Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2022, 23:18   #16501
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat was Amerikaanse propaganda. Toen ben ik er ook in getrapt, dat wel. Heb er later een goed boek over gelezen dat mijn ogen geopend heeft (van Karlheinz Deschner), en met mensen van ginder gepraat. Tjonge, wat zijn we toen belogen en bedrogen geweest, door de vrt, De Morgen (toen mijn krant) en waarschijnlijk het hele Vlaamse leugenmedia-landschap.
x2
Ik was toen activist tegen de oorlog.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:20   #16502
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was Amerikaanse propaganda. Toen ben ik er ook in getrapt, dat wel. Heb er later een goed boek over gelezen dat mijn ogen geopend heeft (van Karlheinz Deschner), en met mensen van ginder gepraat. Tjonge, wat zijn we toen belogen en bedrogen geweest, door de vrt, De Morgen (toen mijn krant) en waarschijnlijk het hele Vlaamse leugenmedia-landschap.
Exact!

Dat verhaal was ook 1 grote leigenpropagsnda.

Er bestaat hier zelfs 'n draad over, met foto's, links, bewijsmateriaal edm. (ik vind die draad niet zometeen terug).
De Serven werden toen echter als (enige) boeman weggezet.

Dat, na zovele jaren verstandige mensen daar nog intrappen...

In oorlogen is 't eerste wat sneuvelt; de waarheid.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:21   #16503
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet zelfs niet waarom Knuppel iedereen die de waarheid over haar vertelt laat vergiftigen, vermoorden of achter de tralies laat creperen.

In hoeverre je bewering klopt, weet ik niet, maar ik weet wel dat ze op zijn minst schromelijk overdreven is. Ik weet ook dat de misdaden van Poetin waarover veel heisa gemaakt is in de Westerse leugenmedia niet hebben plaatsgevonden. Andere misschien wel, wie zal het zeggen? Voordat ik hem afschilder zoals jij hier doet, wil ik wel eens iets lezen of horen dat kennelijk klopt.
Vandaag 7 jaar geleden werd Boris Nemtsov vermoord, vlakbij de muren van het Kremlin.
Hij werkte toendertijd aan een publicatie over de rol van Poetin's leger in Donbas.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:22   #16504
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
LULKOEK. Business AM is geen regimekrant. "Onze elite" kan Wouter Verschelden worst wezen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210709_97028263
Kritiek op de regering mag, de echte macht zit bij de financiele elite, de EU en de VS.
Maar oh wee moest iemand het belang van de NAVO, de "westerse democratie", of de EU in vraag stellen. Of Poetin of de Chinezen verdedigen.
Oud 27 februari 2022, 23:23   #16505
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar oh wee moest iemand het belang van de NAVO, de "westerse democratie", of de EU in vraag stellen. Of Poetin of de Chinezen verdedigen.
Dat gebeurt hier nochtans aan de lopende band.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:24   #16506
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld zijn er Oekraïners die Rusland steunen. Er zijn nu eenmaal over collaborateurs. Alleen is er een groot verschil tussen Russischgezind zijn (zoals ze bijvoorbeeld zijn in Kharkiv) en akkoord gaan met een Russische invasie (en in Kharkiv keert men zich tegen het Russisch leger). Je kan als Waals zo Fransgezind zijn als wat, maar iedere vorm van annexatie door Parijs afwijzen. Kortom, uw repliek is inhoudelijk pover. Weer eens veel gelijkend op de propaganda uit het Kremlin. Waarschijnlijk had men daar inderdaad gedacht dat de Oekraïners in het oosten de Russische legers met open armen en bloemen zouden ontvangen. En misschien werd het zelfs de soldaten ook wijsgemaakt.
Dat weet u niet. Wie de Russische invasie steunt, dat zul je pas weten wanneer de Russen militair het pleit volledig gewonnen hebben, die houden zich nu heel stil of ze worden geexecuteerd.

Zelensky zelf heeft echter al toegegeven dat de Russen heel wat informatie krijgen van Oekraiense burgers. In elke stad zijn er ook commando s die de komst van de Russen voorbereiden. Het is de reden dat niemand in Kiev sinds gisteren nog zijn huis mag verlaten.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2022 om 23:28.
Oud 27 februari 2022, 23:25   #16507
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat gebeurt hier nochtans aan de lopende band.
Op dit forum wel, maar niet in de mainstream westerse media.
Oud 27 februari 2022, 23:25   #16508
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, beste man, in Srebrenica is er niets gebeurd. Nog dit: in dit conflict heb ik aanvankelijk een boontje voor de Serviërs tot ik juist van alles ging lezen. De Kosovaren hebben het ook niet al te zuiver gespeeld, maar de Serviërs hebben er echt wel een zooitje van gemaakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:26   #16509
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet u niet. Wie de Russische invasie steunt, dat zul je pas weten wanneer de Russen militair het pleit volledig gewonnen hebben, die houden zich nu heel stil of ze worden geexecuteerd.
Waarom deed u alsof u wel weet dat er grote steun onder de Russischtaligen is voor de inkomende Russische legereenheden?
Oud 27 februari 2022, 23:27   #16510
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
x2
Ik was toen activist tegen de oorlog.
Hebt u ondertussen al in een forumbericht de Russische aanval op Oekraïne afgekeurd?
Oud 27 februari 2022, 23:28   #16511
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kritiek op de regering mag, de echte macht zit bij de financiele elite, de EU en de VS.
Je bedoelt dat Poetin geen oorlog voert in Oekraïne?
Of dat China een toonbeeld van democratie is?

https://npokennis.nl/longread/7745/h...-jinping-eruit
Oud 27 februari 2022, 23:29   #16512
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u telt dit niet omdat u waarschijnlijk nooit buiten het Westen bent geweest en uw wereldbeeld stoelt op wat u hoort on de westerse media.
Ik ben wel al buiten het Westen geweest. Iedere regio heeft zijn perspectief/eigenheid, democratie opdringen zoals we die hier kennen is waarschijnlijk zeer naief, dat besef ik en dat wil ik ook niet najagen. Maar u laat hier uitschijnen dat de vrijheden die we hier in het Westen kennen onbestaande zijn, of imaginair, of niet belangrijk. Ik zeg u dat ik daar totaal niet mee akkoord ben.

Citaat:
Overigens over democratie gesproken Zelensky had reeds voor de oorlog de 2 belangrijkste oppositieleiders laten oppakken,verschillende media, partijen, etc laten verbieden.
We spreken hier over Medvedchuk? De man wiens dochter Putin als dooppeter heeft? Met wat we nu weten begrijp ik heel goed waarom die in huisarrest werd gezet omwille van landverraad.

Ik ben het volledig met u eens dat er in Oekraine nog heel veel moet gebeuren vooraleer we daar over een functionerende democratie kunnen spreken. Als we dat ooit willen bereiken dan denk ik niet dat het verder opschuiven van Oekraine richting Rusland dit gaat bewerkstelligen.

Citaat:
Alle westerse media verspreiden net als RT ook propaganda u bent zelfs niet in staat dat te zien u beschouwt alles dat u in de westerse media hoort als het evangelie.
Dat is helemaal niet zo. Ik weet goed genoeg dat er langs beide kanten propaganda kan zijn. Maar als u beweert dat er in het Westen op dezelfde manier aan propaganda wordt gedaan als in Rusland dan maakt u uzelf blaasjes wijs.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:30   #16513
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw bericht illustreert in welk dwangdenken u wel zit (net als een pak andere Poetinknuffelaars), net alsof kritisch zijn voor Poetin inhoudt dat men niet ziet wat er in het Westen fout loopt.
Oud 27 februari 2022, 23:31   #16514
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat Poetin geen oorlog voert in Oekraïne?
Of dat China een toonbeeld van democratie is?

https://npokennis.nl/longread/7745/h...-jinping-eruit
net zoals Rusland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:33   #16515
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is helemaal niet zo. Ik weet goed genoeg dat er langs beide kanten propaganda kan zijn. Maar als u beweert dat er in het Westen op dezelfde manier aan propaganda wordt gedaan als in Rusland dan maakt u uzelf blaasjes wijs.
Wat Tomm schrijft, is inderdaad fundamenteel onwaar. Je merkt trouwens in de westerse media hoe aarzelend er over de dingen worden geschreven. Op de verschillende TV-journaals heb ik al vele malen gehoord dat men die of deze informatie niet kan verifiëren, of dat de info uit Oekraïense of Russische bron komt. Dit genuanceerd beeld zal je ongetwijfeld niet vinden in de media die vanuit het Kremlin wordt gecontroleerd. Dan zwijg ik nog over wat ze in Wit-Rusland op de staats-TV te zien en te horen krijgen. Dat is waarschijnlijk nog een slagje erger.
Oud 27 februari 2022, 23:35   #16516
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw bericht illustreert in welk dwangdenken u wel zit (net als een pak andere Poetinknuffelaars), net alsof kritisch zijn voor Poetin inhoudt dat men niet ziet wat er in het Westen fout loopt.
Inderdaad. Er heerst een simplistisch binair denken bij sommigen. Een haat jegens alles dat met de Us of NAVO te maken heeft die zo ver gaat dat alle acties van de geo-strategische tegenstanders worden goedgepraat.
Oud 27 februari 2022, 23:37   #16517
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom deed u alsof u wel weet dat er grote steun onder de Russischtaligen is voor de inkomende Russische legereenheden?
Die berichten kwamen uit Melitopol.
De enige stad die reeds stevig in handen is van de Russen.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2022 om 23:37.
Oud 27 februari 2022, 23:39   #16518
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat Tomm schrijft, is inderdaad fundamenteel onwaar. Je merkt trouwens in de westerse media hoe aarzelend er over de dingen worden geschreven. Op de verschillende TV-journaals heb ik al vele malen gehoord dat men die of deze informatie niet kan verifiëren, of dat de info uit Oekraïense of Russische bron komt. Dit genuanceerd beeld zal je ongetwijfeld niet vinden in de media die vanuit het Kremlin wordt gecontroleerd. Dan zwijg ik nog over wat ze in Wit-Rusland op de staats-TV te zien en te horen krijgen. Dat is waarschijnlijk nog een slagje erger.
Correct. In de 7de dag kwam er vandaag b.v. nog een Russich-Oekraiense man aan het woord die helemaal niet zo negatief stond t.o.v. Putin en Rusland in dit verhaal. Het is ondenkbaar dat zoiets mogelijk is in Rusland.
Oud 27 februari 2022, 23:40   #16519
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hebben over "dingen die fout lopen" mag, maar. fundamentele kritiek op ons politieke systeem, of sympathie tonen voor de geopolitieke tegenstanders, niet.
Oud 27 februari 2022, 23:42   #16520
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Correct. In de 7de dag kwam er vandaag b.v. nog een Russich-Oekraiense man aan het woord die helemaal niet zo negatief stond t.o.v. Putin en Rusland in dit verhaal. Het is ondenkbaar dat zoiets mogelijk is in Rusland.

Hoeveel zijn er al aan het woord gekomen die de Russische inval verdedigen?
Zelfs vragen stellen over het zwart wit denken zoals de PVDA deed wordt niet aanvaard.

In Rusland zijn er mensen gaan betogen tegen de oorlog. zelfs de oligarch Deripaskaya heeft zich ertegen uitgesproken net als heel wat mediafiguren. Die zitten niet in de gevangenis noch werden ze ontslagen.
Wie zich in de media nu voor Poetin zou uitspreken kan zijn ontslag verwachten.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2022 om 23:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be