Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2011, 09:59   #17241
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Micele : 25 mei 2011 om 10:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 10:21   #17242
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zinloze discussie, lees nog eens goed wat ik schreef.
Je zal hetzelfde antwoord krijgen, je spreekt hier over terroristen.

Neem nu osama zelf die was daarvoor al verhuisd naar middle of nowhere half in de middeleeuwen afghanistan.

Denk je nu echt dat die erom geeft een tijd te moeten onderduiken in een villa in abbatabat (want daar zat hij ten slotte) NA 3000+ VS doden veroorzaakt te hebben en NA de VS in een oorlog gesleept te hebben die vele duizenden meer doden veroorzaakte een seculier arabische land naar radicalisme duwt EN de VS aan de afgrond van het failliet bracht met een factuur van meer dan 1000 miljard?

Citaat:
Daarbij om terrorisme te bekampen bestaat er al decennia lang counterterrorisme door special forces. Maar die waren blijkbaar eerder de oorlog in Afghanistan aan ´t voorbereiden als aan counterterrorisme te doen de jaren/maanden vóór de 9/11-aanslagen.
ALtijd grappig zo die verdoken hints naar samenzweringen ertussen.

Die aanpak werkte duidelijk niet, men was immers al lang bezig met al qaida.

Citaat:
Kun je "gemakkelijk" terugvinden in dit enorme topic, maar of dat het duidelijk en begrijpbaar voor jou is betwijfel ik.
Dan is de copy paste/quote van de post simpel, 800+ pagina's ga ik echt niet doornemen in wat jij in 1 zin kan uitleggen.

Citaat:
Hoef ik ook niet persé (en moeten al zeker niet) ik heb duidelijk de links gegeven waar "US-burgers" het veel beter kunnen uitleggen als ik. Hun uitleg klinkt mij zeer geloofwaardig.
Quote dan de post . Ik heb deze vragen nog al gesteld hier (en de discussie nog al gevoerd hier) en nooit 1 deftig antwoord gekregen het verbaasd me dus dat er dan nu plots enkele maanden later zo'n sondvloed aan bewijzen zou zijn.

Citaat:
In tegenstelling tot wat jij zegt over die motieven.
Tja als jij denkt dat een terrorist klaar omzich als martelaar te zien bang is van opgejaagd te worden ...

Citaat:
btw thx voor de bevestiging dat die motieven er zijn, dat jij die motieven minimaliseert was te verwachten anders zou je er niet steeds om vragen alhoewel hier al menige forummers enkele hints gegeven hebben.

Dus ik hoop dat je er niet meer verder achter "zaagt".
Ah en nu mag ik er al zelf niet meer om vragen

Citaat:
PS. Je hoeft echt niet verder in te gaan op die rare 9/11-motieven van OBL/AQ hoor, van mij moet je niet.

Einde discussie voor mij.
idd want je WIL helemaal niet over motieven spreken je WEET dat er amper geldige motieven zijn. In plaats daarvan discusieer je liever over dat verdacht vijsje dat gevonden is tussen het puin van 9/11 .

Zoals het de vorige was toen ik het vroeg, en de keer ervoor en ...
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 14:24   #17243
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indrukwekkend.

Toch niet.

Tegenvraag, wat waren de motieven van "Al Queda en ..." ? (vooral wat had ... bij een 9/11 te winnen ? )

Heb je er gevonden ?
Oud 25 mei 2011, 14:25   #17244
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Iemand al een motief gevonden?
R U Blind?
Oud 25 mei 2011, 17:22   #17245
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
R U Blind?
Nee van jou weten we dat al denk ik.

Misschien durf jij te antwoorden.

"
Citaat:
Bush was al aan het onderhandelen ook met de taliban en 10 jaar later nog geen sprake van.

Daarbij had bush gewoon de "northern aliance" kunnen steunen (zoals ze nu effectief deden)

Onzin, de link naar iraq was op zijn best minimaal. Bush en co probeerde idd maar werden door de wereld en grote delen vand e VS weggelachen.

raar dat bij iets wat je zelf organiseerd zo een cruciaal deel "vergeet"

Talloze president hebben gebombardeerd voor aanslagen die ver weg en veel minder erg waren. Zoals 29 onnodig dus.

En dit is niet bij VS burgers gedaan. Er is nergens bewijs dat er ergens ind e VS een opstand gepland was waar zo'n draconische maatregelen nodig waren.

Waar de belangrijkste "stakeholders" zelf amper tot niets aan verdienen. Ze hadden beter een 7/11 kunnen overvallen was effecienter en minder dodelijk.

En bleek later niks te zijn. Obama is nu al jaren aan de macht .

Met een vraagteken? Mai de markte reageren slecht op oorlog .

Weeral hetzelfde als hierboven.

Zeg het maar.

idd dat na 10 jaar er nog ampermotieven zijn buiten wat onnozelheden en vraagtekens.

Alhoewel als ik mij goed herinner van de vorige keer had je net zoals Micele niet durven antwoorden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 25 mei 2011, 17:52   #17246
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal hetzelfde antwoord krijgen, je spreekt hier over terroristen.
En die hebben nooit motieven ?? Die brengen zichzelf zo maar om het leven, zonder reden.

Citaat:
idd want je WIL helemaal niet over motieven spreken je WEET dat er amper geldige motieven zijn.
Hieruit blijkt een uw gebrek aan historisch besef betreffende de decennia lange Amerikaanse aanwezigheid en misdaden in het Midden-Oosten.

"geen motieven voor 9/11" hoezo een gewapend betonnen plaat voor je hoofd ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 19:59   #17247
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En die hebben nooit motieven ?? Die brengen zichzelf zo maar om het leven, zonder reden.
Neen ik gaf de motieven, lees zijn post nog eens daar ging het niet over.

Citaat:
Hieruit blijkt een uw gebrek aan historisch besef betreffende de decennia lange Amerikaanse aanwezigheid en misdaden in het Midden-Oosten.

"geen motieven voor 9/11" hoezo een gewapend betonnen plaat voor je hoofd ?
Geef ze dan maar.

Oud 25 mei 2011, 23:39   #17248
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=J1bm2...feature=relmfu
Oud 26 mei 2011, 06:14   #17249
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Heb je zelf je filmpje gezien?

Ze identificieren zich met de palestijnen, met mensen die zich verztten tegen de VS gestuende regimes en ze focussen hun woede op de VS .

Dis ik wacht op de motieven van de top van de VS administratie de laatste 10 jaar om enkele duizenden VS burgers de dood in te jagen.

Oud 26 mei 2011, 19:02   #17250
CryptoConspon
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze identificieren zich met de palestijnen, met mensen die zich verztten tegen de VS gestuende regimes en ze focussen hun woede op de VS .

Dis ik wacht op de motieven van de top van de VS administratie de laatste 10 jaar om enkele duizenden VS burgers de dood in te jagen.
Dat is toch niet zo moeilijk? O.m om de publieke opinie te beinvloeden ivm oorlog.
Net als Pearl Harbor. En de vs (mis) leiders geven echt geen zak om het volk.
Die noemen ze dan ook "useless eaters" het zijm psychopaten en psychopaten missen empathie. Dus vermoorden van mensen is voor hen geen enkel probleem.

Laatst gewijzigd door CryptoConspon : 26 mei 2011 om 19:04.
CryptoConspon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 19:53   #17251
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CryptoConspon Bekijk bericht
Dat is toch niet zo moeilijk? O.m om de publieke opinie te beinvloeden ivm oorlog.
Zoals iraq? Iraq waar er geen enkele duidelijk link met 9/11 naar was? Toch redelijk achterlijk om de reden voor de aanslag te vergeten?

Citaat:
Net als Pearl Harbor. En de vs (mis) leiders geven echt geen zak om het volk.
Maar ze geven wel om hun eigen hachje, de doodstraf riskeren om een oorlog te beginnen in afghanistan?

Citaat:
Die noemen ze dan ook "useless eaters" het zijm psychopaten en psychopaten missen empathie. Dus vermoorden van mensen is voor hen geen enkel probleem.
Dus Bush, obama en de hele VS top de laatste 10+ jaar zijn ALLEMAAL psychopaten ? Allemaal klaar om de doodstraf te trotseren voor niks? Voor zaken die men ook had kunnne verwezenlijken zonder zoveel slachtoffers?

Oud 26 mei 2011, 20:40   #17252
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je zou vanalles kunnen bedenken als motief, maar het probleem is dat een inside job veel te snel zou uitlekken in de VS. Het was dan ook geen inside job maar vooral een reactie op de steun van de VS aan Israels misdaden.

Geen ander land ter wereld krijgt zo veel financiële , militaire enz steun van de VS als Israel.
Oud 28 mei 2011, 11:53   #17253
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm voor 9/11 ?

Som die duidelijke motieven dan eens op waarom een wslk langjarige voorbereiding (én xx-maanden opleiding tot "brokkenpiloten" in de USA en Europa) met al dat risico ontdekt te worden ... ertoe geleid heeft dat "uiteindelijk 19 zelfmoordterroristen" eigenlijk blind opgeofferd werden om 4 Boeings te kapen, dat in de best bewaakte US vliegzone, waar gewapende jets met hun geroutineerde gevechtspiloten binnen de 10 minuten een passagiersvliegtuig, volgens normale scramble-procedure kunnen onderscheppen ?

En dat tijdens de uren waar talrijke "Fighters" al in de lucht hangen voor hun dagelijkse oefenvluchten ? En dat aan de oostkust waar de meeste militaire US-basissen in directe omgeving liggen (ook Navyschepen met vliegtuigen), en waar permanent AWACs radarvliegtuigen (ook die van de Navy) ook nog eens rondcirkelen ?

Ook op doelen (Pentagon/Washington) waar (automatisch) luchtafweergeschut 24/24 actief staat ?

Waar het luchtruim door de modernste 3D-radars bewaakt wordt, en waardoor ook het afzetten van een transponder en koersveranderingen niets veranderd aan de opsporing, eerder integendeel.

Ik bedoel dus niet de algemenen motieven waarom er terroraanslagen (bermbom, andere zelfmoordbommen) zijn door zulke "organisaties" (soms ook individualisten), ik bedoel specifieke motieven waardoor vooral een ´hoopje Arabieren´ (15 van 19*) en enkele andere (1 Libanees, 2 VAE, 1 Egyptenaar) dachten dat ´9/11´ daar in het best bewaakte hol van de vijand bijna zeker ging lukken, en daardoor zelfs ~ 3000 onschuldige mensen het slachtoffer werden. (* Wslk waren meer uitverkoren terroristen opgeleid en voorbereid om tenminste enkele kapingen te doen lukken, of ze zover geraakten is een andere vraag...)

Ik heb ze opgesomd voor 9/11, zoals vele anderen hier ook, je hebt amper iets weerlegt.

Met enkele vergezochte mogelijke motieven voor 9/11 ben ik ook niet akkoord, daar niet van. Maar er zijn ruim voldoende aanwijzingen voor enkele motieven. Zeker de "publieke ligitimatie" Afghanistan te bezetten, Irak volgde...

toch gelezen ? :
http://www.globalresearch.ca/index.p...xt=va&aid=1391
Feit is dat het een oeroude tactiek is om je eigen volk schade te berokkenen en het dan in je vijand zijn schoenen te schuiven. Keizer Nero was daar een hele goeie in en later Hitler. Doet het een en ander veel sneller gaan, zie je.
Oud 28 mei 2011, 12:28   #17254
Argusx43
Minister

Standaard

WTC-7 Geen vragen?

http://www.youtube.com/watch?v=GEPjO...eature=related
Oud 28 mei 2011, 17:16   #17255
Argusx43
Minister

Standaard

Het officiele onderzoek betrapt op een leugen over het gesmolten staal in het puin. Is dit hier al ter sprake geweest?

http://www.youtube.com/watch?v=3SLIzSCt_cg&NR=1
Oud 28 mei 2011, 21:49   #17256
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Feit is dat het een oeroude tactiek is om je eigen volk schade te berokkenen en het dan in je vijand zijn schoenen te schuiven. Keizer Nero was daar een hele goeie in en later Hitler. Doet het een en ander veel sneller gaan, zie je.
en nu met 'bewijzen' onzin kan iedereen verspreiden

Nero, bedoeld je de grote brand tijdens zijn bewind (hij gaf de schuld aan de christenen maar NIETS wijst erop dat hij die brand liet afsteken!)
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 28 mei 2011 om 21:49.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 21:49   #17257
k9

Standaard

Citaat:
Aleen vergaten ze het inde schoenen te schuiven van de vijand. Iraq had geen banden met 9/11 .

nee er waren banden naar saudi arabie en afghanistan en pakistan. 2 vrienden en 1 middle of nowhere.

Oud 28 mei 2011, 21:52   #17258
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
appelen met peren vergelijken pfff die eerste building had die ook structurele schade te verwerken niet dus
domme vergelijking...

Laatst gewijzigd door Dixie : 28 mei 2011 om 21:53.
Oud 28 mei 2011, 22:00   #17259
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het officiele onderzoek betrapt op een leugen over het gesmolten staal in het puin. Is dit hier al ter sprake geweest?

http://www.youtube.com/watch?v=3SLIzSCt_cg&NR=1
JA ER WAREN HELEMAAL GEEN POOLS OF MOLTEN STEEL
enkel een foto van reddingswerkers rond een lamp
Oud 28 mei 2011, 22:42   #17260
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
JA ER WAREN HELEMAAL GEEN POOLS OF MOLTEN STEEL
enkel een foto van reddingswerkers rond een lamp
Nog eens goe kijken naar filmke voor u antwoord.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be