![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bevoegdheden worden immers nog steeds door de federale staat bepaald: het zijn niet de deelstaten die zeggen wat de (con)federale staat mag doen, het is de federale staat die zegt wat het zelf blijft doen. En indien nodig kan, in een latere fase, de federale staat bijkomende bevoegdheden afstaan of terugnemen. Zie daar gerust een confederale logica in hoor, gezien het woord o zo belangrijk is, maar dat is het absoluut niet. (en ja, de wet die artikel 35 moet "activeren" is een bijzondere wet, met 2/3 meerderheid en meerderheid in beide taalgroepen)
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 augustus 2010 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
#1742 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kan u uw bewering staven met een voorbeeld? (uit nieuwsgierigheid gewoon, hoor ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 augustus 2010 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
#1744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Hoeveel katholieken zijn in Nederland op de brandstapel geëindigd? 2. Protestanten werden in de katholieke landen vervolgd en opgesloten (dan kwamen ze er nog "goedkoop" vanaf) tot aan de Franse revolutie en de daaropvolgende Napoleontische periode. Hoe lang heeft die discriminerende behandeling van katholieken in zijn extreme vorm geduurd? En dan heeft die discriminatie in de protestantse landen nooit de excessen nog maar benaderd die we in de katholieke staten konden vaststellen. En, zeg eens system, wanneer gaat ge besluiten om eindelijk eens de waarheid te vertellen?
![]() |
#1745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw bemerking hier is gewoon onzin. Men kan artikel 35 zodanig invullen dat de facto la Belgique een confederale staat wordt. Elk artikel van de grondwet kun je invullen dat er "alles en niets" in staat. Wat is dat nu voor onnozelheid.
#1746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de franstaligen voorstellen komt gewoon neer op het aanbrengen van een laagje extra make-up op het gelaat van de oude cocotte La Belgique.
![]() |
#1747 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gaan de francofonen misschien een transfer van zuid naar noord in gang zetten voor die zaken? |
|
![]() |
![]() |
#1748 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#1749 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder responsabilisering stelt die toegeeflijkheid niets voor! Eigenlijk blijven de Franstaligen voortdurend wentelen in dezelfde mentaliteit. Ze hebben wel geen geld meer, maar ze proberen toch de Vlaming om te kopen door hem geld toe te schuiven dat eigenlijk toch al van hem is. Is het dan echt te veel gevraagd om die staatshuishouding, die geldstromen, die inkomsten nu eens voor eens en altijd doorzichtig te maken? Bent u in uw visie dan echt zo verblind dat u niet inziet dat net daar het probleem ligt, voor zowel Vlaanderen als Wallonië? Het niet zien is geen probleem, het niet willen zien getuigt gewoon van een bekrompen, vooringenomen ingesteldheid. |
|
![]() |
![]() |
#1750 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zeg mij eens, op welk vlak zou Vlaanderen met deze staatshervorming minder kunnen doen met eigen kinderbijslagen dan vandaag met een eigen onderwijs?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#1751 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En uw vraag bewijst andermaal dat u blind wenst te blijven! Mij niet gelaten. Ik ga u trouwens ook niet trachten te overtuigen, beste krijger, daarvoor ontbreekt mij elke zin op deze voor 't overige grijze en grauwe zondagmiddag. Ik zou zeggen: leg uw vooringenomenheid aan de kant, probeer de zaken eens objectief te bekijken en u zult al een heel eind komen. Trouwens, wat wat was dan dat gezeik over uw nieuw gevonden geloof in het confederalisme? Ik ben alvast voldoende pragmatisch om dat confederalisme eventueel nog te aanvaarden. Maar met houdingen als de uwe ben ik er ondertussen zeker van dat we dat stadium al ver achter ons hebben gelaten. Het is makkelijke grote sier te maken met andermans geld. Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 15 augustus 2010 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
#1752 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#1753 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar u merkt niet eens dat uw vraag totaal onzinnig is! Ik zal u er een andere stellen, en u hoeft er niet eens op te antwoorden. Waarom kant men zich zo tegen die responsabilisering? Mij lijkt dat de vanzelfsprekendheid zelve, toch?
Bovendien getuigt uw vraag ook van die voortdurende strijd die u krampachtig wil tussen VL en W. Ik wil niets meer of niets minder dan W. Ik wil dat beide partijen hun keuzes kunnen maken en daar dan ook de verantwoordelijkheid voor dragen. Wat is daar zo moeilijk aan voor u? |
![]() |
![]() |
#1754 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mijn politieke wens dat Vlaanderen zelf verantwoordelijk wordt om de centen binnen te rijven die zij wenst aan te wenden voor de betaling van de kinderbijslag (en voor haar andere bevoegdheden). Een overheid die iets uitgeeft, moet er voor durven uitkomen dat zij die centen daarvoor gaat halen bij die mensen die haar daarvoor kunnen wegstemmen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#1755 | |
|
![]() Citaat:
je bent wel heel progressief maar je moet toch een beetje je verstand gebruiken.
![]() |
![]() |
#1756 | |
|
![]() Citaat:
Zelf verantwoordelijk zijn. dat is de beste aansporing tot gezond bestuur; Daarvan is NIETS verwezenlijkt!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 15 augustus 2010 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
#1757 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat je de inkomstenstromen niet beheert. Bij het onderwijs is dat niet zo erg, bij de kinderbijslag en andere zaken in de sociale zekerheid is het dat wel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 15 augustus 2010 om 20:32. |
![]() |
![]() |
#1758 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in ieder geval, het is er nu op of onder.
ofwel aanvaarden de Franstaligen dat er een zekere vorm van responsabilisering van de Gewesten/Gemeenschappen komt en dat dus die "gefedereerde entiteiten" instaan voor een stuk van hun eigen fiscaliteit, ofwel gaan we naar een harde clash. ik snap nog altijd niet waarom ze zo schrik hebben van wat verantwoordelijkheid.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#1759 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zelfs Devos is het met me eens: http://opinie.deredactie.be/2010/08/...an-timboektoe/
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#1760 | |
|
![]() Citaat:
het maakt de flaminganten blijkbaar weinig uit; als er maar gesplitst wordt; het is nochtans een fundamentele keuze. |
|
![]() |