Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2012, 13:44   #1701
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hosselbrigrade Bekijk bericht
Dat opvoeding per definitie hersenspoeling is is toch logica des zelfe? Als baby/peuter weet je niet hoe de wereld in elkaar steekt, dat moet je leren van iemand anders. Dat is dus hersenspoeling het komt immers niet van jezelf. SLechts een enkeling weet naderhand in de puberteit of later een eigen mening te vormen. En zoals ik al heb gezegt plaats ik mijzelf daar niet onder.
'n Baby gaat al vanaf 'n bepaald moment in z'n leventje, vanaf 't moment dat hij er toe in staat is, zèlf op onderzoek uit, z'n omgeving verkennend, de grenzen telkens verder verleggend, de meeste pubers (puberen weetjewel) zetten zich af tegen 't gezag van hun ouders en willen 't 'anders' doen, 'n andere koers varen, zèlf dingen ontdekken, steeds weer grenzen verleggend...

Slechts weinigen houden er nog dezelfde ideeën op na als destijd hun ouders of al zeker hun grootouders.

Enkel 'n zwaar geïndoctrineerd individu meent dat iedereen dezelfde dingen aanhoudt als hun ouders of degenen die hen opvoedden.

Dat heet 'evolutie', vooruitgang.
Indien iedereen, altijd enkel maar de dingen doet, gelooft, denkt, die aangeleerd zijn, en niet verder kijkt dan die opgelegde grenzen, zou er nooit vooruitgang geweest zijn.

Laatst gewijzigd door SDX : 6 maart 2012 om 13:46.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 13:47   #1702
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hosselbrigrade Bekijk bericht
Dat opvoeding per definitie hersenspoeling is is toch logica des zelfe? Als baby/peuter weet je niet hoe de wereld in elkaar steekt, dat moet je leren van iemand anders. Dat is dus hersenspoeling het komt immers niet van jezelf. SLechts een enkeling weet naderhand in de puberteit of later een eigen mening te vormen. En zoals ik al heb gezegt plaats ik mijzelf daar niet onder.
Uit encyclo.nl, hersenspoeling:

het door middel van psychologische dwangmiddelen wijzigen van iemands overtuiging

U zei zelf dat een pasgeborene niets weet, dus volgens deze definitie is opvoeding alvast geen hersenspoeling omdat er geen geloofsovertuiging is om te wijzigen. Bovendien gebruiken goede opvoeders geen psychologische dwangmiddelen.

tegen iemands wil en met indringende middelen (bijvoorbeeld isolatie of vernedering) zijn ideeën, houding en opvattingen omvormen.

Als je als ouder je kinderen opvoed door middel van isolatie of vernedering dan hoop ik dat jeugdzorg langskomt. Volgens deze definitie zijn de meeste opvoedingen geen brainwashing want geen indringende middelen en niet ingaan tegen iemands wil.

`Hersenspoelen` is een methode waarbij bij een persoon de oude gedachte- en ideeënpatronen, inclusief zijn normen-en-waardenstelsel, wordt uitgewist, met als doel hier een eigen patroon op te "herprogrammeren".

Hetzelfde als de eerste definitie. Ook volgens deze definitie zijn de meeste opvoedingen geen brainwashing.

dus neen, het is niet de logica zelve.

***EDIT***

Ach wel, de banhammer is neergekomen.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 6 maart 2012 om 13:49.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 13:56   #1703
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Tergend procederen van het CGKR want het verbod geldt voor iedereen en kan er dus nooit sprake zijn van discriminatie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 14:24   #1704
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'n Baby gaat al vanaf 'n bepaald moment in z'n leventje, vanaf 't moment dat hij er toe in staat is, zèlf op onderzoek uit, z'n omgeving verkennend, de grenzen telkens verder verleggend, de meeste pubers (puberen weetjewel) zetten zich af tegen 't gezag van hun ouders en willen 't 'anders' doen, 'n andere koers varen, zèlf dingen ontdekken, steeds weer grenzen verleggend...

Slechts weinigen houden er nog dezelfde ideeën op na als destijd hun ouders of al zeker hun grootouders.

Enkel 'n zwaar geïndoctrineerd individu meent dat iedereen dezelfde dingen aanhoudt als hun ouders of degenen die hen opvoedden.

Dat heet 'evolutie', vooruitgang.
Indien iedereen, altijd enkel maar de dingen doet, gelooft, denkt, die aangeleerd zijn, en niet verder kijkt dan die opgelegde grenzen, zou er nooit vooruitgang geweest zijn
.
dat is inderdaad het grote verschil tussen het vrije westen en de door de islamitische doctrine onderworpen gebieden.
Waar wij redeneren dat indien alle kinderen hetzelfde deden als hun ouders, we ondertussen nog steeds in holen en paalwoningen zouden verblijven, redeneren ze in die "onderworpen" gebieden gewoon dat de koran vooral ONVERANDERLIJK is, van en voor alle tijden en BIJGEVOLG staat de evolutie in die landen stil. Voeg daarbij nog de geïnstitutionaliseerde inteelt en je weet waarom ze het ginds nu niet bepaald zo leuk hebben.

Niet voor niks dat ze eeuwen op hun olie zaten en nooit enig creatief idee ontwikkelden hadden om er iets mee te doen...

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 maart 2012 om 14:25.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 15:27   #1705
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat is inderdaad het grote verschil tussen het vrije westen en de door de islamitische doctrine onderworpen gebieden.
Waar wij redeneren dat indien alle kinderen hetzelfde deden als hun ouders, we ondertussen nog steeds in holen en paalwoningen zouden verblijven, redeneren ze in die "onderworpen" gebieden gewoon dat de koran vooral ONVERANDERLIJK is, van en voor alle tijden en BIJGEVOLG staat de evolutie in die landen stil. Voeg daarbij nog de geïnstitutionaliseerde inteelt en je weet waarom ze het ginds nu niet bepaald zo leuk hebben.

Niet voor niks dat ze eeuwen op hun olie zaten en nooit enig creatief idee ontwikkelden hadden om er iets mee te doen...
't Boek waar angst en onderdrukking 't handelsmerk is, de ideologie die verbiedt zèlf te denken, werd gewogen en te licht bevonden ergo; verworpen door de overgrote meerderheid in 't westen, de 'verlichting' heeft dit mogelijk gemaakt, enkel maar omdat in 't boek plaats was voor verlichting.

Moeilijk te begrijpen voor lieden wiens leven totaal afgestemd is op 'n gelijkaardig boek, waar geen plaats is voor verlichting, 't 'redeneren' aan 't boek overlatend, begrijpelijk dat zulke mensen niet eens 'n besef hebben dat niet iedereen 'redeneert' zoals zijzelf.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:05   #1706
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht

***EDIT***

Ach wel, de banhammer is neergekomen.
Al de posts van hosselbrigrade zijn verdwenen. Blijkbaar een reeds eerder gebande dubbelnick?

Wisord?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 maart 2012 om 19:06.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:09   #1707
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De hele CGKR structuur ademt islamisme uit...zowel haar (pro-palestina ) voorzitter, haar voornamelijk islamitische leden en personeel en zowat de meerderheid van al haar burgelijke partijstellingen zijn geconcentreerd rond de islam...

Maar toch juich ik haar klcht toe..het laat zien aan werkgevers dat de tolerantie en verdraagzaamheid bij fundamentalistische moslims van één kant moet komen, en bijgevolg zullen in de toekomst veel werkgevers 2 keer nadenken voor ze een fundi in huis halen of hun arbeidsreglement waterdicht maken voor radicale uitholling
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 21:28   #1708
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De hele CGKR structuur ademt islamisme uit...zowel haar (pro-palestina ) voorzitter, haar voornamelijk islamitische leden en personeel en zowat de meerderheid van al haar burgelijke partijstellingen zijn geconcentreerd rond de islam...

Maar toch juich ik haar klcht toe..het laat zien aan werkgevers dat de tolerantie en verdraagzaamheid bij fundamentalistische moslims van één kant moet komen, en bijgevolg zullen in de toekomst veel werkgevers 2 keer nadenken voor ze een fundi in huis halen of hun arbeidsreglement waterdicht maken voor radicale uitholling
Zoals een bekend voetballer ooit zei: '' Elk nadeel heb zijn voordeel''.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 22:56   #1709
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Een bedrijf zou zonder inmening zijn eigen regels moeten kunnen toepassen.
Als Hema zegt "geen religieuze tekens', dan is dat hun goed recht. Wie zich daartegen verzet weet dat hij of zij ontslagen wordt.
Oud 6 maart 2012, 23:40   #1710
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Rare Vlamingen want in gidsland Nederland voor veel flaminganten ...
Is dat zo? Kent u veel Vlaamsgezinden die menen dat Nederland op vlak van drugsbeleid en euthanasie ook een gidsland is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 06:47   #1711
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat men er een probleem van maakt als het ergens niet mag.
Dat men er een probleem van maakt als het ergens mag.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 07:47   #1712
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Tergend procederen van het CGKR want het verbod geldt voor iedereen en kan er dus nooit sprake zijn van discriminatie.
Dan moet je toch eens nagaan wat discriminatie betekent.

Indien je als werkgever stelt dat je geen werknemer in een rolstoel in dienst wil nemen, geldt dat ook voor iedereen; maar als daar geen verantwoorde reden voor is; is dit evengoed discriminatie.
Oud 7 maart 2012, 08:09   #1713
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan moet je toch eens nagaan wat discriminatie betekent.

Indien je als werkgever stelt dat je geen werknemer in een rolstoel in dienst wil nemen, geldt dat ook voor iedereen; maar als daar geen verantwoorde reden voor is; is dit evengoed discriminatie.
Vind U het feit dat iemand niet kan lopen hetzelfde als iemand die een - blijkbaar vastgegroeide - schaamhaardoek op heeft?

of bedoel je eerder: als de werkgever eist dat ze haar doek kan afzetten, kan de werkgever evengoed eisen dat de rolstoelgebruiker zijn rolstoel ergens parkeert en verder gewoon rondloopt?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 maart 2012 om 08:11.
Oud 7 maart 2012, 08:19   #1714
artisjok
Banneling

Standaard

Neen, ik vind dit niet hetzelfde, maar het discriminatieprincipe is hetzelfde.

Als je wil geef ik een ander voorbeeld :
Indien je als werkgever stelt dat je geen holebi's als werknemer wil nemen, geldt dat ook voor iedereen; maar als daar geen verantwoorde reden voor is; is dit evengoed discriminatie.
Oud 7 maart 2012, 08:42   #1715
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Indien je als werkgever stelt dat je geen holebi's als werknemer wil nemen, geldt dat ook voor iedereen; maar als daar geen verantwoorde reden voor is; is dit evengoed discriminatie.
bedoel je nu dat jij je sexuele geaardheid kan op en afzetten zoals een hoofddoek? dus mèt BH ben je hetero, zonder BH ben je lesbo? Dan lijkt het me simpel: je gaat werken mèt BH (dat is leuker voor iedereen).

of bedoel je nu dat een moslima die haar sjalleke aan de kapstok hangt ineens geen islamitische gelovige meer is?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 maart 2012 om 08:43.
Oud 7 maart 2012, 08:50   #1716
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
bedoel je nu dat jij je sexuele geaardheid kan op en afzetten zoals een hoofddoek?
Neen, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat het discriminatieprincipe hetzelfde is.

Hoeveel keer moet ik dat nog herhalen vooraleer het doordringt?
Oud 7 maart 2012, 08:54   #1717
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

U maakt dus geen verschil tussen een gehandicapte persoon en iemand die zich als clown wil verkleden?

ach nee, dat is waar, jij discrimineert niet: de gehandicapte moet maar leren lopen en de clown mag zijn pakje aanhouden!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 maart 2012 om 08:55.
Oud 7 maart 2012, 09:10   #1718
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat men er een probleem van maakt als het ergens mag.
In dit geval wel en nu niet meer.
Maar zitten daar ook nonnekes met hun kapje aan ?
Mocht ik op school of op mijn pasfoto met mijn klak op ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 09:16   #1719
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee dat geldt niet voor iedereen , alleen voor homo's.
Oud 7 maart 2012, 09:19   #1720
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zitten er nonnetjes met hun kapje aan ?
Dan zou het discriminatie zijn als zij niet mag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be