![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1701 |
Banneling
|
![]() Wistge dat cheques niet de gehelé verzekering dekt voor sommige werknemers in dat systeem die der vandaag den dag mee werken.
Bijvoorbeeld arbeiders via Nederlands interim bureau van Poolse of balkische afkomst ...komen naar hier en werken mor deels verzekerd ![]() Verder nog dit enkele dagen terug bleek men nog te melden op tv dat onderdak verlenen niet zo maar kan ...ge moet maar eens pech hebben als ze u controleren hé ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid, met dienstencheque's mogen geen verbouwingen-renovaties gedaan worden. Wat niet wil zeggen dat ze dat niet handig in de verpakking mee steken ![]()
![]() |
![]() |
#1703 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen die niet kunnen werken hoeven voor mij ook niet te werken. Het is overigens geen voorstel maar een opsomming van de nuchtere feiten.
![]() |
![]() |
#1704 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt U harde bewijzen dat onvrijwillige werklozen in mijn kraam past? ![]() ![]() Trouwens mensen die niet kunnen werken mogen volgens mij zelfs niet als werkzoekenden ingeschreven worden... Dat heb ik vroeger bij bepaalde instanties zelfs 'geëist'... en de VDAB vraagt trouwens niets beter, maar deze dienst mag geen uitsplitsing maken onder druk van de vakbonden... Als men in de categorie 'werkonbekwamen werkzoekenden, die geen werk zoeken' bij de VDAB niet meer moet 'opvolgen', zouden er veel middelen en tijd vrij komen om de echte werkzoekenden (veel) beter te begeleiden... Ook de 'werkbekwame werkonwillige werklozen' zou men uit die lijsten moeten verwijderen... Natuurlijk, mensen tips geven om niet te moeten gaan werken of om afgedankt te kunnen geraken, is veel socialer en verstrekt het solidariteitsgevoel onder de werkezels geweildiigg...... ![]() Als U het interessert (en gelooft, wat U uiteraard niet hoeft)... ik heb daarjuist een gesprek gehad met iemand, die ik persoonlijk 100 euro per maand geef, omdat ze in een hopeloze situatie leeft... echt om te huilen, om tegen de muren op te lopen... Ik ben blij dat ik dat mens er, zij het waarschijnlijk slechts voor een paar dagen, (ook mentaal) heb bovenop geholpen... Natuurlijk langs de zijlijn staan lullen dat de wereld van iedereen is, dat iedereen het recht heeft om een riant onvoorwaardelijk basisinkomen te hebben (zonder te werken)... dat is natuurlijk plezanter, zeker als men niet moet bijdragen en enkel kan 'trekken'... Voil�*, de asociale spitsmuis heeft weeral 'gesproken'... Alvast wens ik U nog een gezellige dag... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 maart 2006 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1705 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tegenwoordig moet je een lange arm hebben om aan een leefloon te raken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1706 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad administratieve handige verpakkingen veroorzaken veel ongemak in bedrijven en sommige profiteren er inderdaad van ...dat was zo met pwa cheques ook toen paar jaar terug . Toen waren er ook al misbruiken...IK lol ikzelf doen daar niet aan ...AL mijn werkposts zocht ik zelf zonder hulp van 4 �* 5 interims op 9 maand tijd . Dan vraagt stad Antwerpen nog anno 2005 huur belasting op onbewoonbaar pand . Nu anno 2006 doen ze het weer zelfs bij onderverhuring pfff . Ikzelf ben niet zo corrupt aangelegd om te foefelen mé cheques of mensen en vindt het jammer al die misbruiken en men jobkes die me afgestolen worden op arbeids markt terwijl conservatieve mensen mé unne auto men fietspad steeds blokeren als ik ga werken . Er wordt iddd VEEL in groot steden adminstratief verpakt en gefoefelt ![]() Ik vraag me af waarom ze de lijst knel punt beroepen willen vergroten hmmm ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 23 maart 2006 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1707 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#1708 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1710 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen tips geven om legaal (? maar imoreel) belasting te ontduiken is natuurlijk niet misdadig. Want belasting ontduiken is natuurlijk geen diefstal. Kan je mij bvb. een goede reden geven waarom zeer veel inkomsten vrijgesteld zijn van belastingen of slechts aan een beperkte belasting onderhevig zijn. Het is ook opmerkelijk dat dit allemaal inkomsten zijn die uitsluitend aan grootverdieners voorbehouden zijn. Ik ben geen voorstander van het onvoorwaardelijk basisinkomen. Er zijn betere en, volgens mij, eerlijker mogelijkheden. Daarom ben ik voorstander van het BROV. Omdat we dan met zijn allen een eerlijke methode kunnen bedenken en niet, zoals nu, dat de oplossingen opgelegd worden door de grootverdieners die, uiteraard, uitsluitend hun eigen belangen op het oog hebben.
![]() |
![]() |
#1711 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat en waarom zou mij dat goed uitkomen? Ik moet wel toegeven dat als er zoveel mogelijk mensen aan de slag waren, het voor de gemeenschap, dus ook voor U, geen nadeel zou zijn... Wat U met uw tips om legaal belastingen te ontduiken (hoe dat mogelijk is, begrijp ik niet, maar allee..) wilt bedoelen, weet ik niet... ![]() ![]() En met uw BROV heb ik geen problemen, omdat ik dat toch niet meer zal meemaken... Maar als U en ik het nog niet eens geraken, zie ik niet in hoe we met zijn allen een eerlijke methode kunnen bedenken... en zeker niet met mensen die een riant onvoorwaardelijk basisinkomen wensen zonder te werken... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 maart 2006 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1712 |
Banneling
|
![]() De spitsmuizen wensen Lutifer terug te zien verschijnen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 maart 2006 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1713 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#1714 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestaat zelfs een boek over. Geschreven door een belastingsambtenaar en 250.000€ (per jaar/per maand?) noem ik veel. Hoe zou dat komen? Het was daarbij niet voor u persoonlijk bedoeld. Nooit van gehoord dat 2 stommelingen meer weten dan 1? Geld ook voor 2 slimmerikken. Het moeten er in princiepe dan wel ca 4 miljoen zijn die dat willen. Maar dat was je natuurlijk even vergeten. Zouden de Zwitsers zo'n supergenieën zijn?
![]() |
![]() |
#1715 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb uw vorig bericht nog eens gelezen en ik begrijp nog steeds niet - maar dat zal wel aan mij liggen... ik ben tenslotte maar een spitsmuis - wat U bedoelt... Probeer het me eens duidelijk te maken... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 24 maart 2006 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1716 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En begrijp je nu niets van het vorige bericht of beperkt het zich tot één ding. Geef dat dan even door.
![]() |
![]() |
#1717 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1718 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Begrijpt U het zelf wel?... ![]() Probeer het nog eens uit te leggen... dan begrijpt mijn zandloper het mss ook... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1719 |
Banneling
|
![]() Als iemand iets niet begrijpt, kan hij het altijd aan mij vragen.
Ik ben niet te lui om te antwoorden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1720 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Is er nog iemand die berricht 1711 en 1714 niet begrijpt?
|
![]() |
![]() |