![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
1. De federale overheid moet borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
2. De gewesten moeten borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het regeerakkoord staat daar niet boven. Des te creatiever de regering moet zijn om aan het voorgaande te voldoen, des te meer zullen de coalitiepartners de arm van de tjeven omwringen.
![]() |
![]() |
#1642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is dergelijk plan B vanuit politiek standpunt bekeken electoraal dynamiet. Zeker wanneer het zo ver gaat dat publiek geld (dus de belastingbetaler) rechtstreeks (uit de begroting) of onrechtstreeks (uit de opbrengst van een beursgang van Belfius) hiervoor wordt aangewend. Ik denk dat de modale N-VA- en OVLD-kiezer zich hiervan terdege bewust is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Belfius moet verkocht worden, om de staatsschuld te helpen dempen. Dat weegt zwaarder door op de regeringstafel, en belfius is niet privatiseerbaar met een onopgelost arco dossier om hun hals. Dus kan Peeters zijn coalitiepartners bij de les houden, en zijn verhaaltje van pacta sunt servanda bovenhalen. Van Overtveldt mag het dan nog oplossen ook ! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dus gewoon benieuwd hoe er zal gereageerd worden door niet-Arco aandeelhouders die destijds hun aandelen rechtstreeks op de beurs kochten. Je kunt er niet omheen, die mensen hebben een zeer sterk punt. Dat Belfius zou moeten opdraaien voor een schadevergoeding, daar heb ik zo een beetje mijn twijfels over. Vooreerst het was Arco die besloten had het geld van hun coöperanten in Dexia te beleggen. Arco is ondertussen geliquideerd. Het geldelijk liquidatieresultaat is een peulschil. Tot wie hoort men zich prioritair te wenden? Het was niet Belfius die de Dexia-aandelen verkocht, Belfius bestond gewoon nog niet. Is Belfius de echte rechtsopvolger van Dexia? Ik zou eerder denken dat men zich hoort te wenden tot de nog bestaande Dexia-restbank (bad bank). Tenslotte mogen we ook niet vergeten dat indien ze pogen het geld te recupereren uit de beursgang van Belfius dat er nog iets anders om de hoek komt kijken. Het aandelenkapitaal van Belfius is helemaal in handen van de federale overheid en behoort als dusdanig toe aan de belastingbetaler. Ik denk niet dat de Europese instanties akkoord zullen gaan dat de opbrengst van de IPO naar de Arco-coöperanten zou gedirigeerd worden. Ik heb persoonlijk helemaal geen reden om er "echt niet gerust" in te zijn. Ik heb nooit in Dexia-aandelen belegd. Laatst gewijzigd door quercus : 16 juni 2017 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb toch niet den indruk dat jvo veel acw trekjes heeft. Dat hij, en zijn partij, de keuze zullen hebben om het regeerakkoord uit te voeren, ofwel om een regeringskrisis uit te lokken, zal wel een feit zijn. Maar wat voor nieuwswaarde heeft dit ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit het daar trouwens, naar wie is dat geld eigenlijk gegaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op ze zijn ertoe in staat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme Arco-fraude slachtoffers.
Ze gaan nooit of nooit één € zien. En dat terwijl het ACW hen in hun gezicht uitlacht.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 juni 2017 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de cijfers zo niet meer in mijn hoofd, maar als ik me nog herinner wat bij het beëindigen van de liquidatie daaromtrent in De Tijd verscheen zou van het liquidatie-overschot van X-miljoen Euro een groot gedeelte moeten gaan naar Belfius omdat die nog een uitstaande vordering had op Arco en als een bevoorrecht schuldeiser werd beschouwd. Er was in ieder geval bijlange niet genoeg over om de coöperanten te vergoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vertrouw op de dieven van het ACW. En ze zijn christelijk zenne.
Vergis je vooral niet.
![]() |
#1652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hadden toen allemaal van hun vorderingen kunnen afstand toen ten voordele van de Arco aandeelhouders. Maar plots was dat geld weg. Weggetoverd in de boekhouding als het ware. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer het maar te rationaliseren, desnoods tot de schadevergoeding op de rekening van die arco-sullen staat. Zal geen enkel verschil maken. Dit gaat om een politiek akkoord onder partijen, dat primeert boven logica, ethiek en economische realiteit. Mijn enige interesse in dit hele dossier (was zo vanaf het begin trouwens) is de gelaatsuitdrukking mogen aanschouwen als N-VA als regeringspartij mee deze deal mag sluiten en dat cvp volkje + wat andere onnozele halzen hun 40% mag terug geven vanuit de staatsruif. Daar zit ik op te wachten ! ![]() Hoe Van Overtveldt dat gaat mogen uitleggen, hoe peter dedecker zich in schaamte gaat afwenden, hoe BDW zich in bochten gaat moeten wringen. Daar doen we het toch voor ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets essentieels, maar dat nogal wat boy-scouts niet willen begrijpen of hypocriet willen negeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik weet is er één forumreglement, en dat is hetzelfde voor mij, voor jou en voor iedereen. Als je met dat reglement niet kunt leven : leef dan met de gevolgen ervan. Je ondertekende het bij je registratie, moest je daaraan twijfelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik was jarenlang lid van de CM. Hetzelfde als het ACW.
En toen was er het Zon en Zee en Hengelhoef schandaal. Kaartje gestuurd om lidmaatschap op te zeggen.
![]() |
#1658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dan werkelijk die riskante stap zouden zetten om inderdaad belastinggeld (rechtstreeks uit budget of onrechtsreeks uit de Belfius IPO) naar de Arco-zogenaamde-spaarders toe te schuiven dan kan ik slechts hopen dat ze daar op hun beurt keiharde voorwaarden aan vastknopen: serieuze vermindering van de vennootschapsbelasting en een belastingregime op aandelenbeleggingen die niet ontmoedigt. Wat dat laatste betreft zou ik kunnen leven met een meerwaardebelasting van 15% op voorwaarde dat ook de roerende voorheffing wordt teruggebracht tot 15 % en dat de minwaarden fiscaal kunnen ingebracht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dan werkelijk die riskante stap zouden zetten om inderdaad belastinggeld (rechtstreeks uit budget of onrechtstreeks uit de Belfius IPO) naar de Arco-zogenaamde-spaarders toe te schuiven dan kan ik slechts hopen dat ze daar op hun beurt keiharde voorwaarden aan vastknopen: serieuze vermindering van de vennootschapsbelasting en een belastingregime op aandelenbeleggingen die niet ontmoedigt. Wat dat laatste betreft zou ik kunnen leven met een meerwaardebelasting van 15% op voorwaarde dat ook de roerende voorheffing wordt teruggebracht tot 15 % en dat de minwaarden fiscaal kunnen ingebracht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |