![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
'Slechts', wat benadrukt dat het een exclusieve groep is. allemaal dus. Dat is geenszins de historische waarheid. Met mijn post over de kliek francofiele liberalen wou ik enkel zeggen dat u met uw post aan het minimaliseren was. Ik was er mij ten volle van bewust dat ik hetzelfde deed in mijn reactie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zei dus dat de orangisten een slechts kleine groep (kliek) mensen waren waarvan het grootste deel bestond uit industriëlen en enkele handelaars (vele handelaars waren ook tegen Willem wegens de taks op het 'gemaal' en het 'geslacht'). In de rangen van de orangisten vond men natuurlijk de traditionele regeringsgezinden (ambtenaren, benoemd door Willem bijvoorbeeld) en wiens job te danken was aan het bestaan van VKN. Zolang het VKN bleef bestaan, hadden ze werk. Maar al bij al waren de orangisten slechts een uiterst klein percentage van de bevolking. Heel het platteland was zeker niet orangistisch. Men vindt Orangisten meestal slechts terug in welbepaalde steden met grote industriële activiteit (inzonder de textielnijverheid). Laatst gewijzigd door system : 3 december 2009 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 |
Vreemdeling
|
![]() Ja meester ![]() waaruit maakt u op dat ik niet inhoudelijk kan lezen? Laatst gewijzigd door Tron : 3 december 2009 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
nu nog je vrienden kiezen, en dan ben je klaar voor dit forum.
![]() |
![]() |
#1645 |
Banneling
|
![]() Zo hoor ik het graag se.
Laatst gewijzigd door system : 3 december 2009 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
wanneer werd het Wilhelmus geintroduceerd als nationale hymne; hoe reageerde Wilhelmina op dit volkslied; hoeveel Nederlanders kennen de strofe's nog. In hoeverre zijn de Nederlandse behalve de voetbalkoorts zich nog nationaal bewust? Het uitschot laat ik buiten beschouwing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze groep werd gesteund door Frankrijk, dat is het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Prinses Wilhelmina was gecharmeerd van het Wilhelmus en toen zij de troon besteeg in 1898 werd (voor zover bekend) niet Wien Neêrlands bloed gespeeld, maar buiten werd De Prinsenmars gespeeld en binnen Kremsers versie van het Wilhelmus. De meeste Nederlanders kennen het eerste en het zesde couplet. De meeste Nederlanders zijn zich bewust van hun nationaliteit en dat wordt door de globalisering alleen maar sterker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Ernst Niessen;4558937]Het Wilhelmus is het Nederlandse volkslied sinds 10 mei 1932. Tot dan was het lied "Wien Neêrlands bloed" het volkslied. Wel had de jonge koningin Wilhelmina al bij haar inhuldiging in 1898 haar voorkeur voor het Wilhelmus te kennen gegeven. In de voorbereiding naar haar 25-jarig regeringsjubileum werd dit officieel vastgelegd door de Nederlandse regering.
Prinses Wilhelmina was gecharmeerd van het Wilhelmus en toen zij de troon besteeg in 1898 werd (voor zover bekend) niet Wien Neêrlands bloed gespeeld, maar buiten werd De Prinsenmars gespeeld en binnen Kremsers versie van het Wilhelmus. Ik heb ooit andere versies over haar gelezen omtrent het volkslied. Maar mijn vraag is. hoe loyaal is Nederland t.o.v. het koningshuis. De representatie is kantje boord vanwege de onthullingen van wijlen Prins Bernhard. Hij kan zich niet meer verdedigen, maar welke invloed heeft dit op zijn kinderen. kleinkinderen en achterkleinkinderen. WOII is nog maar 65 jaar ten einde, en welke invloed heeft deze op met name de joodse bevolkingsgroep, laat staan de andere bevolkingsgroepen. Hoe nationalistisch voelt Wilders zich en kan hij zich herenigen met het samengaan van Vlaams Belgie? Op sociaal en cultureel vlak zijn Vlaams-Belgie en Nederland twee verschillende bevolkingsgroepen. Het Vlaams Belang kan zich lang nog niet waarmaken in een multiculturele samenleving, laat staan de visie van Wilders. Limburg moet zich profileren als een provincie in EU verband; de Euregio Maas-Rijn springt uit op andere euregionale projecten binnen de EU. Laatst gewijzigd door wauwelaer : 24 januari 2010 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=wauwelaer;4560222]
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 januari 2010 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Bovenbuur;4560650]
Citaat:
En de affare Prins Bernhard.... Ach ja, is het de moeite waard om het koningshuis een loer te draaien. Ik denk dat het uitloopt op een rivalenkwestie wordt tussen de Pvda, Wilders en de SP. Immers de PVDA is de forse klap van het paars kabinet nog niet te boven. Nu met de crisis; slikt de Nederlandse bevolking nog langer het gebulder van de PVDA, nu de verrechtsing een feit is. En welke rol zal het koningshuis hierin gaan spelen. Beatrix wordt 72 en zal eens denken aan afstand nemen van de troon. Wat de kwestie Leers betreft, hij krijgt steeds meer betuigingen. Als de PVDA zich maar niet hiermee in zijn vingers gesneden heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet dat niet meer waarde toekennen dan dat het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wat dan nog? Maak jij je als Luikenaar zorgen dat dit effect inderdaad wel eens kan leiden tot een groter geheel? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat U zich meer zorgen maakt dan ik. Vooral over het rijzende water van 's werelds zeëen en Oceanen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ah deze draad, met mijn eerste post... en al snel zouden andere pareltjes volgen. Ook met mijn eerste kennismaking met system, voor mij heeft deze draad nostalgische waarde en het is mooi dat hij nog actueel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Door de Euregionale aanpak in Venlo, Roermond , Sittard Parkstad en Regio Aken krijg je te maken met een andere reintegratie dan in de Euregio Maastricht en Weert. Het Vlaams Belang, dat afstevent op het vreemdelingenprobleem kan de reintegratie geen halt toebrengen. Wij leven in een versnelde EU integratie en het zich vrij vestigen moet geen belemmering vormen. In zover ik Wilders begrijp, wil hij een halt toe roepen aan de heersende wantoestanden binnen de Islam. De Islam is lang nog niet zo ver om hun wetgeving aan te passen aan de huidige Europese Wetgeving. Dat heeft het Jodendom in de loop van de eeuwen wel gedaan. Aangezien de normen en waarden in de westerse samenleving sterk zijn verwaterd, wordt de kloof tussen "Allochtonen" en "Autotonen" enkel maar groter. Hoe wil dan Wilders de Vlaamse- als de Nederlandse sameleving laten samengaan als hij geen kijk heeft op religie en tradities? Muziek, traditie en eten brengt mensen samen, maar beleidstaal niet. Ik denk dat de geleidelijk aan toenadering van de beide Limburgen inclusief de Duitstalige Gemeenschap in Belgie als de Regio Aken een primeur is geworden voor de hele EU. Laat de Limburgers het werk afmakenen voor een echte Euregionale aanpak. Laatst gewijzigd door wauwelaer : 28 januari 2010 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |