Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 augustus 2010, 12:15   #1641
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Die boevenbende hand zich beter met zn eigen zaken gemoeid. Dat had de bevolking van de gebieden waar zij al plunderend en brandschattend doorheen trokken veel ellende bespaard. Zonder die bende lamzakken en hun leider Onwijze Oranje waren we nu nog deel geweest van een bourgondisch rijk waar het goed leven is, zonder al die calvinisten met hun opgestoken vingertjes.

Een cursusje geschiedenis zou u niet misstaan.
Ja, dat zeg ik ook. En ik zeg wat is. Zeker weten.
Oud 14 augustus 2010, 12:20   #1642
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U lijkt me zo de zendeling die in de vorige eeuw het binnenland van Het Land van Smaragd ging verkennen met paard en ezel. Ezel beladen met vrachten bijbels, vertaald in de inheemse taal om het woord van 'de Here' te verkondigen.
Wel, dan zullen inlanders kennis gemaakt hebben met een tekst waar jij als ultramontaanse en contrareformatorische Kempense pastoor heel weinig over weet. Rome is voor het lezen van de Bijbel steeds uitermate terughoudend geweest. De schapen hadden wel eens kunnen nadenken en zich bepaalde onrustwekkende vragen stellen.
Oud 14 augustus 2010, 12:29   #1643
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Geuzen waren barbaarse schoften. Zowel de watergeuzen als de bosgeuzen. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan.
Alle verzetshelden zijn barbaarse schoften, maar dat is een detail in het licht van de geschiedenis. Dat ze het noorden hebben kunnen bevrijden, is een ongelooflijk geluk dat we aan hen te danken te hebben. Dat ze het zuiden niet hebben kunnen bevrijden, daar ligt de kiem van al het ongeluk dat sindsdien over de zuidelijke Nederlanden gekomen is, de Belgische catastrofe incluis.
Oud 14 augustus 2010, 12:29   #1644
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die boevenbende hand zich beter met zn eigen zaken gemoeid. Dat had de bevolking van de gebieden waar zij al plunderend en brandschattend doorheen trokken veel ellende bespaard. Zonder die bende lamzakken en hun leider Onwijze Oranje waren we nu nog deel geweest van een bourgondisch rijk waar het goed leven is, zonder al die calvinisten met hun opgestoken vingertjes.

Een cursusje geschiedenis zou u niet misstaan.
U bent Systemmeke aan het spelen, of u bent goed gek.
Oud 14 augustus 2010, 12:30   #1645
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, dat zeg ik ook. En ik zeg wat is. Zeker weten.
U bent "Punt uit" nog vergeten.
Oud 14 augustus 2010, 12:31   #1646
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik foutief gebruik maak van de termen Belg of Vlaming hoor ik dat graag. Ik probeer ook nauwkeurig de termen Franstalig en Waal te gebruiken.

Bewust gebruik van Belgicist en/of Belziek is mij vreemd, dus de hypocrisie die je erin ziet ontgaat me.
"Belziek" is meer "Schaduw-terminologie".

De man zou beter verhuizen, want een vlaming is hij wellicht nooit geweest.
Henri1 is offline  
Oud 14 augustus 2010, 12:32   #1647
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk het is heel simpel. Als men de Nederlandse soldaten in Urusgan kon vinden in 'Kamp Holland', dan moet men achteraf niet komen lamenteren dat men Nederlanders gelijk indentificeert met Hollanders.
Als men zijn eigen leger zo al noemt zit het er in ieder geval diep in.
Henri1 is offline  
Oud 14 augustus 2010, 12:32   #1648
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, dan zullen inlanders kennis gemaakt hebben met een tekst waar jij als ultramontaanse en contrareformatorische Kempense pastoor heel weinig over weet. Rome is voor het lezen van de Bijbel steeds uitermate terughoudend geweest. De schapen hadden wel eens kunnen nadenken en zich bepaalde onrustwekkende vragen stellen.
Ook dat is een misvatting. U bent ons weer blaasjes aan het wijsmaken. Die zogenaamde 'vrijheid van denken van de calvinisten' heeft nooit bestaan. Om zich nog een glimp te kunnen voorstellen van hoe het calvinisme uit de 19de eeuw en vroeger zich manifesteerde, moet men gaat wandelen in de huidige 'Bijbelbelt' met zijn zwartekousenkerken. En dan moet men zich deze calvinistische orthodoxie van de huidige bijbelbelt in de kwadraat inbeelden.

Niks te vrijheid van denken en niks te vragen stellen. Uniform en dwangmatig calvinistisch denken ja. Dit alles geschraagd op en door een zeer rigide sociale controle van de calvinistische gemeenschap. Neem dat maar van me aan.

Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2010 om 12:39.
system is offline  
Oud 14 augustus 2010, 12:38   #1649
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U bent Systemmeke aan het spelen, of u bent goed gek.
U mag dat denken, want het is nog immer een vrij land. Ondanks uw fundamentalistische bedelaarsbende, zou ik willen toevoegen. Want zo nauw namen deze lieden het niet met de vrijheid, dat is een misvatting.
Niks te vrijheid van denken en niks te vragen stellen.

Laatst gewijzigd door Hollander : 14 augustus 2010 om 12:38.
Hollander is offline  
Oud 14 augustus 2010, 12:53   #1650
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om zich nog een glimp te kunnen voorstellen van hoe het calvinisme uit de 19de eeuw en vroeger zich manifesteerde, moet men gaat wandelen in de huidige 'Bijbelbelt' met zijn zwartekousenkerken.
Ik kom daar af en toe. Wat is daar dan precies fout volgens u? Of bent alweer enkele eeuwen geleden aan het leven?
Oud 14 augustus 2010, 12:54   #1651
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Schaf dat kindergeld* toch af en voorzie een grotere belastingsaftrek per kind. Bijkomende compensaties kunnen dan door de gemeenschappen worden gegeven onder de vorm van studietoelagen.
* kunnen ze tegelijk de geldverslindende dienst die het huidig kindergeld moet beheren opdoeken.
Ik vind dat kinderen die de goesting, het geduld, de moed, de volharding en het uithoudingsvermogen opbrengen om het in dit land en in het gezelschap van de daarin verblijvende landgenoten en buitenlanders heelhuids tot meerderjarige te schoppen gerust mogen worden beloond met een spaarboekje waar toch al een klein sommetje op staat te blinken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 augustus 2010 om 13:06.
djimi is offline  
Oud 14 augustus 2010, 12:55   #1652
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag dat denken, want het is nog immer een vrij land. Ondanks uw fundamentalistische bedelaarsbende, zou ik willen toevoegen. Want zo nauw namen deze lieden het niet met de vrijheid, dat is een misvatting.
Niks te vrijheid van denken en niks te vragen stellen.
Alle verzetshelden waren schoften. Zeker om een schofterig regime als de Spaanse bezetters te bevechten, kon je moeilijk anders dan doortastende methodes gebruiken. Maar wij - vooral u - leeft nu van de vruchten van hun strijd en geen kat die nog maalt over schoonheidsfoutjes. Maar u had waarschijnlijk liever een Groot-België gehad van Frans-Vlaanderen tot de Dollard.
Oud 14 augustus 2010, 13:31   #1653
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Alle verzetshelden waren schoften. Zeker om een schofterig regime als de Spaanse bezetters te bevechten, kon je moeilijk anders dan doortastende methodes gebruiken. Maar wij - vooral u - leeft nu van de vruchten van hun strijd en geen kat die nog maalt over schoonheidsfoutjes. Maar u had waarschijnlijk liever een Groot-België gehad van Frans-Vlaanderen tot de Dollard.
U maakt er een grapje van. Uw voorvaderen zouden zich hoogst waarschijnlijk omdraaien als ze u zo bezig zouden zien met uw hollandse vlag. Net alsof ze zich voor niets van de calvinistische Hollanders ofte Nederlanders hebben bevrijd. Maar een echte Belg bent u nooit geworden, meer een wannabe Ollander.

Maar voor u staat de verhuiswagen al klaar. Vanuit Den Haag is uw strandhut in Scheveningen alvast makkelijk bereikbaar.
Hollander is offline  
Oud 14 augustus 2010, 13:32   #1654
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dat is een misvatting. U bent ons weer blaasjes aan het wijsmaken. Die zogenaamde 'vrijheid van denken van de calvinisten' heeft nooit bestaan. Om zich nog een glimp te kunnen voorstellen van hoe het calvinisme uit de 19de eeuw en vroeger zich manifesteerde, moet men gaat wandelen in de huidige 'Bijbelbelt' met zijn zwartekousenkerken. En dan moet men zich deze calvinistische orthodoxie van de huidige bijbelbelt in de kwadraat inbeelden.

Niks te vrijheid van denken en niks te vragen stellen. Uniform en dwangmatig calvinistisch denken ja. Dit alles geschraagd op en door een zeer rigide sociale controle van de calvinistische gemeenschap. Neem dat maar van me aan.
Systeempje, je bent onwetend op dit punt. Laten we hier geen theologische discussie aanhouden. Maar toch dit: neem de pen (of het toetsenbord) en maak voor jezelf eens een lijstje van de dogma's in het katholicisme. Informeer jezelf daarna omtrent de dogma's in de hervormde en gereformeerde kerken. Doe mij dan ook een persoonlijk genoegen en informeer jezelf omtrent de dogma's in het israëlitisch geloof. En verder zou je over dat onderwerp best zwijgen.

Laatst gewijzigd door quercus : 14 augustus 2010 om 13:35.
quercus is offline  
Oud 14 augustus 2010, 13:35   #1655
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U maakt er een grapje van. Uw voorvaderen zouden zich hoogst waarschijnlijk omdraaien als ze u zo bezig zouden zien met uw hollandse vlag. Net alsof ze zich voor niets van de calvinistische Hollanders ofte Nederlanders hebben bevrijd. Maar een echte Belg bent u nooit geworden, meer een wannabe Ollander.

Maar voor u staat de verhuiswagen al klaar. Vanuit Den Haag is uw strandhut in Scheveningen alvast makkelijk bereikbaar.
Nogal wat van mijn voorvaderen waren Bosgeuzen. Is dat voldoende om al van mijn strandhut te mogen dromen?

djimi is offline  
Oud 14 augustus 2010, 13:38   #1656
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nogal wat van mijn voorvaderen waren Bosgeuzen. Is dat voldoende om al van mijn strandhut te mogen dromen?
Een strandhut lijkt me voor u het hoogst haalbare. Een baronnentitel kunt u waarschijnlijk wel vergeten.
Hollander is offline  
Oud 14 augustus 2010, 13:46   #1657
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een strandhut lijkt me voor u het hoogst haalbare. Een baronnentitel kunt u waarschijnlijk wel vergeten.
In een baronnen-titel kan ik niet voor eventueel voorkomende te felle zon gaan schuilen, hé.

Met zo'n strandhut ben ik al héél tevreden.

Een caravan + klein autootje zie ik ook nog wel zitten.

djimi is offline  
Oud 14 augustus 2010, 14:01   #1658
Hollander

Standaard

Citaat:
In een baronnen-titel kan ik niet voor eventueel voorkomende te felle zon gaan schuilen, hé.

Met zo'n strandhut ben ik al héél tevreden.

Mocht ik ooit tot Censor van Belgica Major worden benoemd dan zal ik een goed woordje voor je doen.
Hollander is offline  
Oud 14 augustus 2010, 14:10   #1659
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als het water binnenkort begint te stijgen, zult ge maar wat blij zijn dat ge hier boven de 60 meter terecht kunt, in het zuidelijk deel van uw vaderland.
Oud 14 augustus 2010, 14:11   #1660
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil daar graag een broodje kroket bij. Uit de muur als het kan.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 augustus 2010 om 14:12.
E. Gidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be