![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke staatshervorming streeft u na? | |||
Federaal Belgie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 12,70% |
Confederaal Belgie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,52% |
Unitair Belgie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,94% |
Onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 36,51% |
Groot-Nederland |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,98% |
Anders nl. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,35% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 februari 2009 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2)Heel veel Nederlander kopen een huis (want bouwen is bijna niet meer te doen in Holland), beginnen af te betalen en als het afbetaald is nemen ze er een leefhypotheek op, zodat ze wel nog een huis hebben maar toch niet meer helemaal. 3))Auto's zijn stukken duurder in Nederland dan in België. Het kleinste kind weet dat. Alleen u weet dit niet. 4)Nederland heeft in het algemeen een zeer eentonige huizenbouw voor wat betreft de particuliere woningen. Saai en slaapverwekkend. In België is dat even wat anders. Dat komt omdat hier geen woningnood is en iedereen een beetje bouwt zoals hij er zin in heeft en de huizen stukken goedkoper zijn. De laatste tijd zijn er wel Europese regels en Belgische die de wat 'anarchistische' bouwtendenzen van de Belgen wat in toom probeert te houden. Besluit: bijna niets van wat u allemaal oreert, klopt met de feiten. Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dan ist ineens rustiger op de rest van dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ga eens een keer naar een restaurant. Een eetcafe is voor een snelle en eenvoudige hap. Nederlanders betalen graag wat meer als ze gaan uit eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
|
![]() Citaat:
het probleem ook van het verkeersinfarct dat Vlaanderen is. in Nederland is er nog ruimte genoeg voor woningbouw, ze moeten gewoon steden/dorpen uitbreiden (ruimtelijke ordening beetje soepeler maken). dat van die duurdere auto's kan gerust waar zijn. als ik verkeerd ben, geef ik dat toe (jij langs de andere kant niet over bepaalde zaken ...) denk je dat ik een groot huis heb? ik moet dat niet hebben trouwens en ik heb er het geld niet voor omdat te bouwen/kopen. (mss beetje naast de kwestie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 |
Banneling
|
![]() Neen, u noemt het 'Hollandhaat 'omdat u geen argumenten meer hebt. Indien u me kunt aantonen dat ik fout zit, ja, dan zit ik fout. Maar tot nu toe geeft u geen argumenten, zoals in dit anwoord weer eens. U antwoordt niet, u bent weer aan het janken. U jankt over de Walen, over de Brusselaars, over de 'Belgicisten', en noem maar op. Niet verwonderlijk dat Vlamingen (??) zoals u nooit iets bereiken. U jankt de hele tijd door en dan lonkt u naar uw gebuur om hulp. Besef eens dat ge het zelf moet oplossen. Ons lot ligt in België, niet in Nederland of Holland of waar dan ook. Laat de Hollanders maar hun eigen potje koken. Maar ik zou er toch niet van eten. Hollanders koken zeer slecht.
Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | |
|
![]() Citaat:
de toekomst van Vlaanderen ligt zekers niet meer in België, maar meer met Nederland (als confederatie (iedere deelstaat maakt zijn eigen regels, wetten, ...) of als unitaire staat). Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 februari 2009 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 |
Banneling
|
![]() Ik ga ook in restaurants, maar de laatste tijd niet zoveel. Misschien zo'n 7 keer per jaar. De Nederlandse restaurants kunnen in geen enkel opzicht tippen aan de Belgische, een paar uitgezonderd. Maar, ik geef toe dat de Nederlanders er beter voorstaan op dit punt dan 10 jaar geleden. Nu ,indien men de eetcultuur van een volk wil toetsen, moet men niet zozeer naar de restaurants, maar wel naar eetcafés, wij noemen dat ook bistro's. En daar ziet men of een volk goed eet of niet. En de Belgen eten inderdaad goed, en de Nederlanders stukken minder. Dat is nu eenmaal zo. Het verwondert me tenzeerste dat u dat niet wilt toegeven.
Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
Banneling
|
![]() U weet de halve tijd niet wat u vertelt. Als u komt aandraven met uw stelling dat 'er in Nederland geen woningnood is' (uw eigen woorden), tja, dan is de discussie voor mij beëindigd. Informeer u eens eerst want u vertelt vaak zomaar wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het moment is er niet echt woningnood. Het prijsniveau ligt nog wel hoog, maar dat komt door de hypotheekrenteaftrek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 | |
|
![]() Citaat:
net gekeken, op funda.nl staan meer dan 240.000 huizen te koop. Hoezo woningnood. Laatst gewijzigd door Hollander : 15 februari 2009 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het beeld dat in Nederland een grote woningnood bestaat is overdreven. Slechts twintig procent van de mensen die op de wachtlijst staan voor een huurwoning, heeft echt snel een huis nodig. Dat meldt dagblad AD woensdag op basis van onderzoek door het ministerie van Economische Zaken en brancheorganisatie Aedes. De helft van de mensen op de wachtlijst zou zich hebben ingeschreven om over een paar jaar meer kans te maken op een woning, schrijft de krant. Hierdoor zouden de wachttijden zijn toegenomen. Ook zou dit ertoe hebben geleid dat de mensen die acuut een woning nodig hebben moeilijker een woning kunnen vinden. Meestal is degene die het langst staat ingeschreven het eerst aan de beurt. Zelfs uit deze vergoeilijkende tekst blijkt dat der woningnood is. Men zegt dat 'slechts' 20% van de mensen die een woning nodig hebben er ook dringend een nodig hebben. Dus is er woningnood. Wat is me dat nu. Waarom moeten die Nederlanders altijd proberen dingen onder de mat te vegen. Er is misschien geen zeer grote woningnood, maar er is woningnood in Nederland. 2009 ,,We hebben nu het dieptepunt op de markt bereikt'', geeft Sterkenburg eerlijk toe, kijkend naar de wachtlijst met starters die zo'n zeven jaar moeten wachten op een huis. ,,Dat is natuurlijk een gruwel.'' Toch kijkt hij vooruit en wijst op de Uitvindersbuurt, waar 'straks' de eerste sleutels worden uitgereikt. Bovendien gaat dit voorjaar de eerste schop in de grond om de vier 'torentjes' met appartementen te bouwen, pal voor de grote flats in Veldhuizen A. Pas wanneer die klaar zijn, worden de oude flats gesloopt. Woonstede neemt ook woningen af bij projecten als de nieuwbouw van Kernhem-west. Als men 7 jaar moet wachten op een huis, is er wel degelijk woningnood. Laatst gewijzigd door system : 15 februari 2009 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |