Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2022, 20:09   #16801
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Alle sancties die de EU kon nemen zijn ook genomen, welke sancties kunnen ze nu nog nemen ? De Russen hebben niets meer te verliezen, dus kunnen ze vol doorgaan in Oekraïne en dat zullen ze ook doen.

De verwachting is dat Charkov er zo zal uitzien zoals Ieper na de eerste wereldoorlog.
Welnee Max, we zitten nog altijd niet in de volledige toepassing van een totale block-out uit het Swift systeem. Nu is het nog selectief, maar enkel wie blind is of het wil zijn ziet niet dat in 24u een flink deel van de wereld dat tot hiertoe neutraal bleef nu ondubbelzinnig tegen Rusland's agressie pleit. En mét maatregelen, ook al kosten die gevolgschade.

Putin is te ver gegaan, hij heeft dit totaal verkeerd ingeschat zowel richting Ukraïne als op vlak van de slaafsheid van de rest van de wereld om dit te laten gebeuren.

Zelensky vs Putin is nu al een dikke & zuivere 1-0

En ik denk niet dat de komende moordpartijen in Kiev daar veel verandering in kunnen brengen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 20:12   #16802
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Soldaten vechten niet gratis noch de diesel noch de raketten noch de boterhammen voor onderweg

Trouwens uw poulain blijft zeggen dat er geen burgertjes pijn gedaan zullen worden
Reden te meer dat de Russen heel snel naar heel zware middelen zullen grijpen om de situatie te keren. Zijn die in Brussel nu eigenlijk zo dwaas dat ze dat niet zien ?

Heel raar ook hoe dat nationalisten en rechts nu plots massaal gaan collaboreren met De Croo, Van Der Leyen en co. Is ook wel genoteerd dit.

Ik blijf sowieso het westerse liberaal-democratische systeem verwerpen tot mijn allerlaatste dag ! Nooit, maar dan ook nooit zal ik aan de kant staan van liberalen !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 20:12   #16803
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zware sancties waren zeker te verwachten, maar op een gegeven ogenblik moet je wel stoppen met escaleren. De veiligheid van het eigen volk dient altijd voor te gaan. De Rus alsmaar meer op stang jagen is niet in het belang van het eigen volk.
NOOIT MEER DEALS maken met krankzinnige dictators

https://en.wikipedia.org/wiki/Munich_Agreement

Toen dacht men ook de vrede gered te hebben
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 20:15   #16804
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Reden te meer dat de Russen heel snel naar heel zware middelen zullen grijpen om de situatie te keren. Zijn die in Brussel nu eigenlijk zo dwaas dat ze dat niet zien ?

Heel raar ook hoe dat nationalisten en rechts nu plots massaal gaan collaboreren met De Croo, Van Der Leyen en co. Is ook wel genoteerd dit.

Ik blijf sowieso het westerse liberaal-democratische systeem verwerpen tot mijn allerlaatste dag ! Nooit, maar dan ook nooit zal ik aan de kant staan van liberalen !
Niet iedereen in Rusland wil zelfmoord plegen om zijn mannelijkheid te bewijzen...
U verwerpt wal u wil, tot mijn levenseinde ga ik dictatoriale bullies verwensen naar de hel
Oud 1 maart 2022, 20:18   #16805
edwinp
Banneling

Standaard

FIFA
UEFA
IAF
duizenden NGO bedrijven, allen hebben ze de Russen buiten gezwierd, heeft lang geduurd gezien de drugs die ze (minderjarige) atleten al jaren hebben toegediend

Alles aan dit regime schreeuwt onrecht en roept walging op
Oud 1 maart 2022, 20:23   #16806
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FIFA
UEFA
IAF
duizenden NGO bedrijven, allen hebben ze de Russen buiten gezwierd, heeft lang geduurd gezien de drugs die ze (minderjarige) atleten al jaren hebben toegediend

Alles aan dit regime schreeuwt onrecht en roept walging op
Is dat een argument?
Je 'allen' zijn dezelfde: ontvangers van andermans afgepakt geld / goedkoop spaargeld. Die doen wat hun sponsors willen dat ze doen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 20:24   #16807
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NOOIT MEER DEALS maken met krankzinnige dictators

https://en.wikipedia.org/wiki/Munich_Agreement

Toen dacht men ook de vrede gered te hebben
Hoe krankzinnig was/is de virus epidemie "afhandeling" geweest?.
En daar deden quasi alle overheden volop aan mee. Wereldwijde maatschappelijke terreur en economische sabotage. Zoek het verschil met oorlog.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 20:27   #16808
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Vergeet ook niet het belang van China. China heeft de financiële slagkracht om serieus wat financiële steun te verlenen aan Moskou. Voordeel voor hen is dat Moskou zeer afhankelijk gaat worden van China. Het zou mij verwonderen moest Poetin en Xi begin februari niet gesproken hebben over de gevolgen van een inval in Oekraïne.

Wat ook zeker is dat Peking niet zit te wachten op een pro westers regime die de macht zou overnemen in Moskou...

Het liefst had ik gezien dat er een gezamenlijke actie geweest was van China en Rusland op dezelfde dag. China tegen Taiwan en Rusland tegen Oekraïne.
Maar door dat Oekraïne zich steeds meer aan het bewapenen was, was er wellicht meer tijdsdruk. China kan zich permitteren om te wachten omdat het militair elk jaar wat sterker wordt.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 maart 2022 om 20:27.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 20:32   #16809
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet ook niet het belang van China. China heeft de financiële slagkracht om serieus wat financiële steun te verlenen aan Moskou. Voordeel voor hen is dat Moskou zeer afhankelijk gaat worden van China. Het zou mij verwonderen moest Poetin en Xi begin februari niet gesproken hebben over de gevolgen van een inval in Oekraïne.

Wat ook zeker is dat Peking niet zit te wachten op een pro westers regime die de macht zou overnemen in Moskou...

Het liefst had ik gezien dat er een gezamenlijke actie geweest was van China en Rusland op dezelfde dag. China tegen Taiwan en Rusland tegen Oekraïne.
Maar door dat Oekraïne zich steeds meer aan het bewapenen was, was er wellicht meer tijdsdruk.
China kan zich permitteren om te wachten omdat het militair elk jaar wat sterker wordt.

zum kotzen, hiet houdt het op voor mij trololo, een neonazi die excommies wil aanmoedigen om ten strijde te gaan
Oud 1 maart 2022, 21:47   #16810
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch vrij simpel dan: emigreer naar Rusland, China of Noord-Korea: keuze genoeg.

Ik begrijp dit soort opmerkingen niet. De kans dat dit land het vrije democratische systeem zal verlaten op korte/midellange termijn is nihil, en na Putin zijn circusact is die termijn nog een paar decennia verlengt.

Maar de kern nu: wat voor een slechte mens moet ge eigenlijk zijn om vanuit uw persoonlijke idiologie de inval op een vrij land met al de miserie vandien goed te keuren? Het klinkt scherp en dat is het ook: wat u hier schrijft is de schaamte ver voorbij, het toppunt van egoisme.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 21:53   #16811
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn toch wel aanwijzingen van extreem van geweld door Oekraïne in de Donbass regio (en dit voor de oorlog).
Volgens de Russische propaganda.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 21:55   #16812
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle sancties die de EU kon nemen zijn ook genomen, welke sancties kunnen ze nu nog nemen ? De Russen hebben niets meer te verliezen, dus kunnen ze vol doorgaan in Oekraïne en dat zullen ze ook doen.

De verwachting is dat Charkov er zo zal uitzien zoals Ieper na de eerste wereldoorlog.
Nogal vreemd, toch, zo'n "bevrijding" van een "broedervolk" dat de "bevrijdingstroepen" niet wil doorlaten en dat je dan maar noodgedwongen de stad moet platwalsen? Lekker "voluit gaan"... Al dat geweld toont juist aan dat het discours van het Kremlin geen hout snijdt.

En nog zijn uw ogen niet open...
Oud 1 maart 2022, 21:59   #16813
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zware sancties waren zeker te verwachten, maar op een gegeven ogenblik moet je wel stoppen met escaleren. De veiligheid van het eigen volk dient altijd voor te gaan. De Rus alsmaar meer op stang jagen is niet in het belang van het eigen volk.
U verlangt altijd weer éénrichtingsverkeer. De Rus verstaat echter maar één taal: de taal van de vuist. Dat heb ik van Litouwers. En gelijk hebben ze.
Oud 1 maart 2022, 22:05   #16814
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zware middelen gebruiken om... wat precies te bereiken? Was het dan niet de bedoeling het Oekraïense volk te "bevrijden"? Wie is er hier dan dwaas? Wie gelooft nog welke praatjes?
Oud 1 maart 2022, 22:09   #16815
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als mensen van die politieke strekking zou dat inderdaad raar zijn. Alleen het gebeurt niet. Dit gaat voor of tegen De Croo, Van der Leyen en co. Dit gaat over de vraag tot welke grens een brute wildeman als Poetin wil laten gaan. Een volksnationalist kan niet aanvaarden dat er een staat een imperialistische actie voert die inhoudt dat een bepaald volk plotseling niet meer soeverein is en niet meer in staat wordt gesteld maar haar eigen keuzes te maken. Dat u Poetin toejuicht, laat juist een gebrek aan volksnationalistische beleving. Uw wortels zijn ofwel veel te ondiep, of al lang afgestorven.
Oud 1 maart 2022, 22:09   #16816
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dan wel dat "liberaal-democratisch systeem" dat u blijkbaar verwerpt?
Oud 1 maart 2022, 22:14   #16817
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Hoe krankzinnig was/is de virus epidemie "afhandeling" geweest?.
En daar deden quasi alle overheden volop aan mee. Wereldwijde maatschappelijke terreur en economische sabotage. Zoek het verschil met oorlog.
pardon ?
Oud 1 maart 2022, 22:21   #16818
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:

En dat voor een vredesmissie.

Charkiv, een stad nota bene die als Russischgezind beschouwd werd.

Hilarisch hoe die zot in het kremlin de Oekraïners zo verkeerd ingeschat heeft.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 22:38   #16819
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht

Kharkiv was één van de kiesomschrijvingen waar de Russischgezinde Janoekotvitsj (althans zo bleek later) het hoogste stemmenaantal wist te behalen. Alleen is er duidelijk een verschil tussen Russischgezind en ervan uitgaan dat men bij Rusland wil horen. Dat de inlichtingendiensten (en dan ook de hoogste regionen) zo weinig terreinkennis hebben, is inderdaad toch wel verbazend. Bijna niet te begrijpen.

Een Oekraïense, geboren in Kyiv, dochter van Russische ouders:

https://www.youtube.com/watch?v=Pw53A-72cyU

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 1 maart 2022 om 23:07.
Oud 1 maart 2022, 23:48   #16820
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht

Interessant om eens te luisteren wat een Russischsprekende Oekraïense uit Kharkiv daarover vertelt. 't Is nogal gespierde taal (kies voor ondertiteling en dan vertalen):

https://www.youtube.com/watch?v=nGSnJUhq2x0
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be