Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 14:26   #161
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik was dus fout. Valkeniers was één van de mensen die zodanig een degout hadden gekregen van het KVHV dat ze de NSV! hebben opgericht. Een stichter van de NSV! dus
wat ons de vele waarheden, feiten, mythes en fabels over de oprichting van de NSV vooral leert, is dat een goed gestruktureerde studentenbeweging zich kan voortzetten in le pays réel. Want het is en blijft toch erg opvallend: Valkeniers, Dewinter, Penris, Van Hauthem, etc. Ze hebben ook een opmerkelijke overeenkomst. Ze waren allen actief in de eerste 15 jaar van de NSV.

Laatst gewijzigd door grossfaz : 14 januari 2008 om 14:27.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 14:31   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
wat ons de vele waarheden, feiten, mythes en fabels over de oprichting van de NSV vooral leert, is dat een goed gestruktureerde studentenbeweging zich kan voortzetten in le pays réel. Want het is en blijft toch erg opvallend: Valkeniers, Dewinter, Penris, Van Hauthem, etc. Ze hebben ook een opmerkelijke overeenkomst. Ze waren allen actief in de eerste 15 jaar van de NSV.
Bart Laeremans hoort daar in dat rijtje, als ik mij niet vergis, ook zeker tussen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 14:34   #163
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Bart Laeremans hoort daar in dat rijtje, als ik mij niet vergis, ook zeker tussen
zeker, het zijn er teveel om op te noemen. Zowel de top als het middenkader bestaat in belangrijke mate uit leden van de NSV tot grosso modo 1992. De kwaliteit die de NSV sindsdien aflevert is toch van een andere orde. Dat is nu toch op zijn minst eigenaardig te noemen.
Oud 14 januari 2008, 14:35   #164
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De volgende vijftien jaar is ook al op komst. Neem nu maar Wim Van Dijck. Er zit nog genoeg in het personeelskader of in gemeente- en provincieraad. Feit is wel dat een nieuwe Dewinter niet zo makkelijk te vinden zal zijn. Of dochterlief zou toch de microbe moeten oplopen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 14:42   #165
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeker, het zijn er teveel om op te noemen. Zowel de top als het middenkader bestaat in belangrijke mate uit leden van de NSV tot grosso modo 1992. De kwaliteit die de NSV sindsdien aflevert is toch van een andere orde. Dat is nu toch op zijn minst eigenaardig te noemen.
Grossfaz, heel wat van die mensen die je opnoemt kwamen in de volle groei in het parlement en hebben daar met de bluts en de buil het spel leren spelen. Vandaag is dat binnenraken al heel wat moeilijker geworden, ook al omdat er uit andere hoeken mensen zijn aangetrokken. Feit is dat men in 1991 blij was met de NSV'ers.

Voor de rest hang je inderdaad af van generatie of zelfs van plaats om een goede lichting te vinden. Maar ik zie vandaag stilaan een nieuwe generatie komen, zowel van bij NSV als KVHV in het Gentse.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 14:55   #166
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Grossfaz, heel wat van die mensen die je opnoemt kwamen in de volle groei in het parlement en hebben daar met de bluts en de buil het spel leren spelen. Vandaag is dat binnenraken al heel wat moeilijker geworden, ook al omdat er uit andere hoeken mensen zijn aangetrokken. Feit is dat men in 1991 blij was met de NSV'ers.

Voor de rest hang je inderdaad af van generatie of zelfs van plaats om een goede lichting te vinden. Maar ik zie vandaag stilaan een nieuwe generatie komen, zowel van bij NSV als KVHV in het Gentse.
de eerste helft van de jaren '90 -of beter, +/- 1985-1995, kwamen er natuurlijk tal van opportuniteiten voor afgestudeerde leden van de NSV, maar ook in omstandigheden waar de slaagkansen zeer klein waren. Het aantal kansen is alleen maar groter geworden in 1999, 2003 en vooral 2004, samen met de slaagkansen. En dat is niet ingevuld door NSV'ers. Buiten wat parlementaire medewerkers, wat gemeente- en provincieraadsleden en een occasioneel parlementslid via opvolgersplaatsen, zien we daar toch niet meer van. Daar moeten redenen voor zijn, dat aan toeval wijten is te gemakkelijk. Nu is het ook maar de vraag of dat een slechte zaak is natuurlijk. Zondermeer interessant om te bestuderen. Soit.

Laatst gewijzigd door grossfaz : 14 januari 2008 om 14:58.
Oud 14 januari 2008, 16:30   #167
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Frank was een prachtvoorzitter. Daar kan niemand aan twijfelen, en ik denk ook niet dat hij zomaar in de achtergrond zal verzeilen.

Frank van Hecke was inderdaad een prachtvoorzitter.

Een man die de erfenis van karel Dillen, rechtlijnig, consequent en programmavast gedragen heeft.
Een man die ik als Vlaams natioanlist enorm bewonder en een man die de Vlaamse zaak 12 jaar compromisloos gediend heeft!

Het ga je goed Frank!

En weet maar zeker dat al diegenen die denken of dachten het VB simpel uit elkaar te fietsen, v
Oud 14 januari 2008, 16:31   #168
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

...
van een kale kermis zullen terugkeren!

Aan de nieuwe voorzitter Bruno Valkeniers : van harte welkom!
Oud 14 januari 2008, 17:20   #169
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Een overzicht van de gebeurtenissen in de afgelopen maanden:

Citaat:
Dewinter en Annemans dreigden met nieuwe partij
Relatie tussen VB-voorzitter Frank Vanhecke en Marie-Rose Morel is doorn in het oog

ANTWERPEN - Filip Dewinter en Gerolf Annemans hebben gedreigd een nieuwe partij op te richten als Frank Vanhecke niet zou opstappen als voorzitter van Vlaams Belang. Inzet van het dispuut: Vanheckes relatie met Marie-Rose Morel. Een vernietigende scheuring werd op het nippertje vermeden.

Het applaus waaierde zaterdagmiddag in het Scandic Crown Hotel wat langer uit dan gewoonlijk. De nieuwjaarstoespraak van de voorzitter was net achter de rug. Na twaalf jaar hield Frank Vanhecke het voor bekeken als voorzitter van Vlaams Belang.

Marie-Rose Morel was ondertussen de zaal uitgelopen. In de buurt van de toiletten trachtte ze zich kranig te houden. Maar het lukte niet. Tijdens een korte woordenwisseling met een journalist brak haar stem. Haar ogen verraden een nipt gewonnen gevecht tegen opwellende tranen. Nu Vanhecke zijn voorzittershamer inlevert, oogt de toekomst van het Vlaams parlementslid hoogst onzeker.

Zonder zijn relatie met Morel zou Vanhecke waarschijnlijk gewoon voorzitter zijn gebleven. Maar volgens ingewijden was de toestand echt onhoudbaar geworden. Waar de afgelopen twintig jaar geen mens was in geslaagd, lukte Morel op enkele maanden. Zij speelde het triumviraat Frank Vanhecke-Filip Dewinter-Gerolf Annemans genadeloos uit elkaar. Dewinter en Annemans voelden zich de jongste maanden volledig buitenspel gezet. Oh ironie, Morel dreef de twee rivalen in elkaars armen.

De voorbije maanden bleef de strijd ongemeen spannend. Morel haalde werkelijk alles uit de kast om Vanhecke een nieuwe ambtstermijn te laten opnemen. De Bruggeling was in december ook daadwerkelijk kandidaat om zichzelf op te volgen. Maar een laatste offensief van Dewinter en Annemans bracht hem op andere gedachten. De twee Antwerpenaren dreigden met een scheuring wanneer Vanhecke niet zou opstappen. Een scheidingsprocedure stond in de steigers.

Toen Dewinter en Annemans er Vanhecke bovendien van konden overtuigen dat er geen nacht van de lange messen op komst was, brak het verzet helemaal. Hij zou een stap opzij zetten voor Bruno Valkeniers, een nieuw politiek talent dat Dewinter en Annemans hadden aangebracht. Valkeniers moet de rationaliteit terugbrengen in het partijbestuur. Daar was de sfeer de jongste weken niet meer te harden. Zo leidde in de feite de ambitieuze Morel de partij. Voortdurend nam Vanhecke beslissingen die haaks stonden op de overtuiging van Dewinter en Annemans.

Morels reputatie als intrigante kan niet meer stuk. Begin 2007 deed ze het verruimingsscenario met Jean-Marie Dedecker mislukken omdat ze de senaatslijst zelf wilde trekken -als zoenoffer trok Vanhecke uiteindelijk de lijst. Wat later bond ze de strijd aan met Jurgen Verstrepen, die naar Lijst Dedecker trok.

Bart Brinckman

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=1Q1MHJTE
Het doet me ergens een beetje aan 'The bold and the beautiful' denken...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 17:54   #170
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is wellicht gewoon wachten op het eerste meningsverschil in zijn partij eer de etterbuil openbarst, of eer een partijlid zijn dictatuur beu is.
Zijn er al meer dan eens geweest, kijk maar naar de kamerlijst in Limburg, daar blijft niet veel meer van over buiten wat ongoochelde die opstapten.
Oud 14 januari 2008, 17:54   #171
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Een overzicht van de gebeurtenissen in de afgelopen maanden::
Toch belangrijke correctie: overzicht door de bril van Brinkman
Oud 14 januari 2008, 17:56   #172
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
En Nele Jansegers! Jarenlang bekwame rechterhand van FVH, nu senator
Oud 14 januari 2008, 17:56   #173
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een overzicht van de gebeurtenissen in de afgelopen maanden:

http://www.vlaamsbelang.be/files/200...ettingdshn.pdf
Oud 14 januari 2008, 18:19   #174
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een overzicht van de gebeurtenissen in de afgelopen maanden.

Als het van Bart Brinckman komt, zou ik er toch maar soepkom zout bij nemen hoor. Als het over het Vlaams Belang gaat, is het niet de eerste keer dat hij staalhard mag liegen in Het Nieuwsblad en De Standaard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 18:22   #175
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het is al zover. Geen nood, Brinckman zal wel chef Wetstraat mogen blijven, zo'n integere journalist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 18:26   #176
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Moet ik uitleggen hoe die senator is geworden, Luc ?
Verder een voorspoeding en gezond 2008 gewenst, goede kameraad.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 14 januari 2008 om 18:26.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 18:26   #177
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Maar natuurlijk, die horen allemaal bij de "etc." in mijn bericht. Het stipt alleen nog méér aan over wat mijn opmerking gaat!
Oud 14 januari 2008, 18:33   #178
luc broes

Standaard

Hoe ik FVH leerde waarderen.

Er werd me geraagd om lijstduwer te zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Ik was een gegeerde kandidaat. Eerst schrok ik een beetje terug, maar toen besloot ik: d�*t moet ik doen.
Kopman van de lijst FVH was tevreden met mijn toezegging. Toch stelde hij hij een week bedenktijd voor en pas nadien mijn besluit te nemen.

Een moeilijk man verliet onze VB-afdeling met slaande deuren op een alles behalve behoorlijke manier. Het kwam uiterst ongelegen.
FVH schreef toen een brief aan alle afd.-leden en benadrukte vooral niet te vergeten dat die man toch jaren met ons samengewerkt heeft.

Tijdens de kiesstrijd schreef ik meerdere pamfletten voor onze afdeling. Ik was nog niet zo lang lid van de partij en heb goede herinneringen aan vele vreemdelingen die ik tijdens een druk beroepsleven wereldwijd ontmoette. Ik heb dus 'een hart voor vreemdelingen'.
FVH vroeg me over dat onderwerp te schrijven maar ik moest wel volledig achter mijn tekst staan. Iets wat ik uiteraard altijd doe.
Ons programma kan op een aanvaardbare manier verklaard werden.
Wat ik schreef was zeker aanvaardbaar: een lid van Agalev vroeg me waarom ik niet op hun lijst stond.
Oud 14 januari 2008, 18:43   #179
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
LDD is even Vlaamsnationalistisch als Anciaux. Niet dus.
Juist !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 18:44   #180
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als hij dan ook nog eens definitief de banden met het neo-nazisme, fascisme en dergelijke verbreekt, dan is er misschien nog een beetje hoop voor het VB.

Onmogelijk. Jullie nationalisme is er te nauw mee verbonden.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be