Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2011, 13:02   #16841
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het noachisme is zeer oud en was vooral bedoeld voor de niet-joden die zich aangetrokken voelde tot de joodse godsdienst. Het is eigenlijk een zeer verwaterd judaisme voor de goiim. Voor zover men nog van judaisme stricto sensu dan kan spreken. Het ware judaisme bestaat uit het strikt volgen en naleven van de 613 geboden en verboden van de Thor?*, de mitswot. En daartoe zijn alleen joden verplicht, niet de 'godsvrezenden'. Het Noachisme beperkt zich dan ook tot het naleven van 7 zogenaamde 'verboden van Noah' die door de 'gentiles' dienen nageleefd te worden. En met 'gentiles bedoel ik natuurlijk de niet-joden dus 'de vreemden'. En 'vreemden' heeft hier de betekenis van 'outsiders'. En daar hoort u (voorlopig?) bij. Ons besluit moet dus zijn: het echte judaisme is slechts te beleven door mensen die behoren tot het joodse volk. Dat lijkt me de evidentie zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=4M3doPCDi6U

En nu, om terug te komen op de discussie. U bent al bij al bijzonder slecht geplaatst om een objectieve analyse en beoordeling te geven over het conflict tussen de Palestijnen en de Israelische Joden. Meer nog, gezien uw religeuze houding, is de kans uitermate groot dat u de verpersoonlijkte subjectiviteit in persoon zelve bent in deze aangelegenheid. In het voordeel van de Israelische joden wel te verstaan!
Uw reactie tekent u ten voeten uit. U zit over het Judaïsme te pontificeren alsof u tegenover mij te maken hebt met iemand die omtrent die materie volstrekt onwetend is. En dat is een steeds opnieuw terugkerend kenmerk in de meeste van uw reacties: bewust de intelligentie van anderen in twijfel trekken. Het wordt toch tijd dat u er zich rekenschap gaat van geven dat u niet de enige in deze wereld bent die kan lezen en schrijven.

En wat het conflict Israël-Palestijnen betreft ik heb mijn mening hier duidelijk verwoord in een andere reactie:

http://forum.politics.be/showthread....85#post5778185

Die mening is evenveel waard als die van u. Daar blijf ik bij.
Oud 5 november 2011, 13:24   #16842
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw reactie tekent u ten voeten uit. U zit over het Judaïsme te pontificeren alsof u tegenover mij te maken hebt met iemand die omtrent die materie volstrekt onwetend is. En dat is een steeds opnieuw terugkerend kenmerk in de meeste van uw reacties: bewust de intelligentie van anderen in twijfel trekken. Het wordt toch tijd dat u er zich rekenschap gaat van geven dat u niet de enige in deze wereld bent die kan lezen en schrijven.

En wat het conflict Israël-Palestijnen betreft ik heb mijn mening hier duidelijk verwoord in een andere reactie:

http://forum.politics.be/showthread....85#post5778185

Die mening is evenveel waard als die van u. Daar blijf ik bij.
U kunt wel lezen natuurlijk. Anders zaten we hier nu niet. Maar u leest vaak slecht. Bovendien hapert er iets aan uw bekwaamheid om correct inhoudelijk te lezen. En dat is er nog een reden bovenop waarom we hier zitten te discussiëren.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2011 om 13:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 13:33   #16843
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kunt wel lezen natuurlijk. Anders zaten we hier nu niet. Maar u leest vaak slecht. Bovendien hapert er iets aan uw bekwaamheid om correct inhoudelijk te lezen. En dat is er nog een reden bovenop waarom we hier zitten te discussiëren.
De toon van uw reactie is een zoveelste bevestiging van hetgeen ik omtrent u in mijn vorige posting heb geschreven. De eigenwaan heeft uw imago reeds danig geschonden. Maar u bent er zich blijkbaar zelfs nog niet eens van bewust. Wat typisch is voor mensen die met dergelijke kwaal zijn behept.
Oud 5 november 2011, 13:54   #16844
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De toon van uw reactie is een zoveelste bevestiging van hetgeen ik omtrent u in mijn vorige posting heb geschreven. De eigenwaan heeft uw imago reeds danig geschonden. Maar u bent er zich blijkbaar zelfs nog niet eens van bewust. Wat typisch is voor mensen die met dergelijke kwaal zijn behept.
U moet weer niet proberen het onderwerp te verleggen door voor de zoveelste maal op de man te spelen in plaats van op de bal.

Het noachisme dat u aanhangt, heeft maar bitter weinig te maken met het echte judaïsme. Op zijn hoogst en met heel veel welwillendheid is het een vaag afkooksel ervan. Een afkooksel trouwens, dat, wat sommige verboden betreft, volledig voorbijgestreefd is in onze tijd hier in het Westen.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2011 om 13:55.
Oud 5 november 2011, 16:21   #16845
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet weer niet proberen het onderwerp te verleggen door voor de zoveelste maal op de man te spelen in plaats van op de bal.

Het noachisme dat u aanhangt, heeft maar bitter weinig te maken met het echte judaïsme. Op zijn hoogst en met heel veel welwillendheid is het een vaag afkooksel ervan. Een afkooksel trouwens, dat, wat sommige verboden betreft, volledig voorbijgestreefd is in onze tijd hier in het Westen.
Jij bent niet de meest geschikte persoon om daarover te oordelen. Maar dat besef je natuurlijk niet .
Oud 6 november 2011, 19:31   #16846
system
Banneling

Standaard

(Even een oude discussie met Spinoza op deze draad in herinnering brengen van 27 januari 2010 om 16h40)

I. De stand van zaken in januari 2010 (de overname van Saab door het Nederlandse autobedrijf Spyker).

Spinoza op 27 januari 2010:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza 27 januari 2010:
Terwijl jullie treuren over de teloorgang van de Opel-fabriek in Antwerpen, neemt het Nederlandse Spyker het Zweedse Saab over. Dat is nog eens een VOC-mentaliteit.
Reactie van system op 27 januari 2010:
Citaat:
Niet te vroeg juichen want wie teveel wilt, krijgt uiteindelijk niets.

En versta me niet verkeerd, ik hoop van niet, maar ik vrees het ergste voor Spyker. Vergeet niet dat Spyker nog nooit één dag op winst heeft gedraaid sinds dat het bedrijfje bestaat. En als een dwergbedrijfje zoals Spyker, Saab kan revitaliseren, dan doe ik mijn hoed af. Maar ik zal mijn hoed niet moeten afdoen. We zullen mekaar nog eens terug spreken binnen 3 jaar. Of vermoedelijk zelfs eerder.

Ter illustratie:

Trouw, Maart 2008
Spyker Cars lijdt verlies van 72 miljoen euro.
Spyker Cars heeft vorig jaar een verlies geleden van 72 miljoen euro. Het Formule 1-avontuur kostte de autobouwer 36 miljoen euro. De omzet daalde van 20 miljoen in 2006 naar 5 miljoen euro in 2007. Spyker verkocht het Formule 1-team in oktober 2007 voor 88 miljoen euro aan oud-topman Michiel Mol en de Indiase zakenman Vijay Mallya. De Litouwse bank Snoras kwam met een financiële injectie van 34,5 miljoen euro. Spyker wil zich geheel toeleggen op de productie van luxesportwagens.
Reactie van Henri1, januari 2010:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En daarna smeren we dat in het lang en het breed op hunne boterham.

II.De stand van zaken nu:

Citaat:
Mei 2011.
Autonieuws.
Spyker verkoopt Spyker om Saab te redden.
Zet je schrap, want dit nieuws is toch wel merkwaardig. Een jaar geleden nam Spyker, de Nederlandse sportwagenbouwer, Saab over nadat het door General Motors in de etalage werd geplaatst. De herfinanciering van het Zweedse merk blijkt nu niet zo vanzelfsprekend en laat een groot gat achter in de portefeuille van Spyker, met als gevolg dat het merk Spyker verkocht wordt aan de Rus Vladimir Antonov.
Citaat:
28 Oktober 2011.
Saab verkocht aan de Chinezen.
Tja de VOC-mentaliteit van de Nederlanders …

En dus zullen we maar doen wat Henri1 voorstelde:

De Hollanders met hun VOC-mentaliteit eens goed insmeren.
De zalf hebben we wel zelf gekozen.

Laatst gewijzigd door system : 6 november 2011 om 19:47.
Oud 6 november 2011, 20:16   #16847
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Hollanders met hun VOC-mentaliteit eens goed insmeren.
De zalf hebben we wel zelf gekozen.
het zal eens niet uit een klooster komen

U mag ons dat inwrijven hoor. Het mislukt inderdaad ook wel eens. Wij zullen ons echter niet laten verleiden uw mislukkingen te gaan inwrijven.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 20:18   #16848
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Als je dan toch een oude discussie oprakelt, wees dan zo eerlijk om mijn reactie van destijds ook te plaatsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik acht de kans dat het avontuur mislukt groter dan dat het lukt. Maar niet geschoten is altijd mis. Van dat soort lefgozers hebben we er meer nodig in Nederland. De ontdekkingsreizen van de VOC waren ook niet altijd succesvol. Maar de pioniersmentaliteit, daar gaat het om als men doelt op een VOC-mentaliteit.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 6 november 2011 om 20:20.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 20:19   #16849
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
het zal eens niet uit een klooster komen

U mag ons dat inwrijven hoor. Het mislukt inderdaad ook wel eens. Wij zullen ons echter niet laten verleiden uw mislukkingen te gaan inwrijven.
Nu ja, SAAB ?*s gered en ze houden Victor Muller maar al te graag aan als directeur. DE Zweden zijn 'm zeer dankbaar.
System gaat eraan voorbij dat als Muller niets had gedaan, SAAB nu niet meer zou bestaan (met alle gevolgen voor de Zweedse werkgelegenheid van dien.)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 20:33   #16850
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nu ja, SAAB ?*s gered en ze houden Victor Muller maar al te graag aan als directeur. DE Zweden zijn 'm zeer dankbaar.
System gaat eraan voorbij dat als Muller niets had gedaan, SAAB nu niet meer zou bestaan (met alle gevolgen voor de Zweedse werkgelegenheid van dien.)
Het zijn wel de Chinezen die Saab gered (?) hebben. Niet Spyker met zijn 'VOC -mentaliteit'. En nog minder Vicor Muller. Die man ('Cirkus Muller') heeft nog nooit één dag één bedrijf met winst kunnen laten draaien.

Laatst gewijzigd door system : 6 november 2011 om 20:58.
Oud 6 november 2011, 21:59   #16851
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je dan toch een oude discussie oprakelt, wees dan zo eerlijk om mijn reactie van destijds ook te plaatsen.
U moet goed lezen.

Dit is ook wat ik een zei op 27 januari 2010:

Citaat:
En versta me niet verkeerd, ik hoop van niet, maar ik vrees het ergste voor Spyker. Vergeet niet dat Spyker nog nooit één dag op winst heeft gedraaid sinds dat het bedrijfje bestaat. En als een dwergbedrijfje zoals Spyker, Saab kan revitaliseren, dan doe ik mijn hoed af. Maar ik zal mijn hoed niet moeten afdoen. We zullen mekaar nog eens terug spreken binnen 3 jaar. Of vermoedelijk zelfs eerder.
Wat toen 'eerder' was, is 'nu' gekomen.

Laatst gewijzigd door system : 6 november 2011 om 22:02.
Oud 6 november 2011, 22:17   #16852
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Ondernemen is risico nemen, en dat laatste doen we in het noorden. Victor Muller past in de traditie van "bedrijvendokters". Een ander mooi voorbeeld is Joep van den Nieuwenhuyzen (Holec, RDM, Nevesbu etc). Maar is dat erg?
Antwoord: NEE! Want aan ieder nadeel zit een voordeel! Victor Muller heeft wél de juiste investeerders binnengehaald! En dat is heel knap gedaan!

Alle lof en eer aan Victor!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 november 2011 om 22:23.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 23:39   #16853
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn wel de Chinezen die Saab gered (?) hebben. Niet Spyker met zijn 'VOC -mentaliteit'. En nog minder Vicor Muller. Die man ('Cirkus Muller') heeft nog nooit één dag één bedrijf met winst kunnen laten draaien.
Dat klopt dus niet.
Citaat:
In 1989 werd hij lid van het managementteam van het offshore bedrijf Heerema in Leiden. Via een management buy-out door een syndicaat waarvan hij deel uitmaakte, werd hij mede-eigenaar van bergings- en zeesleepbedrijf Wijsmuller te IJmuiden. Vanaf 1992 leidde hij verschillende bedrijven waaronder Emergo Mode Groep BV waarmee hij uit de boedel van het failliete Amerikaanse kledingbedrijf McGregor de gerenommeerde merknaam kocht en dit op succesvolle wijze nieuw leven inblies. Emergo werd vervolgens onder de naam McGregor Fashion Group NV naar de beurs gebracht.
SAAB bestaat nog. Dankzij zijn 'VOC-mentaliteit'. De Zweden zijn hem zeer dankbaar.

Begrijpelijk. Ze hadden ook de Belgische oplossing kunnen kiezen: Bij de eerste tegenstand voor een schijntje verkwanselen aan de Fransen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 04:33   #16854
Amstelredam
Banneling

Standaard

Citaat:
Een ander heel groot verschil tussen België en Nederland is de houding van Nederland tegenover Israel..
Zoals reeds in een ander topic aangehaald. Wij zijn nooit vergiftigd geweest door katholiek antisemitisme zoals in Vlaanderen. Maar goed , het kan misschien een troost voor je zijn dat ik ook geen fusie tussen Vlaanderen en Nederland zie zitten. Het zou namelijk het niveau van Nederland sterk naar beneden halen.

Citaat:
Naar aanleiding van het lidmaatschap van de Palestijnen van de UNESCO ontpopt Nederland zich weer als als de lakei van Uncle Sam en kijken de Hollanders weer de andere kant op wanneer Israel zich schandalig gedraagt tegenover de Palestijnen naar aanleiding van deze kwestie..
Israël heeft wat mij betreft nog erg veel geduld met die barbaren. En bovendien zijn wij van niemand lakeien. Als de USA morgen beslist om de palestijnen te steunen dan nog zal Nederland Israël steunen, door dik en dun.

Citaat:
Maar wat wilt ge, Nederland heeft als Minister van Buitenlandse zaken dan ook een Nederlander van joodse origine Rosenthal, het heeft een kabinet dat gedoogd en in de feite geleid wordt door ene Wilders, die zelf ook van joodse huize is, het kabinet is geïnfiltreerd door protestanten die nog altijd denken dat Israel het 'land van de Here' is, waar geen kwaad woord over mag gezegd worden. En ten leste, Nederland is de eeuwige hielenlikker van Uncle Sam. En gelukkig zijn wij Belgen dat niet.
Triestig landje dat Holland ofte Nederland. Het land van de dubbele moraal. Laat het door mij gezegd zijn.
Joden zijn succesvol in de zakenwereld en de politiek iets wat een in Lanaken wonende moddervette Limburger als u nooit zal evenaren. Jaja, u had vroeger een profiel op Looknmeet. Niet erg aan te raden voor mooie jonge dames..mss vandaar uw haatdragende epistels.

En ja wij steunen Israël en weet je wat?? We zijn er nog apetrots op ook.

P.s: Oh ja...Nederlands Limburg zal nooit of te nimmer bij dat Belgische onland van je toebehoren dus nog veel frustraties verder gewenst.

Goeienacht.

Laatst gewijzigd door Amstelredam : 7 november 2011 om 04:34.
Amstelredam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 08:03   #16855
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amstelredam Bekijk bericht
Zoals reeds in een ander topic aangehaald. Wij zijn nooit vergiftigd geweest door katholiek antisemitisme zoals in Vlaanderen. Maar goed , het kan misschien een troost voor je zijn dat ik ook geen fusie tussen Vlaanderen en Nederland zie zitten. Het zou namelijk het niveau van Nederland sterk naar beneden halen.
En gij zijt hier dan een soort missionaris, of wat?
Oud 7 november 2011, 09:12   #16856
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ondernemen is risico nemen, en dat laatste doen we in het noorden. Victor Muller past in de traditie van "bedrijvendokters". Een ander mooi voorbeeld is Joep van den Nieuwenhuyzen (Holec, RDM, Nevesbu etc). Maar is dat erg?
Antwoord: NEE! Want aan ieder nadeel zit een voordeel! Victor Muller heeft wél de juiste investeerders binnengehaald! En dat is heel knap gedaan!

Alle lof en eer aan Victor!

Een 'bedrijvendokter'? Weinig dokter bij Victor Muller.

Citaat:
7 november 2011
Saab dinsdag bankroet als lonen niet betaald zijn.
Citaat:
19 september 2011
Saab maakt al sinds eind maart geen auto's meer en experts achten het mogelijk dat de productie dat er pas volgend jaar weer auto's van de band lopen in Trollhättan.
Het was wel de bedoeling van Spyker het bedrijf Saab terug op zijn poten te krijgen, dacht ik zo. En daar heeft de wonderdokter Victor Muller met zijn VOC-mentaliteit jammerlijk in gefaald. Want eerst moest men Spyker verkopen en daarna moest Saab verkocht worden aan de Chinezen.

Een dik brevet van onbekwaamheid voor Victor Muller ja.

Laatst gewijzigd door system : 7 november 2011 om 09:15.
Oud 7 november 2011, 09:37   #16857
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amstelredam Bekijk bericht
Wat heeft het katholiek antisemitisme hier nu mee te maken??

°Vindt u het misschien normaal dat de Israelische Joden nederzettingen blijven bouwen op grondgebied dat niet van hen is en de VN resoluties naast zich neer blijven leggen?
°°Vindt u het normaal dat Israel stiekem kernwapens heeft die het weigert te laten controleren door het Internationaal Atoomagentschap?
°°°Vindt u het normaal dat de Israelische Joden de Palestijnen op een schandalige manier behandelen?
°°°°°Vindt u het normaal dat de Israelische joden afwijzend en dom reageren op het lidmaatschap van de Palestijnen van de Unesco??
°°°°° Vindt u het normaal dat Israel de Palestijnen die al eeuwen wonen in West-Jeruzalem daar wegpest?

Tja, als u dat allemaal normaal vindt, dan beschouw ik u eerder als abnormaal.

Citaat:
En bovendien zijn wij van niemand lakeien. Als de USA morgen beslist om de palestijnen te steunen dan nog zal Nederland Israël steunen, door dik en dun.
Nederland is in zijn Buitenlandse Politiek wel degelijk het schoothondje van de USA en kijkt steevast de andere kant op wanneer de Israelische joden zich brutaal en onmenselijk gedragen tegenover de Palestijnen.

Citaat:
Joden zijn succesvol in de zakenwereld en de politiek iets wat een in Lanaken wonende moddervette Limburger als u nooit zal evenaren. Jaja, u had vroeger een profiel op Looknmeet. Niet erg aan te raden voor mooie jonge dames..mss vandaar uw haatdragende epistels.
Wat heeft dat nu te maken met de discussie?

Citaat:
En ja wij steunen Israël en weet je wat?? We zijn er nog apetrots op ook.
Dat moet u mij niet vertellen. Nederland, de Joodse Lobby en de VSA zijn één pot nat. Prototypes van Nederlandse lakeien bij uitstek van Uncle Sam in dit verband zijn Bakenende en Jaap de Hoop Scheffer. De eerste, Balkenende, gedroeg zich als een blij kind en straalde het oppeste geluk uit omdat hij op de thee mocht op het Witte Huis. De tweede, Jaap de Hoop Scheffer, boog zoals een riet tot zijn hoofd bijna de grond raakte toen hij voor Bush stond.

Nu let wel, Rutte is al niet veel beter. Wat wilt ge. Als uw kabinet valt of staat bij de gratie van de Jood Wilders en uw minister van Buitenlandse Zaken is een Jood, ja dan kan men al niet veel anders verwachten.

Laatst gewijzigd door system : 7 november 2011 om 09:47.
Oud 7 november 2011, 09:45   #16858
Spinoza
Minister-President

Standaard

[quote=system;5785141]
Citaat:

Wat heeft het katholiek antisemitisme hier nu mee te maken??

°Vindt u het misschien normaal dat de Israelische Joden nederzettingen blijven bouwen op grondgebied dat niet van hen is en de VN resoluties naast zich neer blijven leggen?
°°Vindt u het normaal dat Israel stiekem kernwapens heeft die het weigert te laten controleren door het Internationaal Atoomagentschap?
°°°Vindt u het normaal dat de Israelische Joden de Palestijnen op een schandalige manier behandelen?
°°°°°Vindt u het normaal dat de Israelische joden afwijzend en dom reageren op het lidmaatschap van de Palestijnen van de Unesco??
°°°°° Vindt u het normaal dat Israel de Palestijnen die al eeuwen wonen in West-Jeruzalem daar wegpest?

Tja, als u dat allemaal normaal vindt, dan beschouw ik u eerder als abnormaal.

Nederland is in zijn Buitenlandse Politiek wel degelijk het schoothondje van de USA en kijkt steevast de andere kant op wannere de Israelische joden zich brutaal en onmenselijk gedragen tegenover de Palestijnen.

Wat heeft dat nu te maken met de discussie?

Dat moet u mij niet vertellen. Prototypes van Nederlandse lakeien bij uitstek van Uncle Sam in dit verband zijn Bakenende en Jaap de Hoop Scheffer. De eerste, Balkenende, gedroeg zich als een blij kind en straalde het oppeste geluk uit omdat hij op de thee mocht op het Witte Huis. De tweede, Jaap de Hoop Scheffer, boog zoals een riet tot zijn hoofd bijna de grond raakte toen hij voor Bush stond.

Nu let wel, Rutte is al niet veel beter. Wat wilt ge. Als uw kabinet valt of staat bij de gratie van de Jood Wilders en uw minister van Buitenlandse Zaken is een Jood, ja dan kan men al niet veel anders verwachten.
Nederland is meer verwant met de Angelsaksische wereld dan met continentaal Europa. Daarom kan ik begrijpen dat we in uw ogen het schoothondje van de Amerikanen lijken. Vanuit Nederlanders perspectief likken jullie Belgen dan weer de kont van de Fransen.
Oud 7 november 2011, 09:51   #16859
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Nederland is meer verwant met de Angelsaksische wereld dan met continentaal Europa. Daarom kan ik begrijpen dat we in uw ogen het schoothondje van de Amerikanen lijken. Vanuit Nederlanders perspectief likken jullie Belgen dan weer de kont van de Fransen.
Dat heeft er allemaal geen iota mee te maken. Nederland is gewoon het schoothondje van Amerika. Net als de Engelsen. Die laatsten willen wel lid zijn van de EU, maar tegelijkertijd er toch buiten blijven want ze weigeren de Euro in te voeren. Dat ze dan maar opstappen uit de EU. Met zulke halfbakken Europeanen kunnen we niets aanvangen.

Laatst gewijzigd door system : 7 november 2011 om 09:52.
Oud 7 november 2011, 10:00   #16860
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat heeft er allemaal geen iota mee te maken. Nederland is gewoon het schoothondje van Amerika. Net als de Engelsen. Die laatsten willen wel lid zijn van de EU, maar tegelijkertijd er toch buiten blijven want ze weigeren de Euro in te voeren. Dat ze dan maar opstappen uit de EU. Met zulke halfbakken Europeanen kunnen we niets aanvangen.
Dat Nederland volgens jou het schoothondje is van de Amerikanen, komt niet overeen met een bericht van de Amerikaanse ambassade in Nederland aan Washington, dat onlangs opdook in de Wikileaks-affaire. Daarin stond letterlijk dat Nederlandse politici niet houden van Amerikaanse bemoeizucht, en dat de Amerikanen voorzichtig moeten zijn omdat Nederlanders erg gehecht zijn aan hun onafhankelijkheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be