Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2011, 21:06   #1721
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dankzij de Europese tussenkomst is de landbouw in Europa vakkundig de nek omgedraaid, en hebben we er in ruil 'agro-industrie' voor gekregen.

Het wordt dringend tijd dat Oxfam zich ook eens met de inheemse kleine producent bezig gaat houden.
Zonder de euro steun, die jij blijkbaar voorstelt, zou er in dit land geen boerderij meer te bespeuren zijn. Landbouwprodukten importeren zou dan immers heel wat goedkoper zijn.
Kleine producenten zouden, Europa of geen Europa, sowieso de kop niet boven water kunnen houden. Iedereen die iets van economie kent weet dat in deze geglobaliseerde wereld kleinschaligheid ten dode is opgeschreven.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 22:40   #1722
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zonder de euro steun, die jij blijkbaar voorstelt, zou er in dit land geen boerderij meer te bespeuren zijn. Landbouwprodukten importeren zou dan immers heel wat goedkoper zijn.
Kleine producenten zouden, Europa of geen Europa, sowieso de kop niet boven water kunnen houden. Iedereen die iets van economie kent weet dat in deze geglobaliseerde wereld kleinschaligheid ten dode is opgeschreven.
Idd.
+
De landen die kleinschaliger worden dan sommige bedrijven stellen helemaal niks meer voor en worden overgeleverd aan de willekeur van die bedrijven. Kris Peeters heeft zo al een lesje gehad van GM/opel.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 00:01   #1723
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tja.......

Ik verheerlijk de Nederlanders niet, daar zijn hier op het forum anderen voor.
Met zo iets wil men dan samengaan?

Over my dead body! Ze zijn even erg als de Waalse politici: als ze ons kunnen nekken, hebben we het zitten, en elke afspraak is er maar een zolang ZIJ zin hebben om er zich aan te houden...

Fuck them! Met zulke "vrienden" heb je geen vijanden meer nodig
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 00:09   #1724
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Hier kan ik deels de nederlanders wel in volgen. De nederlanders vinden dat we beter Zeebrugge verder uitbouwen dan Antwerpen. Bovendien is de westerschelde op sommige plaatsen zeer smal om van die megaschepen te laten passeren. Er zijn reeds ongelukken gebeurd en er zullen er nog gebeuren. Laat dit stuk van nederland ook net een mooi natuurgebied zijn en dan weet je waarom nederlanders dit proberen blokkeren.
Ah? Kunstmatig aangelegde aardappelvelden zijn natuurgebied? Het was juist de bedoeling er terug natuurgebied van te maken door het terug te geven aan de natuur... de redeneringen die worden opgebouwd...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 07:02   #1725
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Hier kan ik deels de nederlanders wel in volgen. De nederlanders vinden dat we beter Zeebrugge verder uitbouwen dan Antwerpen. Bovendien is de westerschelde op sommige plaatsen zeer smal om van die megaschepen te laten passeren. Er zijn reeds ongelukken gebeurd en er zullen er nog gebeuren. Laat dit stuk van nederland ook net een mooi natuurgebied zijn en dan weet je waarom nederlanders dit proberen blokkeren.
Dit is juist het punt waarom ik de Nederlanders NIET kan volgen : waarom tekenen ze dan eerst een contract ?

En wat Zeebrugge betreft : het is niet of/of maar én/én !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 07:27   #1726
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als regelmatig de Schelde uitgebaggerd mag worden,dan hoeft er voor mijn part geen vierkante meter duurverworven poldergrond,niet in Vlaanderen,niet in Nederland, onder water gezet te worden.....

Dat morsen met grond moet stoppen...(en dat geld overigens ook voor de uitbreiding van de Antwerpse haven op zich....dat moet ook stoppen......)

Die "compensatie" moet dan maar gebeuren voor mijn part door ergens verlepte oude-,te slecht gelegen- of te vervuilde industrie- of woonzones als "natuur" te declareren....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2011 om 07:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 07:45   #1727
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als regelmatig de Schelde uitgebaggerd mag worden,dan hoeft er voor mijn part geen vierkante meter duurverworven poldergrond,niet in Vlaanderen,niet in Nederland, onder water gezet te worden.....

Dat morsen met grond moet stoppen...(en dat geld overigens ook voor de uitbreiding van de Antwerpse haven op zich....dat moet ook stoppen......)

Die "compensatie" moet dan maar gebeuren voor mijn part door ergens verlepte oude-,te slecht gelegen- of te vervuilde industrie- of woonzones als "natuur" te declareren....
Dat is inderdaad een goede suggestie, maar gelet op de wederzijdse contractuele afspraak is het dan zeker iets dat eerst dient besproken te worden met beide partijen en niet eenzijdig door Nederland moet beslist worden.
Oud 18 juni 2011, 08:47   #1728
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Is ons inderdaad bekend.
Ik las onlangs ergens dat een groot stedebouwkundig project in de buurt van Amsterdam (en waarvan de ondergrondse bouwlagen reeds gerealiseerd waren) plots moest stilgelegd worden omdat het extra verkeer naar het complex later voor teveel extra CO2 zou zorgen.

Houdt dat dan in dat men in Nederland niets meer mag bouwen ? Er is sowieso overal teveel CO2.
Maar in de haven van Rotterdam kan men wel vrolijk een nieuwe steenkoolcentrale neerpoten.....
Oud 19 juni 2011, 02:46   #1729
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ah? Kunstmatig aangelegde aardappelvelden zijn natuurgebied? Het was juist de bedoeling er terug natuurgebied van te maken door het terug te geven aan de natuur... de redeneringen die worden opgebouwd...
Het blijft kunstmatig, maar dan als 'natuur'-gebied. Veel Belgen/Vlamingen, maar zelfs Nederlanders vergeten, dat ontpolderen tegen de Zeeuwse aard ingaat. Vergeet niet dat de meeste Deltawerken in Zeeland liggen, maar reeds eerder gereserveerde (Zeeuwse) gebieden bij Vlissingen, zo'n €30 miljoen duurder dan de Hedwigepolder zijn het alternatief. Ik ben niet voor ontpolderen, maar €20 miljoen meer?

Verder hoort Belgie/Vlaanderen het leeuwendeel van de kosten van de uitbaggering voor zich te nemen, want zij profiteren daar direct van.
Oud 19 juni 2011, 06:57   #1730
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Verder hoort Belgie/Vlaanderen het leeuwendeel van de kosten van de uitbaggering voor zich te nemen, want zij profiteren daar direct van.
Is ook gebeurd. Overigens profiteren de zuidelijke delen van Nederland ook volop van de Antwerpse haven, wordt België de heringebruikname van de Ijzeren Rijn door de Hollanders ontzegd, maken dagelijks 100.000-en Hollandse transits onze wegen verzadigd of bevoorraden hier (en in Frankrijk) hun ketens als Gamma, Wibra, Zeeman, C&A, Kruidvat, Hema, Casa, Bart Smit, H&M en binnenkort Albert Heijn ....
Oud 20 juni 2011, 10:18   #1731
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Maar in de haven van Rotterdam kan men wel vrolijk een nieuwe steenkoolcentrale neerpoten.....
De haven van Rotterdam ligt al decenia grotendeels buiten Rotterdam, de eerste en toekomstig tweede Maasvlakte waar ook die kolencentrale wordt gebouwd. Ook hier trouwens compensatie voor natuur.
Wellicht is een Scheldevlakte een optie voor de Antwerpse haven.
En in Amsterdam is duur aangelegde containerterminal inmiddels werkloos, welke rederij wil nu 25 km via een kanaal het land in met een megacontainerschip ?

Lees maar:
http://www.transport-online.nl/site/....php?news=6268
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 11:23   #1732
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat iemand het me kan uitleggen want ik snap het niet.
Die Schelde is uitgediept. Dat heeft geen gevolgen voor de grootte van het wateroppervlak. En toch moet er wateroppervlak bij 'ter compensatie'.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat door de uitdieping het leefgebied van wat kwallen, wormen, slakken en schelpen verandert (misschien zelfs wel verslechterd). En dan moet 'ter compensatie' er een stuk ondiep land onder water komen.
Als we een stuk heide kwijt raken dan gaan we toch ook niet ter compensatie van de natuur een bos aanplanten elders? (of wel? Misschien is de werkelijkheid wel zo gek, dat sluit ik niet uit.)
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 11:33   #1733
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Die Schelde is uitgediept. Dat heeft geen gevolgen voor de grootte van het wateroppervlak. En toch moet er wateroppervlak bij 'ter compensatie'.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat door de uitdieping het leefgebied van wat kwallen, wormen, slakken en schelpen verandert (misschien zelfs wel verslechterd). En dan moet 'ter compensatie' er een stuk ondiep land onder water komen.
Als we een stuk heide kwijt raken dan gaan we toch ook niet ter compensatie van de natuur een bos aanplanten elders? (of wel? Misschien is de werkelijkheid wel zo gek, dat sluit ik niet uit.)
Wat betreft de Schelde, snap ik het inderdaad ook niet zo heel goed, zo goed als heel dat gebied van Doel tot Breskens is bijna volledig natuurgebied, buiten Terneuzen en een paar kleine havens.

Uiteindelijk is zo een polder ook een biotoop voor allerhande vogels en klein wild, allee ja, de groene jongens zullen het wel beter weten zeker... ?

Als compensatie misschien een gebied in zee vrij maken van scheepvaart etc... ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 11:34   #1734
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Voil�*, Nederland houdt dus WEER EENS zijn woord niet. De Hedwige-polder blijkt nu ook een lachertje ...
Als nen hollander u niet bedrogen heeft, is hij het vergeten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:29   #1735
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De haven van Rotterdam ligt al decenia grotendeels buiten Rotterdam, de eerste en toekomstig tweede Maasvlakte waar ook die kolencentrale wordt gebouwd. Ook hier trouwens compensatie voor natuur.
Wellicht is een Scheldevlakte een optie voor de Antwerpse haven.
En in Amsterdam is duur aangelegde containerterminal inmiddels werkloos, welke rederij wil nu 25 km via een kanaal het land in met een megacontainerschip ?

Lees maar:
http://www.transport-online.nl/site/....php?news=6268
Welke compensatie? Gaat men die zuivere lucht ergens anders 'kopen' zoals de Europese regeringen al decennialang doen? Of denk je soms dat die CO2 gaat afdrijven en dat Nederland er niets mee te maken zal hebben. Doe maar, maar we weten allemaal welk Europees land het eerst verzuipt bij een stijgende zeespiegel.
Een Schelde-eiland zou je wel willen hé, want dat ligt dan voor de Nederlandse kust en naar waar gaan de inkomsten dan, denk je?
Oud 22 juni 2011, 14:48   #1736
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Dat schijnen Europese richtlijnen te zijn. De Hedwigepolder is een zeer vruchtbaar landbouwgebied en zou dus omwille van een aantal vogelsoorten moeten onder water worden gezet (ik neem aan dat de dijken dan ook moeten worden heraangelegd?). Zelf vind ik het dus weldegelijk ridicuul.

Maar ik zie ook niet in waarom Belgique dan een probleem zou hebben als de Nederlanders een ander stukje grond onder water zetten.... tenzij... tenzij

w8ff:

In Nederland ligt die hele hoge scheldedijk die abrupt stopt aan de grens de Belgique want die moeten natuurlijk geen dijken maar nutteloze scheepsliften bouwen. Bij een stormvloed zoals in 1953 loopt nu dus de helft van Vlaanderen onder maar blijft Nederland gespaard.
Als ze dus die Hedwigepolder onder water zetten gaat het water d�*�*r naartoe en blijft Vlaanderen gespaard!

zelf vind ik het veel erger dat door die Scheldeverdieping mijn geliefde schorren van Het Verdronken Land van Saeftinghe zullen verdwijnen.
Hedwigepolder:
http://maps.google.be/maps?hl=nl&xhr...-8&sa=N&tab=wl

verdronken land van Saeftinghe:
http://maps.google.be/maps?hl=nl&xhr...-8&sa=N&tab=wl
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:50   #1737
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik snap eigenlijk ook niet waarom je een stuk land onder water zou zetten. Wat is eigenlijk het voordeel voor Vlaanderen dat die polder onder water zou gezet worden?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:54   #1738
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik snap eigenlijk ook niet waarom je een stuk land onder water zou zetten. Wat is eigenlijk het voordeel voor Vlaanderen dat die polder onder water zou gezet worden?
Niets!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:56   #1739
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
serieus: dat is voor de vogelkes.
Ik vermoed dat heel het Verdronken Land van Saeftinghe zal komen droog te liggen door de verdieping van de westerschelde, en dus hebben de waadvogels en vb. de zillvermeeuwen die daar nestelen geen plaats meer of zoiets. Dus moeten ze andere gebieden krijgen.

Maar ik snap dus niet waarom ze het Schor (verdronken land van Saefthinghe) dan niet kunnen behouden ipv de nabijgelegen polder onder water te laten lopen. Of zou dat dan stilstaand water worden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:56   #1740
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zelf vind ik het veel erger dat door die Scheldeverdieping mijn geliefde schorren van Het Verdronken Land van Saeftinghe zullen verdwijnen.
Hedwigepolder:
[]
Ik verschiet er niet van dat de Nederlanders niet willen raken aan het grootst beschermde natuurgebied van West-Europa.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be