![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1701 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waarom?
voetbal vind ik nogal veel business geworden; maar het WK volg ik wel en dan supporter ik voor Nederland. |
![]() |
![]() |
#1702 | |
|
![]() Citaat:
http://www.nbtc.nl/corporate/nl/syst...521-152164.pdf
![]() |
#1703 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1704 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1705 | |
|
![]() Citaat:
het was een vrij jong meisje dat nog maar zelden in contact was gekomen met "la flandre profonde" en ik hoorde achteraf dat ze er eigenlijk een trauma aan heeft overgehouden. ze was vol goede moed en ze dacht dat ze met haar goede punten op school voor NL wel zou lukken; maar na deze ontvangst zonk de moed haar in de schoenen. Ik kan je niet verplichten om dat te geloven; maar ik kom ongeveer elke dag aan de 2 kanten van de taalgrens; ik heb dus al 1 en ander meegemaakt. Morgen ben ik met een groep voornamelijk Vlamingen in Henegouwen. benieuwd wat hun reacties zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#1706 | |
|
![]() Citaat:
voor die Franstaligen was het voor enkelen ook de eerste keer dat ze in NL kwamen; maar ze waren aangenaam verrast; ze hadden een lelijk beeld in hun hoofd; maar dat viel reuze mee (het was ook een mooie avond hé). |
|
![]() |
![]() |
#1707 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken anders ook wel een behoorlijk aantal Vlamingen die tijdens het WK op slag voor één dag supporter van Denemarken, Japan, Kameroen, Slovakije of Uruguay geworden zijn hoor.
|
![]() |
![]() |
#1708 |
|
![]() Deze groep is al jarenlang supporter van NL hoor.
|
![]() |
![]() |
#1709 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1710 |
|
![]() ja, maar minder met die vlag zwaaien.
Er zijn er niet veel meer die dat hier nog doen; geloof ik. |
![]() |
![]() |
#1711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1712 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgica Foederata, met haar Senatus Populusque Belgarum
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#1713 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet altijd, maar toch soms gebeurt het ook dat wannerje een vreemde Vlaming durft groeten, dat je onthaald wordt door een 'Kenne'kik a?!' In Nederland (maar eigenlijk ook in veel delen van Frankrijk in mijn ervaringen; in Wallonië minder denk ik) is het normaal om vreemde mensen een goeiemorgen of een bonjour te wensen, zonder dat men aangevallen reageert en vriendelijk terug antwoordt. Wel, er zijn uiteraard 'beleefde' en 'hoffelijke' Vlamingen, maar er bestaat helaas evenzeer ook een erg onsympathiek Vlaanderen. Dat meisje had waarschijnlijk een nogal romantisch beeld van Vlaanderen gekregen, en kwam de verkeerde Vlaming op het verkeerde moment tegen. Kan gebeuren, en helaas is het niet zeldzaam, maar het beste wat je kan doen is zulke rotte appels negeren. Dat romantisch beeld komt vaak na gebotst te zijn op een gesloten Wallonië, er teleurgesteld in geweest te zijn en daarna een schijnheilig Vlaanderen te ernstig genomen te hebben. De 'liejërt Vlomsj'-Vlamingen die niet eens een uitheems accent kunnen verdragen stellen mij evenzeer teleur, en ik ben me er terdege van bewust dat ze bestaan en jammer genoeg een zichtbare minderheid vormen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 augustus 2010 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
#1714 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1715 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk iedereen die ik hier als toerist of inwijkeling spreek is aangenaam verrast. Behalve over onze culinaire ingesteldheid (maar ach je kunt alle mooie ingrediënten kopen (en vaak vers), dus dat kan je zelf oplossen)
![]() |
#1716 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#1717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb helemaal niets tegen het "Vloms", "Vlams", "Vlemsch" of "Vloems". Ik heb van in mijn prille jeugd het "West-Vlams" meegetaterd met mijn familie aldaar. Maar ik sta helemaal achter jouw stelling dat het zielig is dat er nog steeds Vlamingen zijn die het bij voorkeur allemaal vanuit een kneuterig standpunt bekijken en daarmee "la francophonie bruxelloise" een bijzonder genoegen doen. Er zitten in dat "Vlaams"-kamp zowel reactionaire Belgicisten als een klein percentage van de Vlaamsgezinden die (dikwijls onbewust) nog steeds niet de sfeer van de parochiezaal ontgroeid zijn. We moeten nog wat geduld hebben. Er is, ook op dat vlak, een serieuze kentering bezig. Hoe meer de Belgicistische invloed aan het tanen gaat, hoe bewuster de Vlamingen zich gaan worden dat de enige valabele omgangstaal voor Vlaanderen het Nederlands is, de taal van De Nederlanden waarvan wij een onlosmakelijk deel zijn.
![]() |
#1718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#1719 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen twijfel mogelijk: Belgicistische indoctrinatie. Ollander-haat was de enige basis waarop men een nieuwe staat kon bouwen. Je hebt er geen idee van hoe diep dat vandaag nog zit, bij Belgicisten, niet-politiek bewuste mensen én bij Vlaamsnationalisten.
#1720 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |