Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2011, 12:54   #17201
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
fout!
de Vlaamse partijen doen dit uit eigen belang en uit chantage door de Franstalige partijen, niet de wil van hun kiezers.

het zoveelste bewijs hoe weinig mensen de Belgische politiek in haar geheel echt kennen.
En hoe noemen we mensen die jaar in jaar uit opnieuw op diezelfde partijen blijven stemmen?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 13:27   #17202
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
En hoe noemen we mensen die jaar in jaar uit opnieuw op diezelfde partijen blijven stemmen?
Volksverraders, die hadden beter gaan stemmen op het Vlaams Belang, Amerikaansgezind en zionistisch, net wat we nodig hebben...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 13:49   #17203
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom confederalisme tussen staten, en niet tussen mensengemeenschappen, zoals gemeentes?
Absoluut, ik heb nergens gezegd dat de samenwerking (in welke vorm dan ook) bij voorkeur tussen de entiteiten Nederland en Vlaanderen zou moeten plaatsvinden.
Liever niet op dat nivo, zelfs.

Laatst gewijzigd door Hollander : 19 november 2011 om 13:50.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 13:54   #17204
Shadowke

Standaard

Citaat:
Mensen die profiteren van de partij waarop ze stemmen en mensen die blind stemmen
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 14:50   #17205
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en maar kappen op de Belgen terwijl het de Franstalige partijen zijn van België, en niet dè Belgen, die voor alle misere hebben gezorgd in België.
Vlaanderen (Nederlandstalig België) en Brussel (jaja) worden misbruikt als koloniaal wingewest van de Franstalige partijen.

in plaats van ons aan te vallen, kan je beter medelijden met ons hebben want wij hebben dit niet gewild.
Haben Sie es nicht Gewüsst ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 14:51   #17206
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die profiteren van de partij waarop ze stemmen en mensen die blind stemmen
Wat is het nu.
Het ene moment profiteren de partijen van hun kiezers....

U moet eindelijk eens nadenken en zeggen wat je wil zeggen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 15:03   #17207
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is het nu.

Word dat niet moeilijk voor die jongen.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 15:56   #17208
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is het nu.

indien u iets krijgt van een bepaalde politici van een partij of de partij zelf of u bent lid van een partij zou u niet op deze persoon/partij altijd stemmen?
Oud 19 november 2011, 15:57   #17209
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
Word dat niet moeilijk voor die jongen.
nog altijd ni verhuisd naar je grande patrie?
Oud 19 november 2011, 18:14   #17210
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Toen had hij een racistische haat tegenover Vlamingen, hoor...
Niet alle Vlamingen, maar dat deel dat ons haat!
En helaas zijn dat er behoorlijk veel !
En ondanks dat zeer velen ons haten in het zuiden, ben ik tóch voor verdergaande samenwerking.
Ik denk dat een volledig samengaan echter niet kan, dit ook om sociologische renenen.
Maar een confederatie is al erg mooi !
Een zelfstandig Vlaanderen binnen een groot Nederlands verband !

Ik heb ook een tijd lang op het "andere forum" gezeten, maar daar kreeg ik zoveel "shit" over mij heen van Vlamingen dat ik daar ben weggegaan.
Ik merk nu wel dat er veel mensen hetzelfde denken als ik, en daar wordt ik vrolijk van !

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 november 2011 om 18:21.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 18:49   #17211
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
En ondanks dat zeer velen ons haten in het zuiden, ben ik tóch voor verdergaande samenwerking.
Ik denk dat een volledig samengaan echter niet kan, dit ook om sociologische renenen.

Ik heb ook een tijd lang op het "andere forum" gezeten, maar daar kreeg ik zoveel "shit" over mij heen van Vlamingen dat ik daar ben weggegaan.
Ik merk nu wel dat er veel mensen hetzelfde denken als ik, en daar wordt ik vrolijk van !
die confederatie zie ik maar als een tussenstap hoor
Oud 20 november 2011, 00:04   #17212
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht

Die "haat" is er door de franse bezetter ingedoctrineerd. Hoewel ik -haat- een zwaar woord vindt, het is meer vervreemd zijn van onze wortels, van onze noordelijke landgenoten. We zijn beroofd van onze cultuur\taal en sociale verbanden, hoewel taal niet gelukt is. Net als een gescheiden gezin waar één kind onder de plak van de boze pleegmoeder zit en vervreemd is van zijn broertje.
De Nederlandse leeuw moet zijn Vlaamse broer terug leren bijten, ongetemd zijn. Wij zingen wel-ze zullen hem nie temmen- maar hij ligt bij dompteur Rupo aan de lijn. Mijn NL leeuwin heeft me dat geleerd terug bijten en hard.
Dus losrukken dat touw en die Waalse haan de kop eraf bijten..

Een zelfstandig Vlaanderen binnen een groot Nederlands verband ! = Plan N van de BW groep, van Storme..
Oud 20 november 2011, 00:46   #17213
Albrecht
Banneling

Standaard

De term "Vlaming" voor alle Nederlandstalige Belgen is ook iets typisch Frans, hoor.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 10:36   #17214
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Die "haat" is er door de franse bezetter ingedoctrineerd. Hoewel ik -haat- een zwaar woord vindt, het is meer vervreemd zijn van onze wortels, van onze noordelijke landgenoten. We zijn beroofd van onze cultuur\taal en sociale verbanden, hoewel taal niet gelukt is. Net als een gescheiden gezin waar één kind onder de plak van de boze pleegmoeder zit en vervreemd is van zijn broertje.
De Nederlandse leeuw moet zijn Vlaamse broer terug leren bijten, ongetemd zijn. Wij zingen wel-ze zullen hem nie temmen- maar hij ligt bij dompteur Rupo aan de lijn. Mijn NL leeuwin heeft me dat geleerd terug bijten en hard.
Dus losrukken dat touw en die Waalse haan de kop eraf bijten..

Een zelfstandig Vlaanderen binnen een groot Nederlands verband ! = Plan N van de BW groep, van Storme..
Wat een onzin. De geschiedenis spreekt u tegen. We zijn op geen enkele manier ‘vervreemd van onze wortels van onze noordnederlandse buren’. Hoe komt u daar nu bij? Het tegendeel is waar! We hebben nooit veel van doen gehad met onze noordnederlandse buren.

Hetgeen u hier poneert, is weer het zoveelste typisch ijdel gepraat van die enkele mensen die een groot-Nederlandse gedachte koesteren. Meer nog, het is een doebewuste (maar zeer onhandige) poging om de geschiedenis te verdraaien en naar uw politieke hand te zetten. Immers, die historische eenheid tussen Noord en Zuid heeft nooit lang bestaan. Hoogstens enkele decennia ten tijde van Karel V. En toen brak de 80-jarige Oorlog uit. En daarna leefden we meer dan 400 jaar gescheiden. Vergeten?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2011 om 10:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 11:15   #17215
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een onzin. De geschiedenis spreekt u tegen. We zijn op geen enkele manier ‘vervreemd van onze wortels van onze noordnederlandse buren’. Hoe komt u daar nu bij? Het tegendeel is waar! We hebben nooit veel van doen gehad met onze noordnederlandse buren.

Hetgeen u hier poneert, is weer het zoveelste typisch ijdel gepraat van die enkele mensen die een groot-Nederlandse gedachte koesteren. Meer nog, het is een doebewuste (maar zeer onhandige) poging om de geschiedenis te verdraaien en naar uw politieke hand te zetten. Immers, die historische eenheid tussen Noord en Zuid heeft nooit lang bestaan. Hoogstens enkele decennia ten tijde van Karel V. En toen brak de 80-jarige Oorlog uit. En daarna leefden we meer dan 400 jaar gescheiden. Vergeten?
Als het gaat om desinformatie en gegoochel met getallen kunnen ze in u hun meerdere erkennen. Meneertje '1900 is een ruime duizend'
Oud 20 november 2011, 11:21   #17216
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Als het gaat om desinformatie en gegoochel met getallen kunnen ze in u hun meerdere erkennen. Meneertje '1900 is een ruime duizend'
Dan wordt het wel eens tijd dat u ontkracht hetgeen ik hier heb beweerd.
Oud 20 november 2011, 11:24   #17217
Hollander

Standaard

Citaat:
Dan wordt het wel eens tijd dat u ontkracht hetgeen ik hier heb beweerd.
En paarlen voor de zwijnen werpen? Nee dank u, we wachten wel op een meer receptief publiek. Het is nog vroeg.
Oud 20 november 2011, 11:30   #17218
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zijn allen geheel of gedeeltelijk samen geweest in de Merovingische rijk, Het Karolinische rijk (Frankisch rijk), het Heilige Roomse Rijk, en de korte periode samen onder Spanje. En we spreken alleen een taal welke roots zich in het Frankisch bevinden. De rest is bull-shit.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 november 2011 om 11:32.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 11:34   #17219
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
En paarlen voor de zwijnen werpen? Nee dank u, we wachten wel op een meer receptief publiek. Het is nog vroeg.
Pff... alweer uw gekende houding. U bekritiseert opvattingen van mensen, maar u kunt (of weigert) uw kritiek te onderbouwen. Hoogstwaarschijnlijk omdat u maar al te goed weet dat uw kritiek ongegrond is, ofwel omdat u van toeten noch blazen weet in deze materie. Behalve dan wat 'jan en ingrid' op een Hollandse school heeft 'geleerd' hierover.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2011 om 11:43.
Oud 20 november 2011, 11:37   #17220
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Vlamingen en Nederlanders een gezamenlijke taal hebben kunnen ontwikkelen, vereist innig en langdurig contact. Als Vlamingen meer geschiedenis met de franstaligen zouden hebben, dan zouden Vlamingen wel frans spreken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be