Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2025, 12:09   #1701
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
bron : https://www.tijd.be/politiek-economi.../10597911.html

De parallellen zijn er, dat is nauwelijks te ontkennen.
De conclusie van Ryback is dat de republiek sterk genoeg is om het Trump onheil te kunnen overleven. Bij de tussentijdse verkiezingen in 2026 gaan we meer weten. Maar als we zien wat voor een massa shit Trump al in twee maand heeft weten te veroorzaken, gaan we nog warme momenten tegemoet.
Ik geef U gelijk en ik moet zeggen dat ik dat van Trump niet dacht. Ik zag dat meer als een idioot maar met een libertarische grond. Het is gewoon een autocraat.

Dat gezegd, ik profiteer wel van het feit dat hij de USA naar de vaantjes helpt, en veel makakken gaat opblazen. Maar zijn agressiviteit jegens Europa is een probleem dat ik niet had zien komen.

Dat gezegd, Hitler heeft gewoon *zoals zovele autocraten* het draaiboek van de populaire autokraat gevolgd. Dat wil niet zeggen dat Trump vergelijkbaar is met Hitler. Trump is even vergelijkbaar met Mao, Stalin, en Khomeini.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 maart 2025 om 12:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 12:13   #1702
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is dus exact wat de Amerikaanse extreem-wokerds op het oog hebben met het vernielen van lukrake Tesla's.
Dat is waarschijnlijk contra productief. Musk steekt zijn eigen winkel in brand want zijn klienteel zijn groene wokerds, en met wat hij nu doet schoffeert hij ze danig.

Trouwens Tesla als vwatuur heeft zijn tijd gehad. BYD is goedkoper en beter.

Tesla was een snob merk zoals Apple, maar het probleem is dat als ge als boegbeeld van een snob merk uw klanten schoffeert, dan hebt ge het gehad he.

Niemand kocht een Tesla als optimale kosten baten analyse: iedereen kocht het "voor 't merk" en "voor het imago van Musk". Nu dat om zeep is, zoals die Franse senator dat zo goed stelde, een "hofnar op ketamines", is de merknaam nu geassocieerd met een psychopaat.
Oud 16 maart 2025, 12:37   #1703
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is waarschijnlijk contra productief. Musk steekt zijn eigen winkel in brand want zijn klienteel zijn groene wokerds, en met wat hij nu doet schoffeert hij ze danig.
In DE waar zijn Europees fabriekje draait geeft 94% van de bevolking te kennen geen Tesla te willen kopen.
In de rest van EU ligt de verkoop 50% lager.

Citaat:
Trouwens Tesla als vwatuur heeft zijn tijd gehad. BYD is goedkoper en beter.

Tesla was een snob merk zoals Apple, maar het probleem is dat als ge als boegbeeld van een snob merk uw klanten schoffeert, dan hebt ge het gehad he.
En in China wordt het death by a thousand cuts. Ze hinkelen achterop.
BYD maar nu ook Xiaomi zit daar flink in haar zakken.

Ik kijk uit wanneer Trump zijn zinnen op China begint te zetten.
China is de levenslijn van Tesla.

Citaat:
Niemand kocht een Tesla als optimale kosten baten analyse: iedereen kocht het "voor 't merk" en "voor het imago van Musk". Nu dat om zeep is, zoals die Franse senator dat zo goed stelde, een "hofnar op ketamines", is de merknaam nu geassocieerd met een psychopaat.
De credits waren Tesla's geldkoe want dat was 100% pure winst en ging recht naar de bottom line.
Gaat Trump daar in besparen? En wat gaat Europa doen?
De imagoschade met dalende verkoop is een ding, maar Tesla kan nog op veel andere manieren een kloot afgetrokken worden.
Zijn imperium valt of staat met Tesla.

Laatst gewijzigd door hamac : 16 maart 2025 om 12:38.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 17:10   #1704
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deugnietje Nog altijd dezelfde zie ik
A dirty mind is a joy forever
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 17:18   #1705
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat "handelsoverschot met de USA" is nu toch wel een mop, eerlijk gezegd.

Even de context: ik was eigenlijk tevreden dat Trump verkozen was. Ik dacht dat dat de USA wat schade zou bezorgen, we weer 4 jaar konden lachen, en dat het wokisme deftig op zijn bakkes zou krijgen.

Ik moet zeggen dat ik mij deels vergist heb: jaja, de USA gaan FLINK wat schade ondervinden, het wokisme krijgt zodanig serieus op zijn bakkes dat we eigenlijk eerder een theocratie moeten vrezen, maar vooral: Trump past het draaiboek van "hoe installeer ik een autocraat" perfect toe. Al zijn libertaire discours gaan down the drain en we hebben te maken met een ware totalitaire revolutionaire autocraat, stijl Stalin, Hitler, Robbespierre, Khomeini... Dat had ik niet verwacht.

Bon, terug naar dat handelsoverschot. Dat is ONVERMIJDELIJK want Trump zijn twee neuronen hebben niet door dat dat juist de GROTE WINST was die de USA destijds bekomen had door hun overwinning in WW II: het Bretton Woods akkoord had de dollar (via een smoes van Goudstandaard) als wereld reserve munteenheid ingevoerd, en dat is zo gebleven, ook na het loskoppelen van de goudstandaard (die toch al een lachertje was) in de jaren 1970.

Als dusdanig hebben de USA het enorme voordeel van "valsmunter van de wereld" te zijn, en EXPORTEREN dollars naar de rest van de wereld (banken) die dat als reserve opstapelen.

De USA heeft dus een EXPORT PRODUCT, "groen papier" waarmee ze de wereld kunnen kopen. Uiteraard is de balans "negatief" ttz meer papier uit, en meer goederen en diensten in.

Het is niet omdat de Amerikanen nijverige werkers zijn, dat zij zo rijk zijn. Het is omdat zij de wereld kunnen kopen met hun groene papier persen.

De orde van grootte van wat ze kunnen kopen is de "toename aan reserve stock in de wereld", ttz grosso modo economische groei + inflatie in de wereld.

Als de economie in de wereld met 3% groeit, en 2% inflatie heeft, dan moeten de wereld banken hun reserve stock met 5% doen toenemen, en kan de USA dus zoveel groen papier drukken en daarmee gaan shoppen in de wereld.

En die onnozelaar van een Trump begrijpt dat niet.

Als de handelsbalansen in evenwicht zouden zijn, dan moeten de Amerikanen echte goederen en diensten fabriceren voor de rest van de wereld, in plaats van groen papier te drukken. Denken dat de Amerikanen daar 'voordeel mee doen' is zeggen dat negerkes op de plantages voordeel doen door harder te werken.

Hoe dom kan je zijn he.
Ik dacht dat je onder de zoden lag.

Soit.

De meeste mensen begrijpen het concept "valsemunterij" toch niet. Laat staan internationale handelsbalansen.

De, wat is het, 800 militaire basissen van de Amerikanen over de wereld, is niet om de flik van de wereld te zijn, maar om de reserve-munt status te beschermen.

Khadaffi poogde ooit een gouden dinar te lanceren. Khadaffi is er niet meer...

Echter, gezien de situatie in de wereld, als die dollars terug naar de US gaan, dan gaan we weimar-toestanden zien. Een brood kopen met een kruiwagen dollars...
Oud 16 maart 2025, 17:34   #1706
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Echter, gezien de situatie in de wereld, als die dollars terug naar de US gaan, dan gaan we weimar-toestanden zien. Een brood kopen met een kruiwagen dollars...
Ja, vandaar dat het eigenaardig is om dat proces in de hand te werken door al uw vroegere vrienden die dollars verzamelen, in hun tanden te kloppen, en met de BRICS kwiebussen copain willen te spelen. Tenzij dat de bedoeling is natuurlijk van zij-die-Trump-besturen.

Dat gezegd, men maakt vaak de fout om als samenzwering te zien, wat door idiotie kan verklaard worden. Wie weet he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 maart 2025 om 17:34.
Oud 16 maart 2025, 18:52   #1707
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja, vandaar dat het eigenaardig is om dat proces in de hand te werken door al uw vroegere vrienden die dollars verzamelen, in hun tanden te kloppen, en met de BRICS kwiebussen copain willen te spelen. Tenzij dat de bedoeling is natuurlijk van zij-die-Trump-besturen.

Dat gezegd, men maakt vaak de fout om als samenzwering te zien, wat door idiotie kan verklaard worden. Wie weet he.
De vroegere vrienden, allez, zij die al die dollars hebben opgepot, zijn economische has-beens. Duitsland en zo. Die hun economie hebben vernield voor de groene waanzin.

Maar in ieder geval, de dé-dollarisatie is al veel langer dan trump aan de gang.
Oud 17 maart 2025, 09:11   #1708
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Houtis ( Jemen) hebben het Amerikaans vliegdekschip Truman aangevallen in de Rode Zee.
Ze schijnen niet te beseffen dat er zware reakties kunnen volgen van op de Truman...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 10:20   #1709
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat "handelsoverschot met de USA" is nu toch wel een mop, eerlijk gezegd.

Even de context: ik was eigenlijk tevreden dat Trump verkozen was. Ik dacht dat dat de USA wat schade zou bezorgen, we weer 4 jaar konden lachen, en dat het wokisme deftig op zijn bakkes zou krijgen.

Ik moet zeggen dat ik mij deels vergist heb: jaja, de USA gaan FLINK wat schade ondervinden, het wokisme krijgt zodanig serieus op zijn bakkes dat we eigenlijk eerder een theocratie moeten vrezen, maar vooral: Trump past het draaiboek van "hoe installeer ik een autocraat" perfect toe. Al zijn libertaire discours gaan down the drain en we hebben te maken met een ware totalitaire revolutionaire autocraat, stijl Stalin, Hitler, Robbespierre, Khomeini... Dat had ik niet verwacht.

Bon, terug naar dat handelsoverschot. Dat is ONVERMIJDELIJK want Trump zijn twee neuronen hebben niet door dat dat juist de GROTE WINST was die de USA destijds bekomen had door hun overwinning in WW II: het Bretton Woods akkoord had de dollar (via een smoes van Goudstandaard) als wereld reserve munteenheid ingevoerd, en dat is zo gebleven, ook na het loskoppelen van de goudstandaard (die toch al een lachertje was) in de jaren 1970.

Als dusdanig hebben de USA het enorme voordeel van "valsmunter van de wereld" te zijn, en EXPORTEREN dollars naar de rest van de wereld (banken) die dat als reserve opstapelen.

De USA heeft dus een EXPORT PRODUCT, "groen papier" waarmee ze de wereld kunnen kopen. Uiteraard is de balans "negatief" ttz meer papier uit, en meer goederen en diensten in.

Het is niet omdat de Amerikanen nijverige werkers zijn, dat zij zo rijk zijn. Het is omdat zij de wereld kunnen kopen met hun groene papier persen.

De orde van grootte van wat ze kunnen kopen is de "toename aan reserve stock in de wereld", ttz grosso modo economische groei + inflatie in de wereld.

Als de economie in de wereld met 3% groeit, en 2% inflatie heeft, dan moeten de wereld banken hun reserve stock met 5% doen toenemen, en kan de USA dus zoveel groen papier drukken en daarmee gaan shoppen in de wereld.

En die onnozelaar van een Trump begrijpt dat niet.

Als de handelsbalansen in evenwicht zouden zijn, dan moeten de Amerikanen echte goederen en diensten fabriceren voor de rest van de wereld, in plaats van groen papier te drukken. Denken dat de Amerikanen daar 'voordeel mee doen' is zeggen dat negerkes op de plantages voordeel doen door harder te werken.

Hoe dom kan je zijn he.
Dat wisten we uiteraard al, maar het verbaast me zeer sterk dat heel de adviserende staff achter Trump dat niet weet of er niet in slaagt om het uit zijn hoofd te praten. Dat Trump een windhaan is weten we allemaal, dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om hem in een richting te duwen die niet catastrofaal is voor de Amerikaanse economie? Dat is wat ik niet begrijp aan deze hele situatie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 10:49   #1710
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen wordt het in de States steeds meer "lachen met de Dems": NBC SHOCKED at RECORD LOW Democrat Approval Rating
Oud 17 maart 2025, 11:17   #1711
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat wisten we uiteraard al, maar het verbaast me zeer sterk dat heel de adviserende staff achter Trump dat niet weet of er niet in slaagt om het uit zijn hoofd te praten. Dat Trump een windhaan is weten we allemaal, dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om hem in een richting te duwen die niet catastrofaal is voor de Amerikaanse economie? Dat is wat ik niet begrijp aan deze hele situatie.
A culture of fear breeds yes-men.
Fear-based leadership silences dissent.
When leaders rule by fear, they create an echo chamber.
Intimidation breeds conformity.
Fear creates a climate where people are afraid to tell the truth.

Kies maar.

Maar deze is zeker ook van toepassing:
If you vote for a clown, you get a circus.

Laatst gewijzigd door hamac : 17 maart 2025 om 11:45.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 11:20   #1712
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat wisten we uiteraard al, maar het verbaast me zeer sterk dat heel de adviserende staff achter Trump dat niet weet of er niet in slaagt om het uit zijn hoofd te praten....
Dat is gewoon zo met autocraten, die luisteren niet naar advies, en die reageren gewelddadig op elk advies dat niet in hun kraam past.
Kijk maar hoe Poetin te keer ging tegen zijn eigen militaire staf toen die niet het antwoord gaven dat hij wenste.
Dan leert men snel dat het beter is de bullebak niet kwaad te maken door de waarheid te vertellen, maar de leugen te verkopen die wel geapprecieerd wordt.
In tegenstelling tot zijn eerste termijn heb ik nog niet gezien dat de ene na de andere uit zijn entourage aftreedt, hij heeft zich omringd met nog grotere jaknikkers...
Oud 17 maart 2025, 11:22   #1713
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Houtis ( Jemen) hebben het Amerikaans vliegdekschip Truman aangevallen in de Rode Zee.
Ze schijnen niet te beseffen dat er zware reakties kunnen volgen van op de Truman...
die kunnen maar beter op hun kameel kruipen en zo hard als ze kunnen weglopen met dat beest.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 11:26   #1714
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Zijn kruistocht tegen woke jaagt wetenschappers intussen weg.

Ook daar een beleid van het land verzwakken. De obsessie met woke neemt zodanig ziekelijke proporties aan dat hij toponderzoekers gaat zien vertrekken. Als je de religioten toelaat om de uitoefening van biomedische wetenschappen aan banden te leggen schuif je in de richting van een antiwetenschappelijke theocratie.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 11:40   #1715
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
A dirty mind is a joy forever
mijn lijfspreuk kent nog devote volgelingen zie ik ... zo hebben we het graag.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 11:51   #1716
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zijn kruistocht tegen woke jaagt wetenschappers intussen weg.

Ook daar een beleid van het land verzwakken. De obsessie met woke neemt zodanig ziekelijke proporties aan dat hij toponderzoekers gaat zien vertrekken. Als je de religioten toelaat om de uitoefening van biomedische wetenschappen aan banden te leggen schuif je in de richting van een antiwetenschappelijke theocratie.
Tijdens snotvalling19 hebben we in ieder geval een mooi staaltje antiwetenschappelijke theocratie mogen ondergaan.

Dat die "woke-wetenschappers" hier dus maar wegblijven.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 maart 2025 om 11:51.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 11:59   #1717
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens snotvalling19 hebben we in ieder geval een mooi staaltje antiwetenschappelijke theocratie mogen ondergaan.
Dat klopt.

"Supposing we hit the body with a tremendous—whether it's ultraviolet or just very powerful light—and I think you said that hasn't been checked, but you're going to test it?"
"And then I said, supposing you brought the light inside the body, either through the skin or some other way... I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning?"

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute.
And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning? Because you see it gets in the lungs, and it does a tremendous number on the lungs. So it’d be interesting to check that."
Oud 17 maart 2025, 12:28   #1718
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat klopt.

"Supposing we hit the body with a tremendous—whether it's ultraviolet or just very powerful light—and I think you said that hasn't been checked, but you're going to test it?"
"And then I said, supposing you brought the light inside the body, either through the skin or some other way... I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning?"

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute.
And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning? Because you see it gets in the lungs, and it does a tremendous number on the lungs. So it’d be interesting to check that."
En het kan altijd nog slechter. Ondertussen is de minister van volksgezondheid in de VS een Wappie.

Zijn laatste frats is dat hij de mazelen outbreak gaat bestrijden met pillekes vitamine A toe te dienen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 13:02   #1719
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En het kan altijd nog slechter. Ondertussen is de minister van volksgezondheid in de VS een Wappie.

Zijn laatste frats is dat hij de mazelen outbreak gaat bestrijden met pillekes vitamine A toe te dienen.
Een gebed kan natuurlijk ook geen kwaad.
Oud 17 maart 2025, 13:04   #1720
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat die "woke-wetenschappers" hier dus maar wegblijven.
Dit dus.

Op basis van die obsessief-compulsieve strijd rond covid een hoop wetenschappers naar het buitenland doen vertrekken.

En achterblijven met 'gezond boerenverstand' dominees en alternatieve zotten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be