Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 10:59   #1701
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Toch wel hoor.
Een man-man of een vrouw-vrouw relatie is tegennatuurlijk.
Net zoals antibiotica. Of vaccinatie. Of kleren dragen. Allemaal tegennatuurlijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:59   #1702
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De wet kent geen groepsrechten. Wel individugebonden rechten. M.a.w. afkomen met "twee of meer personen" heeft wettelijk gezien weinig zin om over een al dan niet aanwijsbare discriminatie te spreken. Ieder individu heeft dezelfde rechten, ook wanneer het huwelijk enkel voorbehouden wordt voor een man-vrouwrelatie.
Kwatsj. De wet kent wel degelijk groepsrechten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:00   #1703
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet Paulus dat dan?

Bewijs ons dat maar eens!
Hij pleit - net als u - voor een afzonderlijke juridische constructie naast het huwelijk voor homoseksuelen. Dat is een ongelijke behandeling die niet op objectieve wijze kan verantwoord worden.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 december 2010, 11:02   #1704
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hij pleit - net als u - voor een afzonderlijke juridische constructie naast het huwelijk voor homoseksuelen. Dat is een ongelijke behandeling die niet op objectieve wijze kan verantwoord worden.
Niet? De mening van de "gewone man in het volkscafé of de voetbalkantine" vond ik toch behoorlijk overtuigend, hoor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:09   #1705
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar gaat het om: onze westerse wetgeving kent geen groepsrechten, wel individugebonden rechten.
U weet klaarblijkelijk eens te meer niet waar u over spreekt. Een fragmentje uit de antidiscriminatiewet illustreert uw ongelijk in deze:

"§ 7. Elke handelwijze die er in bestaat wie ook opdracht te geven zich discriminerend op te stellen jegens een persoon, een groep, een gemeenschap of een van hun leden op een van de gronden bedoeld in § 1, wordt beschouwd als een discriminatie in de zin van deze wet."

Citaat:
Oud 9 december 2010, 11:13   #1706
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwatsj. De wet kent wel degelijk groepsrechten.
Zoals daar zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:14   #1707
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet klaarblijkelijk eens te meer niet waar u over spreekt. Een fragmentje uit de antidiscriminatiewet illustreert uw ongelijk in deze:

"§ 7. Elke handelwijze die er in bestaat wie ook opdracht te geven zich discriminerend op te stellen jegens een persoon, een groep, een gemeenschap of een van hun leden op een van de gronden bedoeld in § 1, wordt beschouwd als een discriminatie in de zin van deze wet."
Dat betekent nog niet dat er wetten zijn die groepsgebonden rechten en plichten omschrijven.
Oud 9 december 2010, 11:16   #1708
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we zeggen dat jullie dat geen objectieve argumentatie vinden. Net als de notie "redelijkheid" zitten we hier volop in de wereld van de meningen.

En ja, dat is inderdaad een ongelijke behandeling, maar dat is geen discriminatie daar het gaat om ongelijke gevallen. Net zoals het geen discriminatie is dat de overheid het gehandicaptestatuut heeft uitgewerkt dat niet toepasbaar is op niet-gehandicapten. Of zoals de regeling voor het sociale tarief dat niet toepasbaar is bij mensen die niet aan die voorwaarden voldoen. Enz.

Ongelijke gevallen, ongelijke behandeling. Dat wel, maar geen discriminatie.
Oud 9 december 2010, 11:19   #1709
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Lachen, Jan van den Berghe belt zijn hulplijn: het gezond verstand van de gewone man in het dorpscafé. Helaas voor jou kom ik uit een arbeidersmilieu. Daar wordt zowel met homo's als met pilaarbijters (volgens hen vaak overlappende categorieën) gelachen. In de praktijk aanvaarden die mensen homo's zonder al te veel problemen. Maar dat kan jij natuurlijk niet weten.
En ik kom eveneens uit het arbeidersmilieu (en van moederskant uit het landbouwersmilieu). Dus denk ik dat wij alle twee wel heel goed weten dat homoseksuelen niet onmiddellijk in de bovenste lade liggen. En de aanvaarding van een homoseksuele zoon in een arbeidersgezin gebeurt niet zonder slag of stoot: het is vaak een heel grote schok.
Oud 9 december 2010, 11:22   #1710
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is niet de logica zelve. En het is juist omd�*t het zoveel inspanning vergt, dat velen het niet volhouden. Maar leef gerust verder in uw utopische droomwereldje van eeuwige liefde en eeuwige trouw.
Zoveel inspanning? Mijn vrouw en ik zijn al zovele jaren getrouwd, gelukkig getrouwd. Je moet natuurlijk in je relatie investeren, en dat niet alleen op emotioneel vlak. Het vergt soms een inspanning, maar het is niet van die aard om te stellen dat het "zoveel inspanning" vraagt. Ongetwijfeld zijn er gevallen waar het misloopt, waar de karakteriële verschillen dermate groot zijn dat na de grote verliefdheid een te grote kloof bestaat, enz. Mislukkingen bestaan altijd, wat evenwel niet betekent dat de "eeuwige liefde en trouw" niet voor vele anderen zou weggelegd zijn. Dat is ze gelukkig wel.

En dat ook is de werkelijkheid, beste vriend, nl. een mengeling van goede en slechte ervaringen. Alleen moet men het wereldbeeld niet laten zakken naar het niveau van de mislukkingen en ongelukken.
Oud 9 december 2010, 12:07   #1711
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha. De gewone "werkmens" is dus dom en hij behoort niet tot de "betere" groep. Mijn ervaring is dat de eenvoudige arbeider vaak veel meer gezond verstand heeft dan vele hoogopgeleiden.
Op gezond verstand bouw je best geen ethische richtlijnen, zo heeft de geschiedenis bewezen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:07   #1712
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik kom eveneens uit het arbeidersmilieu (en van moederskant uit het landbouwersmilieu). Dus denk ik dat wij alle twee wel heel goed weten dat homoseksuelen niet onmiddellijk in de bovenste lade liggen. En de aanvaarding van een homoseksuele zoon in een arbeidersgezin gebeurt niet zonder slag of stoot: het is vaak een heel grote schok.
Met zo'n discriminerende kutmentaliteit als jullie maken jullie je eigen kind, die met zijn homo-geaardheid geboren wordt, zeker ongelukkig. Domme bevooroordeelde haters dat jullie zijn.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:08   #1713
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Op gezond verstand bouw je best geen ethische richtlijnen, zo heeft de geschiedenis bewezen.
Schijnbaar weet u dan niet dat niet ik, maar wel iemand anders over "gezond verstand" is begonnen.

Bijgevolg, gelieve u tot de juiste persoon te richten. Wisord meer bepaald.

http://forum.politics.be/showthread....95#post5153295
Oud 9 december 2010, 12:09   #1714
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Toch wel hoor.
Een man-man of een vrouw-vrouw relatie is tegennatuurlijk.
Ow ow ow. En wie zegt dat? Heb jij daar wetenschappelijke bewijzen voor?

Is het omdat ze (tesamen) geen kinderen kunnen krijgen? Is het weer die onzin die hier als argument verkocht wordt? If so, dan zijn ook (hetero)koppels die geen kinderen willen of kunnen krijgen 'tegennatuurlijk', toch?

Waar halen sommige mensen toch het onvoorstelbare lef vandaan om uit naam van 'de natuur' te spreken... om zo anderen te gaan veroordelen?

ps: ik stel voor dat je je N-VA logo vervangt door een VB-logo. Daar hoort je discours thuis.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 9 december 2010 om 12:12.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:13   #1715
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ow ow ow. En wie zegt dat? Heb jij daar wetenschappelijke bewijzen voor?

Is het omdat ze (tesamen) geen kinderen kunnen krijgen? Is het weer die onzin die hier als argument verkocht wordt? If so, dan zijn ook (hetero)koppels die geen kinderen willen of kunnen krijgen 'tegennatuurlijk', toch?
Welja, de lichamelijke complementariteit van man en vrouw zorgen er inderdaad voor dat er kinderen kunnen komen. De relatie kan daartoe leiden. Bij homoseksuelen niet.

Bij heteroseksuele koppels die geen kinderen kunnen krijgen, ligt het probleem niet bij de relatie zelf, maar bij een defect bij een van de partners (of allebei). Bij homoseksuelen houdt de relatie zelf in dat er geen kinderen kunnen komen.

Dat lijkt me verre van onzinnig, wel integendeel.
Oud 9 december 2010, 12:14   #1716
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schijnbaar weet u dan niet dat niet ik, maar wel iemand anders over "gezond verstand" is begonnen.

Bijgevolg, gelieve u tot de juiste persoon te richten. Wisord meer bepaald.

http://forum.politics.be/showthread....95#post5153295
Wie erover begonnen is, zal me worst wezen. U misbruikte het 'gezond verstand' in een poging om homoseksualiteit als 'abnormaal' te bestempelen:
Citaat:
Ga dan eens een dorpscafé, een voetbalkantine... binnen en vraag de mensen of ze homofilie/seksualiteit normaal vinden. Wedden dat wat wij hier schrijven u in veel straffere bewoordingen daar zult horen. Dat is immers het gezond verstand van de gewone man.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:16   #1717
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:

Een belachelijke wet, want zoiets kan enorm misbruikt worden.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:16   #1718
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welja, de lichamelijke complementariteit van man en vrouw zorgen er inderdaad voor dat er kinderen kunnen komen. De relatie kan daartoe leiden. Bij homoseksuelen niet.

Bij heteroseksuele koppels die geen kinderen kunnen krijgen, ligt het probleem niet bij de relatie zelf, maar bij een defect bij een van de partners (of allebei). Bij homoseksuelen houdt de relatie zelf in dat er geen kinderen kunnen komen.

Dat lijkt me verre van onzinnig, wel integendeel.
Zeker niet. Maar toch is dit geen argument om holebirelaties als 'tegennatuurlijk' te beschouwen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:19   #1719
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat betekent nog niet dat er wetten zijn die groepsgebonden rechten en plichten omschrijven.
Ja, dat betekent het wel.

Citaat:
Oud 9 december 2010, 12:20   #1720
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we zeggen dat jullie dat geen objectieve argumentatie vinden. Net als de notie "redelijkheid" zitten we hier volop in de wereld van de meningen.

En ja, dat is inderdaad een ongelijke behandeling, maar dat is geen discriminatie daar het gaat om ongelijke gevallen. Net zoals het geen discriminatie is dat de overheid het gehandicaptestatuut heeft uitgewerkt dat niet toepasbaar is op niet-gehandicapten. Of zoals de regeling voor het sociale tarief dat niet toepasbaar is bij mensen die niet aan die voorwaarden voldoen. Enz.

Ongelijke gevallen, ongelijke behandeling. Dat wel, maar geen discriminatie.
Alleen gaat het bij homoseksuelen en heteroskesuelen niet over ongelijke gevallen. Uw verhaaltje gaat dus niet op.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be