Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2012, 17:42   #17821
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als het kopen van Nederlandse afdankertjes de enige manier is om nog een marine van betekenis in stand te houden, dan lijkt het me juist het geijkte middel.
Eigenlijk moeten we hiermee stoppen. het is al pijnlijk genoeg dat het land eigenlijk geen bestaansrecht heeft. We hoeven ze niet nog meer in te gaan peperen...
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 18:22   #17822
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nederland had ooit ook een vliegdekschip.
De stoere zeebonken konden daarmee geen haven verlaten zonder averij op te lopen. Ze hebben het ding van miserie terug van de hand gedaan.
En dan maar uit volle borst zingen over Piet Hein.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 18:47   #17823
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat verhaal weer...
Dat pikt ik weet het.
De Hollandse zeebonken die niet in staat waren een wat groter schip te besturen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 18:48   #17824
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dan maar uit volle borst zingen over Piet Hein.
Nu zingen ze uit volle borst na 2 Heineken.
Dat snap ik ook al niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 19:36   #17825
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat pikt ik weet het.
De Hollandse zeebonken die niet in staat waren een wat groter schip te besturen.
Het interesseert me gewoon niet, dat is alles.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 19:46   #17826
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat pikt ik weet het.
De Hollandse zeebonken die niet in staat waren een wat groter schip te besturen.
Er zijn vast wel wat steviger verhalen te vinden, zowel legendarische overwinningen als dramatische verliezen in onze maritime geschiedenis. Waarom jij met een paar deukjes in een boot afkomt snap ik niet. Er is zoveel leukers te vinden.

Maar goed, ieder het zijne. Je zal wel een speciale band met dit verhaal hebben. Wellicht was je zelf stuurman toen het mis ging?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 20:11   #17827
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu zingen ze uit volle borst na 2 Heineken.
Dat snap ik ook al niet.
Ik denk dat het wat hysterie is. Ze associëren 'Heineken' steevast met 'Piet Hein'.

Ze zouden eens moeten weten. Diezelfde Piet Hein vervoerde j?*?*renlang negerslaven voor de West-Indische Compagnie.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 20:35   #17828
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik denk dat het wat hysterie is. Ze associëren 'Heineken' steevast met 'Piet Hein'.

Ze zouden eens moeten weten. Diezelfde Piet Hein vervoerde j?*?*renlang negerslaven voor de West-Indische Compagnie.
Wat wij kunnen, kunnen jullie nog vééél beter....
Wat hebben jullie allemaal wel niet in Kongo uitgevoerd?
De pot verwijt de ketel.....
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 20:47   #17829
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Hou op met jullie katholieke onzinverhaal. Saab was al 100% failliet toen het verkocht werd aan Spyker. Obama nam GM volledig over (werd voor 80% eigenaar). Trouwens eerst wilde de Amerikanen het Saab en andere GM merken helemaal laten verdwijnen maar uitendelijk bebben ze verkozen om het te verkopen. Bovendien zijn de malloten in Detroit nog altijd in bezit van "Saabtechnologie".

Kortom Saab is 100% vermoord door GM. Vraag het maar aan alle Zweden en zo'n beetje alle fans van het merk.

En wat betreft de "VOC mentaliteit" dat bestaat nog altijd (trouwens, de VOC zelf ging uiteindelijk ook failliet ) Het is nu eenmaal een feit dat niet alle bedrijven eeuwig blijven bestaan. Iedereen met verstand van zaken weet dat failliet gaan (vallen en opstaan) ook er allemaal bij hoort.

Wat er NIET bij hoort is dat eindeloze/eeuwige Katholieke nepotisme, luiheid, amateurisme en spilzucht.
En met deze sluit ik mij daar volledig bij aan.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 20:51   #17830
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En met deze sluit ik mij daar volledig bij aan.
Ik ook!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 09:59   #17831
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat pikt ik weet het.
De Hollandse zeebonken die niet in staat waren een wat groter schip te besturen.
Juist..

De Karel Doorman was trouwens het 2e vliegdekschip dat Nederland ooit in dienst heeft gehad, en deze was net zoals zijn voorganger gekocht van de Britten en niet gemaakt door Nederland zelf.

Maakt dat wat uit?.

Jazeker, wanneer je zelf je oorlogsbodems maakt kun je ze bouwen naar gelang de wensen van je eigen marinepersoneel, denk hierbij aan vaardiepte, snelheid, wendbaarheid, comfort voor de bemanning en et cetera.
Schepen die kwa lengte en tonnage in de buurt kwamen van de Karel Doorman maar wel van Nederlandse makelij, waar bijvoorbeeld de 2 kruisers die de Nederlandse marine in dienst had, de Zeven Provinciën & De Ruyter.

Met die Kruisers heeft de Nederlandse marine probleemloos kunnen varen over de wereldzeeën, net als met hun eigen gemaakte jagers van de Holland & Friesland Klasse.
Bij de de Doorman moest men roeien met de riemen die men had, en dat ging inderdaad niet altijd vlekkeloos.
Dit was in het zelfde tijdperk met de Karel Doorman!.

Dus die Hollandse Zeebonken konden er wel wat van!.

Bovendien heeft de Nederlandse marine vandaag de dag nog steeds schepen in dienst die kwa lengte en tonnage in de buurt komen van de Karel Doorman, namelijk de Rotterdam & Witte de Wit, ook zelf gebouwd, en wordt er probleemloos mee gevaren.
En wordt er op dit moment een schip gebouwd dat de Karel Doorman kwa tonnage zelfs overschrijd, namelijk de Zuiderkruis.
Al met al kun je dus zien dat die trotse Nederlandse maritieme traditie toch word door gezet.

En hoe zit het met België, waarvan het niet altijd zeker is dat hun marine personeel kan zwemmen?.

*Voor meer vragen over de Nederlandse marine kun je bij mij terecht.*

Jeff

Laatst gewijzigd door Pinda : 2 januari 2012 om 10:04.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 10:15   #17832
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Hou op met jullie katholieke onzinverhaal. [...]

Wat er NIET bij hoort is dat eindeloze/eeuwige Katholieke nepotisme, luiheid, amateurisme en spilzucht.
Natuurlijk, het is allemaal de schuld van de katholieke leer.

Draag het erfgoed Van den Vondel met zijn katholieke onzinverhalen dan ook maar even over aan ons, en de bouwwerken van Cuypers, en de schilderijen van Vermeer. Wij verlossen jullie graag van de luie amateurwerken van die vuile ketters.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 2 januari 2012 om 10:16.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 10:31   #17833
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Een internationale salesman getuigt: Vlamingen en Nederlanders zijn natuurlijke partners en ik kan het weten want ik heb een maand met een Nederlander samengewoond

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 10:32.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 13:41   #17834
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een internationale salesman getuigt: Vlamingen en Nederlanders zijn natuurlijke partners en ik kan het weten want ik heb een maand met een Nederlander samengewoond
Ik heb het wel anders gehoord. En meer dan eens. Hollanders doen op een andere manier zaken dan de Belgen.

De Belgen beklinken een zaak vlot en zonder veel omhaal tussen pot en pint en tijdens een gezellig etentje. De Belg wil niet per se het onderste uit de kan halen, maar laat zich toch niet vlug belazeren. Leven en laten leven. De anderen ook iets gunnen, dat staat ook op zijn programma.

De Nederlanders van hun kant doen zaken in vrij saaie vergaderingen (daar zijn ze sterk in) , bikkelhard, en met een kop koffie, een beetje karnemelk, en een belegd broodje. Ze willen het maximum en geen gezeur.

Het is misschien wat schematisch en symbolisch gesteld, maar het ligt niet ver van de waarheid.

Laatst gewijzigd door system : 2 januari 2012 om 13:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 13:59   #17835
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb het wel anders gehoord. En meer dan eens. Hollanders doen op een andere manier zaken dan de Belgen.

De Belgen beklinken een zaak vlot en zonder veel omhaal tussen pot en pint en tijdens een gezellig etentje. De Belg wil niet per se het onderste uit de kan halen, maar laat zich toch niet vlug belazeren. Leven en laten leven. De anderen ook iets gunnen, dat staat ook op zijn programma.

De Nederlanders van hun kant doen zaken in vrij saaie vergaderingen (daar zijn ze sterk in) , bikkelhard, en met een kop koffie, een beetje karnemelk, en een belegd broodje. Ze willen het maximum en geen gezeur.

Het is misschien wat schematisch en symbolisch gesteld, maar het ligt niet ver van de waarheid.
Klopt, wij lijken in veel opzichten op de Amerikanen en Britten, zonder gekonkel en gedraai en vriendjespolitiek ! Dat is eerder de Belgische stijl !
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 14:05   #17836
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Klopt, wij lijken in veel opzichten op de Amerikanen en Britten, zonder gekonkel en gedraai en vriendjespolitiek ! Dat is eerder de Belgische stijl !
Dat is geen vriendjespolitiek en gedraai. Dat komt omdat wij Zuiderlingen vinden dat we ook op een gezellige manier zaken kunnen doen. Overigens, qua resultaten zijn de Nederlanders en de Belgen aan mekaar gewaagd. Alleen hun methode is anders, hun manier van aanpak. Dat komt ook omdat onze volksaard verschilt van de uwe. En het is nu niet voor dit of dat, maar als ik moet kiezen, dan verkies ik toch onze methode.

Laatst gewijzigd door system : 2 januari 2012 om 14:15.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 14:25   #17837
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb het wel anders gehoord. En meer dan eens. Hollanders doen op een andere manier zaken dan de Belgen.

De Belgen beklinken een zaak vlot en zonder veel omhaal tussen pot en pint en tijdens een gezellig etentje.
De Belg wil niet per se het onderste uit de kan halen, maar laat zich toch niet vlug belazeren. Leven en laten leven. De anderen ook iets gunnen, dat staat ook op zijn programma.

De Nederlanders van hun kant doen zaken in vrij saaie vergaderingen (daar zijn ze sterk in) , bikkelhard, en met een kop koffie, een beetje karnemelk, en een belegd broodje. Ze willen het maximum en geen gezeur.

Het is misschien wat schematisch en symbolisch gesteld, maar het ligt niet ver van de waarheid.
De vetjes tekst is de reden waarom ik er graag mee stopte. Mijn schoonvader is daar na vreselijke en langdurig chronisch lijden ook aan overleden.

Mijn zakenervaring net de Nederlanders is niet bijster groot, maar de Nederlandse verkopers in mijn gemengd Vlaams-Nederlands internationaal verkoopsteam moesten voor de beste niet onderdoen en ook daarbuiten had ik een uitstekend verkoopmanager die in Vlaanderen succesvol voor Rank Xerox werkte. Een Nederlander die succesvol is in de verkoop in het anti-Hollandse bigotte Vlaanderen, daar heb ik respect voor. Chapeau.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 15:26   #17838
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Natuurlijk, het is allemaal de schuld van de katholieke leer.

Draag het erfgoed Van den Vondel met zijn katholieke onzinverhalen dan ook maar even over aan ons, en de bouwwerken van Cuypers, en de schilderijen van Vermeer. Wij verlossen jullie graag van de luie amateurwerken van die vuile ketters.
Haha! LOL! LMAO!
Vondel was niet katholiek

Waarm dacht jij dat Vondel, Vermeer en anderen (75% van Antwerpenaren en honderdduizenden andere PROTESTANTE "Belgen") wegliep naar het hoorden? Omdat hij genoeg had van Rooms-Spaans barbarie en daaruit afgeleide achterlijkheid dat Vlaanderen degradeerde tot letterlijk de meest achtergestelde regio van West Europa.

Hoe kwam jij tot de conclusie dat jij dat ze katholiek waren? Schuld van achterlijke (Katholieke) geschiedenisles
?

Laatst gewijzigd door Tempest : 2 januari 2012 om 15:45.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 15:34   #17839
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Haha!
Vondel was niet katholiek
http://www.kb.nl/dichters/vondel/vondel-03.html
<<Overgang naar rooms-katholicisme>>
De kerkelijke twisten die Vondel waarnam binnen de doopsgezinde gemeente stonden de dichter tegen en dit maakte het mogelijk dat hij zich meer aangetrokken voelde tot de rooms-katholieke kerk, waar de gelovigen één autoriteit erkenden: de paus. Bovendien gingen veel intellectuelen uit zijn kennissenkring over tot het rooms-katholicisme, mede door de propaganda van pastoor Marius van het Begijnhof. In Amsterdam groeide het aantal katholieken sterk: in 1650 vormden zij al bijna acht procent van de bevolking. Rond 1640 is Vondel officieel tot de katholieke kerk toegetreden, een ommekeer die hem niet altijd in dank werd afgenomen en die duidelijk terug te vinden is in zijn werken, zoals in Brieven der heilighe maeghden, martelaressen (1642).


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Waarm dacht jij dat hij (samen met 75% van Antwerpenaren en honderdduizenden andere "Belgen") wegliep naar het hoorden. Omdat hij genoeg had van Rooms-Spaans barbarie en daaruit afgeleide achterlijkheid dat Vlaanderen degradeerde tot letterlijk de meest achtergestelde regio van West Europa.
Omdat hij pas twee jaren na het ontvluchten van zijn doopsgezinde ouders geboren werd?

Jij weet dus overduidelijk niks over Van den Vondel. Dit is mogelijk het idiootste bericht dat ik op Politics heb gelezen, op de berichten van Egmont na.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 2 januari 2012 om 15:38.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 15:52   #17840
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Nou en? Hij was geboren en getogen PROTESTANT. Hij komt uit een protestante familie. Daar gaat het om.

Dat hij later op zijn oude dag Katholiek werd doet het er weinig toe (bewijst alleen maar de tolerantie van zijn thuisstad Amsterdam). En hij werd katholiek niet zozeer vanwege een nieuwe geloof in de goddelijkheid van Maria of iets dergelijks maar eerder as protest tegen de excessen van protestanten. Eerst was hij conservatief Calvinist/doopsgezind/Mennoniet, later werd hij gematigd Calvinist en uiteindelijk werd hij Katholiek. Duidelijk als verzetsdaad tegen extremisme (extreem Calvinisme). Tijdelijk verslechterde de binnenlandse vrijheid en tolerantie in Nederland, deels vanwege de in toenemende mate onpopulaire oorlogen en militarisme
.

Laatst gewijzigd door Tempest : 2 januari 2012 om 16:14.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be