![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#16641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem me eens 5 Nederlandse dingen waar u als volk trots op bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In plaats van hier in schoolmeesterachtige stijl vraagjes te stellen zou je er beter aan doen eerst even in uw Waalse verkrotte regio rond te neuzen. Daarbij kunt je misschien eventjes de vraag stellen omtrent 5 dingen waar Wallonië zo trots over mag zijn. "La langue française" telt alvast niet mee, want alle talen zijn evenwaardig. Bovendien hebben jullie die niet uitgevonden maar geïmporteerd uit de regio "Isle de France".
![]() |
#16643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) de Afsluitdijk, het Delta-plan, de Polders 2) De Stijl 3) de Beweging ter Bevordering der Illegale Wetenschap 4) de Ontdekking van de Hemel 5) de ontzettend leuke, zij het niet uitzonderlijk welluidende Nederlandse taal 6) Hollandse Nieuwe 7) de mooiste tulpenvelden ter wereld 8) meisjes die niet op hun bek zijn gevallen 9) karnemelk en kaas De volgorde is uiteraard niet dwingend, en ook deze typerende pragmatische flexibiliteit bevalt mij best.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16644 |
Minister-President
|
![]() Waarom zou Sarkozy een deel van zijn land bij Nederland laten aansluiten? Een geluk dat ik Brabander ben en dus niks te maken heb met dat Vlaams gedoe !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16645 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je een Brabander uit Vlaams-Brabant of Antwerpen bent, ben je Vlaming. Als je een Brabander uit Noord-Brabant bent, ben je Nederlander.
![]() |
![]() |
#16646 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16647 |
Minister-President
|
![]() Een Brabander Vlaming? Sinds wanneer dat? Sinds het orakel van de Heilige Dikke ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik stelde de vraag aan echte Nederlander namens Spinoza. Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 oktober 2011 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16649 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Artikel 5 , eerste alinea zegt: Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 28 oktober 2011 om 19:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of een Waal mij als een wannabee Nederlander, een Grootnederlander, een Orangist, een Lagelander, een Dietslander, een Flamingant of wat dan ook bestempelt, dat raakt mijn kouwe kleren niet. Net zoals jij hautain de vraag stelt over welke 5 dingen Nederland dan wel trots mag zijn, stel ik jou dezelfde vraag over Wallonië. Jij stelde de vraag aan een echte Nederlander, ik stel de vraag aan een echte Waal. Allez vite, accouche! Pousse ta charrette pépé!
![]() |
#16652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik aan die grondwet verwerp (met de grootste minachting) is het grendelaspect. M.a.w. de bijzondere meerderheden, de belangenconflicten, de alarmbelprocedures en andere voetangels die voor gevolg hebben dat in deze koekoeksstaat de francofone minderheid ten eeuwigen dage kan beletten dat Vlaanderen binnen la Belgique zijn eigen beleid kan voeren zonder bemoeienissen van die francofonie.
![]() |
#16653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2011 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16654 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanzelfsprekend. En waarom niet? De Vlamingen kunnen hun inspraak in Brussel dan op een onrechtstreekse manier blijven afdwingen, nl. via de meerderheid op federaal nivau.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16655 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16656 |
Banneling
|
![]() Dat zal wel. U maakt het zich wel gemakkelijk. U vergeet echter dat de democratie (én demografie) in Brussel is wat ze is. En de laatste verkiezingen stemden slechts... een goeie 50.000 (!) Vlamingen nog op Vlaamse lijsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16657 |
Minister-President
|
![]() En wanneer hebben de Vlamingen hun meerderheid ooit gebruikt om dingen gedaan te krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16658 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus we moeten in België alles bij het oude laten enkel en alleen omwille van 50.000 kiezers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16659 |
Banneling
|
![]() Zeg dan meteen dat ge Brussel opgeeft voor de Vlamingen. Dat is alles duidelijk. Maar tot nader order is Brussel nog altijd de hoofdstad van de Vlamingen. Vergeten?
Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2011 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16660 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uit de mond van iemand die de huidige akkoorden, waarbij de Nederlandstaligen in Brussel ook mét een grendelwet politiek helemaal doodgeknepen worden, hier op dit forum totterdood verdedigt, klinkt jouw bezorgdheid niet echt oprecht, moet ik zeggen. Ik denk dan ook dat het er jou eerder om te doen is het ondemocratische Belgische systeem in stand te houden eerder dan dat je ineens bezorgd bent over de vertegenwoordiging van de Nederlandstaligen in Brussel.
Laatst gewijzigd door SDG : 29 oktober 2011 om 11:28. |
![]() |
![]() |