Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 13:06   #161
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
JSta me toe dat ik daar niet in geloof. Belgique heeft de tegenstanders van de annexatie van 1830 niet om hun akkoord gevraagd, noch heeft ze ook maar één Vlaming gevraagd of hij het goed vond verfranst te worden. Belgique DEED het gewoon en zal dat blijven doen. Als jij de rollen dus wil omdraaien kan je dat enkel doen zoals dat in 1830 gebeurde. Maar ook dat wil je niet.
Wel kijk, we zitten hier al een tijdje op het terrein van het geloof bezig. Ik geloof inderdaad in die weg, en jij gelooft er niet in. Ik denk dat feitelijke argumenten ons weinig vooruit kunnen helpen.

Ik zie alleen dat verschillende Europese volkeren de voorbije tien jaar min of meer bereikt hebben wat ze willen, zonder een gram geweld of revolutie. Ik denk aan de Schotten, de Slowaken en de Montenegrijnen. Ze konden/kunnen dat omdat er een rustige, vastbesloten meerderheid gegroeid was.

Die meerderheid zal je moeten bereiken, en dat zal niet lukken met azijn maar wel met stroop.

Citaat:
Eerlijk blijven Kortaf!
Altijd en extreem!
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 13:08   #162
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het evemin eerlijk van jou dat je al wie niet akkoord gaat met jouw stelling verwijt dat hij/zij een reële historische slachtofferpositie koestert, voedt en bestendigt.
Al wie niet akkoord gaat met mijn stelling? Nee hoor, ik had het over de manier van optreden van Anna List tegenover mij. Ik heb integendeel geschreven dat ik in de Blok-strekking al heel wat mensen met een niet-sectaire geest gevonden heb.

En ook dit mag best in de beschouwing betrokken worden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Net zoals onafhankelijkheid voor mij geen fetisj is, is ook "België" dat niet. Structuren interesseren mij maar op de tweede plaats: machtsverhoudingen zijn de prioriteit.
Zowel een veranderd België als onafhankelijkheid kunnen voor mij: alles hangt af van de evolutie van de machtsverhoudingen, en van wat de gevolgen zijn van de ene of de andere keuze.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 13:15.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 13:42   #163
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er is dan ook hoegenaamd geen reden om je 'fascist of zwartzak' te noemen. Hoewel je er blijkbaar wel zou van genieten hé.

Niet wegduiken, er is geen sneer richting Blok, het ging over jou.

Ach, discipelen zullen altijd wel ergens bloot zien.

En dat allemaal om te verstoppen dat je niet in staat bent een concrete tactiek naar onafhankelijkheid uit te stippelen maar dat wel van mij eist. Tssss....
sec·tair (bijvoeglijk naamwoord; meer sectair, meest sectair)
1 onverdraagzaam en fanatiek

die is nieuw, het gebruikelijke scheldwoord voor separatisten was eerder 'zwartzak en fascist' ... ik merk dat je gewoon voor een scheldwoord met gelijkaardige betekenis gaat hoor

en ja, daar geniet ik dan van, ik weet immers dat schelden een zwaktebod is en dat je schelden (geciviliseerd dat wel, ik vind sectair ook chique klinken) een zwaktebod is, immers : ik heb geen concretere tactiek en stappenplan nodig dan die meerderheid van independentisten in het Vlaams parlement. Want die meerderheid in dat Vlaamse parlement is nationaal en internationaal immers voldoende vervulde voorwaarde voor Bye Bye Belgium. Dit in tegenstelling tot jouw mistige droom over een correct democratisch werkend Belgique.

en nogmaals zal ik negeren dat je mij in een partijpolitiek vakje wil drummen van de partij die jij dan blijkbaar als negende circel beschouwt ... is het mss net omdat ze net als ik met open vizier streef naar een duidelijk doel ?

Vlaanderen onafhankelijk !
democratie en zelfbeschikking voor alle volkeren !

en pek en pluimen voor al diegene die dit volk (en het Waalse) deze vanzelfsprekendheid, dit fundamentele recht, ontzeggen.
Anna List is offline  
Oud 22 januari 2008, 13:49   #164
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel kijk, we zitten hier al een tijdje op het terrein van het geloof bezig. Ik geloof inderdaad in die weg, en jij gelooft er niet in. Ik denk dat feitelijke argumenten ons weinig vooruit kunnen helpen.
Kom, kom, ge zijt e slim menneke, peins ik.
Ge zult ooit het licht wel zien.
Oud 22 januari 2008, 13:52   #165
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sec·tair (bijvoeglijk naamwoord; meer sectair, meest sectair)
1 onverdraagzaam en fanatiek

die is nieuw, het gebruikelijke scheldwoord voor separatisten was eerder 'zwartzak en fascist' ... ik merk dat je gewoon voor een scheldwoord met gelijkaardige betekenis gaat hoor
Het was absoluut niet mijn bedoeling je te beledigen, wel je gedrag tegenover mij te beschrijven. Bijvoorbeeld mij associëren met partijen waar ik niets mee te maken heb (die altijd mijn politieke vijanden geweest zijn, maar dat terzijde). Dat is sectair gedrag en daar ga je comfortabel niet op in.

Citaat:
en ja, daar geniet ik dan van
Ik wist het.

Hoe meer je je kan wentelen in het gevoel uitgescholden te worden, hoe meer je jezelf kan vertellen dat je juist zit hé?

Citaat:
ik heb geen concretere tactiek en stappenplan nodig dan die meerderheid van independentisten in het Vlaams parlement.
Jij gelooft dus in alle ernst dat je die de komende vijf tot tien jaar zal bereiken?

Citaat:
Want die meerderheid in dat Vlaamse parlement is nationaal en internationaal immers voldoende vervulde voorwaarde voor Bye Bye Belgium. Dit in tegenstelling tot jouw mistige droom over een correct democratisch werkend Belgique.
Je verschiet je kruid in het universum: ik heb geen probleem met een onafhankelijke Vlaamse staat.

Citaat:
nogmaals zal ik negeren dat je mij in een partijpolitiek vakje wil drummen
Onzin! Je liegt hier, en ik vermoed dat je het weet.

Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk !
democratie en zelfbeschikking voor alle volkeren !
Ja, gooi er nog wat slogans tegen aan. Elke oneliner brengt de onafhankelijkheid een week dichterbij.

Citaat:
en pek en pluimen voor al diegene die dit volk (en het Waalse) deze vanzelfsprekendheid, dit fundamentele recht, ontzeggen.
Onzin. Je creëert een vijandbeeld en gaat vervolgens je eigen creatie bevechten. Zonde!

Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 13:53.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 13:53   #166
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie alleen dat verschillende Europese volkeren de voorbije tien jaar min of meer bereikt hebben wat ze willen, zonder een gram geweld of revolutie. Ik denk aan de Schotten, de Slowaken en de Montenegrijnen. Ze konden/kunnen dat omdat er een rustige, vastbesloten meerderheid gegroeid was.

Die meerderheid zal je moeten bereiken, en dat zal niet lukken met azijn maar wel met stroop.

Altijd en extreem!
met dat verschil dat wat Knuppel schrijft een beschrijving van de werkelijkheid is, de gang van zaken, de realiteit sinds 1830 ... en jij daartegenover idd een GELOOF poneert dat België zal verbeteren, genezen ...
een geloof in België dat anno 2008 wereldvreemd overkomt.

zelden een efficiënter strijder voor België tegengekomen ... onder het mom van Vlaams-Nationalisme dan nog

nog even, nog tien jaar, nog eens de Vlaming de Belgische fabel laten slikken ... hem voorhouden dat als ie het vaderland maar met genoeg middelen redt en smeert hij uiteindelijk au serieux genomen zal worden

welnu, Kortaf, ik speel niet meer mee als tweederangsburger, ik eis, complexloos, wat mij toekomt als Vlaming en dat is een eigen staat.
Anna List is offline  
Oud 22 januari 2008, 13:55   #167
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Kom, kom, ge zijt e slim menneke, peins ik.
Ge zult ooit het licht wel zien.
Dank voor het compliment, maar de evolutie is omgekeerd. Vijf jaar geleden was ik nog principieel voorstander van onafhankelijkheid.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 13:56   #168
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
welnu, Kortaf, ik speel niet meer mee als tweederangsburger, ik eis, complexloos, wat mij toekomt als Vlaming
Terecht.

Citaat:
en dat is een eigen staat.
Dat is één mogelijkheid.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 13:58   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was absoluut niet mijn bedoeling je te beledigen, wel je gedrag tegenover mij te beschrijven. Bijvoorbeeld mij associëren met partijen waar ik niets mee te maken heb (die altijd mijn politieke vijanden geweest zijn, maar dat terzijde). Dat is sectair gedrag en daar ga je comfortabel niet op in.

Ik wist het.

Hoe meer je je kan wentelen in het gevoel uitgescholden te worden, hoe meer je jezelf kan vertellen dat je juist zit hé?

Jij gelooft dus in alle ernst dat je die de komende vijf tot tien jaar zal bereiken?

Je verschiet je kruid in het universum: ik heb geen probleem met een onafhankelijke Vlaamse staat.

Onzin! Je liegt hier, en ik vermoed dat je het weet.

Ja, gooi er nog wat slogans tegen aan. Elke oneliner brengt de onafhankelijkheid een week dichterbij.

Onzin. Je creëert een vijandbeeld en gaat vervolgens je eigen creatie bevechten. Zonde!

dit is de beste,

jij mag me het Blok toespelen, maar ik mag jou daarop niet verdenken van partijpolitiek belang of tsjevenstreken (om ze niet te noemen) ?!?

en als ik dus zeg dat ik niet partijpolitiek beweeg dan lieg ik ?!? manmanman, je weet meer dan ikzelf ... zeg mij eens welke functie wordt me aangemeten ?

ik zal echter nooit meezingen met de sirene die de wakkere Vlaming terug in een Belgische slaap tracht te wiegen, dat is jouw lied ... waarom houd je anders zo vast aan België ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 januari 2008 om 13:58.
Anna List is offline  
Oud 22 januari 2008, 13:58   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Al wie niet akkoord gaat met mijn stelling? Nee hoor, ik had het over de manier van optreden van Anna List tegenover mij. Ik heb integendeel geschreven dat ik in de Blok-strekking al heel wat mensen met een niet-sectaire geest gevonden heb.
En die zitten toevallig allebei in de Baarle werkgroep, zeker?

Je bedoelt dat Analist wél iemand is met een sectaire geest?
Goed om te weten want dan weet ik meteen ook hoe je over mij denkt. Ik volg de denkwijze van Analist en Stab immers vaak beter dan de jouwe.

En draai nu niet rond de pot, Kortaf.
Je had het over de beëindiging van een zeer reële historische slachtofferpositie, in tegenstelling tot het koesteren, voeden en bestendigen ervan.
Dat veronderstelt het bestaan van iemand die de slachtofferrol voedt en koestert. Als je daar niet degenen mee bedoeld waarmee je hier en nu in discussie bent, wie bedoel je dan wel?

Eerder beweerde je ook al ander minder fraais over Vlaams-nationalisten in het algemeen. Op die manier maak je enkel vrienden bij de belgicisten.
Oud 22 januari 2008, 13:59   #171
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Terecht.

Dat is één mogelijkheid.
yup dat of een tsjevenpostje voor België
Anna List is offline  
Oud 22 januari 2008, 14:00   #172
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
jij mag me het Blok toespelen
Misschien mag ik dat, maar ik doe het in elk geval niet.

Citaat:
waarom houd je anders zo vast aan België ?
Ik? Langs geen kanten.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 14:00.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 14:09   #173
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vijf jaar geleden was ik nog principieel voorstander van onafhankelijkheid.

OMG, de aftakeling is bij jou begonnen...
Ernstig,
ben wel geïnteresseerd in wat jou van mening heeft doen veranderen.
In een notedop, voel je dus vrij om kortaf te wezen.
Oud 22 januari 2008, 14:52   #174
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien mag ik dat, maar ik doe het in elk geval niet.

Ik? Langs geen kanten.
dan moet je mij toch eens uitleggen hoe ik jouw post wel moet lezen !

hier gaat ie :
Citaat:
Afgezien van de taalkundige onduidelijkheid, straalt je bericht een sectair uitgangspunt uit. Je associeert me ongevraagd en zonder de minste kennis van zaken met alles wat je verafschuwt, ondermeer met de Vlaamse kleurpartijen. Dat ik met geen van hen ooit iets mee te maken gehad heb, houdt je niet tegen.

Ik heb daar geen verhaal tegen (en wil het ook niet hebben): ainsi soit-il. Tegen sectarisme is geen kruid gewassen. Gelukkig heb ik binnen het Blok, ook bij zijn aanhangers hier op het forum, al mensen gevonden met een opener geest.
feit dat je elk separatistisch streven compleet tracht af te blokken (!zonder zelf een concrete alternatieve strategie naar voor te schuiven) noopt mij te concluderen dat jij pro-belgica rijdt.
Anna List is offline  
Oud 22 januari 2008, 16:16   #175
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dan moet je mij toch eens uitleggen hoe ik jouw post wel moet lezen !

hier gaat ie :
Het is mij een raadsel hoe je in dat citaat kan lezen dat ik jou associeer met het Blok.

Er staat dat ik binnen het Blok mensen gevonden heb met een open geest; het Blok waarvan sommigen aannemen dat er enkel gesloten geesten zitten. Daarom heb ik het Blok gekozen als referentie, in plaats van pakweg de Vlaamse Volksbeweging.

Citaat:
feit dat je elk separatistisch streven compleet tracht af te blokken
Je uiterst creatieve tekstexegese dwingt bewondering af.

Citaat:
(!zonder zelf een concrete alternatieve strategie naar voor te schuiven) noopt mij te concluderen dat jij pro-belgica rijdt.
Tja, je conclusie ligt al lang op voorhand vast, neem ik aan. Feiten hebben daar weinig mee te maken.

Ik hoop dat je met die houding veel separatisten kan bijcreëren, want het zal nodig zijn.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 16:29   #176
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht

OMG, de aftakeling is bij jou begonnen...
Dat kan ik niet ontkennen.

Citaat:
ben wel geïnteresseerd in wat jou van mening heeft doen veranderen.
Vooreerst: ik ben, in tegenstelling tot wat bv. een Anna List hier over mij beweert, niet tegen een onafhankelijke Vlaamse staat. Ik ben wel geëvolueerd naar een standpunt waarbij de essentie (de vernietiging van de koloniale machtsverhoudingen) voorrang krijgt op structuren en symbolen.

Dat gebeurt niet van de ene dag op de andere, het is een proces van jaren. Een emancipatie tegenover mijn bloedeigen roots, zeg maar.

Eerst was er Brussel. Ik ben wel voorstander van een Vlaamse staat, maar tegenstander van een Vlaamse staat zonder Brussel.

Ten tweede was er de democratie. Ik ben met de loop der jaren, vooral onder invloed van de Dutroux-crisis en de witte beweging, een radikaal voorstander van directe democratie geworden. Dat standpunt ligt niet altijd even voor de hand in Vlaamsnationale kringen, de NVA is zelfs ronduit tegen.

Ten derde is er de vrijheid. Met de jaren ben ik - het is de leeftijd vrees ik - een onverzoenlijke liberair geworden. Wie meent dat hij claims kan leggen op een ander individu, is voor mij eerlijk gezegd de grootste vijand.

Tenslotte is er een psychologisch-emotionele component: de historische onderdrukking moet rechtgezet worden, we moeten er niet voor weglopen. Dat heeft in mijn ogen iets met zelfrespect te maken.

Tot daar een kortaffe poging tot verklaring.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 16:32   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is mij een raadsel hoe je in dat citaat kan lezen dat ik jou associeer met het Blok.

Er staat dat ik binnen het Blok mensen gevonden heb met een open geest; het Blok waarvan sommigen aannemen dat er enkel gesloten geesten zitten. Daarom heb ik het Blok gekozen als referentie, in plaats van pakweg de Vlaamse Volksbeweging.

Je uiterst creatieve tekstexegese dwingt bewondering af.

Tja, je conclusie ligt al lang op voorhand vast, neem ik aan. Feiten hebben daar weinig mee te maken.

Ik hoop dat je met die houding veel separatisten kan bijcreëren, want het zal nodig zijn.

het betere bochtenwerk, neem ik aan ... gelukkig is het hier een discussieforum, en niet de 'hoe maak ik vriendjes op school'-zelfhulpgroep.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 januari 2008 om 16:38.
Anna List is offline  
Oud 22 januari 2008, 16:49   #178
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het betere bochtenwerk
Onzin, ik geef mensen die van mij per sé een vijand willen maken nooit hun zin. Ik kies namelijk mijn vijanden zelf.

Beetje pijnlijk wel hoe je hier meent naadloos van onderwerp te kunnen veranderen en de discussie over mijn vermeende partij-aanhangigheid te doen vergeten.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 16:58.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 17:00   #179
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 17:01.
Kortaf is offline  
Oud 22 januari 2008, 17:54   #180
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En die zitten toevallig allebei in de Baarle werkgroep, zeker?
Zover ik weet zit daar maar één Blokker in, en die behoort volgens mijn bescheiden mening idd tot de mensen met een open geest (hij zal dat vermoedelijk niet tegenspreken). Maar ik ken toch wel wat meer Blokkers dan dat.

Citaat:
Je bedoelt dat Analist wél iemand is met een sectaire geest?
Nee, ik bedoel wat ik geschreven heb: dat hij op dat punt op dat moment sectair optradt tegenover mij, en ik heb dat onderbouwd. Je kan dat altijd weerleggen aan de hand van de feiten.

Citaat:
Goed om te weten want dan weet ik meteen ook hoe je over mij denkt. Ik volg de denkwijze van Analist en Stab immers vaak beter dan de jouwe.
Ach, het is niet omdat men iemand volgt in bepaalde denkwijzen, dat men daar dan per definitie een soort club mee vormt die zich altijd gezamenlijk moet aangevallen voelen. Maar ik kan niemand, zeker jou niet, tegenhouden om toch zulke conclusies te trekken.

Citaat:
En draai nu niet rond de pot, Kortaf.
Je had het over de beëindiging van een zeer reële historische slachtofferpositie, in tegenstelling tot het koesteren, voeden en bestendigen ervan.
Dat veronderstelt het bestaan van iemand die de slachtofferrol voedt en koestert. Als je daar niet degenen mee bedoeld waarmee je hier en nu in discussie bent, wie bedoel je dan wel?
Kortaf draait nooit rond de pot: ik heb toen al duidelijk gemaakt dat het over de persoon ging waarmee ik op dat moment discussieerde. Anna List, voor alle duidelijkheid.

Citaat:
Eerder beweerde je ook al ander minder fraais over Vlaams-nationalisten in het algemeen.
Feiten in plaats van algemene verwijten zijn altijd welkom. En Vlaamsnationalisten zijn geen soort nieuwe heiligen waarvoor men altijd en in alle omstandigheden in beate bewondering moet liggen. De verzamelnaam is trouwens zo ruim dat men daar geen algemene uitspraken kan over doen. Er zijn bij de Vlaamsnationalisten zoals bij alle strekkingen uiterst intelligente, evenwichtige en aangename mensen, en er zijn idiote, bekrompen en gevaarlijke mensen, en van alles daar tussenin. Van alle soorten zitten er op dit forum.

Citaat:
Op die manier maak je enkel vrienden bij de belgicisten.
Een vaststelling die me koud noch warm maakt.

Vriendschappen sluit men niet af op basis van politieke standpunten.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 januari 2008 om 18:23.
Kortaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be