![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die trein zit gewoonlijk bomvol, en niet alleen met Nederlanders die naar huis terugkeren. Aangezien noch ik, noch mijn medereizigers een nummerplaat dragen, zal je ons natuurlijk niet zo gemakkelijk bij uw statistische onderzoekjes kunnen betrekken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1682 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enkel bij topattracties zoals de Dom van Utrecht of Kinderdijk hoor je ook wat andere talen dan Noord-Nederlands. Maar van het ogenblik dat je een klein beetje afwijkt van wat in de toeristische gidsen 2 of 3 sterren krijgt; enkel Nederlanders; terwijl het er toch wel mooi kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
#1683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 augustus 2010 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
#1684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of misschien luistert u niet goed?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1685 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1686 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
'Geen respect ervoor en geen medelijden om het belachelijk te maken' is mijn motto hiertegen, anders denken ze nog geloofwaardig te zijn, stel je voor... Sterker, dat 'Vlomsj is oenze toale'-gedoe wordt ook geopperd door mensen die zich van geen kwaad bewust zijn en er wel degelijk het Nederlands mee bedoelen. Toch is het zo dat men in het onderwijssysteem, de media en via de Kerk in de burger heeft ingepompt om het regionale voor Vlaanderen zo veel mogelijk te benadrukken om enerzijds ons zo klein mogelijk te houden (gemakkelijk te vernietigen) of om ons te vrijwaren van Protestantse of Vrijzinnige invloeden (m.a.w. Belgisch Katholicisme draaide vaak om het bewust dom houden van de burger). Ik heb zelf al Franstalige Belgen weten bezigen dat onze taal 'le flamand (et non néerlandais!!!)' zou zijn, en daarenboven 'un néerlandais déformé'. Dit zijn exact dezelfde woorden als wat men opperde in het Modelland over 'l'alsacien (allemand déformé)' en 'le corse (italien déformé)'. Vandaag de dag heb je ook (vooral oude generatie) Luxemburgers die kwaad worden als je hun 'Duitstalig' durft noemen, terwijl ze dat eigenlijk wel zijn. Deze dommigheid bestaat enkel in volgende culturen, nooit in leidende notabene! Dit is de aloude verdeel-en-heerstruuk, en veel Vlamingen trappen er nog steeds in, zonder de betekenis ervan te kennen. Aan de oorzaak liggen (meestal) dommigheid en (soms) kwade wil. Zelf betwijfel ik of men dit ooit te weten zou komen, want mensen zijn werkelijk zó dom.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 augustus 2010 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
#1687 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1688 | |
|
![]() Citaat:
Ik was wel boven Breda hé. Tot Breda zie je ook nog wel hier en daar een Belgische nummerplaat; maar daarboven is het snel gedaan. Voor een bevriend land heeft VL blijkbaar weinig belangstelling. Dat is ook zo voor de tv hé; heel weinig VL kijken naar de ned tv. |
|
![]() |
![]() |
#1689 |
Banneling
|
![]() je hebt gelijk.
Belgie is gered! Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 augustus 2010 om 18:22. |
![]() |
![]() |
#1690 | |
|
![]() Citaat:
Awel klap je gie gèn Vlams miskiens? Pertank, ge zoudat toch ip skole moetn lièren! (vrije transcriptie) Die FR begreep AN maar niet wat die man zei. |
|
![]() |
![]() |
#1691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#1692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat aantoont dat we - nog ondergronds maar het komt, stapje bij stapje - één natie aan het worden zijn.
#1693 | |
|
![]() Citaat:
Allemaal in Breda?
![]() |
#1694 |
|
![]() het is gewoon omdat er sensatie te beleven valt en het niet te ver is en de taal is min of meer te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
#1695 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel vermoed ik dat men vroeger (vóór de jaren '70) in ons onderwijssysteem vaak wel eens over het 'Vlomsj' sprak en niet over het 'Nederlands'. Toch vermoed ik dat het gewoon een na-echo is van een Belgische praktijk (volgens mij eerder Oostenrijks Nederlandse praktijk zelfs) om de taal klein te houden. Volgens mij zit er een strategie achter en is die bewust 'aangeleerd' door zij die er belang in hadden (en nog steeds hebben). Meestal weet ik het wel te negeren, daar niet van, maar toch pik ik liever zo weinig mogelijk.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 augustus 2010 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
#1696 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1697 | |
|
![]() Citaat:
Sommigen voor de sensatie om zo dicht bij de deur een gewonnen finale in het land zelf mee te maken; anderen (al kennen ze amper NL) omdat ze voor NL supporteren wegens vrij aanvallend spel (deze keer niet). |
|
![]() |
![]() |
#1698 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#1699 | |
|
![]() Citaat:
en misschien gaan ze allemaal naar Amsterdam; maar daar zie je het echte NL niet; of lekker gezellig met veel Belgen in een center Parcs of landal dicht bij de Belgische grens? |
|
![]() |
![]() |
#1700 | |
|
![]() Citaat:
![]()