Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2015, 00:54   #1641
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Een zweem van Franse arrogantie is jou niet vreemd, zo te zien.
Het staat goed als grote Française de in jullie ogen kleine Vlaming de les te spellen. (sic)
Argumentum ad hominem…..
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 01:09   #1642
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Snel voorwaarts kunnen we slechts vaststellen dat die zogezegde grote natie evenals de noordelijker gelegen kleine natie vazalstaten van de VS geworden zijn. Dat werd bijvoorbeeld mooi geïllustreerd door het tegenhouden van het presidentieel vliegtuig van Bolivia op bevel van de VS, zogezegd omdat Snowden aan boord zou zijn. Ik heb de uitzending gehoord (mooi voorbeeld van echte persvrijheid waar Europa nog een puntje aan kan zuigen) waarbij de betrokken Europese ambassadeurs uitleg konden komen geven over hun illegale daad. Werkelijk pathetische bedoening waarbij ze elkaar tegen spraken en vooral niet durfden te erkennen dat hun illegale actie op vraag van de VS gebeurde (terwijl dat overduidelijk was) en liever zelf een belachelijk figuur sloegen.

De "grande nation"...laat me niet lachen. Daar blijft niets meer van over. Behalve af en toe een omhooggevallen Sarkosietje die Libië mag platbombarderen, natuurlijk met de VS 'leading from behind'. Europese sukkels. Ze zullen de laatste kolonie blijken te zijn. Zo'n potentieel verkwanseld.
Het eigenaardige daarbij is dat onze vrienden in de US vinden dat ze véél te weinig vat kunnen krijgen op hun "eigengereide" Franse bondgenoten…..

Ach, elke beoordeling der internationale politiek is volkomen afhankelijk van de stelling die men inneemt ter observatie, en van persoonlijke vooringenomenheden : wat voor u verwerpelijk is, is voor een ander juist goed. En vermits niemand de wijsheid in pacht heeft, tja...
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 08:35   #1643
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Argumentum ad hominem…..
Dat zie ik nergens. Tenzij dat je je er zelf n herkent.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 3 september 2015 om 08:36.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 12:59   #1644
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het eigenaardige daarbij is dat onze vrienden in de US vinden dat ze véél te weinig vat kunnen krijgen op hun "eigengereide" Franse bondgenoten…..

Ach, elke beoordeling der internationale politiek is volkomen afhankelijk van de stelling die men inneemt ter observatie, en van persoonlijke vooringenomenheden : wat voor u verwerpelijk is, is voor een ander juist goed. En vermits niemand de wijsheid in pacht heeft, tja...
Heb je het over geen vat krijgen of over onbetrouwbaar zijn???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 13:05   #1645
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als zij dat kunnen...

Maar ja, Frans Vlaanderen vormt dan ook de meerderheid van de Fransen in Frankrijk; het zal zeker zijn dat ze het daarom nu kunnen...

Vergelijk met elkaar wat te vergelijken valt; Frankrijk heeft genoeg zijn best gedaan om met wetten en verboden de Vlaamse taal in dat deel van Frankrijk uit te roeien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 15:37   #1646
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wij zijn met een bevriend koppel eens verse zeevruchten gaan eten in

"La Marie Galante" in Audresselles,dus volop aan de Opaalkust.

De zeevruchten waren lekker en vers ,
maar het slaperige dorpje ,het onverzorgde strand en het restaurant gaven mij toch maar een indruk van de jaren 50.
De moment om daar te investeren als het al niet te laat is. Rijke Britten kopen alles op langs de kust.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 15:57   #1647
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men ver genoeg teruggaat in de tijd blijkt steeds dat een bepaald gebied altijd wel door iemand op iemand anders werd veroverd, nietwaar. U neemt nu voor uw eigen gelijk het graafschap Vlaanderen als norm, maar bekijkt u eventjes van wie of wat de eerste Vlaamse graven de gouwen “inpikten” die nadien lost-vast deel uitmaakten van hun graafschap….
O neen, ik neem het graafschap niet als norm. Wel moet ik - net als u, tenzij u de historische waarheid geweld wil aandoen - nu eenmaal erkennen dat een deel van het graafschap door Lodewijk XIV werd veroverd. Een deel van Vlaanderen waar de meerderheid tot in de 19e eeuw Nederlands is blijven spreken. Ondanks uw boute stelling heeft dat gebied, vooral op platteland, wel haar Vlaams karakter weten te behouden, ook al is de taal er nu zo goed als verdwenen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 15:59   #1648
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, in onze geschiedenis hebben wij, zoals elke andere grote natie, inderdaad enkele forse nederlagen geleden, en wij hebben helemaal geen schrik om daar aan herinnerd te worden, wel integendeel : what didn’t kill us made us stronger.

Ook la bataille de Courtrai (1302) is daar een goed voorbeeld van : amper twee jaar later werden de Vlamingen in de pan gehakt
hetgeen op 23 juni 1305 resulteerde in le Traité d’Athis waarbij de Vlamingen onder andere enkele steden aan Frankrijk moesten afstaan, waaronder Lille en Douai.
Amper twee jaar? Voor een grootmacht als het toenmalige Frankrijk is dat wel heel lang.
Oud 3 september 2015, 15:59   #1649
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O neen, ik neem het graafschap niet als norm. Wel moet ik - net als u, tenzij u de historische waarheid geweld wil aandoen - nu eenmaal erkennen dat een deel van het graafschap door Lodewijk XIV werd veroverd. Een deel van Vlaanderen waar de meerderheid tot in de 19e eeuw Nederlands is blijven spreken. Ondanks uw boute stelling heeft dat gebied, vooral op platteland, wel haar Vlaams karakter weten te behouden, ook al is de taal er nu zo goed als verdwenen.
De leeuwen wapperen er nog wel altijd.
Oud 3 september 2015, 16:24   #1650
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De moment om daar te investeren als het al niet te laat is. Rijke Britten kopen alles op langs de kust.
Jij toch ook (als het nog kan?)! Weg van die 'Vlaamse' kust.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 17:39   #1651
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Jij toch ook (als het nog kan?)! Weg van die 'Vlaamse' kust.
De Belgische kust is echt mijn ding niet Tot een paar jaar terug was ik er zelfs op geen twintig jaar nog geweest. Zo op een zaterdag één of twee keer op een jaar vind ik de Côte d'Opale wel goed. Maar het gebeurd ook dat ik er in geen twee of drie jaar ga.
Oud 3 september 2015, 17:52   #1652
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Belgische kust is echt mijn ding niet Tot een paar jaar terug was ik er zelfs op geen twintig jaar nog geweest. Zo op een zaterdag één of twee keer op een jaar vind ik de Côte d'Opale wel goed. Maar het gebeurd ook dat ik er in geen twee of drie jaar ga.
De opaalkust is heel mooi, er is nog ruimte en rust en de totale verloedering die de vlaamse kust uitstraalt heeft er nog niet toegeslagen. Geen hoogbouw, geen dijk vol winkels om brolkleren aan 10 euro forfaitair te verkopen, geen gesjacher enz enz.
Maar lang kan ik er ook niet blijven. (het is echt wel heeeeeel kalm...)

De nederlandse kust is op sommige plaatsen ook echt goed voor wie een eenvoudig dagje kust wil zonder veel zever. Streek rond Breskens zijn nog veel rustige plaatsen te vinden. En wat opvalt is dat er bijzonder veel vlamingen die weg gevonden hebben.

Aan onze eigen kust beperk ik het tot De Haan, wat echt een pareltje is maar wel heel klein.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 18:21   #1653
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De opaalkust is heel mooi, er is nog ruimte en rust en de totale verloedering die de vlaamse kust uitstraalt heeft er nog niet toegeslagen. Geen hoogbouw, geen dijk vol winkels om brolkleren aan 10 euro forfaitair te verkopen, geen gesjacher enz enz.
Maar lang kan ik er ook niet blijven. (het is echt wel heeeeeel kalm...)

De nederlandse kust is op sommige plaatsen ook echt goed voor wie een eenvoudig dagje kust wil zonder veel zever. Streek rond Breskens zijn nog veel rustige plaatsen te vinden. En wat opvalt is dat er bijzonder veel vlamingen die weg gevonden hebben.

Aan onze eigen kust beperk ik het tot De Haan, wat echt een pareltje is maar wel heel klein.
Zeeland is schitterend: rust, niet als sardines in een blik, brede stranden, mooie duinen en vooral niet vuil.
Oud 3 september 2015, 18:31   #1654
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeeland is schitterend: rust, niet als sardines in een blik, brede stranden, mooie duinen en vooral niet vuil.
Het is een beetje te Hollands, te clean en een beetje saai. En het eten is natuurlijk een ramp en duur op de koop te.
Oud 3 september 2015, 18:48   #1655
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, eigenlijk ben ik er als belg een beetje jaloers op dat zij nog zulk een mooie en al bij al ongerepte kuststreek hebben.
Wij offerden die op ter meerdere eer en glorie van de immo sector die er een reservaat van maakten voor goed bemiddelde gepensioneerden die bereid zijn idiote prijzen te betalen.
Al die kapsones... Dat zie je veel minder in zeeland, en de opaalkust.

We fucked up, big time.
Oud 3 september 2015, 18:55   #1656
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een beetje te Hollands, te clean en een beetje saai. En het eten is natuurlijk een ramp en duur op de koop te.
Dat zou ik toch relativeren. Het vergt wat zoekwerk, maar in zeeland zijn best wel wat goede restaurants te vinden waar je heel lekkere vis kunt eten. Laat ons eerlijk zijn : aan de belgische kust is er ook veeel meer rommel te koop dan kwaliteit.
Het verschil is dat zeeland er in pakweg 10 jaar veel beter op is geworden, en wij zijn blijven stilstaan. (de specialiteit van de vlaamse kust : "wat goed is, blijven doen tot het vanzelf doodvalt " )
Oud 3 september 2015, 20:44   #1657
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs meer dan in Belgisch-Vlaanderen.
Oud 3 september 2015, 21:06   #1658
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zelfs meer dan in Belgisch-Vlaanderen.
Dat is zeker waar. In veel dorpen in frans vlaanderen is de leeuw nog zeer zichtbaar in het straatbeeld.
Oud 4 september 2015, 07:18   #1659
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. zo wat ? mijnen leeuw wappert ook altijd ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 07:40   #1660
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. zo wat ? mijnen leeuw wappert ook altijd ..
En da's dan uw 6310ste post
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be