de wet.

Over hoe iets geïnterpreteerd moet worden, bestaan verschillende meningen waarover gediscussieerd kan worden.

Blijkbaar stelt de moderatie het op prijs dat inbreuken gemeld worden.
Arbiter sprak zelfs over de plicht van de forumgebruikers.
http://forum.politics.be/showthread....63#post5539663
Oud 5 juli 2011, 08:31   #1618
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad,

Ik vind het zeer positief dat er hier eindelijk eens de mogelijkheid wordt geboden om met de moderatie van mening te wisselen over 'racisme op politics.be'.
Andere draden daarover werden steeds snel gesloten.

Ik denk dat zowel de forumbezoekers hier iets kunnen bijleren van de moderatoren, en dat ook de moderatoren zo een beter inzicht krijgen op de forumbezoekers.

Praten helpt om elkaars standpunten beter te leren begrijpen.
En daar dient een discussieforum toch voor?
Hier ga ik helemaal mee akkoord.
Oud 5 juli 2011, 08:44   #1619
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Is het nog niemand opgevallen dat bepaalde forummers er wééral in geslaagd zijn een topic volledig naar hun hand te zetten?

Hùn grieven, hùn wensen, hùn eisen? Hùn specifiek bezwaar tegen specifieke posts en topics? Hun doordrammen om steeds maar weer dezelfde uitleg. Een uitleg die ze vervolgens categoriek negeren gezien die uitleg hen niet aanstaat? Hùn halsstarrig negeren van posts die aan hen gericht zijn en waar ze klaarblijkelijk geen verweer tegen hebben?

Wat zei ik ettelijke pagina's terug? Dit kón een boeiende discussie zijn geweest? Met de nadruk op 'kón'?
Sommigen leven dan ook in een eigen , zelf geschapen wereld, een wereld die in werkelijkheid niet bestaat, enkel in hun geest.
Het is een wereld waarin ze altijd gelijk krijgen, dit ter compensatie van hun falen in de reële wereld.
Het is een soort psychotherapie.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 18:51   #1620
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Sommigen leven dan ook in een eigen , zelf geschapen wereld, een wereld die in werkelijkheid niet bestaat, enkel in hun geest.
Het is een wereld waarin ze altijd gelijk krijgen, dit ter compensatie van hun falen in de reële wereld.
Het is een soort psychotherapie.
Een mooi voorbeeldje van hoe sommigen de discussie verzieken.
Danku.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be