![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie alleen dat verschillende Europese volkeren de voorbije tien jaar min of meer bereikt hebben wat ze willen, zonder een gram geweld of revolutie. Ik denk aan de Schotten, de Slowaken en de Montenegrijnen. Ze konden/kunnen dat omdat er een rustige, vastbesloten meerderheid gegroeid was. Die meerderheid zal je moeten bereiken, en dat zal niet lukken met azijn maar wel met stroop. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#162 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ook dit mag best in de beschouwing betrokken worden: Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 13:15. |
||
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 onverdraagzaam en fanatiek die is nieuw, het gebruikelijke scheldwoord voor separatisten was eerder 'zwartzak en fascist' ... ik merk dat je gewoon voor een scheldwoord met gelijkaardige betekenis gaat hoor en ja, daar geniet ik dan van, ik weet immers dat schelden een zwaktebod is en dat je schelden (geciviliseerd dat wel, ik vind sectair ook chique klinken) een zwaktebod is, immers : ik heb geen concretere tactiek en stappenplan nodig dan die meerderheid van independentisten in het Vlaams parlement. Want die meerderheid in dat Vlaamse parlement is nationaal en internationaal immers voldoende vervulde voorwaarde voor Bye Bye Belgium. Dit in tegenstelling tot jouw mistige droom over een correct democratisch werkend Belgique. en nogmaals zal ik negeren dat je mij in een partijpolitiek vakje wil drummen van de partij die jij dan blijkbaar als negende circel beschouwt ... is het mss net omdat ze net als ik met open vizier streef naar een duidelijk doel ? Vlaanderen onafhankelijk ! democratie en zelfbeschikking voor alle volkeren ! en pek en pluimen voor al diegene die dit volk (en het Waalse) deze vanzelfsprekendheid, dit fundamentele recht, ontzeggen. |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge zult ooit het licht wel zien. ![]()
![]() |
#165 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hoe meer je je kan wentelen in het gevoel uitgescholden te worden, hoe meer je jezelf kan vertellen dat je juist zit hé? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 13:53. |
|||||||
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een geloof in België dat anno 2008 wereldvreemd overkomt. zelden een efficiënter strijder voor België tegengekomen ... onder het mom van Vlaams-Nationalisme dan nog nog even, nog tien jaar, nog eens de Vlaming de Belgische fabel laten slikken ... hem voorhouden dat als ie het vaderland maar met genoeg middelen redt en smeert hij uiteindelijk au serieux genomen zal worden welnu, Kortaf, ik speel niet meer mee als tweederangsburger, ik eis, complexloos, wat mij toekomt als Vlaming en dat is een eigen staat. |
|
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() Dank voor het compliment, maar de evolutie is omgekeerd. Vijf jaar geleden was ik nog principieel voorstander van onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
#168 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dit is de beste, jij mag me het Blok toespelen, maar ik mag jou daarop niet verdenken van partijpolitiek belang of tsjevenstreken (om ze niet te noemen) ?!? en als ik dus zeg dat ik niet partijpolitiek beweeg dan lieg ik ?!? manmanman, je weet meer dan ikzelf ... zeg mij eens welke functie wordt me aangemeten ? ![]() ik zal echter nooit meezingen met de sirene die de wakkere Vlaming terug in een Belgische slaap tracht te wiegen, dat is jouw lied ... waarom houd je anders zo vast aan België ? Laatst gewijzigd door Anna List : 22 januari 2008 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bedoelt dat Analist wél iemand is met een sectaire geest? Goed om te weten want dan weet ik meteen ook hoe je over mij denkt. Ik volg de denkwijze van Analist en Stab immers vaak beter dan de jouwe. En draai nu niet rond de pot, Kortaf. Je had het over de beëindiging van een zeer reële historische slachtofferpositie, in tegenstelling tot het koesteren, voeden en bestendigen ervan. Dat veronderstelt het bestaan van iemand die de slachtofferrol voedt en koestert. Als je daar niet degenen mee bedoeld waarmee je hier en nu in discussie bent, wie bedoel je dan wel? Eerder beweerde je ook al ander minder fraais over Vlaams-nationalisten in het algemeen. Op die manier maak je enkel vrienden bij de belgicisten.
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien mag ik dat, maar ik doe het in elk geval niet.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() OMG, de aftakeling is bij jou begonnen... Ernstig, ben wel geïnteresseerd in wat jou van mening heeft doen veranderen. In een notedop, voel je dus vrij om kortaf te wezen.
![]() |
#174 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
hier gaat ie : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#175 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er staat dat ik binnen het Blok mensen gevonden heb met een open geest; het Blok waarvan sommigen aannemen dat er enkel gesloten geesten zitten. Daarom heb ik het Blok gekozen als referentie, in plaats van pakweg de Vlaamse Volksbeweging. Citaat:
Citaat:
Ik hoop dat je met die houding veel separatisten kan bijcreëren, want het zal nodig zijn. |
|||
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kan ik niet ontkennen.
Citaat:
Dat gebeurt niet van de ene dag op de andere, het is een proces van jaren. Een emancipatie tegenover mijn bloedeigen roots, zeg maar. Eerst was er Brussel. Ik ben wel voorstander van een Vlaamse staat, maar tegenstander van een Vlaamse staat zonder Brussel. Ten tweede was er de democratie. Ik ben met de loop der jaren, vooral onder invloed van de Dutroux-crisis en de witte beweging, een radikaal voorstander van directe democratie geworden. Dat standpunt ligt niet altijd even voor de hand in Vlaamsnationale kringen, de NVA is zelfs ronduit tegen. Ten derde is er de vrijheid. Met de jaren ben ik - het is de leeftijd vrees ik - een onverzoenlijke liberair geworden. Wie meent dat hij claims kan leggen op een ander individu, is voor mij eerlijk gezegd de grootste vijand. Tenslotte is er een psychologisch-emotionele component: de historische onderdrukking moet rechtgezet worden, we moeten er niet voor weglopen. Dat heeft in mijn ogen iets met zelfrespect te maken. Tot daar een kortaffe poging tot verklaring. |
|
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het betere bochtenwerk, neem ik aan ... gelukkig is het hier een discussieforum, en niet de 'hoe maak ik vriendjes op school'-zelfhulpgroep. Laatst gewijzigd door Anna List : 22 januari 2008 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
#178 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin, ik geef mensen die van mij per sé een vijand willen maken nooit hun zin. Ik kies namelijk mijn vijanden zelf.
Beetje pijnlijk wel hoe je hier meent naadloos van onderwerp te kunnen veranderen en de discussie over mijn vermeende partij-aanhangigheid te doen vergeten. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 16:58. |
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 17:01. |
![]() |
![]() |
#180 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vriendschappen sluit men niet af op basis van politieke standpunten. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 18:23. |
||||||
![]() |