![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1681 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1682 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om nog eens kort samen te vatten: de hond valt niets te verwijten. Het is wel degelijk de werkgever die uiting gegeven heeft aan een racistische reflex. Een reactie van een hond - die sowieso niet thuis hoort op de werkvloer - kan nooit een plausibele reden zijn om een sollicitant te weigeren. Een sollicitant moet niet beoordeeld worden op de (reactie van een hond op) de kleur van zijn huid, maar op de competenties waarover hij beschikt om de aangeboden job uit te oefenen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1683 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klaar. Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 juli 2007 om 07:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1684 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal mee eens. Die hond moet daar dus weg. Dat zou de integriteit (veiligheid) van huidige en eventuele toekomstige werknemers zeker ten goede komen. Een positieve actie, quoi.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1685 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moet dus juist niets. Die werkgever zal wel beslissen waar zijn bedrijf het best bij vaart. Beter dan een suffige ambtenaar alleszins. En de werknemers ondervinden waarschijnlijk heel wat liefde en bescherming van de trouwe viervoeter. quoi. Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 juli 2007 om 07:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag hij. Tot hij de wet overtreedt en mensen om ongeoorloofde redenen gaat discrimineren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 28 juli 2007 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1687 |
Banneling
|
![]() klopt als een bus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blij dat je na al die tijd bereid bent je ongelijk in te zien èn toe te geven. Dat maandje ehm... "vakantie" heeft je klaarblijkelijk deugd gedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#1689 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wie iets kent van honden weet dat een hond bast als hij iets ongewoon opmerkt. In Afrika bast een hond als een blanke te dicht kom. Bij ons bast hij als een zwarte in de buurt komt. Politiek correcten moeten dus honden als racisten bestempelen en laten uitroeien vermits de gevangenissen al overvol zitten en werkstaffen niet toepasselijk zijn. Er is natuurlijk nog een andere oplossing die echter ook niet zo eenvoudig is: Alle (niet bestaande) rassen over heel de aardbol zodanig vermengen dat zelfs een hond geen verschil meer ziet. Allemaal rapper gezegd dan gedaan. Intussen een heerlijke kluif voor de ergste wereldverbeteraars op dit forum, zelfs al zijn ze te laat! Laatst gewijzigd door luc broes : 28 juli 2007 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is hier niemand die de hond als racist bestempelt, of toch niemand die goed bij zijn hoofd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee. Waarom zou hij die hond moeten wegdoen?
![]() |
![]() |
![]() |
#1693 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1694 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij moet ervoor zorgen dat die hond geen gevaar kan opleveren voor de werknemers van zijn bedrijf. Hoe hij dat doet, interesseert me niet zo veel.
![]() |
![]() |
![]() |
#1695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet hij nu door zijn werknemers te selecteren (hij zou ze natuurlijk beter selecteren op hun bekwaamheid, maar ja, het is zijn geld).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1696 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies. En dat mag hij niet. Tenminste, niet op basis van criteria die niet op objectieve wijze te rechtvaardigen zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 28 juli 2007 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1698 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei: hoe hij het doet, interesseert me niet zo veel. Hij zou hem bijvoorbeeld ook elk onwenselijk gedrag kunnen afleren. Dat is trouwens wat elke goede hondeneigenaar eigenlijk hoort te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1699 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1700 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch niet zo eenvoudig altijd, die multiculturele samenlevng. Zelfs niet voor honden! Laatst gewijzigd door luc broes : 28 juli 2007 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |