Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2012, 10:10   #17961
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij zou dat toch moeten kunnen begrijpen.
Vind je het niet bewonderenswaardig dat ze 70km ver pendelt, iedere dag, omdat ze kost wat kost wil werken?
Neen, waarom?
Duizend in een dozijn doen dat.

Citaat:
Ze zou ook kunnen gaan doppen
Of naar een land verhuizen waar de dresscodes bij de werkgevers haar beter liggen...
Vanaf 3000 km. verder zal ik bewondering hebben.
Oud 26 april 2012, 11:26   #17962
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen.

Waar heb je dat gelezen?

Lees die dan eerst eens, vooraleer je er op reageert.

Nergens. Daarom vraag ik het je.
Hierop reageerde ik:

Citaat:
Jij zou dat toch moeten kunnen begrijpen.
Vind je het niet bewonderenswaardig dat ze 70km ver pendelt, iedere dag, omdat ze kost wat kost wil werken?
Oud 26 april 2012, 17:02   #17963
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eventjes terug naar de vraag:"Waarom er meer en meer mensen iets tegen...enz"
Ook in de tot nu toe relatief kalme kuststreek krijgen de inwoners meer en meer met die grootse verrijking van andere culturen en tutti quanti te maken... De multiculpest en -cholera blijft zich verspreiden...

Citaat:
OOSTENDE - De politie heeft een jongerenbende opgepakt die verdacht wordt van een dertigtal recente diefstallen of inbraken. Het gaat om tien jongeren uit de regio Oostende. Tijdens het onderzoek werd ook een cannabisplantage ontmanteld.
Alvast een lezersbrief (uit die kuststreek):
Citaat:
Wat zal het resultaat zijn....???? Ze weten sowieso dat er laks wordt omgesprongen met straffen. Er is geen plaats voor jonge delinquenten. Diegenen die meer dan 2 jaar geleden werden gestraft en kandidaat zijn voor elektronisch toezicht door middel van een enkelband staan nu op een wachtlijst en kregen het nummer 4000 en zoveel toegewezen... Het gaat van kwaad naar echter... Iemand uit onze entourage kreeg bij het uitladen van haar marchandise bezoek van 2 jonge boefjes die aan de haal gingen met ongeveer 3000 € aan exclusieve brillen. Door het kordate optreden van de lokale politie konden de boefjes vrij rap worden opgepakt. Groot was echter haar verwondering toen ze diezelfde dag, eventjes voor sluitingstijd, de twee jonge boefjes aan haar etalage zag staan en ze tekenen zag maken van : we zullen je wel vinden..... Begrijpe wie kan.....!!!!
U hebt het nummer 4000. Gelieve eventjes een paar jaar geduld uit te oefenen, we excuseren ons voor het oponthoud!

Laatst gewijzigd door andev : 26 april 2012 om 17:22.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 20:51   #17964
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
U hebt het nummer 4000. Gelieve eventjes een paar jaar geduld uit te oefenen, we excuseren ons voor het oponthoud!
Als boef zou ik daar een advocaat opzetten en 300 euro per dag eisen, zolang ik niet van die enkelbanddienst gebruik kan/mag maken.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 20:52   #17965
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.

Waar heb je dat gelezen?

Lees die dan eerst eens, vooraleer je er op reageert.

Nergens. Daarom vraag ik het je.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hierop reageerde ik:
Dat weet ik.
De vragen blijven open staan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 20:54   #17966
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zeg ij, allooo, ik pendel elke dag meer dan 100 km en ontvang vnl. gezaag omdat de trein zelden op tijd is (en ik bijgevolg dan ook niet ).
en ik wil niet kost wat kost werken, ik doe waarvoor ik betaald wordt gewoon graag, momenteel.
't Was vnl. weer emotv, die reportage.
Ik pendel elke dag 50km en vind dat meer dan genoeg.
Citaat:
Zolang de blik niet op de geïnstitionaliseerde onverdraagzaamheid van religie gericht wordt moeten ze niet afkomen met hun discriminatieverhaaltjes.
Welke discriminatieverhaaltjes?

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 april 2012 om 20:55.
Oud 26 april 2012, 21:01   #17967
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?
Krijg je er voldoende bewondering voor?
Oud 26 april 2012, 21:16   #17968
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En?
Ja. Dank je.
Oud 26 april 2012, 23:56   #17969
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 00:10   #17970
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Gebruik je het openbaar vervoer?

Tram of trein?
En indien het laatste, eersteklas?
Oud 27 april 2012, 06:47   #17971
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Gebruik je het openbaar vervoer?

Tram of trein?
En indien het laatste, eersteklas?
Trein, 2de klas.
Oud 27 april 2012, 09:28   #17972
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kan het vervoermiddel van mevrouw A even terzijde gelaten worden, maar het onderwerp weer centraal staan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 09:40   #17973
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kan het vervoermiddel van mevrouw A even terzijde gelaten worden, maar het onderwerp weer centraal staan?
Niet te vlug oordelen, Alice.
Groentje-18 zal a.d.h.v. mijn antwoord gegarandeerd nog haar on-topic punt duidelijk maken.
Oud 27 april 2012, 11:27   #17974
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het getrunt dat afgelopen dagen weer de kop op stak.

Ik eet graag mayonaise op mijn frieten, moet ik een klacht indienen bij het cgkr omdat pittahuizen weigeren van mayonaise om hun kaart te plaatsen? Moet ik racisme roepen omdat die weigering een niet mis te verstaan wegwerpgebaar is naar mijn gebruiken, mijn culturele achtergrond?
Neen, ik gun die onverdraagzamen hun onverdraagzaamheid en ga wel frieten in de frituur eten.

Laatst gewijzigd door the_dude : 27 april 2012 om 11:29.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 11:37   #17975
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik vind dat het hoog tijd wordt dat de straatnamen worden aangepast aan de nieuwe kolonisatie.

-----------------
'Schrik Varkensstraat' wacht celstraf

Mechelen (2800) De veertigjarige Mohammed T., de man die in de woonblokken in de Varkensstraat nu al een jaar lang de buurt terroriseert, hangt een gevangenisstraf van 15 maanden effectief boven het hoofd. Dat heeft de openbare aanklager van de correctionele rechtbank in Mechelen gevorderd tegen T. * in de buurt De 'Schrik van de Varkensstraat' genoemd -, die ook op het beklaagdenbankje zich verbaal aanstelde.

Al een jaar lang krijgt de huisvestingsmaatschappij Woonpunt klachten binnen van ontevreden huurders van de woonblokken in de Varkensstraat.

De eerste pesterijen zijn in mei 2010 begonnen. Hij spuwt naar voorbijgangers, zet zijn muziek heel luid, scheldt iedereen uit en plast tegen de gevels. Sommigen worden zelfs met de dood bedreigd. Glas van deuren en bloembakken bij flatbewoners zijn er gesneuveld en er wordt ook met stenen gegooid. Mensen zijn daar bedreigd geworden met een samoeraizwaard en wie denkt dat de toestand er nu al bekoeld is heeft het mis. "Begin april is er nog een proces-verbaal binnen gekomen dat hij daar iemand met een bijl heeft bedreigd. Betichte heeft een strafblad van 9 bladzijden dik. Een straf met uitstel is dus niet meer mogelijk", vond de procureur.

De advocaat van de sociale woningmaatschappij Woonpunt vroeg 1 euro provisioneel en benadrukte dat het daar met die man op deze manier niet meer verder kan.

Woonpunt dien de al een klacht in tegen de man, maar de vrederechter heeft de maatschappij ongelijk gegeven. De zaak wordt in beroep volgende maand verder behandeld.

Meester Van Hemelrijck, die T. verdedigt, zei dat de buurt en de pers een heisa voert tegen zijn cliënt. "Het is een man met een klein lontje en hij heeft ook een drankprobleem", gaf de raadsman toe.

De rechter doet op 24 mei uitspraak in deze zaak.
http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...-celstraf.aspx
------------------------------

Het wordt tijd dat de "VARKENSSTRAAT" van naam gaat veranderen, dan wordt Mohammed vast ook ineens een pak rustiger.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 12:09   #17976
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het getrunt dat afgelopen dagen weer de kop op stak.
Welk getrunt?
Oud 27 april 2012, 17:15   #17977
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vind dat het hoog tijd wordt dat de straatnamen worden aangepast aan de nieuwe kolonisatie.

-----------------
'Schrik Varkensstraat' wacht celstraf

Mechelen (2800) De veertigjarige Mohammed T., de man die in de woonblokken in de Varkensstraat nu al een jaar lang de buurt terroriseert, hangt een gevangenisstraf van 15 maanden effectief boven het hoofd. Dat heeft de openbare aanklager van de correctionele rechtbank in Mechelen gevorderd tegen T. * in de buurt De 'Schrik van de Varkensstraat' genoemd -, die ook op het beklaagdenbankje zich verbaal aanstelde.

Al een jaar lang krijgt de huisvestingsmaatschappij Woonpunt klachten binnen van ontevreden huurders van de woonblokken in de Varkensstraat.

De eerste pesterijen zijn in mei 2010 begonnen. Hij spuwt naar voorbijgangers, zet zijn muziek heel luid, scheldt iedereen uit en plast tegen de gevels. Sommigen worden zelfs met de dood bedreigd. Glas van deuren en bloembakken bij flatbewoners zijn er gesneuveld en er wordt ook met stenen gegooid. Mensen zijn daar bedreigd geworden met een samoeraizwaard en wie denkt dat de toestand er nu al bekoeld is heeft het mis. "Begin april is er nog een proces-verbaal binnen gekomen dat hij daar iemand met een bijl heeft bedreigd. Betichte heeft een strafblad van 9 bladzijden dik. Een straf met uitstel is dus niet meer mogelijk", vond de procureur.

De advocaat van de sociale woningmaatschappij Woonpunt vroeg 1 euro provisioneel en benadrukte dat het daar met die man op deze manier niet meer verder kan.

Woonpunt dien de al een klacht in tegen de man, maar de vrederechter heeft de maatschappij ongelijk gegeven. De zaak wordt in beroep volgende maand verder behandeld.

Meester Van Hemelrijck, die T. verdedigt, zei dat de buurt en de pers een heisa voert tegen zijn cliënt. "Het is een man met een klein lontje en hij heeft ook een drankprobleem", gaf de raadsman toe.

De rechter doet op 24 mei uitspraak in deze zaak.
http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...-celstraf.aspx
------------------------------

Het wordt tijd dat de "VARKENSSTRAAT" van naam gaat veranderen, dan wordt Mohammed vast ook ineens een pak rustiger.
Geef de Kortrijkse PVDA geen ideeën....
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 17:21   #17978
Elbow
Banneling

Standaard

Zijn die mannen van het Minderhedenforum op trolcursus geweest in Kortrijk?

Citaat:
Klacht tegen Tobback wegens laster en eerroof
vrijdag 27 april 2012, 15u28
Bron: belga

•26/04/12Tobback: 'Leuven krijgt 's nachts veel crapuul over de vloer'
Een medewerker van het Minderhedenforum die enkele weken geleden een portier van een horecazaak op de Leuvense Oude Markt beschuldigde van racisme, dient een klacht tegen burgemeester Louis Tobback in wegens laster en eerroof. Dat heeft zijn advocaat Abderrahim Lahlali vrijdag meegedeeld. Aanleiding is dat Tobback de man er donderdag van beschuldigde "pure leugens" te vertellen.
De man van Algerijnse afkomst had begin april in het Eén-journaal verklaard dat de portier hem en zijn vriend enkele dagen voordien wegens hun herkomst de toegang had geweigerd tot een café. Beiden werden enkele ogenblikken nadien bovendien door portiers afgetuigd. Hij was er ook niet over te spreken dat de lokale politie geen gehoor had gegeven aan zijn oproep.

De man diende inmiddels bij de onderzoeksrechter een klacht met burgerlijke partijstelling in tegen onbekenden en diende bij het Comité P een klacht in tegen de Leuvense politie.

Tobback liet donderdag weten dat de cafébaas op basis van de thans beschikbare informatie niets verweten kan worden. Hij dreigde met een klacht wegens smaad aan de politie als dit ook uit het gerechtelijk onderzoek zou blijken. "Zijn zaak zat die avond vol met allochtonen", aldus Tobback. De lokale politie liet weten dat al zes minuten na de oproep een ploeg ter plaatse was.

"Ik ben als advocaat verbijsterd dat iemand van de uitvoerende macht mijn cliënt van leugens beschuldigt terwijl het gerechtelijk onderzoek nog bezig is. Dit is een flagrante schending van de scheiding der machten", aldus Lahlali.
Oud 28 april 2012, 09:59   #17979
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Zijn die mannen van het Minderhedenforum op trolcursus geweest in Kortrijk?
Ik zie Tobback nog VB-er worden als het zo doorgaat
Oud 28 april 2012, 10:10   #17980
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zie Tobback nog VB-er worden als het zo doorgaat
Waarom VB-er?
Je hoeft toch geen VB-er te zijn om te zien dat die gasten van het Minderhedenforum dat "incident" geënsceneerd hebben, en dat ze gegokt en verloren hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be