![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1721 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kleine producenten zouden, Europa of geen Europa, sowieso de kop niet boven water kunnen houden. Iedereen die iets van economie kent weet dat in deze geglobaliseerde wereld kleinschaligheid ten dode is opgeschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1722 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
+ De landen die kleinschaliger worden dan sommige bedrijven stellen helemaal niks meer voor en worden overgeleverd aan de willekeur van die bedrijven. Kris Peeters heeft zo al een lesje gehad van GM/opel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1723 | |
|
![]() Citaat:
Over my dead body! Ze zijn even erg als de Waalse politici: als ze ons kunnen nekken, hebben we het zitten, en elke afspraak is er maar een zolang ZIJ zin hebben om er zich aan te houden... Fuck them! ![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1724 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1725 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat Zeebrugge betreft : het is niet of/of maar én/én ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1726 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als regelmatig de Schelde uitgebaggerd mag worden,dan hoeft er voor mijn part geen vierkante meter duurverworven poldergrond,niet in Vlaanderen,niet in Nederland, onder water gezet te worden.....
Dat morsen met grond moet stoppen...(en dat geld overigens ook voor de uitbreiding van de Antwerpse haven op zich....dat moet ook stoppen......) Die "compensatie" moet dan maar gebeuren voor mijn part door ergens verlepte oude-,te slecht gelegen- of te vervuilde industrie- of woonzones als "natuur" te declareren.... Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2011 om 07:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1727 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1728 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1729 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder hoort Belgie/Vlaanderen het leeuwendeel van de kosten van de uitbaggering voor zich te nemen, want zij profiteren daar direct van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1730 |
Banneling
|
![]() Is ook gebeurd. Overigens profiteren de zuidelijke delen van Nederland ook volop van de Antwerpse haven, wordt België de heringebruikname van de Ijzeren Rijn door de Hollanders ontzegd, maken dagelijks 100.000-en Hollandse transits onze wegen verzadigd of bevoorraden hier (en in Frankrijk) hun ketens als Gamma, Wibra, Zeeman, C&A, Kruidvat, Hema, Casa, Bart Smit, H&M en binnenkort Albert Heijn ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1731 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht is een Scheldevlakte een optie voor de Antwerpse haven. En in Amsterdam is duur aangelegde containerterminal inmiddels werkloos, welke rederij wil nu 25 km via een kanaal het land in met een megacontainerschip ? Lees maar: http://www.transport-online.nl/site/....php?news=6268 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1732 |
Minister
|
![]() Misschien dat iemand het me kan uitleggen want ik snap het niet.
Die Schelde is uitgediept. Dat heeft geen gevolgen voor de grootte van het wateroppervlak. En toch moet er wateroppervlak bij 'ter compensatie'. Wat ik me wel kan voorstellen is dat door de uitdieping het leefgebied van wat kwallen, wormen, slakken en schelpen verandert (misschien zelfs wel verslechterd). En dan moet 'ter compensatie' er een stuk ondiep land onder water komen. Als we een stuk heide kwijt raken dan gaan we toch ook niet ter compensatie van de natuur een bos aanplanten elders? (of wel? Misschien is de werkelijkheid wel zo gek, dat sluit ik niet uit.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is zo een polder ook een biotoop voor allerhande vogels en klein wild, allee ja, de groene jongens zullen het wel beter weten zeker... ? Als compensatie misschien een gebied in zee vrij maken van scheepvaart etc... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1734 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1735 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een Schelde-eiland zou je wel willen hé, want dat ligt dan voor de Nederlandse kust en naar waar gaan de inkomsten dan, denk je?
![]() |
![]() |
#1736 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik zie ook niet in waarom Belgique dan een probleem zou hebben als de Nederlanders een ander stukje grond onder water zetten.... tenzij... tenzij w8ff: In Nederland ligt die hele hoge scheldedijk die abrupt stopt aan de grens de Belgique want die moeten natuurlijk geen dijken maar nutteloze scheepsliften bouwen. Bij een stormvloed zoals in 1953 loopt nu dus de helft van Vlaanderen onder maar blijft Nederland gespaard. Als ze dus die Hedwigepolder onder water zetten gaat het water d�*�*r naartoe en blijft Vlaanderen gespaard! zelf vind ik het veel erger dat door die Scheldeverdieping mijn geliefde schorren van Het Verdronken Land van Saeftinghe zullen verdwijnen. Hedwigepolder: http://maps.google.be/maps?hl=nl&xhr...-8&sa=N&tab=wl verdronken land van Saeftinghe: http://maps.google.be/maps?hl=nl&xhr...-8&sa=N&tab=wl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1737 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap eigenlijk ook niet waarom je een stuk land onder water zou zetten. Wat is eigenlijk het voordeel voor Vlaanderen dat die polder onder water zou gezet worden?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1738 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1739 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat heel het Verdronken Land van Saeftinghe zal komen droog te liggen door de verdieping van de westerschelde, en dus hebben de waadvogels en vb. de zillvermeeuwen die daar nestelen geen plaats meer of zoiets. Dus moeten ze andere gebieden krijgen. Maar ik snap dus niet waarom ze het Schor (verdronken land van Saefthinghe) dan niet kunnen behouden ipv de nabijgelegen polder onder water te laten lopen. Of zou dat dan stilstaand water worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1740 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verschiet er niet van dat de Nederlanders niet willen raken aan het grootst beschermde natuurgebied van West-Europa.
|
![]() |
![]() |