![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als jij 'gedwongen keuze' niet wilt begrijpen, moet je dat ook niet anderen verwijten.
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kom je er eigenlijk bij dat het om een gedwongen keuze zou gaan? Daar gaat het helemaal niet over. En al zeker niet om een 'fictieve' keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, vanuit mijn standpunt is er geen enkele reden waarom een overheid onderwijs zou moéten voorzien.
Dat de 'armen' uit de boot zouden vallen, is een voorspelling die geen steek houdt, binnen de marge van de praktische discussie - nee, verwijzen naar het grote Amerika heeft geen zin, tenzij als je als een onwetende wenst over te komen. En elk ander argument geldt wrslk ook - en zelfs meer - voor een overheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vergeet trouwens vooral die link niet naar dat internationaal recht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik bij iemand iets ga eten, gegeven dat ik een vegetariër ben, en die persoon geeft me de keuze tussen een vlees of visgerecht, dan wordt ik toch door niets/niemand verplicht om het visgerecht te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat jij hier nog niet op hebt gereageerd (http://forum.politics.be/showthread....80#post3162280) maakt het er ook niet eenvoudiger op.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2008 om 01:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat niet wilt zeggen dat ik vind dat bedrijven geen opleidingen mogen financieren. Maar om heel uw onderwijssysteem op die manier te organiseren is te gek voor woorden. Want: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=114 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116 http://forum.politics.be/showpost.php?p=3186200&postcount=118 http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=12 ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Ander voorbeeld: een vrouw woont thuis bij haar drie kinderen en man. De man mishandelt haar. De vrouw kan nergens anders heen. (vluchthuizen, ocmw's en dergelijke bestaan niet, sociale relaties zijn afwezig- hopelijk gaat het om een onrealistische situatie maar ik vrees ervoor). Mijn vraag aan jou: is het de keuze van de vrouw om bij de man te wonen gegeven dat ze haar slaat? (P.S.: Ik wil niet beweren dat een keuze voor iets, sowieso niet een keuze tegen iets impliceert - dat heeft niets te maken met bovenstaande voorbeeld maar slaat terug op mijn vorige post(s).)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2008 om 01:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]() geld genoeg mss?
![]() |
![]() |
#171 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar dan is de discussie zinloos, ik ga er vanuit dat Geert en Groentje net zoals ik voortgingen op de stelling van Heftruck dat dit niet enkel voor extra opleidingen maar voor alle opleidingen moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk het zo eens. Dan kan je toch moeilijk zeggen dat die vegetariër tot een keuze wordt gedwongen? Citaat:
Maar laat me jouw voorbeeld even afstellen op het onderwerp in deze thread: Als die vrouw wel de mogelijkheid heeft om weg te gaan bij haar man, dan gaat het wel om vrije keuze. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het lang niet over bijkomende opleidingen. Daar is volgens mij geen enkel probleem rond. Maar denken dat bedrijven bereid zouden zijn om een volledige studiecarrière te gaan sponseren van studenten waarvan nog niet eens zeker is dat ze iets verwezenlijken, is simpelweg naïef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||||
|
![]() Citaat:
En sja ... om eerlijk te zijn ... ik weet het antwoord niet. Je kan het geen gedwongen keuze noemen. De persoon kan ook niets eten. Ik zou meer geneigd zijn van vrije keuze te spreken als de persoon de keuze had tussen bv een kaas en een vis-schotel. Maar dat leidt ons tot de discussie hoeveel keuzemogelijkheden je moet hebben om van vrije keuze te spreken, en dat is moeilijk denk ik ... hoewel ik me nog herinner van een oud-directrice van mij, dat een mens altijd minstens twee keuzes heeft. ![]() Maar de situatie die jij beschrijft zou ik eerder "de enige overgebleven optie"-kiezen benoemen. Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
(Maar waarover zijn we dan eigenlijk aan het discussieren? ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2008 om 02:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit. De enige vorm van dwang is wat ik 'actief geweld' noem. In het algemeen kan je die situatie omschrijven als: 'als ik er niet was geweest, dan had jij geen last van dwang'. Ik die een geweer tegen jouw richt, bijvoorbeeld. Maar het feit dat jij sterfelijk bent of onderwijs wenst, is niet mijn schuld, dus niet mijn verantwoordelijkheid. (Ethische wezens gaan zich dat echter wél aantrekken en daarvoor opkomen - ik bijvoorbeeld. Maar ik vind niet dat je iemand dat mag verplichten.)
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar in hemelsnaam relevant aan, dat sommige 'verworven kennis' niet (meteen) in een jobsituatie van nut is?
![]() |
![]() |