Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Welke staatshervorming streeft u na?
Federaal Belgie 8 12,70%
Confederaal Belgie 6 9,52%
Unitair Belgie 5 7,94%
Onafhankelijk Vlaanderen 23 36,51%
Groot-Nederland 17 26,98%
Anders nl. 4 6,35%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2009, 14:07   #1641
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die nog meer volstaat met camera's in kastjes dan bij ons ?
.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 februari 2009 om 14:08.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 14:07   #1642
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die nog meer volstaat met camera's in kastjes dan bij ons ?
Volgens mij hebben Vlaanderen en Nederland ongeveer evenveel flitspalen per km². Wallonië daarentegen heeft er nauwelijks.
Oud 15 februari 2009, 14:09   #1643
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Met (bijna) de minste verkeersdoden van Europa.
Ik denk dat zelfs Duitsland hier nog beter scoort.

Dus die beperkingen zijn geen garanties.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 14:09   #1644
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
.
Te laat.
Oud 15 februari 2009, 14:10   #1645
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het spijt me, maar u bent blijkbaar niet in staat een discussie te voeren op grond van argumenten. Ik stel feiten vast en u moet ze maar betwisten. Blijbaar ontbreekt het u aan argumenten en u begint dan -telkens weer- de man te spelen in plaats van de bal. Zeer infantiel gedrag.
Kijk eens naar de titel van dit topic, system. Ik kan hier ook wel een discussie beginnen over het voortplantingsgedrag van de bonte knaagkever. Maar dit is de tijd noch de plaats. Een apart topic voor jou en Henri is mischien wel een goed idee ja. Dan kun je daar lekker de Ollanders onderschijten zonder dat iemand er last van heeft.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 14:11   #1646
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens naar de titel van dit topic, system. Ik kan hier ook wel een discussie beginnen over het voortplantingsgedrag van de bonte knaagkever. Maar dit is de tijd noch de plaats. Een apart topic voor jou en Henri is mischien wel een goed idee ja. Dan kun je daar lekker de Ollanders onderschijten zonder dat iemand er last van heeft.
Ben jij verplicht hier een zelfcastijding te komen doen ?
Oud 15 februari 2009, 14:12   #1647
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
1) woningnood is er niet: hun ruimtelijke ordening is gewoon anders (geen lintbebouwing (hier probeert men dat ook te stoppen), grote steden, kleine dorpen)
2) bijlange ni: Nederlanders kopen een huis, blijven erin wonen tot ze het afbetaald hebben en kopen dan een ander huis
3) auto's zijn even duur dan hier alleen rijden Nederlanders liever met de fiets
4) zever! zijn gewone huisjes met alle comfort in, alleen zijnt kleine verkavelingen zodat meer huizen op een oppervlakte kunnen (zo begint men hier ook te bouwen trouwens)
1)Nederland kent al woningnood sinds WOII. En ze hebben dat probleem nooit kunnen oplossen. Ze geven dat ook zelf toe.

2)Heel veel Nederlander kopen een huis (want bouwen is bijna niet meer te doen in Holland), beginnen af te betalen en als het afbetaald is nemen ze er een leefhypotheek op, zodat ze wel nog een huis hebben maar toch niet meer helemaal.

3))Auto's zijn stukken duurder in Nederland dan in België. Het kleinste kind weet dat. Alleen u weet dit niet.

4)Nederland heeft in het algemeen een zeer eentonige huizenbouw voor wat betreft de particuliere woningen. Saai en slaapverwekkend. In België is dat even wat anders. Dat komt omdat hier geen woningnood is en iedereen een beetje bouwt zoals hij er zin in heeft en de huizen stukken goedkoper zijn. De laatste tijd zijn er wel Europese regels en Belgische die de wat 'anarchistische' bouwtendenzen van de Belgen wat in toom probeert te houden.

Besluit: bijna niets van wat u allemaal oreert, klopt met de feiten.

Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 14:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 14:13   #1648
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
samen met hun mede-hollanderhaters op dit forum.
dan ist ineens rustiger op de rest van dit forum.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 14:13   #1649
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij verplicht hier een zelfcastijding te komen doen ?
Nee, ik kom hier met groot plezier.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 14:17   #1650
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In Amsterdam en in Utrecht is me dat ook dik tegengevallen. Maar mijn principe is altijd hetzelfde in Nederland. Ik stap een gewoon 'hollands' eetcafé binnen (wat niet altijd de evidentie is in Nederland). Daar bestel ik een eenvoudig maal of een maal dat in niet ken. En dan zie en vooral proef ik wat ik krijg. En dat is vaak-niet altijd- een tegenvaller. Ook het Nederlands bier vind ik vaak waardeloos in vergelijking met het Belgische. En na jaren kom ik tot de vaststelling: Nederlanders kunnen niet koken. Punt uit.
Waarom doe je zo krenterig?
Ga eens een keer naar een restaurant.
Een eetcafe is voor een snelle en eenvoudige hap.
Nederlanders betalen graag wat meer als ze gaan uit eten.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 14:18   #1651
Shadowke

Standaard

Citaat:
1)Nederland kent al woningnood sinds WOII. En ze hebben dat probleem nooit kunnen oplossen. Ze geven dat ook zelf toe.

2)Heel veel Nederlander kopen een huis (want bouwen is bijna niet meer te doen in Holland), beginnen af te betalen en als het afbetaald is nemen ze er een leefhypotheek op, zodat ze wel nog een huis hebben maar toch niet meer helemaal.

3))Auto's zijn stukken duurder in Nederland dan in België. Het kleinste kind weet dat. Alleen u weet dit niet.

4)Nederland heeft in het algemeen een zeer eentonige huizenbouw voor wat betreft de particuliere woningen. Saai en slaapverwekkend. In België is dat even wat anders. Dat komt omdat hier geen woningnood is en iedereen een beetje bouwt zoals hij er zin in heeft. De laatste tijd zijn er wel Europese regels en Belgische die de wat 'anarchistische' bouwtendenzen van de Belgen wat in toom probeert te houden.

Besluit: bijna niets van wat u allemaal oreert, klopt met de feiten.
Vlaanderen (niet Wallonië) is volledig volgebouwd en is één groot wegennet.
het probleem ook van het verkeersinfarct dat Vlaanderen is.
in Nederland is er nog ruimte genoeg voor woningbouw, ze moeten gewoon steden/dorpen uitbreiden (ruimtelijke ordening beetje soepeler maken).

dat van die duurdere auto's kan gerust waar zijn.
als ik verkeerd ben, geef ik dat toe (jij langs de andere kant niet over bepaalde zaken ...)

denk je dat ik een groot huis heb? ik moet dat niet hebben trouwens en ik heb er het geld niet voor omdat te bouwen/kopen.
(mss beetje naast de kwestie)
Oud 15 februari 2009, 14:20   #1652
system
Banneling

Standaard

Citaat:
samen met hun mede-hollanderhaters op dit forum.
dan ist ineens rustiger op de rest van dit forum.
Neen, u noemt het 'Hollandhaat 'omdat u geen argumenten meer hebt. Indien u me kunt aantonen dat ik fout zit, ja, dan zit ik fout. Maar tot nu toe geeft u geen argumenten, zoals in dit anwoord weer eens. U antwoordt niet, u bent weer aan het janken. U jankt over de Walen, over de Brusselaars, over de 'Belgicisten', en noem maar op. Niet verwonderlijk dat Vlamingen (??) zoals u nooit iets bereiken. U jankt de hele tijd door en dan lonkt u naar uw gebuur om hulp. Besef eens dat ge het zelf moet oplossen. Ons lot ligt in België, niet in Nederland of Holland of waar dan ook. Laat de Hollanders maar hun eigen potje koken. Maar ik zou er toch niet van eten. Hollanders koken zeer slecht.

Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 14:22.
Oud 15 februari 2009, 14:23   #1653
Shadowke

Standaard

Citaat:
Neen, u noemt het 'Hollandhaat 'omdat u geen argumenten meer hebt. Indien u me kunt aantonen dat ik fout zit, ja, dan zit ik fout. Maar tot nu toe geeft u geen argumenten, zoals in dit anwoord weer eens. U antwoordt niet, u bent weer aan het janken. U jankt over de Walen, over de Brusselaars, over de 'Belgicisten', en noem maar op. Niet verwonderlijk dat Vlamingen (??) zoals u nooit iets bereiken. U jankt de hele tijd door en dan lonkt u naar uw gebuur om hulp. Besef eens dat ge het zelf moet oplossen. Ons lot ligt in België, niet in Nederland of Holland of waar dan ook. Laat de Hollanders maar hun eigen potje koken.
België is dood, onbestuurbaar en even corrupt als een bananenrepubliek.
de toekomst van Vlaanderen ligt zekers niet meer in België, maar meer met Nederland (als confederatie (iedere deelstaat maakt zijn eigen regels, wetten, ...) of als unitaire staat).

Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 februari 2009 om 14:24.
Oud 15 februari 2009, 14:28   #1654
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Waarom doe je zo krenterig?
Ga eens een keer naar een restaurant.
Een eetcafe is voor een snelle en eenvoudige hap.
Nederlanders betalen graag wat meer als ze gaan uit eten.
Ik ga ook in restaurants, maar de laatste tijd niet zoveel. Misschien zo'n 7 keer per jaar. De Nederlandse restaurants kunnen in geen enkel opzicht tippen aan de Belgische, een paar uitgezonderd. Maar, ik geef toe dat de Nederlanders er beter voorstaan op dit punt dan 10 jaar geleden. Nu ,indien men de eetcultuur van een volk wil toetsen, moet men niet zozeer naar de restaurants, maar wel naar eetcafés, wij noemen dat ook bistro's. En daar ziet men of een volk goed eet of niet. En de Belgen eten inderdaad goed, en de Nederlanders stukken minder. Dat is nu eenmaal zo. Het verwondert me tenzeerste dat u dat niet wilt toegeven.

Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 14:28.
Oud 15 februari 2009, 14:30   #1655
system
Banneling

Standaard

Citaat:
België is dood, onbestuurbaar en even corrupt als een bananenrepubliek.
de toekomst van Vlaanderen ligt zekers niet meer in België, maar meer met Nederland (als confederatie (iedere deelstaat maakt zijn eigen regels, wetten, ...) of als unitaire staat).
Words... words... words...
Oud 15 februari 2009, 14:31   #1656
Shadowke

Standaard

Citaat:
Words... words... words...
doet de waarheid pijn system?
tuurlijk niet want je bent te blind om de waarheid te zien.
Oud 15 februari 2009, 14:35   #1657
system
Banneling

Standaard

Citaat:
doet de waarheid pijn system?
tuurlijk niet want je bent te blind om de waarheid te zien.
U weet de halve tijd niet wat u vertelt. Als u komt aandraven met uw stelling dat 'er in Nederland geen woningnood is' (uw eigen woorden), tja, dan is de discussie voor mij beëindigd. Informeer u eens eerst want u vertelt vaak zomaar wat.
Oud 15 februari 2009, 14:36   #1658
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet de halve tijd niet wat u vertelt. Als u komt aandraven met uw stelling dat 'er in Nederland geen woningnood is' (uw eigen woorden), tja, dan is de discussie voor mij beëindigd. Informeer u eens eerst want u vertelt vaak zomaar wat.
Op het moment is er niet echt woningnood. Het prijsniveau ligt nog wel hoog, maar dat komt door de hypotheekrenteaftrek.
Oud 15 februari 2009, 14:43   #1659
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het moment is er niet echt woningnood. Het prijsniveau ligt nog wel hoog, maar dat komt door de hypotheekrenteaftrek.
Woningnood is maar hoe je het bekijkt. Als je in Amsterdam een sociale huurwoning wilt betrekken dan heb je wel met woningnood. Maar als je buiten de randstad een leuk huisje wilt kopen dan is er keus genoeg. Ook in de Hollandse steden is genoeg te koop als je een ton of twee (of meer) meeneemt of kan lenen.

net gekeken, op funda.nl staan meer dan 240.000 huizen te koop. Hoezo woningnood.

Laatst gewijzigd door Hollander : 15 februari 2009 om 14:43.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 14:46   #1660
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er woningnood. Uit deze tekst blijkt het duidelijk.

"Het beeld dat in Nederland een grote woningnood bestaat is overdreven. Slechts twintig procent van de mensen die op de wachtlijst staan voor een huurwoning, heeft echt snel een huis nodig. Dat meldt dagblad AD woensdag op basis van onderzoek door het ministerie van Economische Zaken en brancheorganisatie Aedes.

De helft van de mensen op de wachtlijst zou zich hebben ingeschreven om over een paar jaar meer kans te maken op een woning, schrijft de krant. Hierdoor zouden de wachttijden zijn toegenomen.

Ook zou dit ertoe hebben geleid dat de mensen die acuut een woning nodig hebben moeilijker een woning kunnen vinden. Meestal is degene die het langst staat ingeschreven het eerst aan de beurt.

Zelfs uit deze vergoeilijkende tekst blijkt dat der woningnood is. Men zegt dat 'slechts' 20% van de mensen die een woning nodig hebben er ook dringend een nodig hebben. Dus is er woningnood. Wat is me dat nu. Waarom moeten die Nederlanders altijd proberen dingen onder de mat te vegen. Er is misschien geen zeer grote woningnood, maar er is woningnood in Nederland.

2009

,,We hebben nu het dieptepunt op de markt bereikt'', geeft Sterkenburg eerlijk toe, kijkend naar de wachtlijst met starters die zo'n zeven jaar moeten wachten op een huis. ,,Dat is natuurlijk een gruwel.'' Toch kijkt hij vooruit en wijst op de Uitvindersbuurt, waar 'straks' de eerste sleutels worden uitgereikt. Bovendien gaat dit voorjaar de eerste schop in de grond om de vier 'torentjes' met appartementen te bouwen, pal voor de grote flats in Veldhuizen A. Pas wanneer die klaar zijn, worden de oude flats gesloopt. Woonstede neemt ook woningen af bij projecten als de nieuwbouw van Kernhem-west.

Als men 7 jaar moet wachten op een huis, is er wel degelijk woningnood.

Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 14:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be